Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Moderators: Sulliken, Larsen

Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Shredd »

Glimt hadde 18 avslutninger, hvor av bare 5 på mål. Det er svakt.
User avatar
-list
Posts: 1654
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 32 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by -list »

Hvis vi fortsetter å være bedre enn tre lag, gir jeg beng i om det er Stabæk, Start, Haugesund, Aalesund eller Sogndal vi er bedre enn.

Det er nok at ett av disse fem lagene er dårligere enn Glimt ut sesongen, hvis vi klarer å holde Brann og Sandnes Ulf bak oss. Brann kan muligens klatre, så da må vi holde bak oss to av disse fem. Det bør være helt gjennomførbart.

Tok en kjapp titt på altomfotball, og summerte poeng på nedre halvdel av tabellen.
Ser man på trendene siste 10, 5 og 3 kamper, virker det enda mer åpent hvem som skal rykke ned.

Poeng siste 10 kamper:

Haugesund 15 poeng av 30
Aalesund 14
Start 13
Brann 10
Sogndal 9
-
Glimt 8 <-- 8/30, ikke bra nok.
-
Stabæk 5 <-- Ikke akkurat i flytsonen.
Sandnes Ulf 5

----------------------------

Poeng siste 5:
Haugesund 8 av 15
Aalesund 7
Stabæk 5 <-- Definitivt bedre enn de forrige fem.
-
Glimt 4 <-- Fortsatt ikke bra nok, men nå er det to lag til som bare tar 4/15.
Start 4
Brann 4
-
Sandnes Ulf 2
Sogndal 1

-----------------------------

Poeng siste 3:
Aalesund 6 av 9
Brann 6
Stabæk 4
Glimt 4
Haugesund 4
-
Sandnes Ulf 2
-
Start 1
Sogndal 1

Så, hvor mange får vi på de neste fem? Vet ikke.
Jeg tror at 5/15 er nok til å holde oss unna kvalik-plassen. Men jeg tror vi trenger mer på de siste fem kampene.


Til slutt ser jeg tegn til at DB vil dra opp laget noe.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by G-s-enz »

Kan si så mangt om denne kampen taktisk,men orker ikke gjennta meg selv for mye.

Positive ting:

Daniel Berntsen var bra og visste vilje,tempo og evne til å pasere folk. Tror Berntsen/Richards kan være bra å ha på bortebane i kontringsfasen forøvrig.

Brix & Sane viste at de ville noe.

Karlsen klarte seg ok

Balansen ble ikke håpløs selv om Berntsen spilte.

Negative ting:

Olsen er helt ute av form og bør få en kamp på benken.

Badou har hodet i utlandet,bør få hodet på plass snart(ja jeg veit han putta) Vært miserabel siden landslagsdiskusjonen

Ibba var mildt sagt ræva. Syns han har vært bra de siste kampene,men i dag var det bunn i bøtta.

JHH virker å ha mistet evnen til å motivere gutta til å trøkke til,veldig mange som virker passive hele kampen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Knuta »

Vi må slutte med det tullet å ha Imingen på høyre. Det blir bare utrolig klønete. Hvorfor spilte ikke TJ på backen?. Dersom det er slik at kapteinen er sikret plass så et det noe alvorlig feil i JHH tankegang. Også det å sette inn Dane når Sandnes ligger lavt og det er null bakrom er jo for å si det mildt idiotisk. Ibba og Trond og AK og Imigen var veldig dårlig i dag. Vi Jan ikke ha Imigen på høyre mot et tøft Haugesund i neste. Det vil være helt dødfødt.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Mr Bean »

Må bare beklage og si at Ruben ikke har vært god han siden han ble herpet av den forbannede Fevang og det er heeelt feil at han er kaptein på laget ... :cry:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by eiriksin »

Er ikke så mange andre muligheter for å være helt ærlig. Men har sagt det før og sier det igjen, Domonic Chatto burde være kaptein på Glimt. Forhåpentligvis blir han det til neste år...
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Knuta »

Kan ikke ha en kaptein som egentlig nå ikke burde vært i start-ellveren men er der kun fordi han er kaptein?. Det er jo meningsløst. Det går sånn noenlunde når man møter et så dårlig lag som Sandnes, men og la han fortsette på høyreback borte mot Haugesund og hjemme mot VIF så vil han bli fullstendig overkjørt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg gir meg fallera i hvordan de fremstår på treningsfeltet, gi Konradsen og Berglann sjansen når den byr seg. Dette laget skriker etter spillere som kan gi ny energi. Berntsen er igang, men flere må forstå at slapp innsats fører til benksitting. Det gjelder Ibba, Richards, Olsen, Badou, Chatto, Jacobsen. Ingen er for god eller for rutinert til å beholde plassen uansett hva. Halvorsen virker feig, og til å spille sikre kort, når det butter imot, samtidig snakker han om den gode konkurransen på alle plasser. Vel, jeg ser flere som burde mistet plassen sin i denne konkurransen for lenge siden, hvis den er reell.

Man kommer langt med innsats og entusiasme. Man rykker ned med trøtte og uinteresserte spillere.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by J I P »

3 poeng sist og ett i dag er greitt. Vi plukker poeng og er på langt nær fortapt. Vi kan ta poeng fra alle (unntatt Molde). Det var da ikke uventet vat Sandnes Ulf til slutt fikk seg et poeng. Nå kan de gjerne fortsette fremgangen og begynne å ta poeng fra våre naboer på tabellen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Kesseboy »

Jeg syntes Halvorsens trekk mot slutten antyder at også han er lei og frustrert, og villig til å gjøre noe med det. Han brøt med en hel del ting fra tidligere når han flytta Brix opp som sentral midt, Jacobsen på høyre back, Imingen på venstre, og alt det der. Det var et "riktig" trekk -- kanskje burde laget starta slik?

Men at Moomoo går ut mens Ibba blir på banen, det forblir et mysterium for meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Masinga »

Selvfølgelig er det skuffende med bare ett poeng mot Ulf. Samtidig er slike kamper skumle. For Ulf er Tippeligaen blitt kampen om tilværelsen (noe det også bør vær for Glimt). Den såkalte Nordlieffekten vil på et eller annet tidspunkt slå inn.
Masinga
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Glimt1916 »

Jeg synes vi bør kunne si at vi skal slå tabelljumboen hjemme, uansett omstendigheter. Et lag som har vunnet 2 kamper på 19 forsøk før de møtte oss.

Og å bytte inn Dane Richards på 0-1 mot et lag som ligger lavt..... Jeg klarer bare ikke å skjønne det. Kunne vært interessant å høre grunnen.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by mortsto »

Ibba er iferd med å bli JHHs Thomas Rønning. En spiller han kjenner godt, som han mener det er stort potensiale i, og som det nærmest blir prestisje i å la spille.

For øvrig imponert over Berntsen i dag. Han kommer til å gjøre mye bra utover høsten.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Knuta »

Synes også Ibba var dårlig i går, men i de 3-4 siste kampene har han vært en av Glimt's beste spillere. Det som var meningsløst i denne kampen var å bytte ut MoMoo med Dane, og som Glimt1916 påpeker også hva skal Dane på banen å gjøre når Sandnes ligger lavt med 8 mann og det er null bakrom å spille i. I tillegg så vi at laget ble bedre med TJ på back og Imingen på riktig side.

Min børs fra 1-6

Londak 4
Imingen 2
Sane 4
Moe 3
Brix 4
Badou 5
AK 3
Daniel B 5
Trond Olsen 2
MoMoo 4
Ibba 2
Ibba 2
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by ingen87 »

Jeg savner en storskytter :( Trond Olsen har skuddvegring så det holder. Ellers er det ingen på laget som er noen gode skyttere. Når Ulf ligger som de ligger så er det vanskelig å komme til avslutninger i 16. meteren.. Vet ikke hvor mange ganger vi prøvde å tråkle oss inn på 5 meteren til Ulf. Selv når vi fikk frispark fra 25 meter i 2 omgang skulle vi prøve å tråkle oss igjennom med en "fiks" variant.

Derimot kommer vi til mange skuddsjanser i posisjoner som normal sett skulle skape farlige situasjoner, men skuddene går mer eller mindre 5 meter utenfor / over mål eller midt på keeper. Ikke er det spesielt mye kraft i skuddene heller..
Førr Evig!
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by stormp »

VG-børsen:

1 P. Londak 5
2 R. Imingen 5
23 V. Sané 3
18 B. Moe 4
24 K. Brix 6
8 D. Berntsen 6
6 A. Karlsen 4
7 P. Ndiaye 6
19 M. Ndiaye 3
10 A. Laajab 4
30 T. Olsen 4

Sane 3 og Imingen 5... Det verste er at i følge referatet har de faktisk sett kampen.

Jeg savner en skikkelig god spiss... Ibba blir litt for sein og litt for ubesluttsom. Men likevel må andre også ta ansvar for å score. En ukes skuddtrening og mer fandenivolskhet inne i boksen kanskje...

Ellers så jeg masse positivt denne kampen. M. Ndiaye var god - spesielt i 1. omgang. Tar ned ballen og gjør konstruktive ting med den - men manler litt fart. DB viste prov på teknikk og tempo som gjør at han faktisk kan gå forbi 2-3 mann og skape ubalanse og farligheter. Brix som defensiv midtbane fungerte bra... hvem skulle trodd det? Sanè er konge, selv om han er i overkant arrogant til tider. Ønsker meg av og til Imingen over på venstre. Den venstresida (Imingen, Badou, Olsen) skaper vanskeligheter for de fleste når de får spilt seg sammen.

Og ellers - vi fikk ett (fortjente kanskje tre) poeng mot et lag som kjemper med nebb og klør for å overleve. Det er ikke sånn at fordi vi møter bunnlaget, så kan vi spasere inn 3 poeng med god margin. Alle kampene framover blir tette og jevne. Forhåpentligvis bikker flere av dem i vår favør.
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Knuta »

I følge rykter var VG's mann i Oslo og så kampen der og hadde hatt en skikkelig pub-runde før kampen.
Sane blir belønnet som den dårligste i forsvar, selv om han var den beste.
MoMoo blir belønnet som den dårligste i angrep, selv om han var den beste.
Hvis dette er standarden på VG-børsen sier det vel alt om verdien av den.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Mjh »

Sanè fikk nok trekk pga. bakovermålet hvor han holder Brenes onside.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Zann »

Det positive med de to siste kampene er at vi bare har sluppet inn tilsammen ett mål. Målet kom riktignok på en klassisk defensiv Glimt-hjerneblødning, men det var også omtrent den eneste målsjansen Ulf hadde i kampen. Både Sogndal og Sandes Ulf slet med å skape noe som helst mot oss, og det er jo lovende for et Glimt-lag som først og fremst har hatt defensive problemer denne sesongen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Zann »

Cmore-kommentatoren var forøvrig også merkelig kritisk til MoMoo. Jeg synes han hadde flere gode involveringer, særlig i førsteomgangen. Han kriget og sloss, og vant ballen flere ganger i gunstige posisjoner. Dette er egenskaper jeg tror hadde gjort seg på midtspissposisjon i Glimt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg er fullstendig overbevist om at Momoo må få tillit som midtspiss over tid. La han få spille seg varm i posisjonen og bygge relasjoner til de andre offensive spillerne. Han er en spiller som har stort potensiale i alt, og han er fortsatt sulten på å sikre seg permanent kontrakt. Ibba blir kjekk å ha som innbytter på tampen av kampene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Novi »

Ibba blir for treig og subbete. Men det blir vedtatt opp og i mente etter hver bidige kamp han spiller.

Daniel Berntsen var for meg kampens beste, og gir en offensiv kreativitet som vi har manglet. Han og Badou hadde også et forbausende godt samspill. Vi trenger en slik spiller som gjør noe uventet, når resten av laget går seg litt fast i et spor som lett brytes av motstander.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by ingen87 »

Mjh wrote:Sanè fikk nok trekk pga. bakovermålet hvor han holder Brenes onside.
Sanè slipper nok litt billig unna fordi han antakeligvis er vår beste spiller ved siden av Badou, men han posisjonerer seg av og til heeeelt horribelt i forhold til motstanderen. Tror jeg skal klare å finne klipp fra hver kamp der han gjør grove markering/posisjoneringsfeil. MEN for all del, han er en enorm klippe bak der og ville ikke bytta mannen med noen som helst i Tippeligaen.
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Garrincha »

Sané er en offensiv kraft. Når han tar ballen med seg fremover blir det ubalanse i midtbanen til motstanderen, og det må vi klare å utnytte bedre.

En annen ting vi bør utnytte bedre er cornere (og generelt dødballer). I går hadde vi 10 pluss minus. Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi stiller opp alle mann i en klump innenfor femmeteren. Det må må da være bedre at de starter bak i feltet å så gå på løp innover?

Ellers får Daniel godkjent og jeg synes Badou var bedre enn mange her inne skriver. Han hadde en god del kraftfulle returløp,og i går fikk han også inn en Badou spesial.

Ibba må benkes litt. Moustapha inn i midten og Konradsen på høyre ving. Eventuelt Dane hvis det er bakrom i kampbildet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt _ Sandnes/Ulf 17/08/14 kl.18

Post by Garrincha »

Eller kanskje Ibba på høyre ving når vi spiller mot lag som ligger bakpå. Da får han bedre bruk for teknikken sin, og jeg tror Moustapha har potensiale foran mål.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply