Spillertråd: Patrick Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Denne er nok ferdigdiskutert her inne, inntil det kommer ny informasjon. Patrick er nok å finne på fotballbanen neste år også - tror ingen kjøper ham ut nå, men gratisk vil han garantert signere for noen. Om han skulle blomstre der vil vi med våre fulle rett kunne si at at Glimt har gjort en for dårlig jobb - og skulle han ikke klare bidra i ny klubb så har jeg ikke noen problem med å si at Glimt i dag gjorde et rett valg.
Una mas cerveza.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Loffen »

Jeg er bare redd for effekten det skaper hvis PB forsvinner som Bosman.
Sikre kilder hevder at JPH også begynner å bli lei av trenerteamet. Hvis dette stemmer så må gjerne de som mener at enkelte klubbutvikla spillere er for dårlige og sytete stå på sitt, men for visjonen om egne nordnorske spillere så er det et solid skudd for baugen.
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Loffen wrote: Tue Jul 03, 2018 1:43 pm Jeg er bare redd for effekten det skaper hvis PB forsvinner som Bosman.
Sikre kilder hevder at JPH også begynner å bli lei av trenerteamet. Hvis dette stemmer så må gjerne de som mener at enkelte klubbutvikla spillere er for dårlige og sytete stå på sitt, men for visjonen om egne nordnorske spillere så er det et solid skudd for baugen.
Nettopp, og det er jo det denne saken EGENTLIG handler om. Berg-navnet er nok en stor grunn til at flere engasjerer seg, men dette er symptomatisk for det Glimt som vi kjenner nå om dagen. Og det er mye som skurrer her.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by gavharr »

Blir man vurdert som god nok, så får man prøve seg. PB er et talent, men det har han vært lenge nå. Det er ingen garanti for at han slår gjennom, selv med 90 minutter seriefotball hver eneste helg.
Tror Berg-navnet gjør det vanskeligere for enkelte å godta at han kanskje ikke er den av våre talenter som klarer å ta de nødvendige stegene som trengs for å bli en stabil ES-spiller. Det var ikke noe problem for folk da Robertsen dro, eller Vinje for den saks skyld.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Loffen wrote: Tue Jul 03, 2018 1:43 pmSikre kilder hevder at JPH også begynner å bli lei av trenerteamet.
Det kan godt hende JPH og Berg (både Patrick og Arild) har gode poenger, men jeg synes det blir helt feil hvis vi skal drive basert på innfallene til umeritterte tenåringer. De fleste som jobber med tenåringer vil kunne fortelle om at slike irritasjoner ikke alltid er veldig gjennomtenkte.

Når de er det må man så klart lytte, men hva er det Berg og JPH er så provosert og lei av?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Larsson »

Selvsagt hentes Patrick Berg til en ny klubb. Vil tro det er mange interesserte. Det er jo nettopp slike spillere jeg mener Glimt burde hente. Og som var nøkkelen i hvordan Deila bygde opp Godset - og nå guttene i S08 gjør med hell. Profilen: Forholdsvis ung, vært i et proft system og vært lovende lenge, men som har slitt med å få det helt ut. Koster ikke S08 mye å slenge inn en toårskontrakt. Lite å tape på det.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Loffen »

Kesseboy wrote: Tue Jul 03, 2018 2:50 pm Når de er det må man så klart lytte, men hva er det Berg og JPH er så provosert og lei av?
Mangel på spilletid vil jeg tru. Det er jo ganske åpenbart at Glimt ikke vil satse på dem for tida.
Og ikke for å spore av, men mtp behandlinga av Olsen kan det jo hende at mangel på dialog også kan være et problem. :tenk

For min del handler denne saken vel så mye om Glimt og hvordan de forvalter egenutvikla spillere, som det handler om hvorvidt klubben burde satse videre på spillere som ikke nødvendigvis holder nivået.

Jeg skjønner jo at folk reagerer på at vi er blitt ei attføringsbedrift for Åsane, mens Patrick & Co kjenner tresmaken i ræva.
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Gvandreassen »

Viktig å fortsatt presisere at Patrick velger å reise selv etter å ha takket nei til tilbudt kontrakt. Han er en voksen mann og velger selv. Tror dette kan være bra for han og ønsker han lykke til videre. Håper inderlig at han slår igjennom. At JPH allerede er lei er ikke så bra hvis dette stemmer.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Garrincha »

Tror Berg og Hauge er gode kompiser. De snakker vel sammen.

Berg hadde mulighet til å bli leid ut, men valgte å ta opp kampen. Nå drar han som bosman og Glimt sitter kun igjen med smuler. Dette er sikkert bra for Berg, han trenger spilletid, men at klubben ikke klarer å tyne noen kroner av spillere som Berg er beklagelig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Larsson »

Jeg har defintivt ikke svaret, men si Patrick Berg hadde to og et halvt år igjen av kontrakten: Hva hadde da prisen vært?

Daniel Berntsen gikk gratis til TIL foran sesongen (og jada, det var litt bagasje der som nok presset prisen ned, men læll). Han har spilt i tre av de største klubbene i Skandinavia og tidvis vist godt spill. Litt eldre, men ikke far-fetched å sammenligne.

Jeg klarer ikke se at Glimt skulle fått mer enn en million for Berg i et slikt hypotetisk tilfelle.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by G-s-enz »

Trur ikke vi hadde fått mer enn utdanningskompensasjon + litt til :) men gode poenger Larsson.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Det handler om å dra en plass hvor det er en fair sjanse for å få spilletid. Jeg trenger å føle tillit, og at jeg ikke blir satt ut av laget om jeg spiller et par dårlige kamper på rad.
Dette er vel ikke akkurat sånn man selger seg inn til eventuelle nye klubber.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by G-s-enz »

Oversatt «Vil spille i klubb der jeg får prestere dårlig kamp etter kamp uten konsekvenser» Neeeh det selges ikke inn på høyt nivå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Du skal bare i bli i Bodø du ;)
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

https://www.dagbladet.no/sport/berg-bra ... o/70002205

Dagbladet har pirket i saken, og fått noen kommentarer fra Patrick. Arild velger å ikke kommentere noe. Litt skuffende - skal man først gå offentlig med slike påstander, så bør man også ha baller til å følge opp. Skjønner om han ikke ønsker det skal være via media, men da kan man ta det i mer ryddige former direkte med Glimt, og gi noen uttalelser til AN.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Det blir spennende å se mot Godset hva vi mister hvis Patrick ikke forandrer mening og blir.

Det nevnes vel at Patrick sin avgjørelse var dråpen som fikk Arild til å renne over med tanke på talenter som ikke har slått igjennom i Glimt.
Her ser jeg for meg at hvis Berg-familien har familiemiddager så bør det ha vært noen heftige diskusjoner her mellom Ørjan/Runar på innsiden og Arild på utsiden.

Ingen i Berg-familien har tilbrakt hele karrieren i Glimt. Så, kanskje det er tiden nå for Patrick å prøve noe nytt?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Og hverken Runar eller Ørjan slo ut i full blomst i Glimt-systemet. Begge gikk vel til Rosenborg etter kort tid med seniorfotball for Glimt.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

Vel sannhet med modifikasjoner. Ørjan og Mini spilte på Glimt da de var i 2.div, tilsvarende 3.div i dag og de gikk til RBK i 1988. Hadde Glimt på den tiden vært et topplag ville de nok utviklet seg veldig bra i Bodø. Litt bekymret er jeg at f.eks Evjen etter flere gode kamper er plassert på benken. Når det blir for mye benkesliting av de unge lovende spillere i Glimt er det ikke bare et engangstilfelle med et gjentakende fenomen som jeg ikke liker.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Sulliken »

Hvem skal du ta ut for å få Evjen inn på laget? Er han bedre enn Amor? Er han bedre enn Zinker? Hvis så er tilfelle, så skal Evjen såklart spille. Hvis ikke, så må han starte på benken. Vi skal alltid starte med det antatt beste laget.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Vi skal visst alltid starte med tenåringene, så de ikke blir sure, skal man tro enkelte.

Berg kan da for øvrig utmerket godt spille mot Godset? Han er glimtspiller ut året om ingen kjøper ham ut av kontrakten. Og han kan sikkert finne på å forlenge seinere i høst likevel.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Ja, og så kan han jo finne på å spille bedre når han kan senke skuldrene litt.. Synes hele Patrick ser så knytt ut når han spiller fotball.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Sulliken wrote: Wed Jul 11, 2018 10:26 am Hvem skal du ta ut for å få Evjen inn på laget? Er han bedre enn Amor? Er han bedre enn Zinker? Hvis så er tilfelle, så skal Evjen såklart spille. Hvis ikke, så må han starte på benken. Vi skal alltid starte med det antatt beste laget.
Men du også ser at det er en uheldig situasjon at Glimt med sin 4-3-3 kjøper vinger som (må) prioriteres foran klubbens 2 største talenter?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

Sulliken wrote: Wed Jul 11, 2018 10:26 am Hvem skal du ta ut for å få Evjen inn på laget? Er han bedre enn Amor? Er han bedre enn Zinker? Hvis så er tilfelle, så skal Evjen såklart spille. Hvis ikke, så må han starte på benken. Vi skal alltid starte med det antatt beste laget.
Evjen er ikke bedre enn Layouni og Zinker, men flere hakk bedre enn både Saltnes og Moberg for å nevne noen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Sulliken »

Ikke enig
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by G-s-enz »

+1
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply