Spillertråd: Patrick Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Sulliken »

Jeg forstår valget hans. Skal han utvikle seg videre må han spille fast, og i Glimt får han ikke det, fordi vi har en bedre spiller der. Så enkelt er det. Det har jo gjort at han har stagnert litt. Desverre.

G-s-enz summerer det greit opp. 33 mer eller mindre anonyme kamper. Han har vist frem Berg-genet ved enkelte anledinger, men det har vært mye grått det han har prestert. Selv om Glimt eksplisitt har sagt at de vil satse på unggutter, så kan man ikke benke spillere som er i bedre form/flyt (eller rett og slett er bedre) til fordel for en unggutt som ikke når helt opp enda.

Patrick har vært i A-stallen i 5 år, og har hatt alle muligheter til å etablere seg, men fikk for hard konkuranse fra Josè. Patrick burde selge seg inn til en av topp 6 klubbene i Obos og "kreve" å bli satset på. Vegard Skogheim er flink med å gi talenter sjangs og tillitt. Et eksempel er Kristoffer Ødemarksbakken, 76 kamper for Kisa i Obos, er nå i LSK og har en OK start personlig selv om laget sliter de og. (7 kamper 1 mål)
Ull/Kisa spiller en offensiv og underholdende ball, det skal angripes uansett hvem de møter. Jeg er ganske sikker på at Patrick Berg vil passe rett inn der.

Såå.. Patrick: Ta deg en telefon til Vegard Skogheim. Det hadde vært kult om du kom til min lokale klubb :-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Bare for å ha sagt det, siden enkelte debattanter (ikke her) med støtte i gudelike fotballeksperter synes Berg er et så uomtvistelig talent, og noen kommer til å komme med I told you sos hvis han lykkes andre steder — hvis han lykkes andre steder er det jo nettopp fordi han drar et anna sted. Mange har vært inne på det før, både folk med og uten A-kamper for Glimt, Berg har stagnert. Han har talentet, han har forutsetningene, men han trenger miljøskiftet.

Faen ta meg om vi skulle rykke ned enda en gang fordi Berg skal spille uansett hva.

Og PS: "Patrick er 100 % lik sin far og bestefar. Lojal som ingen andre" skriver Arild Berg. Like lojal som Ørjan Berg? Da vet vi det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Sulliken »

Sinnaonkel på Facebook.
Arild Berg wrote:Det er vel ingen stor hemmelighet at de to siste årene for min del til tider har vært noe «turbulent». Men disse årene har i hvert fall lært meg viktigheten av egenskapene ydmykhet, lojalitet og respekt for andre. Egenskaper jeg selv uten tvil trenger å utvikle mer. Dog, akkurat i denne face-statusen velger jeg å se helt bort fra disse egenskapene, og heller kalle en spade for en spade.
Når jeg nå leser i Avisa Nordland at min kjære nevø Patrick ikke lenger ønsker å spille for Bodø Glimt, men heller forlater klubben som Bosman-spiller klarer jeg ikke dy meg.
Patrick er 100 % lik sin far og bestefar. Lojal som ingen andre, umulig å få ut av mental balanse, og gir alltid 100 % på områder han ønsker å lykkes i. Dette er kvaliteter som gjør folk til ENERE uansett fagfelt. Når Bodø Glimts trenere åpenbart provoserer Patrick mer enn de motiverer han er mine klare mening at de bør ta hatten sin å gå. Det samme gjelder de som er ansvarlige for at kontrakten med at de nevnte trenerne ble forlenget for litt siden.
Om noen mener at dette er for krass kritikk mot de ansvarlige i Glimt, så kan jeg bare si at dette ikke er ment som kritikk, men som enn fullstendig totalslakt! Maken til inkompetanse har jeg ikke sett maken til.
Håpet for min del nå er at RBK plukker opp Patrick, og gir han den samme selvtilliten som Eggen i sin tid gjorde med faren. For mitt tips er at Patrick fort blir en like god spiller som Ørjan.
Glimt for min del driter jeg i nå, neste kamp gidder jeg ikke se.
De siste to årene har lært meg at livet er for skjørt og for dyrebart til å kaste bort tiden på talentløse folk.
Nei, da drar jeg heller og ser min andre onkelunger som spiller for Junkeren og Grand. Ferdig snakka.
Og til slutt, jeg blir aldri å endre mening i denne saken. Det ligger i mitt navn Arild. Stokk om bokstavene, og du får ordet ALDRI.
Jeg vet ikke helt va jeg syns om den reaksonen. Minner litt om en ryggmargrefleks. AB vet jo like godt som oss at nevøen ikke har levert godt nok til å være et førstevalg. Hva mener han at Glimt skulle ha gjort? La han spille på bekostning av spillere enten er bedre form, eller rett og slett er bedre? Og hvis trenerne provoserer han mer en motiverer han, og ingen andre spillere i klubben melder om det samme.... Hva med å gå litt i seg selv? Hvorfor blir han provosert, og hva kan gjøres med det? Er det persoligheter som ikke matcher? I såfall kan et miljøskifte være alt som trengs.

Jeg skjønner skuffelsen til AB, men han tar jo faktisk helt hinsides av her. Boikotte klubben fordi en spiller velger å ikke fornye kontrakten? Og hvis han syns ledelsen er talentløs, så er det bare å stille til valg for en styreplass.. Jeg tror han hadde hatt en fair sjangs.

Sorry, Arild Berg. Jeg har stor sans for deg som ekspert på ANs sendinger, men her skyter du litt fra hofta. Litt som Frode Thomassen. Boombadilas mantra "Tenk-trykk-tal" gjelder i aller høyeste grad i offentlig debatt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Først, Sulliken: Er ikke SÅ enkelt som at vi har bedre spillere i samme posisjon. Berg er vel egentlig indreløper, så konkurransen er ikke nødvendigvis Angel. Og å si at Saltnes/Moberg/Zinkernagel er umulig å sette ut av laget er jeg ikke med på. Zinkernagel er egentlig ving, og Glimt velger omskolere ham til midtbane fremfor å bruke Berg der, når Moberg var skadet. Saltnes har heller ikke hatt en forrykende vår, så benking hadde vært forsvarlig der også.

Og Kesse, rykke ned pga spilletid til Berg? Hva med rykke ned pga dårlig coaching, midtbane som ikke henger sammen, passiv kampledelse, elending spillerlogistikk? Om Glimt's nedrykk skulle komme pga at Saltnes/Moberg/Zinkernagel ikke har klippekort på midtbanen, da holder vi oss med rimelig små marginer.

Og Arild Berg's kommentar syns jeg er alarmerende. Rett fra levra, ja, og ikke veldig polert - men det sitter langt inne for ham å gå rett i strupen på ledelse og trenere med slike karakteristikker. Det nekter jeg å tro kommer kun ut fra denne ene saken.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

ANplussGlimt wrote: Fri Nov 06, 2015 2:37 pm Unge Berg vil bidra mer

Siste generasjon Berg ønsker seg mer spilletid, og utelukker ikke utlån.

Patrick Berg trener daglig med Bodø/Glimts A-lag og går skole ved siden. Unge Berg har tre innhopp i årets Tippeligaen sesong. Med sine 52 minutter på banen, ønsker han mer spilletid.

– Jeg kunne godt tenkt meg et utlån hvis det er det som er løsningen. Jeg ser jo at Mathias Normann har hatt en fin kurve etter utlånet fra Glimt til Alta.

Dette er hentet fra et intervju fra 2015 på førstesiden i denne tråden.

Allerede da var det et spørsmål om spilletid.

Kesseboy skriver i fjor høst:
AN skriver at Berg ble forespeilet utlån, men sa nei. Han vil være i Glimt og bidra. Jeg tenker meg at et utlån ville vært en god idé i hans nåværende situasjon."

Jeg stiller meg veldig undrende til hvorfor ikke Berg har vært leid ut i løpet av disse årene fra 2015 til nå. Det var en diskusjon om dette ifjor høst. Hvor flere "applauderte" at han "ville ta opp kampen". Jeg, og blant annet Kesseboy ville heller sendt Patrick Berg på lån til en annen klubb. Merker meg spesielt dette sitatet fra Kesseboy:
Det finnes også nok av eksempler på lovende Glimt-spillere som ender i ingenting etter å ha grodd seg fast som en "kanskje" i køen bak benken.


Spot on - you told us so :wink:
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Boombadila »

For de som liker tall så finner man det her: https://www.nifs.no/personprofil.php?person_id=115003
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

I denne saken tror jeg Berg er representativt for mye som ikke stemmer helt i Glimt. Det er langt mellom spillerne vi klarer dra opp fra akademiet/junior til å spille seg fast inn på laget, og nær samtlige stopper opp der Berg nå stopper opp. Det at Patrick nå faktisk selv ønsker seg bort er nok for mange selve symbolet på det vi har sett med Åssa/Knudsen - ukjent spillerstil, merkelige spillerdisponeringer, mange dårlige spillere inn (og rett ut) fra klubben, og svært få unge lokale spillere som lykkes.

Isolert sett kan man si "Berg er ikke god nok, og skulle bare jobbet hardere". Men det begynner å bli mange spillere man kan si det om, så da kan man spørre seg om det legges til rette for, og støttes opp om, utvikling av disse spillerne? Har de gode vilkår til å jobbe seg inn på laget? Vet de hvordan de kan jobbe seg målrettet inn på dagens Glimt-lag, hvor styret sier vi skal spille 4-3-3, og trenerne helt tydelig vil noe annet? Berg har vel spilt som indreløper, men blitt brukt som anker, og også puttet på kant?
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Boombadila »

Finnes det komparative data her på hvordan dette løses i andre klubber, eller kanskje mer presist; hvor mange talenter klarer å etablere seg på a-laget, og hvor mange må en tur ut(lån/bosman osv)?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Denne rapporten sier noe:
https://www.eliteserien.no/Dokumentarki ... rt2017.pdf

Tabell på side 25 viser prosentandel klubbutvikla spillere under 25 med spilletid, og relativt spilletid i forhold til total spilletid i klubben. Vi ser Glimt har veldig stort gap mellom andel klubbutvikla spillere og hvor mye spilletid disse får.

Glimt ligger jenvt med de andre lagene hva gjelder antall trenere.

I tabell på side 39 ser vi at Glimt ikke kommer spesielt høyt når det gjelder spilletid til klubbutvikla spillere under 25 år, og på siden etter ser vi at Glimt har en nedatgående trend sammen med Rosenborg.

På side 42 ser vi en tabell over hvor mye spilletid klubbutvikla spillere får etter overgang. Her ser vi at 18 lag scorer bedre enn Glimt.

På side 48 starter en oppsummering for hver av klubbene. Vi scorer jevnt over høyt, men skal man trekke ned noe så er det på individuell utviklingsplan og fotballfysiologi under individualisering av treningsprosessen. Nederst på sida står det en oppsummering over "de mest produktive spillerne fra 2015 - 2017" målt i spilletid, nivå og KUS-status (vet ikke hva betyr) og da scorer Patrick Berg best, Morten Konradsen nr 2 og til slutt Mathias Normann.

Svarer kanskje ikke helt på det spørsmålet Bommbadila, men du kan kanskje gå dypere inn i tallene enn hva jeg gjorde.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by G-s-enz »

Novi wrote: Mon Jul 02, 2018 9:45 am I denne saken tror jeg Berg er representativt for mye som ikke stemmer helt i Glimt. Det er langt mellom spillerne vi klarer dra opp fra akademiet/junior til å spille seg fast inn på laget, og nær samtlige stopper opp der Berg nå stopper opp. Det at Patrick nå faktisk selv ønsker seg bort er nok for mange selve symbolet på det vi har sett med Åssa/Knudsen - ukjent spillerstil, merkelige spillerdisponeringer, mange dårlige spillere inn (og rett ut) fra klubben, og svært få unge lokale spillere som lykkes.

Isolert sett kan man si "Berg er ikke god nok, og skulle bare jobbet hardere". Men det begynner å bli mange spillere man kan si det om, så da kan man spørre seg om det legges til rette for, og støttes opp om, utvikling av disse spillerne? Har de gode vilkår til å jobbe seg inn på laget? Vet de hvordan de kan jobbe seg målrettet inn på dagens Glimt-lag, hvor styret sier vi skal spille 4-3-3, og trenerne helt tydelig vil noe annet? Berg har vel spilt som indreløper, men blitt brukt som anker, og også puttet på kant?
Det begynner å bli mange ja,men var disse store talenter? Vi er flink til å hause de opp. Konradsenbrødrene var store talenter,den ene kuka medisinsk apparat det til med,den andre spilte fast i OBOS å ble kjøpt fordi vi spilte på nivå 2. Daniel Berntsen spilte også fast og ble hentet i OBOS.
Så har du jo en rekke med Viljar Nordberg & Erlend Robertsen som spilte mye men som i ettertid har visst seg å ikke være god nok(Viljar har tatt steg og gjør det bra i Junkeren.) Av de vi har i klubben nå så er Evjen og JPH milevis foran en eldre P.Berg. De har attpåtil vist mye mer enn P.Berg. Han har vært anonym i over 30 kamper, hvor lenge skal vi legge til rette for utvikling når det går utover det sportslige? Hadde han het Paul Runkersen ville han aldri fått like mange sjangser.
Vi kan absolutt bli flinkere å gi de bedre vilkår,tenker på kosthold og en bedre pedagogisk tilnærming.
Forøvrig spilte Berg fast som indreløper 11 kamper på rad i 2016.

Er det ett talent jeg er bekymret for så er det JPH, assistkonge i fjor,knapt truffet med ei pasning i år. Er det en ny Berglann historie eller er det rett å slett det samme som i fjor høst,der hard trening pluss landslag tok alt av overskudd? Glimt må bli flinkere å gi de unge trening etter hvor mye treningsmengde de tåler,det er sjeldent at en 17-18 åring tåler like mye trening som en 25-åring.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Vel, for det første vil jeg ikke bruke ordet "talent". Med det tenker man fort at de skal prestere litt, for så at det tar av og selges for millioner. Jeg savner at spillere tar steg og bidrar på det nivået klubben spiller på over tid. Med eget akademi og solid spillerstil bør det være grunnlag for det.

Vet ikke hvordan Glimt er organisert mtp samarbeid mellom akademi/junior og A-lag. Det er ikke noe poeng i å ha et akademi om det ikke er et sterkt samarbeid og lik spillerstil over hele linja, så regner med at NOEN har ansvaret for å koble disse. For meg ser det ut som at den jobben som gjøres fra man merker seg hvem som har potensiale, til å få dette ut på senior-nivå, er for dårlig. Berg, Hauge*2, Evjen, Berglann, Robertsen, whoever, trenger ikke alle blir solgt for 10-15 mill. Men solide performere i Obos og ES må man da kunne få dem til å bli?

Som sagt, Berg blir for meg et symbol for dette som Glimt ikke helt håndterer per d.d. Det er også en spiller som selv velger å ikke skrive kontrakt, ikke en som Glimt velger å ikke skrive kontrakt med (direkte hvertfall - kontrakt de la fram var sikkert så dårlig at de visste hva svaret ville bli).
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Garrincha »

Glimt hentet Zinckernagel vel vitende om at det ville gjøre veien vanskeligere for blandt annet Berg. Zinckernagel er en god spiller, det er ikke det. Men da blir det mindre spilletid på andre, siden man må bruke de man henter og har brukt penger på. Det er ikke lett å finne plass til for mange av de unge all den tid hvert poeng er livsviktig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Boombadila »

Et poeng som kanskje ikke blir lyst opp her, men det er jo og mulig at andrelaget til glimt møter "for dårlig" motstand, konta f.eks andrelaget til lag liggende på østlandet.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Glimt 2 må absolutt opp en divisjon. Fjerdedivisjon i Nordland er laaaangt fra noen god utviklingsarena. Blir et jag mot opprykk mot Mo IL. Begge står med syv seire og ett tap, med vanvittig målforskjell. Vi slo Mo IL i første kamp, mens vi gikk på vårt tap mot Brønnøysund. Mosjøen IL kommer hakk i hel 3 poeng bak.

Jeg hadde også satt umåtelig pris på om Junkeren kunne tatt steget til 2. divisjon. Det ville gitt gode muligheter for utlån! Talentene kan fortsatt bo i Bodø, noe som helt sikkert føles tryggere for en 17-18 åring enn å måtte flytte til andre kanten av landet. De er to poeng bak opprykk, men kun tre poeng skiller de fire øverste plassene, så det er mange om beinet.

Til slutt kan bare Mjølner følge etter å ta skrittet opp i OBOS! :)
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Sulliken »

En god og nøktern kommentar fra BodøNu om utblåsningen til Arild Berg.
https://bodonu.no/ingen-bor-fa-spesialb ... 2.07-11:46
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

Har alle dere glemt Saltnes. En spiller ingen hadde tro på, var avskrevet , var på vei ut til en annen klubb i lavere divisjoner. Så fikk han et par kamper p.g.a skader og fikk starte fra begynnelsen av kampen og plutselig fast på laget og ny kontrakt. Det er umulig for en ung spiller å vise hva han duger til med 10-15 minutters innhopp som regel når laget allerede har tapt. Hadde PB fått startet i f.eks 5 kamper på rad og ikke vist noen ting hadde jeg vært enig at det er over og ut, men den sjansen har han aldri fått. Hvis han forsvinner vil jeg anbefale Mjølner som ved hjelp av Patrick antakelig vil rykke opp til OBOS og en klubb som spiller teknisk og morsom fotball. Er helt enig med Arild Berg sin analyse. Og så får nå dere fortsette å hylle en spanjol som ingen andre klubber var interessert i og som blir hyllet fordi han kom til Glimt, som lager frispark stadig i farlig sone, er treig, dårlig forflytningsevne. Hadde han vært fra Bodø ville han ikke vært i A-troppen en gang.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Knuta wrote: Mon Jul 02, 2018 8:04 pmHadde PB fått startet i f.eks 5 kamper på rad og ikke vist noen ting hadde jeg vært enig at det er over og ut, men den sjansen har han aldri fått.
Du synes ikke 11 strake starter i Eliteserien 2016 var sjanse nok?

Morsomt, for øvrig, at dette er blitt en sånn "for Berg eller for Angel"-sak, som om man ikke kan være kritisk til eller positiv til to forskjellige spillere samtidig.
Last edited by Kesseboy on Mon Jul 02, 2018 9:27 pm, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by mortsto »

Noen med BodøNu+ som kan si hva Ørjan Berg sier om spilletid i Glimt?
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by G-s-enz »

Kesseboy wrote: Mon Jul 02, 2018 8:56 pm
Knuta wrote: Mon Jul 02, 2018 8:04 pmHadde PB fått startet i f.eks 5 kamper på rad og ikke vist noen ting hadde jeg vært enig at det er over og ut, men den sjansen har han aldri fått.
Du synes ikke 11 strake starter i Eliteserien 2016 var sjanse nok?

Morsomt, for øvrig, at dette er blitt en sånn "for Berg eller for Angel"-sak, som om man ikke kan være kritisk til eller positiv til to forskjellige spillere samtidig.
Der han forøvrig ikke viste noenting.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Larsson »

Til dere som er Pro-Berg: Gi meg tre kamper Patrick Berg har vært en av Glimts to-tre beste. Kan strekke meg til av de fem beste også. Jeg venter i spenning.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

PB fikk vel en sjanse fra start i år borte mot Sarpsborg og jeg mener han var I tillegg til Bjørnbak lagets beste spiller, med det resultat at han ble plassert på benken kampen etter. Noe jeg tviler sterkt på at andre spillere ville fått samme behandling. Synes det bare er trist og leit. Det er forresten rykter om at Sarpsborg har han i kikkerten. De er jo dessuten veldig flinke med talenter.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Ehm..?
http://www.altomfotball.no/element.do?c ... lUrl=false

Patrick Berg har spilt to kamper fra start i år, mot Kristiansund (antar det er den du mener) og Rosenborg.

Mot Rosenborg var han ikke spesielt god. Mot Kristiansund var han helt grei.
Last edited by ingen87 on Tue Jul 03, 2018 10:36 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Jeg klarer ikke på stående fot si noe om hvor god han var i forhold til de andre spillerne, men har sett litt på AN-børsen (lokal) og altomfotball.no (nasjonal) fra de to kampene han har startet:

Mot Kristiansund fikk Patrick Berg 4 på AN-børsen, fem spillere fikk bedre karakter. Resten fikk den samme. Altomfotball.no gir han 5, men her er det seks spillere som får bedre karakter.

Mot Rosenborg fikk han 5 på AN-børsen, seks spillere fikk bedre karakter, Opseth fikk 4, resten fikk samme karakter. Altomfotball.no gir han 4, syv spillere fikk mer, resten fikk samme.

I begge kampene blir han vurdert, av begge børsene, til å være av de spillerne som trekker ned børs-snittet til Glimt. Han blir av begge børsene vurdert til å være langt fra Glimts 2-3 beste i begge disse kampene.
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Patrick ble forespurt om utlån ifjor men takket nei.

Patrick fikk tilbud om ny kontrakt i år men takket nei.
Sålangt har han konkludert med at han hverken er interessert i ny kontrakt med Glimt eller ny kontrakt + utlån i år.

Følgelig ser han vel for seg at han får en kontrakt med en tippeligaklubb i stedet for et utlån til OBOS-ligaen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Fair det, men om han får spilletid i Eliteserien er vel ikke en selvfølge. Kan likevel blomstre opp i ny klubb med nye omgivelser.
Førr Evig!
Post Reply