Plan B

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2627
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Plan B

Post by ecke »

Kesseboy innledet dette temaet med det som for meg, som dogmatisk 4-3-3'er, oftest har vært avgjørende for B/Gs suksess eller ikke:

"Det er altså noen ting som er gjenvendende:
Indreløperne er for sjelden reelle pasningsvalg
Indreløperne ufører i for liten grad noen effektiv førsteforsvarerjobb
Indreløperne deltar i for liten grad i markering i returrom/kamp om andreball
Chatto blir isolert både offensivt og defensivt"

Jeg hyllet en gang i et Glimt-innlegg, "Midtbane, det meste er midtbane", spillerne som vises best når de er borte. Jeg fikk lyst til å sitere meg selv fra år tilbake:

"Nå når Andre Hanssen og Tom Høgli er borte, Tommy Hansen et svakt minne og bare noen få husker tilbake til 70-årenes Arild Olsen, er det en slik spiller jeg gjerne hadde sett på banen igjen. En spiller som ikke er redd for å gjøre jobben på den ca 70 meter lange og brede midtbanen i 90 minutter, som tetter hullene og finner rommene. En spiller som Lillestrøms Søgård eller Branns Haugen. Spillere som vises mest av alt når de er borte. Slike spillere gjør laget komplett, uten hull og slik at andre spillere kan blomstre og vise sin storhet."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Plan B

Post by Cheese Smirnoff »

Det er vel den jobben Jacobsen skal gjøre, og som jeg syns han har gjort bedre og bedre denne sesongen. De siste kampene har han jobbet utrettelig både framover og bakover, og det har gitt umiddelbar positiv effekt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Ja TJ har vært etter min mening glimrende på midtbanen i hele år, selv da Glimt sleit som verst.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Plan B

Post by Ville Lehtinen »

Vi ble ikke skikkelig god i fjor før etter at TJ kom inn som indreløper.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

Kesseboy wrote:Er det en konkurranse i å ha mest rett?
Overhodet ikke. Men det var deilig å brøle litt mot plan b-gjengen. Jeg synes helt ærlig den var tøvete.

Det hadde vært annerledes om det var etter 15 runder...
Kritisk
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

JHH har også tatt inn masse momenter fra plan B i de siste kampene. Det er faktum.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

Det er vel mer morsomt at dere tror at JHH leter etter tips til å spille elitefotball på et forum? ;)
Kritisk
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Han leser selvfølgelig ikke forum, men mye det vi har snakket om og diskutert har også blitt en del av endringen i Glimt de siste kampene. Blant annet trakk jeg opp tidlig at Glimt burde justerer presshøyden og at Ibba og Momo burde spille sammen. Men hr. Poteten nå orker jeg ikke mer den kveruleringen og latterliggjøring du driver med av andre forumdeltakere. Siste gang jeg orker å svare på usakligheter. Punktum finale.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

For all del.

Diskuter, men ikke skap krise og plan b. Det kommer i fleisen i form av I told you so. Det handler om å ha roen og ikke bli helt Bergen, ellerwhatever fits the shoe.
Kritisk
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Plan B

Post by Wendigo »

Les første innlegg i tråden. Plan B ble klart definert som forkast 4-3-3.

Å si at JHH har tatt inn momenter fra plan B og fastslå at det er faktum, er å lage sin egen definisjon på hva plan B er, som passer såpass inn at man kan si at man ikke tok feil.

Er det så hardt å innrømme at vi har justert oss inn i henhold til den opprinnelige planen?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Plan B

Post by Kesseboy »

Mja, jeg vil ikke lese det så klart som å forkaste 4-3-3, men å endre måten det gjøres på (slik at mange nok ville kalt det noe annet). Jeg er jo fornøyd med at man slapp å gjøre såpass til endringer, men ting så virkelig ganske labre ut da jeg skreiv innlegget.

Har ikke vært ute etter å skape noen krise, men å skape litt diskusjon. Det er jo det som er morsomt med et diskusjonsforum, å diskutere, tenkte i hvert fall jeg. Men hvis det man skriver skal resultere i hån, så er det jo ikke interessant lenger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

Man skal selvsagt ikke hånes.
Kritisk
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Plan B

Post by Wendigo »

Mulig det ikke var det som var meningen, men konklusjonen på ett langt innlegg var nettop det å forkaste 4-3-3.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Plan B

Post by Cheese Smirnoff »

Å være etterpåklok og besserwisser er skikkelig teit på et diskusjonsforum.

Det ble en fin diskusjon om taktikk ut av denne tråden. Det skal vi være fornøyd med. Har man behov for å vise at man har større fotballkunnskaper enn oss andre kan man jo bli trener.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2224 times
Been thanked: 366 times

Re: Plan B

Post by liverglimt »

Enig med Cheese.

Kesseboy startet nok ikke innlegget med noen intensjon om å få JHH til å snu opp ned på alt. Heller få ut egen frustrasjon og få debatert formasjon og lagets spill med sine medforumister.

Jeg liker slike diskusjoner for de får meg til å se ting fra flere vinkler. Håper vi ser flere debatt tråder i forumet framover! :LFC
@liverglimt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Plan B

Post by Wendigo »

Hvis det skal kalles etterpåklokskap må du finne noen som ikke sa at plan B tenkingen var feil før det snudde...

Og ja det er litt Besservisser over det å si "hva var det jeg sa", men vær nå raus nok til å la noen si det, den gangen det var de som hadde rett. Jeg synes nesten det er ørlite smålig å forsøke å bortforklare det som ble sagt tidligere...

Ellers er jeg jo enig i at dette har vært en av de mer interessante diskusjonene her.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Masse i Plan B var riktig, og en god del i Plan B var feil. Og slik skal det være. Stort sett en fruktbar diskusjon.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Plan B

Post by Cheese Smirnoff »

Det skrives som om noen på dette forumet har ansvar for Bodø/Glimt og må svare for synspunktene sine. Vi er alle tilhengere av Glimt, verken mer eller mindre. For alt vi vet kunne Kesseboys teorier ført til at vi slo Viking 3-0 istedetfor 3-2.

Det viktigste, sett i etterkant, er at JHH hadde kontroll. Han har en fotballkompetanse som sikkert overgår alle oss her inne samlet. Og fint er det!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Plan B

Post by Kesseboy »

Cheese Smirnoff wrote:Det viktigste, sett i etterkant, er at JHH hadde kontroll. Han har en fotballkompetanse som sikkert overgår alle oss her inne samlet. Og fint er det!
Og slik skal det være! Jeg hadde blitt litt skremt om JHH var innpå her for å finne tips.

For å oppklare litt; jeg har heller ikke lyst til å forkaste 4-3-3, så forslaget var 1) motvillig og 2) for å lage litt diskusjon. Men JHH har oppnådd det jeg ville oppnå med forslaget mitt, gjennom nettopp det jeg ikke trodde kunne gjøres -- mindre justeringer og små endringer på spillerinstrukser innafor det etablerte mønsteret. Dette er jo den optimale løsninga.

Uansett om det er noe fra tråden som er brukt eller ikke, så er langt på veg de fleste problemene som ble pekt på, nå løst. Og det er skikkelig gøy å se på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Plan B

Post by Crazy horse »

Jeg må innrømme, om enn noget beskjemmet, at jeg begynte å lese meg litt opp på JHHs statistikk i tippeligaen, og da jeg så hvor dårlig den var, kom jeg bitte litt i tvil om hvor dette ville bære hen. Nå er jeg ikke lenger en tviler, men nyfrelst JHH-believer.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Alltid skeptisk når alle roper halleluja samtidig. Synes fortsatt at Glimt lå for lavt den første halvtimen i Stavanger. Her er det en del å gå på.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Plan B

Post by Ville Lehtinen »

Vi slipper inn mål i alle kampene også, det må forbedres.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Plan B

Post by Garrincha »

Herlig med en tråd der ikke alle er enige hele tiden. Litt tyn må vi alle tåle, noen ganger tar man "feil" og noen ganger har man "rett", men det finnes ingen fasit fotball. Hadde det vært en fasit i fotball hadde spillet vært mye mindre interessant. Som jeg har sagt før synes jeg dette forumet er et kvalitetsforum med oppegående folk, og jeg tror at en god balanse mellom enighet og uenighet gjør forumet mer attraktivt for alle.

Det er veldig viktig at vi ikke er enige hele tiden, da blir det kjedelig. Vi er jo alle enige uansett om det viktigste, vi elsker Glimt og misliker Murmansk Idrettslag.

:klapp til trådstarter, ja takk til flere av disse debattene.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Plan B

Post by FSHelgeland »

Heldigvis er det enda ting å forbedre, og det sier litt om det potensialet som enda ligger i klubben og i dagens stall :D I Stavanger så var Viking klart bedre en oss så lenge som de hadde ork til det. De orka vel ikke mer en knappe 50 minutter eller så, derifra og ut var vi bedre. Vi ble alt for lave i første omgang og ble springende mye i mellom og likevel så orker vi mere. Det er er flott å se at gutta holder hele matchen og vel så det, bare gleder meg til de neste kampene.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Plan B

Post by Garrincha »

Ja FSHelgeland, du har så rett! Det virker som at vi rett og slett har høvelig god kondisjon. Vi ligger under kamp etter kamp men kommer tilbake gang på gang. DET, kjære forumister, det kjennetegner et vinnerlag!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply