Plan B

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Nordlie tar over Skeid ut året og målet er å bli blant de 7 beste i avdelingen og fortsatt bli i 2.div. Enkelt og greit. Det hele er veldig godt mottak i klubben. Diskusjonen Glimt og Nordlie lar jeg ligge. Jeg er veldig fornøyd med Bjørkan.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Plan B

Post by tjongs »

FSHelgeland wrote:Vi har da spillere til å spille 4-3-3 Det er jo faktisk akkurat det vi har, vi har typene. En annen ting vi også har er et ungt lag og nye spillere i sentrallinjen. Det må jo bare komme dårlige kamper titt og ofte. Jeg er overhodet ikke for at vi skal begynne å prøve ut masse nye ting nå, med masse rutinerte spillere hadde det vært så sin sak, men nå har vi mange unge og mange nye. De vil trenge tid før det sitter og skal vi begynne å prøve ut masse nytt nå, så vil det ta ende mere tid. Håper klubben er like standhaftige med Bjørkan som de var med JHH. Jeg har klokketro på Aassa.
Ikke som et direkte tilsvar på ditt innlegg, som jeg forsåvidt er enig med essensen i, men mer som et generelt svar til "ung og urutinert"-forklaringen som har en tendens til å dukke opp hver gang det butter, både fra debattanter her inne, fra "folk på byen" og fra Glimt selv.
Det virker til å være en utbredt misforståelse at Glimt til stadighet har et ungt og urutinert lag. Vi har nok kanskje det sammenlignet med for 10-15 år siden, men dette er jo noe som har preget hele norsk fotball, at det har blitt økt satsing på egne unge spillere, noe som vel i stor grad er presset frem pga dårlig økonomi i klubbene.
Så det nytter ikke å sammenligne med hvor vi selv har vært, hvorvidt laget er ungt og urutinert (eller rettere sagt hvorvidt dette kan brukes som forklaring på prestasjonene) må jo måles opp mot andre lag.

Under er snittalder på de forskjellige lagene i forrige serierunde (de 11 startende spillerne, basert på fødselsår, ikke dato).

Som vi ser er Glimt her helt nede på en 11. plass. Tallet bak viser medianalderen på samme laget. Her kommer vi litt "yngre" ut, på en 5.plass. Har forøvrig også regnet ut snitt og median for 11+innbyttere, her kommer vi på hhv 7. og 4.plass.

Poenget får være at ja, variasjoner i prestasjon kan muligens forklares med "ungt og urutinert", men vi er ikke noe mer ungt og urutinert enn et gjennomsnittlig TL-lag, og det må jo nesten være målestokken, sånn at disse variasjonene burde ikke ramme oss i større grad enn andre lag.


1. Molde 23,64 22
2. Stabæk 24,27 23
3. Sogndal 24,45 23
4. Viking 25,00 25
5. FKH 25,09 26
6. Start 25,09 26
7. TIL 25,36 25
8. LSK 25,55 23
8.. RBK 25,55 26
10. AaFK 26,36 27
11. Glimt 26,45 24
12. Godset 26,64 25
13. S08 26,64 26
14. Odd 26,91 27
15. VIF 27,73 28
16. Brann 28,55 30
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Plan B

Post by Gvandreassen »

Nja Knuta, han som var sjef i Skeid mente styret gikk bak ryggen hans og hentet inn Nordlie. Klart, et styre har jo det administrative ansvaret, og er over treneren i hierarkiet. Men jeg synes jeg ser et mønster her mtp. på Nordlie, og ansettelsesprosessen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Plan B

Post by Larsson »

Knuta wrote:Nordlie tar over Skeid ut året og målet er å bli blant de 7 beste i avdelingen og fortsatt bli i 2.div. Enkelt og greit. Det hele er veldig godt mottak i klubben. Diskusjonen Glimt og Nordlie lar jeg ligge. Jeg er veldig fornøyd med Bjørkan.
Dette er jo bare vås. Jeg har selv flere Skeid-spillere i min omgangskrets. Sjelden jeg har hørt spillere bruke så store ord om hva de synes om en slik avgjørelse. Men for all del, whatever floats your boat.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Plan B

Post by G-s-enz »

Nordlie skal ALDRI til Glimt så den diskusjonen håper jeg vi slipper å ta.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Sønnen min spiller for Skeid så jeg tror jeg vet en del. Skeid hadde ikke trener i høst.Valla kom inn som en midlertidig trener inntil en ny var på plass. Diskusjonen har gått litt på at Valla ikke ble informert i prosessen men det er oppklart nå. Alle de 3 andre i treningsteamet med Stig Mathisen blant annet er med videre. Det har vært et par høyrøstede supportere som har vært negativ men det store flertall er veldig fornøyd med løsningen. Men som sagt jeg er veldig fornøyd med Bjørkan i Glimt og har ikke nevnt Nordlie som Glimt aktuell.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Plan B

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Hva er innholdet i artikkelen
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Plan B

Post by J I P »

3-4-3 mot RBK
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Plan B

Post by Novi »

We're in for a treat here, boys.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Plan B

Post by Boombadila »

Hvorfor fikk jeg en scene fra Aliens i hodet nå?
"Look, I'm telling ya, there's somethin' movin' and it ain't us!"
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Plan B

Post by Gvandreassen »

Og vi har to spilleklare stoppere? La nå for Guds skyld Saltnes holde seg på midtbanen mens han fortsatt er i positiv utvikling der. Er det Moberg de skal hive bak der?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Lode, Bjørnbak, Isidoro bak tenker jeg.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Plan B

Post by ecke »

Det er godt å se at den naturlige 4'eren bak var vellykket mot RBK. Det ble løsningen på siste treningsdag før RBK-kampen! Ulike varianter med 3 bak så etterhvert rarere og rarere utover uka. Nå ble det egentlig en standard 4-5-1 defensivt, med litt spesiell arbeidsdeling, og der Patrick Berg ble holdt igjen til å "passe på" Angel.
Post Reply