Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Knuta »

Ser for meg dette laget:

Londak

Zarek - Moe - Sane - Brix

Konradsen - Badou - Furubotn

Azemi - Sørloth - Berglann
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Kesseboy »

Hvis midtbana vår puslete defensivt i Sandefjord, så vil jo den der være defensivt lamma ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by ingen87 »

Hva med å bytte plass på Badou og Furubotn? Jeg håper Chatto er sånn høvelig klar for fight..
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Knuta »

Til Kesserboy. Furubotn er god defensiv, Konradsen er bedre både offensivt/defensivt enn TJ. Saltnes er bedre defensiv ja, men virker som han er ute av form. Badou er vi bare nødt til å ha med nå. Skulle gjerne hatt med Chatto som et defensivt anker, men det er for tidlig for han. Jeg ser også at vi er nødt til å ha mer tempo i midtbaneleddet når vi møter Molde enn vi hadde sist, ellers så vil vi bli fullstendig fraløpt. Eller at vi endrer formasjon og setter inn inn en tredje offensiv midtstopper som Silva. Men det er for stor risk å ta mot et topplag som Molde.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Boombadila »

Uten at jeg kan så mye om Azemi, men hvorfor plassere han på ving? Er ikke han mer midtspiss?

Om vi skal snakke tall og sånt, burde vi ikke da spille 4-4-2 når vi har både Sørloth og Azemi innpå?

Ellers ikke alt for uenig med laget til Knuta.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Knuta »

Enig at Azemi er spiss, men Konradsen likte ikke å spille ving. Med Konradsen/Badou/Furubotn får vi 3 sterke pasningsspillere som kan spille de riktige løpeballene til våre angrepsspillere, samt at disse er bedre i forflytningsevnen enn de vi hadde sist. Det blir et helt annet tempo enn sist, så vi er nødt til å spillere som er fotrappe.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Kesseboy »

Har vært utsatt for kurs med en kursholder/motivator hvis mantra var "hvis noe ikke fungerer, gjør umiddelbart noe annet". Det var ikke alltid så nøye med noe prosess fra det ene til det andre. Eller, som jeg liker å kalle mottoet hans: Grøft til grøft.

Jeg vet ikke om jeg ville likt å plutselig bli plassert i en såpass ny rolle om jeg var Furebotn. Badou kunne sikkert vært et glimrende anker hvis han var innstilt på å være det (som jeg tviler på.

Mye av Glimts spill står og faller på den defensive midtbanespilleren, og mye av problemet i fjor var at den rollen aldri fungerte spesielt godt. Jeg synes ikke Saltnes gjorde det spesielt bra mot Sandefjord, heller ikke mot RBK (det er disse kampene jeg har sett). Men jeg tror Chatto, Karlsen eller Saltnes -- i den rekkfølga -- vil løse de oppgavene best, og så kan man heller forsøke å justere mange av de andre tingene som trenger justering, i påvente av at et alternativ på ankerplassen utpeker seg som det virkelig gode alternativet.

Hadde ikke Sané vært så fordømt viktig kunne man kanskje kjørt med Silva og Moe som stopperpar og Sané som anker -- mot Sandefjord var han jo mer oppe på ankerplass enn nede på stopperlass uansett ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by dagobert »

er mest spent på kampplanen mot Molde. mot Sandefjord skulle forsvaret pælme baller mot angriperne, dette var jo absolutt ingen suksess :evil:
I "Glimtsysstemet" er det indreløperne som skal fore spissene med gode pasninger.
håper at Glimt spiller sitt eget spill og at vi heller taper med stil :blå

synes fortsatt dere er for opptatt av hvem som spiller, jeg er mer opptatt av hvordan vi spiller. og joda skjønner at noen spillere kan gjøre ting på egen hånd, men glem ikke at fotball er ett lagspill. venter ennå på å få se hva de har trent på i vinter :tenk
Glimt selvfølgelig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Cheese Smirnoff »

dagobert wrote: synes fortsatt dere er for opptatt av hvem som spiller, jeg er mer opptatt av hvordan vi spiller.
Det er vel to sider av samme sak? Ingen spillere er like, og måten man opptrer på har sammenheng med hvem som spiller hvor. Glimt har forskjellige spilletyper på hver eneste posisjon, og det vil nødvendigvis ha en innvirkning på hvordan det taktiske fungerer. Men slik det har sett ut de siste ukene er det ikke spilletypene, men taktikken/treningen som svikter laget.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Kesseboy »

Jeg er enig med siste setninga til dagobert. Men -- jeg vet ikke hva de har og ikke har trent på i vinter, og vet ikke hva kampplanen er. Men det jeg kan si noe om er hvilket inntrykk jeg har av hvilke spillere som løser hvilke oppgaver på hvilken måte. Og det er mye på bakgrunn av det jeg spekulerer.

For det er jo det vi gjør her, ikke sant? Vi kommer med innspill på rimelig lite informert grunnlag. Og det er jo gøy :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:
dagobert wrote: synes fortsatt dere er for opptatt av hvem som spiller, jeg er mer opptatt av hvordan vi spiller.
Glimt har forskjellige spilletyper på hver eneste posisjon, og det vil nødvendigvis ha en innvirkning på hvordan det taktiske fungerer. .
Noe som er ganske vanlig i moderne fotball ;) Tror ikke jeg ønsker å ha Patrik Berg som stopper og Pavel Londak som spiss i neste kamp :p
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Cheese Smirnoff »

No va du smart. 8)

Jeg mente at vi har forskjellige SPILLERTYPE-ALTERNATIVER på hver posisjon. Ser at det ikke kom så godt frem i den opprinnelige posten. :lol:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Knuta »

Tror nok JHH regnet med at kampen i Sandefjord på dårlig bane ville bli en knokkelkamp/duellspill og lite finspill. Derfor valgte han TJ og Saltnes, og regnet med at disse og etablerte spillere som Imingen, Sane osv ville gå inn i den krigen. Det fungerte ikke. Nå er det en helt annen kamp, hvor vi er nødt til å ha fotrappe spillere med rask forflyningsevne. Det er mitt ankepunkt. Her blir det en kamp med hurtig spill, og kanskje Molde passer bedre til Glimt's spillestil enn knokkelkampen i Sandefjord.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Playmaker »

Ok, ny kamp, nye muligheter.

Forsvaret og keeperposisjonen stiller vi nok uendret. Dog, kunne Brix vært interessant på vb.

Balanse er et nøkkelord når vi snakker om midtbanen. Furebotn - Badou - Konradsen ville ikke fungert. Spesielt ikke mot et såpass godt lag som Molde. Er nødt til å ha en defensiv type sentralt der. Forslag: Chatto, Edvardsen. Skyver Badou ut til venstre og dermed Konradsen til benk eller høyreving.

Forren og Toivo/Semb Berge er alle uhyre duellsterke. Jeg tror ikke Sørloth kan få utrettet mye mtp hans styrker mot disse, og ville heller valgt en hurtigere og mer aggressiv type ala Azemi.

Venstrevingen ville jeg gitt til Trond Olsen. Spillesugen og kampklar. Møter Tippeligaens beste høyreback i Martin Linnes, men har ferdigheter og erfaring nok til å kunne skape sjanser. Jobber også godt defensivt, noe som trengs i og med Linnes er meget offensiv.

På høyrevingen hadde jeg plassert Ulrik Berglann. Mange ville sikkert plassert han på venstre og Olsen på høyre, men Olsen har blitt feigere med årene, og skyter mindre. Jeg ser ikke for meg at han plutselig skal bli en type Robben, og dermed skjære inn og avslutte. Berglann vil være bedre til å variere løpene sine i mine øyne.

Vi blir også giftigere på kontringer med Olsen/Azemi/Berglann, kontra Berglann/Sørloth/Konradsen. Sørloth hadde vært god å ha på defensiv dødball, men starter vi med Chatto så skal man ha noenlunde kontroll.

Og rett etter jeg har argumentert for å sette ut fyrtårnet Sørloth, slenger jeg inn litt fakta fra Opta Norge ang. tapte dueller/luftdueller. Sfjfotball er da Sandefjord.

"60,00 % - @sfjfotball hadde størst andel dueller vunnet denne runden"

"70,80 % - @sfjfotball hadde også størst andel luftdueller vunnet denne runden"
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by FSHelgeland »

Hadde jeg fått valgt lag så hadde jeg valgt:


------------------Staw------------------

Valentin---Sane------Silva----Imingen

------------------Chatto------------------
----------Furebotn--------Badou--------

Konradsen------Azemi--------Berglann

Chatto har jo bare treningskampen mot Junkeren sammen med de øvrige som ikke fikk spilletid etter tapet i Kristiansand i treningskampen mot Start. Vet ikke hvor lang fremme han er, men ut i fra jeg har hørt så er han skadefri. Hvor mye verre en sist kan det bli? Så jeg velger Chatto fremfor Saltnes, men regner med Saltnes spiller slik som han har gjort i hele vinter. Badou spilte mot Tromsø og har vel noen innhopp før det? Kom inn nå sist og han må starte. Han kan gjøre ting på egen hånd. Berglann har gjort en del bra i treningskampene og har sett langt hvassere ut en Trond. Men uten Badou så har det ikke vært noe samarbeide på venstresiden slik at han har fått noe særlig å jobbe med.

Cruz er vel ikke klar på enda et par uker så da får Konradsen fortsette ute på kanten. Silva er jeg rett og slett bare nysgjerrig på men med skussmål som at han har spissferdigheter med ball, fart og fysikk så hadde det vært gøy å se om han kan tilføre oss noe allerede nå. De øvrige synes jeg gir seg selv.
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by eidurgud »

Kapteinen blir aldri vraket etter sesongens første kamp, så den eneste som er bankers er vel Imingen - som blir å spille mot Molde med mindre han blir skadet eller syk.

Furebotn - Chatto - Badou er nok den beste midtbanetrioen vi vil kunne stille i år, men om denne kombinasjonen kommer allerede mot Molde tviler jeg på.

Tror ikke vi får se så mange endringene på lørdag fra forrige kamp. Badou kommer nok til å starte som venstre indreløper, håper og tror det blir TJ som må ut og Furebotn flyttes til høyre indreløper. Chatto kan kanskje være klar til kamp, men jeg er usikker på å bruke han mot Molde vil være en god idè.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by FSHelgeland »

eidurgud wrote:Chatto kan kanskje være klar til kamp, men jeg er usikker på å bruke han mot Molde vil være en god idè.
Fordi? Det kan bli mye verre en mot Sandefjord? Eller er du redd for at psyken hans ikke skal tåle det hvis det går til h. Det kan jo umulig bli verre en sist, hvis det ikke er noen fare for at han skal slå opp noen skade, så er det bare å gi han kamptreningen så fort som mulig. Jo fortere vi får Chatto og Badou i gang jo bedre, da kan vi likegodt starte nå, har ikke mye håp om seier uansett.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by G-s-enz »

Mener de sa på glimtmagasinet at Chatto enda var noen uker unna å kunne starte.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Knuta »

Været på lørdag. Svak bris fra sør-øst, 6 grader, delvis skyet oppholdsvær. Her er det bare å komme seg på kamp.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by ingen87 »

Ah deilig med go'vær på første hjemmekamp :) Trenger nesten ikke å ta på vanter, lue og ullester!
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Trapattoni »

Dag Vidar Hafsås, Kolstad Fotball, er satt opp som dommer på lørdag.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by ingen87 »

Så lenge det ikke er Toppe, Edvardsen eller Kevin Friend så er jeg fornøyd.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Boombadila »

Vår finske venn Ciirkä kunne ha gjort det bra som dommer i Norge.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by eidurgud »

FSHelgeland wrote:Fordi?
Fordi det ikke er gunstig å presse spillere tilbake etter skade.

Saltnes sentralt skjønner jeg ikke uansett, men å bruke Chatto nå bare fordi US spilte dårlig mot Sandefjord gir ikke mening. Karlsen er et mye bedre alternativ enn Saltnes.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by MhepA »

Laget:

Londak
Valentin - Sané - Moe - Brix
Furebotn - Karlsen - Badou
Konradsen - Azemi - Berglann

Uansett hvordan jeg vrir og venner på det finner jeg ikke et lag jeg er komfortabel med. Jeg vet at Chatto er skadet, men aner ikke hvorfor ikke Karlsen spilte istedenfor Saltnes mot Sandefjord. Saltnes har jeg egentlig sett nok av, så han har jeg fint lite tro på lenger.
Last edited by MhepA on Fri Apr 10, 2015 8:32 am, edited 1 time in total.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply