Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Zann »

Huff, jeg får dårlige vibber av snakk om at Glimt skal fremstå som kyniske. Av smertefull erfaring vil det si at vi lar motstanderne ta initiativet i kampen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Trapattoni »

Spørs hva man legger i begrepet "å være kynisk". Dersom det innebærer å parkere bussen for å spille på 0-0, så er det nokså dødfødt for dagens mannskap. Dersom det innebærer å være litt mer resolutt (dvs. feie ballen til helvete) i kritiske situasjoner i egen boks, så har jeg lite problemer med det. Vi spilte mye bra fotball i 93, men når det ble hett i eget felt, så nølte ikke Sollied/Berstad med å mose ballen langt over Hålogalandsgata om nødvendig.
Last edited by Trapattoni on Wed May 13, 2015 9:45 am, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by ingen87 »

dagobert wrote:
ingen87 wrote:Ah ny taktikk... De få gangene vi endelig får tak i ballen, skal vi klinke den fra oss igjen :) Lurt.. Det er nok derfor vi taper kamper, not.. Håper de er litt mer aggresive og viser litt mer innsats. Da kan kanskje denne kampen vinnes.
Dette er jo heller ingen ny taktikk, det er sånn vi har holdt på de siste 2årene. Vinne ballen, slå opp på en enkel spiss som mister ballen. For deretter å få ett nytt angrep i mot. Veldig tungt å bli springene så mye imellom :shock:
Enig.. Og de få gangene vi roer ned og prøver å spille ball, ender vi opp med å slå mye mellom midtstopperne våre uten at de fører til noe konstruktivt.
Førr Evig!
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by eiriksin »

For meg virker det som om forsvaret ikke henger skikkelig sammen med midtbanen, at det er der der skurrer. Vi har 2 offensive vinger på hver sin side, 1 offensiv Badou som ikke jobber tilbake og en Alt for offensiv Box-til-Box spiller som burde jobbet mer tilbake og hjulpet Chatto som får alt for store rom som skal dekkes mellom midtbanen og midtforsvaret. Hvis vi legger til at Sane er veldig offensiv av legning og gjør sine feil, at Moe/Saltnes gjør noen brølere - samt at backene er veldig ivrige framover, får forklarer det at vi spiller inn bøttevis med mål.

Løsningen på problemet:
1) Trenger en ny midtstopper som er bunnsolid, sterk, rutinert og defensiv av legning. En Fredrik Kjølner/Per Verner Rønning-type.

2) Legge litt om på formasjonen. Jeg ville foretrukket en 4-2-1-3 formasjon med 2 sittende midtbanespillere og en defensiv back.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Novi »

At vi trenger en ny lederskikkelse er veldig klart, og det har selv JHH sagt siden i fjor. Denne skulle gjerne vært plassert som makker til Sane, og med Brix/Imingen og Valentin/Edvardsen ville det faktisk vært en meget god forsvarsrekke. Men selv med Moe der bak kunne denne gjengen holdt tett, hadde de vært mer samspilte og hatt den nødvendige selvtilliten og arbeidsviljen. Hjelper selvsagt ikke at man plutselig ser en redd og urutinert Saltnes der i stedet.

Er det antatt noen lagoppstilling for i dag? Furubotn er tilbake, mens Moe er skadet? Saltnes må da vitterlig ha spilt seg ut som stopperalternativ, så da håper jeg virkelig at man kan sette portugisern der. La spillerne spille der de er tenkt.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Knuta »

Ville gjerne hatt Silva, men det jeg har forstått er han han ikke er i form til å spille en hel kamp rent kondisjonsmessig. Blir det kanskje Chatto/Sane??.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Zann »

Hvis Chatto trekkes ned som midtstopper, hvem skal spille anker? Saltnes er jo enda dårligere i den posisjonen enn som stopper. Karlsen er et alternativ, men han er vel ikke spilleklar?
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by G-s-enz »

P.Berg skal spille det selvsagt,resten av sesongen. Så kan han være bærebjelke i "nye Glimt" i OBOS neste sesong.

Fikk litt tro når kun Bjørkan styrer,bare fordi det kan være en litt "annen" stemme. Mistet alt av tru da vi skulle gå ut å være kynisk,for Glimt betyr det 11 mann bak ball,uten ballpress,med store avstander og null aggresivitet
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Knuta »

Patrick Berg spiller selvfølgelig anker. Furubotn er også et alternativ og TJ. Ingenting er verre enn Chatto/Saltnes som anker.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by XuliX »

Savner Christian Berg. Det defensive er ikke det samme uten.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 443 times
Been thanked: 447 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Glimt1916 »

Christian Berg er 37 år gammel. Og selv om han var god for Glimt kan jeg ikke se for meg at han er den eneste midtbanespilleren i Norge som behersker å spille sentralt i 4-3-3. Problemene våre stikker dessverre dypere enn som så.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by XuliX »

Nå leser du feil. Jeg skrev at jeg savner CB. Han var god, og viktig for oss.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by MhepA »

Tror dere det er mulighet å få gitt en personlig beskjed til spillergruppa og trenerne? For å pumpe dem litt opp før kamp. Jeg har troen på at meldinger fra fansen kan være noe de trenger akkurat nå. De må vite at det er noen som står bak dem og ønsker å støtte dem i kampen. Noen som tørr å vise at de er stolt over å bære drakta.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Playmaker »

MhepA, jeg har tenkt på det samme! Liker tanken.
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 468 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by mortsto »

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/elit ... 5302_1.snd

Børufsen og Hodnemyr ute. Hoff usikker pga mulig fødsel. På benken sitter bl.a Salvesen (19), Segberg (17) Norheim (20) og Wichne (18 år i dag). Benk mot benk vinner vi på rutinen i hvert fall.
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 443 times
Been thanked: 447 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Glimt1916 »

XuliX wrote:Nå leser du feil. Jeg skrev at jeg savner CB. Han var god, og viktig for oss.
Da misforsto jeg ja. Er bare litt lei av at folk fortsatt snakker om å hente han tilbake, og trodde det var det du mente.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Boombadila »

Er det noen vi skal hente, så er det Chuck Norris. Vi setter han i mål, så tørr ingen skåre på oss.

Semiskille

jobb i kveld, kansje like greit.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Cheese Smirnoff »

"Ser ikke treneren det alle vi andre ser?!" er et godt brukt utsagn i tilskuer-kretser. Idag som Halvorsen må se kampen på TV ser han kanskje for første gang det vi andre ser, og da er det muligens bedring i vente? :skål
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Zann »

Laget er klart. Chatto ut, Brix inn som anker, Jacobsen på venstreback. Ikke sikkert dette er så dumt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Cheese Smirnoff »

:cry: Brix i en posisjon han aldri har spilt i Tippeligaen. Saltnes med ny tillit. Hvis dette går bra...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Trapattoni »

Brix sentralt? Så ikke helt den komme. Men helt greit at TJ flyttes ned på venstre back. Sane og Saltnes bytter også plass i midtforsvaret.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by G-s-enz »

Noen som har stream?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Novi »

Trenere helt I villrede altså. Det et faktisk værre enn hva jeg trudde, og jeg har begynt å få tro på at det et rimelig ille. De har faktisk ikke jobbet med NOE i vinter :-D
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by Cheese Smirnoff »

Ja, dette lukter ren desperasjon lang vei. At Patrick Berg ikke får starte i posisjonen sin sier vel også noe om at trenerne tviholder på sine "urutinerte rutinerte" spillere som underpresterer fremfor å satse på de yngste spillerne. Brix har vært direkte dårlig i sin vante posisjon, så jeg er veldig spent på hva han skal tilføre som midtbaneanker.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: Start - Bodø/Glimt 13/05/15 kl.18

Post by G-s-enz »

Det er rett å slett å skyve problemene over på spillerne. Problemet er jo strukturen,eller mangelen på struktur.
Vi stiller altså med en venstreback som anker,en indreløper som venstreback(satt på spissen),midtbanespiller som midtstopper. Dette løser nok alt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply