Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Joda men hva faen skal vi gjøre i TL med det spillet her? Bjørkan har ikke utviklet det laget her en dritt,hva tyder på at det blir bedre når vi går opp?

Han burde jo kanskje fått flere inn i teamet,gjerne en som faktisk kan lage ett offensivt spillemønster!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Nei, poengene er man fornøyd med, men det tror i hvert fall jeg er på tross av treneren, ikke på grunn av ham. Tingen er at det nå ser ut som slapsen er i ferd med å ta slutt, og da sitter vi igjen med et lag som vinner kamper på slump. Men som stort sett kommer til å tape, siden vi ikke har noen plan, eller spillerne til å gjennomføre den.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Jeg hadde foretrukket å tape i Eliteserien over å kope rundt i OBOS. Men det betyr ikke at jeg støtter Bjørkans posisjon. Sier bare at jeg ser ikke hvem alternativet skulle vært akkurat nå. Og nei, ikke Nordlie.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Nordlie hadde vært knall, men jeg vil ikke at vi skal gå konk nei...
Pimenta har vel ikke skaffet seg ny arbeidsgiver. Jeg hadde gjerne sett Bergdølmo som trener. Da hadde vi i alle fall fått på plass basisferdighetene.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Nei, ikke "litt tiki-taka og noen kule kombinasjoner", men noe som kunne blitt noe bra. Noe vi kunne overlevd med i Eliteserien. Vi skal jo ikke bare opp der for å rykke ned, vel? Og da kan det jo være en idé å utvikle spillet sitt før opprykket?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Enig i den, Kesse. Tviler dog på at vi ser noe bytte av trener per nå.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Jeg vil ikke ha trenerbytte heller, ikke misforstå. Men jeg vil at noen, enten det er Bjørkan eller Knudsen eller de sammen eller noen andre sammen med dem, setter seg ned, analyserer hva som foregår, og tar grep. Jeg tror ærlig talt ikke spillet kan bli stort verre, og det føles utrolig ubehagelig å si det når vi leder serien.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Det Glimt var flinke til før var å skaffe spillere som passet inn i et 4-3-3. Detvil si en solid spiss som kan holde på ballen som f.eks Ibba som sørget for at laget fulgte opp og en kombinasjon med hurtige vingspillere. Ellers så vil det ikke fungere. Nå har vi en Opseth på lån fram til sommeren som er sånn passe god. Vi har ingen fart på flankene nå og noen som kan utfordre. Håper dog at JPH snart er frisk. Er bekymret for at vi kan falle litt sammen nå og de neste 2-3 kampene blir avgjørende . Vi møtte et dårlig lag i dag og Glimt var enda verre.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Enig i at rekrutteringen ikke har vært den beste. Uenig i at Opseth bare er "sånn passe god". Synes han er meget dyktig. Er også uenig i at Ranheim er et dårlig lag. At Glimt er verre er det dog ingen tvil om.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Tror ærlig talt vi har mer igjen for å bruke litt ungt blod i enkelte posisjoner (Host... Venstre ving... Host host...)
Trond Olsen har klippekort, og det fortjener han ikke. Han er jo ikke engang rask lenger. Og de få gangene han løper så er det halvhjertet. Gleder meg til William Arne er klar for å spille litt mer. Basert på de få gangene jeg har sett ham i aksjon, så har han allerede et mye større register å spille på.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by helsvhe »

Jeg synes også bytte en til Bjørkan ofte kommer veldig sent og også dårlige valg.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ingen87 »

Begynner å bli oppriktig bekymret for prosjekt Bjørkan. Jeg var kritisk før sesongen til spillerlogistikken, men nå synes jeg det meste virker litt håpløst:
- Spillere hentes for et vanvittig kort perspektig, mange på halvårskontrakter
- Vi spiller en kynisk og destruktiv fotball, som kanskje kan forsvares mot RBK og Molde, men vanvittig kjedelig å se Glimt legge seg lavt mot feks Mjøndalen. Likevel virker det mest effektivt. Mot Elverum når vi prøvde å stå litt høyere fikk vi problemer.
- Årets seire kommer i stor grad som følge av a) dødballsituasjoner (frispark, cornere) og enkeltprestasjoner. Kommer nesten ikke på noen som har kommet etter flott spill.
- Vi forsvarer oss i midten, men lar motstanderen kommer til veldig mye rom på kantene. Dette ser ut som en bevist filosofi og ikke et resultat av hvilke spillere vi har på backene. Vil bli straffet når vi møter lag med bedre kantspill, og sterke spisser.
- Bjørnbak har vært vår beste spiller denne sesongen. Vi leder serien og har scoret masse mål. Egentlig skulle man tro at noen offensive spillere var mest utpregete, men det er det ikke. Det sier litt om hvordan kampene har vært og hvordan sesongen har blitt.
- De beste kampene under hans ledelse var de første i fjorårets TL. Siden da har det gått jevnt og trutt nedover.
- Klarer ikke å se at et eventuelt opprykk vil gi oss store problemer i neste års TL.

Jeg håper og ønsker at Bjørkan skal lykkes. Jeg ser heller ingen gode alternativer akkurat nå. Det jeg liker minst er hvordan vi fremstår på banen. Kjedelig og grått.. Spiller gampefotball som kun de nord for Skarberget ville vært stolt av. Dette er ikke Glimt.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Jeg hater uttalelsene til Bjørkan etter hver mai. Alltid har det vært et "så tett program", og resultatene har vært rævva. Vi slås ut av cupen fordi vi sparer spillere, og vi taper i serien pga tett program uten nok restitusjon. I år var vi visstnok bedre trent og bedre spillere på kontrakt, men uten resultat i bedre spill eller seire.

Jeg hadde fått sparken i min jobb, men Bjørkan sitter trygt? Skjønner at Glimt er sponset av kommunen, men trenger ikke dra med seg arbeidsmentaliteten derfra.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Bortkastet diskusjon. Bjørkan sitter trygt. Dermed basta. Man kan være enig eller uenig med sånn er det.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by jendoriluka »

Dessverre sant. Jeg tror at Bjørkan er hovedtrener i Glimt fordi han er lokal, ikke fordi han nødvendigvis er så dyktig. Slår meg som en assisttrener/analysetype, og ikke hovedtrener. (At han liker analysedelen av trenergjerningen har han jo selv erkjent.)
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Glimtsupporter »

Vi må bli tøffere, sier Åsmund i dag.
Tidligere var det at de skulle styre kampene i OBOS, bli mer kyniske, være en fargeklatt.
Er det bare jeg som har blitt litt likegyldig til hva Åsmund egentlig sier eller mener om kampene?
Føler ikke at det blir noen som helst endring uansett. Jeg har litt følelsen av at han ser at det er ting som ikke fungerer, men ikke vet hvordan han skal fikse det.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Alle intervju er jo like. Før kampen sier han det blir en tøff kamp, men at vi kan slå dem om vi spiller på vårt beste. Er det bortekamp sier han de er sterke hjemme (noe som vel ikke stemmer for Levanger?). Etter kampen er han fornøyd med innsatsen, men ikke mål imot. Og så må vi knekker flere koder. Jawn.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Larsson »

To be fair, Nils Arne Eggen gikk også på repeat...
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Garrincha »

José Mourinho også for den saks skyld. Selv om José Mourinho prøver å være både spesiell og uforutsigbar så er det likevel noe forutsigbart i intervjuene han gir. De aller fleste som jevnlig uttaler seg til media får etter hvert en "oppskrift" på hva de sier. Det gjelder for politikere, idrettsfolk, kommentatorer, journalister - kort og godt de aller fleste.

Klarer verken irritere meg eller bekymre meg om hva AAB sier til journalister rett etter kamp. Jeg synes forresten det er litt spesielt at det er såpass mye misnøye til AAB her på forumet all den tid vi har hatt tidenes vårsesong når det kommer til poengfangst, og stø kurs tilbake til Eliteserien.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Trapattoni »

Jepp, litt som med JHH. Hadde gode resultater med klubben, men ble slaktet pga. intervjuene....
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by J I P »

Hvis en trener kun blir slaktet på grunn av intervjuene og ikke på grunn av poengfangsten, da må kritikken nesten være som ros å regne.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by MhepA »

En trener som ikke blir kritisert bør ha vunnet seriegull, cup og forhåpentligvis Champions League i tillegg.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by jendoriluka »

Når man skal evaluere Bjørkan må man huske på at assisttrener Knutsen har en veldig fremtredende assisttrenerrolle i Glimt. Og det med rette!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by J I P »

Eurosports fotballekspert Roger Risholt kårer sommerens ti beste spillere i OBOS-ligaen. I tillegg får tre trenere ros.

2. Aasmund Bjørkan, Bodø/Glimt:
Bjørkan og Kjetil Knutsen har virkelig fått sving på laget og nå ser det ut til å fungere spillemessig. De har vært det beste laget i OBOS-ligaen og spiller strålende fotball. De scorer mye mål og er meget solide. De blir bare bedre og bedre for hver kamp, så motstanderne følger nesten ikke med når de kommer med sitt offensive skyts.
http://www.eurosport.no/fotball/obos-li ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by J I P »

Mange lag ville nok ha skrudd av turboen etter at opprykket var klart men ikke Glimt. Assa og Kjetil får ros av Eurosport
2. Aasmund Bjørkan og Kjetil Knutsen, Bodø-Glimt:
Glimt har 4-0-1 på fem kampe med 21 scorede mål og seks baklengs. Plassen til Eliteserien var allerede sikret, men de kjørte løpet fullt ut på en profesjonell måte. De scoret mye mål, gjerne helt på slutten av kampene. De avsluttet på en sterk måte med kalasseiere. De har kun gått på èn smell mot Levanger og det var den taktiske bommen trenerne har gjort i Glimt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply