Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

En balsfjording i Glimt,hjertet mitt blør!!!

Neida,han har sikkert brukbar kompetanse,synes dog det finnes bedre kandidater der ute.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Kan være lurt å hente ham, mtp. å svekke ungdomsavdelingen til TIL, som jo får frem brukbart med talenter.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by mortsto »

Glimt i dialog med Tommy Svindal larsen som assistenttrener ifølge AN+
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

Virker ikke som verdens mest likanes kar da, men har jo aldri møtt han personlig..
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Var vel han som satte karrieren til Ruben et år tilbake? Synes han virker usympatisk, men jeg kjenner jo han ikke personlig jeg heller.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Mr Bean »

Feil: det var ikke Tommy Svindal Larsen som satte han tilbake, med det var derimot den jævelen Morten Fevang som gjorde det :twisted: Og benektet for at han hadde gjort noe galt i det hele tatt etterpå :fy :twisted:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ecke »

Litt om mennesket Tommy Svindal Larsen http://www.bufdir.no/Global/Fosterhjem/ ... asinet.pdf
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Her var det noen merkelige personkarakteristikker i mine øyne :) synes Svindal Larsen alltid har virket som en rolig og reflektert type. At han har vært proff og forhåpentligvis har med seg noen unorske impulser på lasset taler heller ikke mot han.

Dog usikker på hans kvaliteter som trener
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Trapattoni »

Skal man tolke det som står i lenka til ecke, så sitter ihvertfall jeg med inntrykk av at TSL er rimelig hel ved....

Jeg synes det er positivt at Bjørkan tydeligvis ser utenfor veggene på Aspmyra når han leter etter sin assistent. Så gjenstår det å se om han treffer i blinken. Ser Nordlys skriver at TIL leter etter en ekstern assistent til Flovik. Bl.a. en Bjørn Johansen på Finnsnes. Ekstern...
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Ekstern ja,hahaha det må jo selv de skjønne høres ekstremt dumt ut om de henter Bummen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

Bare å håpe "Bummen" skal være spisstrener :D
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Ryktes om at Morinho tar assistent trener jobben.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Cheese Smirnoff »

Tommy Svindal Larsen er for min del best husket som Odd-spilleren som fikk rødt kort i siste kvalik-kamp i 2007.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by tomath »

Stemmer det! Var det ikke vår eminente høyreback, Stig Johansen, som lokket frem det andre gule kortet? :-)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Mr Bean wrote:Feil: det var ikke Tommy Svindal Larsen som satte han tilbake, med det var derimot den jævelen Morten Fevang som gjorde det :twisted: Og benektet for at han hadde gjort noe galt i det hele tatt etterpå :fy :twisted:
Det er helt sant, bommert fra min side! Morten Fevang...huff.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Cheese Smirnoff »

tomath wrote:Stemmer det! Var det ikke vår eminente høyreback, Stig Johansen, som lokket frem det andre gule kortet? :-)
Det var det. Stig sparket ballen laaaangt foran seg, så at Svindal Larsen var i nærheten (hadde gult fra før) og mer eller mindre oppsøkte han for å bli taklet. Lekkert!

Forøvrig har jeg aldri hatt inntrykk av at han er noe annet enn en trivelig fyr.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by tomath »

Jeg synes også Larsen virker som en trivelig fyr, eneste ankepunktet jeg har mot ham er at han virker som en lavmælt og nesten litt traust type, sånn at jeg har litt problemer med å se for meg ham som den helt store motivatoren.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by liverglimt »

Jeg har vært på seminar med Hans Trygve Kristiansen, en meget rolig, lavmælt og sindig type. Han fikk fram en av tidenes skøyteløpere. Skubb ikke hunden...

"Johann Olav sa at han måtte kutte treningen på tirsdag fordi VG skulle ha ett intervju. Vi ses på treningen så snakker du med dem når du har tid!"

Det er mange gode trenere og motivatorer som ikke står og skriker til sine disipler.
@liverglimt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Shredd »

John Wooden. Ofte kalt tidenes trener uansett idrett i USA. Tror aldri den mannen har hevet stemmen, men han krevde disiplin og at du alltid kunne stå inne for å ha gjort ditt beste!
Der tror jeg Svindal Larsen er også. Han krever at de rundt seg gjør sitt beste og ikke kommer med unnskyldinger.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

http://www.an.no/sport/glimt/fotball/gu ... 5-4-228569

Veldig oppløftende intervjuet med Åssa i denne saken. Virker som han har en solid plan, og at brikkene faller på plass akkurat som han ønsker. Og han virker litt mere offansiv enn JHH i tankegangen. Dersom Åssa virkelig har de kvalitetene som trengs for å være tippeligatrener, og selv virker å få det akkurat som han vil med spillerlogistikken, så ser dette veldig bra ut!

Brister og bærer på treneransettelsen føler jeg. Men jeg er er absolutt positiv til Åssa.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Ikke så lett å lese dette da der er + artikkel.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Shredd »

Kortversjonen av Bjørkan intervjuet:
Veldig fornøyd med de han har fått inn, sier at de har fått tak i førstevalgene sine på de posisjonene.
Kaller Wiig for en spiller som er god på relasjoner, god til å spille andre god og tror han kommer til å bidra både på og av banen.
Jobber fremdeles med flere inn, tviler på at de klarer fler før jul. Brikker som både må og skal på plass sier han. Sier ikke noe her om hva han mener med MÅ inn (sikkert sentral midt).
Wiig og Azemi kjemper om spissplass, Bjørkan ser for seg 1-2 til inn i angrepet for å ha kamp om plassene og mange strenger å spille på.
Bjørkan er kjempeoptimist med tanke på spillerne de har, basert på at han mener de passer bra i spillestillen og strukturen de har.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Selv om man ikke har +, så kan man se videoene til artikkelen på an.no sin videoside :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

Tommy Svindal Larsen har takket nei til Glimt i følge AN. Ser ut til å gå rent på familiesituasjon (som jo noen antydet her), tilbudet fra Glimt virket etter saken å være fristende nok i seg selv. Nordnorge er kanskje et sabla bra reisemål, men det er ikke plassen folk først og fremst ønsker å bo altså.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by RaymondEngmark »

Kristatistisk
Post Reply