Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Legg inn av G-s-enz » tor jan 04, 2018 3:28 pm

Kom vel en god del kritikk internt fra diverse spillere. Uvisst hva de kritiserte dog.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Brukeravatar
eidurgud
Sted: Bodø

Legg inn av eidurgud » tor jan 04, 2018 3:31 pm

Foran denne sesongen stormet det litt rundt Aasmund Bjørkan i sjefsstolen og flere spillere ønsket å skifte trener. Ledelsen i Glimt sto på sitt og Bjørkan fortsatte i rollen som hovedtrener, men han fikk med seg Kjetil Knutsen for å roe gemyttene. Knutsen var også den som styrte mye av aktiviteten på feltet og Bjørkan hadde fokus på inn- og utgang av kamp. Fasiten ble direkte opprykk. Foran denne sesongen har det blitt nye endringer og jeg kan ikke begripe annet enn at det er noe av fjorårets konflikter som er bakgrunn her. Aasmund Bjørkan blir sportssjef og Kjetil Knutsen blir hovedtrener. Aasmund Bjørkan skal fortsatt ha sitt hovedfokus på inngang og utgang av kamp, i tillegg til spillerlogistikk. Samtidig som Knutsen skal ha siste ordet inn mot kamp. Dette kan umulig bli enkelt, og det kan nok bli en del tvil, hvem av Bjørkan og Knutsen som er sjefen for spillerne.

Et merkelig avsnitt, og da tenker jeg ikke på grammatikken.
Supporterkoordinator

E-post: sk@glimt.no
Facebook: Supporterkoordinator FK Bodø/Glimt
Twitter: @SLO_Glimt

Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv

Legg inn av G-s-enz » tor jan 04, 2018 6:21 pm

Ja avsnittet er merkelig,men skjønner godt at folk tenker i de baner.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Brukeravatar
Crazy horse
Sted: Bjugn, men for alltid nordlending

Legg inn av Crazy horse » tor jan 04, 2018 11:34 pm

Jeg lurer på hvem det er som tror Glimt skal ta eliteserien med storm? Jeg tenker målet er å berge plassen, og alt oppover på tabellen blir bonus.
Uansett er vel ikke eliteserienall verden den heller, jeg tenker det er flere lag som ikke er på så høyt nivå at det er skremmende.
Det var de etablerte lagene som rykket ned sist sesong. Nykommerne berga seg, det kan skje i 2018også.
Fotball er nesten alltid morsomt

Knuta
Sted: Oslo

Legg inn av Knuta » fre jan 05, 2018 11:16 am

Angående diskusjonen Bjørkan/Knutsen så blir det ganske patetisk og dumt. Glimt har i 2 år nå tenkt på løsningen med sportsjef. Det var også et tema da Tom Nordlie var aktuell som trener at Bjørkan skulle gå inn i en sportsjef stilling. Nå har Knutsen fått et år på seg i Glimt og det har fungert aldeles utmerket. Så vidt jeg vet har det vært et glimrende samarbeid mellom disse to, selvfølgelig også diskusjoner om spillesystem osv. Det er bra med diskusjoner og være løsningsorientert. Sånn sett er timingen veldig bra når det gjelder sportsjef/trener i Glimt. Men i silly season perioden må man vente masse innspill da det ellers blir kjedelig for alle såkalte eksperter.

Brukeravatar
Novi
Sted: Trondheim

Legg inn av Novi » lør jan 06, 2018 12:36 pm

Diskusjonen er da helt greit å ta den. Mulig han spekulerer litt mye mtp konfliktnivå, men dynamikken mellom de to vil da være veldig spennende å følge. Ikke bare har Glimt laget en ny rolle - man har fylt den med noen som var i klubben fra før. Det er ikke for meg så rett fram at det vil gå på skinner, enn så lenge ansvarsområdene ikke er krystallklare utad. Spesielt mtp laguttak, formasjon, og styring av laget under kamp må det være 100% spikret hvem som har ansvar for. Mulig det er det på papiret, men blir spennende å følge i praksis.
Una mas cerveza.

Svar