Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by -list »

Vi tapte helt på egen hånd, så det spiller ingen rolle. Men jeg tror resultatet hadde vært anderledes enn bare ett ekstra straffemål, med en "streng, men rettferdig" dommer.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Taskeladdn »

Mye positivt å hente fra denne kampen og. Vi spillte tidvis mye bedre enn Odd, dommeren var rævva men kunne dømt en straffe imot oss. Så vi fikk iallefall en av ti situvasjoner i vår favør.
Målene imot kommer igjen hovedsakelig av personlige feil, man er NØDT til å markere tettere + være mere aggresiv. Brede Moe og Saltnes har mye å lære av denne kampen, har en følese at hvis Silva og Chatto hadde spillt istedet så hadde man vunnet denne kampen.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Rodriques2 »

Høyt, aggressivt press fra Odd over hele banen funker ikke dersom spillerne har gult kort. Må være mer restriktiv da. Slapp unna 4-5 i førsteomgang, i andreomgang orka jeg ikke telle. Selvfølgelig spiller det en stor rolle, straffe i mot eller ei.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by MhepA »

Vi slipper inn mål hele tiden... Det er helt drøyt. Hva er det du driver med Halvorsen?!!!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by G-s-enz »

Nedrykk har ett navn:JHH

Sorry folkens men dette laget går rett ned!
JHH kan skylde på personlige feil så mye han vil,faktum er at han og Bjørkan har organisert dette laget til å se ut som ett juniorlag. Samtidig som han selv har hatt ansvar for å hente spillere,klarte ikke å forsterke dette laget noe som er en prestasjon!

Blir så jævla forbanna når det er det samme som går igjen gang på gang! Hent noen andre eller forsterk teamet med en som kan organisere ett forsvar. Koster mindre enn et nedrykk.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Zann »

Tidvis er det tendenser i det offensive spillet i denne kampen, men det nytter jo ikke når vi ikke henger sammen defensivt i det hele tatt. Det er også skremmende å se hvor lavt bunnnivået er på det verste. I de første 10-15 minuttene så vi ut som et 2. divisjonslag.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Shredd »

Nå skal Glimt ha 2 straffer selv. Kanskje tre. Furebotn får to strake armer av Bentley i første, Berg slår vekk ballen med albuen på overtid. Neppe bevisst, men hand søker ball i bevegelsen, og det bør være straffe. I tillegg var Det en situasjon hvor Trond var veldig klar på at det var straffe etter at Azemi ble tatt tror jeg.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Knuta »

Vi skal være ærlig å si at Odd hadde to hundre prosent sjanser før scoringen. Spesielt da de hadde åpent mål og satte ballen utenfor. Det er ikke dommerens skyld at vi taper men fullstendig mangel på markeringer ikke bare ved scoringene men generelt sett. Svakest i dag Moe, Saltnes og Edvardsen og Staw.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by G-s-enz »

Bare å legge vekk dommerprat,vi klarer helt fint å tape på egen udugelighet!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Rodriques2 »

Til alt av knee-jerkers her inne:

Tror dere virkelig noen andre enn JHH kunne gjort det betydelig bedre med spillermaterialet og situasjonen i klubben akkurat nå? Helt seriøst? Selvfølgelig må han ta noe selvkritikk, og vi taper ikke hver eneste kamp på grunn av uflaks - men jeg ser altså ingen alternativer til det vi holder på med. Glimt er en lite attraktiv klubb, vi har ikke penger til å forbedre laget noe nevneverdig og vi sliter med skader/form på nøkkelspillere akkurat nå. Hva pokker skal man gjøre da?
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Knuta »

Som Tjærnås sier det letteste i et lag er å organisere et forsvar, men for Glimt er det bare håpløst
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by OTH »

Hadde vi greid å få tettet forsvaret bedre så kan dette laget gjøre det bra. Fremover fungerer det bra, tror det bare mangler god følelsen g at Azami skal starte å score. Bakover er det sørgelig. Få inn noen som kan å organisere der bak så blir det bra.
Sørloth tviler jeg sterkt kommer til å bli en tippeliga spiller denne sesongen. Hent heller en egen junior opp til å komme inn når Azami blir sliten.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

Det positive idag var det offensive drivet mellom Edvartsen, Konradsen, Badou, Olsen og Azemi. Med bedre uttelling har Glimt et angrepsvåpen som kan herje med alle forsvar i Tippeligaen. Defensivt er det derimot noe helt annet. Med Saltnes og Moe på banen i dag var det bare Sané som gjorde en defensiv jobb sentralt. Moe blir fullstendig avkledd mot spisser som beveger seg nogenlunde smart og Saltnes er rett og slett for svak og urutinert til å spille defensiv midtbane. Jeg håper Sané og Silva får forsøkt seg sammen nå, med Chatto fremfor dem. Så får vi se om det kan føre til bedring i det defensive arbeidet.

Jan Halvor Halvorsen kan i hvertfall ikke mene at det ikke er problemer med defensiv organisering i denne klubben, for det er det!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by G-s-enz »

Det finnes absolutt kompetanse rundt om i verden som er mer enn godt nok til å snu skuta!

Sarsborg08 hadde jo god suksess med Brian Deane f.eks!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by G-s-enz »

Enig med mye der Cheese,synes det var merkelig at han bytta Konradsen så tidlig! Synes samspillet mellom de 3 på høyresida funker bedre enn venstre.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Rodriques2 »

G-s-enz wrote:Det finnes absolutt kompetanse rundt om i verden som er mer enn godt nok til å snu skuta!

Sarsborg08 hadde jo god suksess med Brian Deane f.eks!

Brian Deane viste seg å være et smart valg, men på forhånd? Kjemperisikabelt. Helt utesta som trener. Det går an å være heldig, og det går an å bomme noe voldsomt med slike ansettelser.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

G-s-enz har jo noen skremmende tall for dem som tror på bedring med Halvorsen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Glimt1916 »

Ja statistikken lyver ikke. Lagene til Halvorsen slipper inn veldig mange mål. Det kan jo snu, men det mest sannsynlige er jo at det ikke gjør det. Vi slapp inn flest mål i TL i fjor, sammen med start. Flere enn alle lagene som rykket ned.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Zann »

Vi roper på Chatto, men vi må huske på at han også fikk mye kritikk i fjor. Jeg tror faktisk vi kan si at Glimt fremdeles savner Christian Berg.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Rodriques2 »

Glimt1916 wrote:Ja statistikken lyver ikke. Lagene til Halvorsen slipper inn veldig mange mål. Det kan jo snu, men det mest sannsynlige er jo at det ikke gjør det. Vi slapp inn flest mål i TL i fjor, sammen med start. Flere enn alle lagene som rykket ned.
Det har vel muligens en sammenheng med at Halvorsen har trent lag som forventes å ligge på nedre halvdel og vel så det? Jeg skjønner at han ikke akkurat... overpresterer med spillermaterialet, men det skal vel mye til å gjøre en Kåre Ingebrigtsen sesong 1 her oppe enda en gang.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Knuta »

Hadde Glimt hatt halvparten av den innsatsen som Mjøndalen har så hadde vi slått både Sandefjord og Odd.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by -list »

Rodriques2 wrote:Til alt av knee-jerkers her inne:

Tror dere virkelig noen andre enn JHH kunne gjort det betydelig bedre med spillermaterialet og situasjonen i klubben akkurat nå? Helt seriøst?
Helt seriøst? På et nettforum?

Vi kunne ha nedprioritert offensiv terping for defensiv terping. En slags spennende 2-4-kamp kunne vært en trist 0-2-kamp. Men jeg ser ingenting som tilsier at dette spillermaterialet kan måle seg med f.eks. det Erik eller Kåre hadde i et godt år. De vi liker å kalle våre beste spillere virker spennende/underholdende mest fordi de har en offensiv profil som går langt forbi det defensive arbeidet de egentlig er satt til å gjøre. Offensive midtbanespillere og vinger som spiller forsvar.

Det er heldigvis flere andre lag som også har tynn stall. Jeg føler fortsatt at det er realistisk å tro på kvalikplass framfor f.eks. Mjøndalen. Men hadde jeg vært i Mjøndalen, ville jeg trodd på akkurat det samme, der.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by G-s-enz »

Jupp,se mot Mjøndalen,de har da ett langt dårligere lag enn oss spiller for spiller.
Men de er derimot organisert og har en trener som får spillerne til å gi 100%! Skal taes med at de spiller fullstendig uten press og det hjelper jo selvsagt på.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by -list »

Rodriques2 wrote: Jeg skjønner at han ikke akkurat... overpresterer med spillermaterialet, men det skal vel mye til å gjøre en Kåre Ingebrigtsen sesong 1 her oppe enda en gang.
Kåre kom inn til et nyopprykket Glimt i flytsona. I Kåres første sesong gikk Glimt med 8,7 millioner i underskudd. Det betyr kynisk sett at vi hadde en sterkere stall enn vi hadde råd til. Klubben gikk nesten konkurs. Trond Olsen måtte selges mot eget ønske til Moderklubben i Sør bare for å redde klubben. Thiago Martins ble skadet og ble aldri seg selv igjen, Mounir måtte fortsette - også med litt surmuling - som høyreback, og Glimt rykka ned påfølgende sesong. Runar! Berg! spilte *GRATIS* i hele 2009 for å kompansere for overforbruket i 2008.

Hvis vi skal brenne ut laget vårt på en halv sesong, får vi vente til sommerferien og så ansette Tom N.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 19/04/15 kl. 15:30

Post by Kesseboy »

Rodriques2 wrote:Til alt av knee-jerkers her inne:

Tror dere virkelig noen andre enn JHH kunne gjort det betydelig bedre med spillermaterialet og situasjonen i klubben akkurat nå? Helt seriøst? Selvfølgelig må han ta noe selvkritikk, og vi taper ikke hver eneste kamp på grunn av uflaks - men jeg ser altså ingen alternativer til det vi holder på med.
Jeg er ikke på sparke-Halvorsen-toget. Men det må tas tak i det defensive. Og det er ikke det mest avanserte å ta tak i på treningsfeltet. Det handler om den forståelsen spillerne har for hverandres posisjoner, hvordan man flytter på seg som en enhet, og hvordan man lukker de skumleste rommene. Det er her organiseringa kompenserer for de personlige feilene. Og det virker ikke som om det er dette som terpes mest på i Glimts treningsregime.

Når det er sagt er det noe positivt å ta med seg. Man skårer to mål, det ene etter fint spill, og har flere store sjanser til å skåre flere. Og man spiller seg fint unna det høye ODD-presset ved flere anledninger. Men det blir fattig trøst.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply