Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Cheese Smirnoff »

Hørte rykter om at Glimt gjorde et forsøk på å hente Lars Tjærnås inn som sportssjef på et tidspunkt, men det gikk åpenbart ikke.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Larsson »

Glimt-ledelsen ville forhåpentligvis ha en stopper for hans enorme elsk for metaforiske bilder.
Last edited by liverglimt on Sun Nov 22, 2015 9:41 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Cheese Smirnoff wrote:Hørte rykter om at Glimt gjorde et forsøk på å hente Lars Tjærnås inn som sportssjef på et tidspunkt, men det gikk åpenbart ikke.
DET hadde vært noe,men han er vel ansatt som speider i Brann nå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ingen87 »

I radioprogrammet "Nordland i dag" på P1 ble Åsmund Bjørkan intervjuet med tanke på kommende sesong.

For oss som har hørt seg lei på JHH sine tafatte uttalelser så må man si at det var kraftkost Bjørkan kom med:

Det blir et fantastisk år, og vi som jobber og er glad i Bodø/Glimt ønsker at 2016 skal bli et år vi kan se tilbake på med stor glede. Vi skal være en fargeklatt i Tippeligaen, og skal være med å prege Tippeligaen. Vi har en stil og den skal vi holde fast på. Vi skal være et markant og godt Glimtlag i Bodø/Glims historie.

Han var dessuten utrolig fornøyd med de signeringene som er gjort, og ønsker ytterligere forsterkninger i 2-3 posisjoner til, og skal ha flere på plass før jul.

https://radio.nrk.no/direkte/p1_nordland#start=16:37:07
Førr Evig!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ecke »

"ønsker ytterligere forsterkninger i 2-3 posisjoner til, og skal ha flere på plass før jul." Da snakker vi om førstelaget! Det liker jeg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Cheese Smirnoff »

Herlig at Bjørkan er såpass offensiv og tydelig. Det har vært mangelvare under JHH. Forhåpentligvis klarer han å følge opp når sesongen starter, men han har ihvertfall klart å spre engasjement på de få ukene han har hatt i jobben.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Liker at han er direkte og offensiv. Slik som han fremstår må han jo ha stått i bakgrunnen til JHHs intervjuer å klaska lanken i panna :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by FSHelgeland »

De som vil høre intervjuet med Bjørkan finner det her: https://radio.nrk.no/serie/distriktspro ... 30-11-2015
Post 15 på programmet.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

Positivt :) 2-3 forsterkninger til vil si 4-5 totalt, det er mer enn Halvorsen. Var det en ting jeg ikke likte med Halvorsen var det at han fremstod som i overkant rolig og nesten apatisk. Det funket jo veldig godt i år, men som supporter er det jo mere moro med en Nils-Arne type.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ecke »

"Vi skal være et markant og godt Glimtlag i Bodø/Glimts historie", sa Aasmund Bjørkan. Hvordan han har tenkt å få dette til med denne troppen, 20 spillere slik han offentlig har "beskrevet", skjønner jeg overhode ikke?

Thomas, (reservekeeper) - Edvardsen, Valentin, Bjørnbak, Moe, Saltnes, Jacobsen, Vaage Nilsen - Furebotn, Karlsen, Konradsen - NY kant, Azemi (reserve spiss), Olsen Talenter: Normann, Berg, Bjørkan, Chooley

Bjørkan er ikke i nærheten av å få til det han snakker om. Uansett om det høres fint ut på NRK.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Denne troppen er bedre enn troppen i 2015 unntatt Badou. Men vi klarte oss glimrende også når Badou forsvant. Nå fikk jo Bjørkan kritikk fordi han sa vi skulle bli enn fargeklatt og ikke hadde noen ambisjoner, nå får han kritikk fordi han sier 'Vi skal være et markant og godt Glimtlag i Bodø/Glimts historie'. Hva skal ha si for at Ecke skal bli fornøyd. At vi skal hente spillere fra allsvenskan?.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ecke »

@Knuta: Jeg er veldig tilfreds med at Bjørkan sier at B/G skal være en fargeklatt og et markant Glimtlag. Det jeg ikke synes om, er at laget som man etterhvert skimter konturene av, ikke holder det han lover. Når du Knuta mener at troppen som jeg beskriver, er bedre enn i 2015, unntatt Badou, er jeg nok veldig uenig? B/G bør nok hente spillere der de måtte finnes, om det så måtte være i allsvenskan.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Nå så ikke Stabæk ut som en medaljekandidat på papiret i år heller da....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

+1

Er det noe ekspertene har lært oss til de grader, så er det at man ikke kan spå en sesong på forhånd.

Vil kanskje ikke si at troppen er bedre pr nå, men mye daukjøtt har forsvunnet ut dørene, og et par spennende spillere har kommet inn. Daukjøttet ut kan gi motivasjon og plass til en Fossum, Vilsvik eller Ødegaard. Ikke helt umulig at midtstopperparet blir bedre i år, i form av hvor mange mål dem vil slippe inn.

Men det er klart, mye potensiale må slå til. Men samtidig skjer det til stadighet at det hentes etablerte toppspillere som flopper helt. Poenget er at det er vanskelig å dømme et lag på papiret.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Troppen i fjor kontra i år:
Keeper: Thomas er bedre enn Londak
Forsvar: Ut med Sane inn med Bjørnbak. Sane er bedre når han vil, men har totalt sett i vår og sommer vært veldig dårlig i flere kamper. Bjørnbak mer stabil.
Midtbane: Konradsen og Patrick ett år eldre og blir stadig bedre. Et nytt anker vil ble bedre enn Chatto. Furubotn like bra. Våge Nilsen en forsterkning. Mitbanen totalt sett bedre enn i 2015.
Angrep: Sørloth ville vel alle ikke ha på laget i vårkampene. Han ble bra utover høsten. Azemi tror jeg blir en hit som ren spiss etter et års erfaring i eliteserien. Vi trenger ny flanke i tillegg til Edvarsen og Berglann. TO er den samme. Angrepet vel så bra som i 2015.

Mangler er reservekeeper, anker og ving. De er på vei inn.

Et pluss er signering og bruk av lokale spillere og at Bjørkan er veldig opptatt av dette og som er veldig viktig for en klubb som Glimt på lang sikt. I fjor skreik alle på forumet at det skjedde ingen ting før i januar. Nå kritiseres spillerne før man vet kvaliteten. Jeg tror vi får en kjernetropp på 16 som er meget god totalt sett, samt at fra 17-22 plass har meget lovende lokale unggutter hvor noen tar store steg. I fjor sleit vi lenge med Sane/Badou syndromet som preget mye av oppladingen og vårkampene. Det slipper man i år.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ecke »

De vi ikke har sett, de er bedre. De som blir eldre, blir automatisk bedre. De som alle mener er god, erstattes med dårligere, men det betyr ingenting, De som ikke får ny kontrakt hos andre "bunnlag", er forbedring selv i Knutas "gode" lag, et nytt anker som vi ikke har sett er bedre enn Chatto, angrepet blir bedre fordi du ikke ville ha Sørloth, og ny flanke som vi heller ikke har sett gjør også angrepet bedre. Det var mange forutsetninger. Du kan selvfølgelig få rett, men til jeg ser spillerne, er jeg fortsatt skeptisk.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Enig Ecke,å si at stallen er bedre er jeg helt uenig i.

Londak forsvant,ok keeper,klubblegende/Thomas uprøvd. Vi har Kolstad som eneste backup.

Sane/Bjørbak,uansett om Sane var begredelig som resten av laget i vår vant han oss mange kamper resten av sesongen. Som f.eks Rosenborg hjemme. Bjørnbak spilte vel aldri 100% fast i løpet av Haugesunds sesong? Sane flere klasser over.

Chatto/Karlsen. Milevis forskjell. Karlsen bedre offensivt,Chatto markant bedre i duellspillet. Ankeret bør være best defensivt.

Sørloth/Azemi. Sikkert ikke sååå stor forskjell men det er jo ny høyreving som enda ikke er hentet.

I tillegg har vi mistet Badou som herjer nedi Tyrkia nå,Konradsen fortsatt ung og ustabil.

I tillegg mister vi kanskje Valentin også,Edvardsen veldig skadeplaget.

Imo er vi veldig svekket,kan dog endre seg om vi får inn kvalitet
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Klart vi per d.d. er svekket. Er vel ikke noe relevant diskusjon om vi er svekket eller ei når man har mistet flere sentrale spillere ila/etter sesongen.

Det interessante er jo om vi er svekket den dagen vi starter sesongoppkjøringen, samt når sesongen starter igjen.
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Helt enig der, Novi! Ift. Bjørkans uttalelser: Tar "fargeklatt i tippeligaen" over "vi skal prøve å ha tre lag bak oss på slutten av sesongen" any day of the week.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Da håper jeg dere sender inn forslag til Bjørkan med hva han skal si, og i hvert fall ikke referere til ting han ikke har sagt. Jeg kunne skrevet flere sider om årets stall, men venter litt med det. Å si at 'Bjørkan er ikke i nærheten av å få til det han snakker om. Uansett om det høres fint ut på NRK.' blir vel litt for dumt når mannen har vært i jobben siden 10 nov. Det har jo skjedd mer på de siste 3 ukene enn hele pre-season i fjor. I motsetning til mange her så har jeg veldig tro på den optimismen som er i Glimt for tiden, og da jeg snakket med Arild Berg for en stund siden så var han veldig positiv.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

Knuta wrote:Troppen i fjor kontra i år:
Keeper: Thomas er bedre enn Londak
Forsvar: Ut med Sane inn med Bjørnbak. Sane er bedre når han vil, men har totalt sett i vår og sommer vært veldig dårlig i flere kamper. Bjørnbak mer stabil.
Midtbane: Konradsen og Patrick ett år eldre og blir stadig bedre. Et nytt anker vil ble bedre enn Chatto. Furubotn like bra. Våge Nilsen en forsterkning. Mitbanen totalt sett bedre enn i 2015.
Angrep: Sørloth ville vel alle ikke ha på laget i vårkampene. Han ble bra utover høsten. Azemi tror jeg blir en hit som ren spiss etter et års erfaring i eliteserien. Vi trenger ny flanke i tillegg til Edvarsen og Berglann. TO er den samme. Angrepet vel så bra som i 2015.

:shock: :shock: :shock:

Jeg skriver det der på kontoen for "jeg vil vinne diskusjonen" innlegg. Dersom Trond - Azemi - Hvemsomhelst er bedre enn Trond - Sørloth - Azemi, så lurer jeg på hvorfor vi ikke spilte med førstnevnte i høstsesongen :shock:

Sane er mange nivåer over Bjørnbak, riktig det. Men Sane var også ofte høyt i banen, spilte på litt større risiko enn hva en midtstopper burde (hvor mange upressede brasseklareringer har han hatt??) og hadde sin andel av dårlige involveringer også mot slutten av sesongen. Se igjennom høydepunktene, Sane var passiv ved flere av målene. Her kan Bjørnbak vise seg å være en bedre spiller. Tror Bjørnbak er en mere kompromissløs spiller bakover som kan gi mindre mål i mot. Sane hadde offensive kvaliteter, men det ble skjeldent/aldri noe ut av det.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

RaymondEngmark wrote: Jeg skriver det der på kontoen for "jeg vil vinne diskusjonen" innlegg. Dersom Trond - Azemi - Hvemsomhelst er bedre enn Trond - Sørloth - Azemi, så lurer jeg på hvorfor vi ikke spilte med førstnevnte i høstsesongen :shock:
Jeg synes Sørloth hadde en veldig fin utvikling på høsten. På vår og forsommeren direkte dårlig og de fleste her på forumet ville sende han hjem. Azemi er egentlig spiss, men taklet vingplassen greit på grunn av god fotballforståelse. Sørloth kunne man ikke plassere på ving. Jeg skriver ikke dette for å vinne diskusjonen. Det var helt riktig i fjor å kjøre med TO - Sørloth - Azemi. I år er ikke Sørloth der, men Azemi går tilbake på plassen der han er best og som gjorde at han scoret 30 mål for Follo. Jeg sier at dersom vi får inn en ny kant eller Edvardsen så blir angrepsrekka like bra. Det er min mening, og så er jeg 100% enig med deg når det gjelder vurderingen av Bjørnbak/Sane. Det jeg ikke liker er at man begynner å rakke ned på Bjørkan etter å fått tak i en keeper som er meget god og har større rekkevidde enn Londak, samt Bjørnbak tilbake, samt at 2-3 nye spillere er på vei inn. Jeg trodde dette var grunn for en applaus.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

Trodde vi sammenlignet laget som potensielt starter til neste år med det laget vi avsluttet med, ikke det laget vi startet 2015 med? Sørloth er et enormt tap slik han utviklet seg. Enormt! I RBK i 2016 ville Sørloth passert 20 mål, GARANTERT. At RBK ikke pælmet en over-the-top Søderblund og i stede la tidenes kontrakt på bordet for Sørloth er for meg en gåte.

Vet ikke om jeg ser den enorme fotballforståelsen i Azemi, da burde han ikke rotet bort så mange avgjørende situasjoner foran mål mener jeg. Men han har en perfekt fotballfysikk, så det at han har fart og teknikk gjør at han fikser kantrollen bra. Men han slår ikke de gode innleggene man ønsker fra en kant. Men det var en avsporing.

Glimt kan bli bedre på mange måter, ingen grunn til å se mørkt på det, men på papiret har blitt blitt litt svekket de siste ukene. Men en manns død, en annen manns brød, så who knows.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by mortsto »

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 640368.snd
Helstrup ser ikke ut til å bli assistent.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Trapattoni »

I Nordlys+ spekuleres det i at Morten Pedersen kan være en aktuell assistenttrener i Glimt.
Post Reply