Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Enig Larsson. Den i Brann som har hatt suksess er Daniel Bråthen og den overgangen var ikke Tjærnås involvert i. Derimot er jeg utrolig imponert over den jobben som er blitt gjort i Haugesund og Sarpsborg.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Playmaker »

Fair enough det, jeg som husker feil. Blir likevel galt å ikke kreditere Jonsson noe som helst for overgangen til Gamboa.

http://m.nettavisen.no/sport/--jeg-ble- ... 34573.html

Har du en oversikt over Brann-signeringene Tjærnås har vært involvert i? Tar alt for lang tid med tlf.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Wendigo »

Knuta wrote:Jeg har nevnt det tidligere. De beste lagene i tippeligaen til å finne spillere er Sogndal, Haugesund og Sarpsborg. Alle 3 lag har en sportsdirektør som tar seg av den jobben. 'speidingen' er en del av jobben samt masse andre oppgaver det er å lede klubben. Jeg mener Glimt godt kunne droppe daglig leder stillingen og ansatt en sportsdirektør som er fotballfaglig i toppklasse, samt hatt gode folk ellers i adminitsrasjonen som tar seg av det som sportsdirektøren ikke kan.
Har du noen anelse om hva en daglig leders ansvar er? Mener du sportsdirektøren skal være øverste ansvarlige for drift av organisasjonen?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Glimtsupporter »

Må si jeg har sansen for Ronny Deila som ledertype.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 08923.html
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Klart det. Og det er jo en mann med erfaring, og har vært ute og fått en trøkk i trynet. Skulle gjerne sett at Bjørkan hadde den type erfaring fra et høyere nivå. Nedrykket har kanskje lært ham noe?
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Aasmund tror jeg blir riktig så bra etterhvert. Så om noen år er han sikkert RBK-trener.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Glimtsupporter »

Han har i alle fall signalisert at han er nysgjerrig og ivrig på å lære, så det er håp.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by tjongs »

Hvor lenge skal dette eksperimentet få fortsette? Dessverre benyttet vi ikke muligheten i fjor, og hittil i år har Bjørkan blitt reddet av enkeltprestasjoner og marginer.

Hvor langt kan vi la det gå? For kurven er kontinuerlig nedadgående.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Nå kan vi godt få inn Nordlie.... Så langt har det faktisk gått.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by liverglimt »

Langt på vei enig, Nordlie kan være en løsning. Ny direktør, nytt styre og en ny trener med pondus. :)
@liverglimt
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ecke »

B/G mangler det meste i dagens kamp mot Sandnes-Ulf med trenere som også mangler det meste. Rokering av spillere og formasjon, i håp om at noe skal virke. Det gjorde det ikke, og forhåpentligvis lærte trenerne noe. Bjørkan var overmodig i starten av fjorårets sesong uten å skjønne hva som "traff" han, før det var for sent. Får håpe at det ikke varer så lenge før han skjønner at dette er bare "tull".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by liverglimt »

Ecke, tror du virkelig at Bjørkan har så mye selvinnsikt nå som han aldri har hatt før?
@liverglimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Mr Bean »

Er redd Åsmund er fredet i lang tid framover :roll:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ecke »

Bjørkan uttalte i et intervju at en del feilaktige valg sist sesong kom fordi han hørte for mye på andre. Dersom han nå hører mer på seg selv, og på egen hånd har kommet opp med Berg på kant, glemmer kantspill, varierer til 3-5-2 uten backer, da ber jeg for B/Gs og guds skyld at han må snakke med noen andre. På meg virker det som en svak hovedtrener som forsøker å tilfredsstille en sterk assistenttrener med klare oppfatninger fra 4-4-2. Jeg oppfatter det som at Bjørkan ikke har en klar oppfatning om hvordan han skal forbedre lagets prestasjoner i 4-3-3, og dermed er han igjen på vandring uten mål og mening. Vi så det i fjor også da Normann ble plassert rundt omkring på banen, og Bjørkan spilte med 7 forskjellige anker i de 7 første kampene.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Gode poenger Ecke. Vi er nødt til å få samhandling inn i laget. Slik det er nå med en haug med rokkeringer fra kamp til kamp så fungerer det ikke. Vi har hatt flaks i år rent resultatmessig. Kanskje det har vært en sovepute for laget. Vi er nødt til å ha fart på kantene og ha spillere som kan utfordre en mot en. Fart har vi TO og Katchi og JPH. Spillere som kan utfordre er JPH, Patrick og Normann. Sterke spillere har vi i Moberg og Opseth. Nå har jeg ikke tatt med forsvaret. Det har fungert rimelig greit synes jeg. Please ikke ødelegg fotballkarrieren til Patrick ved å plassere han på ving.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Hva om Patrick Berg hadde sagt "Nei, jeg vil ikke se ut som en løk på vingen"? Var da svært klart for absolutt alle at han ikke funker på ving etter første kamp, og Berg visste det nok godt allerede før det. Kunne vel heller starte med Kachi der, så kunne Berg vært en mann å starte/bytte inn på midtbanen?

Bjørkan gjør halve laget om til poteter.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Omtrent som når Normann utstråler med hele sitt vesen at "jeg vil kun spille sentralt"? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Og det funket det ;-)
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Jada, vi leder serien, men har ikke sett antydninger til progresjon denne sesongen. Vi leder kun pga. at vi har bedre enkeltespillere enn andre lag, og fordi vi har hatt tjuvflaks i maaaaaange kamper. Nesten alle virker det som.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Synes jeg har sett omtrent den samme kampen elleve ganger i serien, pluss mot Elverum i cuppen. Progresjon er der i hvert fall ikke. Vi spiller jevnt over dårlig, men har en del gode spillere som har sine blaff.

De fleste kampene vi har vunnet kunne vi like gjerne tapt, og i dag kunne vi, med litt mer glid, også ha vunnet.

Det er den samme sørgelige kampplanen hver gang, eller mangel på sådan. Det er dårlig med bevegelse, det er dårlig med presisjon, det er dårlig med intensitet, og det er i det hele tatt deprimerende lite sluttprodukt.

Hva i all verden er det vi skal ta med oss opp i Eliteserien neste år?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Hvem er alternativet til Bjørkan da? Er selvfølgelig ikke uenig med at det ikke har vært mye å skryte av denne sesongen, eller forrige, men hvem skulle ha erstattet Bjørkan?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

En som klarer å gi beskjeder folk klarer å følge. For det er umulig å se på spillet hvordan Bjørkan ønsker at vi skal fremstå. Glimt ser ikke ut som et lag. Lagdelene spiller hver for seg. Og presset vårt starter omtrent på egen 16-meter. Bortsett fra Opseth som prøver å vinne ballen fra fire spillere i motstanderens forsvarsledd da.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Det aller verste er at jeg ikke engang klarer å se hva det er som skal bli bra med litt mer trening, eller hvilke deler av spillet det er man utvikler. Jeg klarer bare å et usammenhengende og oppstykket offensivtspill, med mye spill på førstebevegelser og lite lagbevegelse, samt et smuldrende defensivt reisverk der folk løper mellom og er for seine inn i dueller.

Kunne godt levd med dårlige resultater hvis det var tydelige spor av en plan om et spill og en idé. Men jeg ser bare en tabelltopp som oppleves som fullstendig tilfeldig og ufortjent.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Helt enig, Kesse. Hadde vært veldig fornøyd om det var godt spill som hadde gitt de poengene vi har, men det virker faktisk som om vi er antitesen til Kongsvinger i år. Der de har spilt mange gode kamper men fått veldig lite uttelling, har vi spilt veldig mange møkkakamper og fått uforskammet mange poeng.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Så dere hadde foretrukket å ligge som nummer elleve i OBOS så lenge man hadde spilt litt tiki-taka og vist noen kule kombinasjoner? Vi må jo opp først og fremst.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply