Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Med like høkkert sendetidspunkt, seg jeg. Klart man må vite lang tid i forveien når en kamp kan spilles på 6 forskjellige tidspunkter, spredd på 49 timer.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by J I P »

Husk Vikinglotto i kveld, Euro Jackpot fredag og Lotto på Lørdag folkens!

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 85362.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Et, dessverre, gyselig eksempel på at hardt arbeid vanligvis ikke er nok. Må ha penger også.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Og Fagermo som syter så mye rundt Molde og Røkke. Misliker den karen noe kraftig.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Da er Selnæs også solgt til St Etienne. Lurer litt på hvilket nivå RBK kommer til å holde i år. Med Søderlund og Selnæs borte, så mister dem både hovmesteren og sjefskokken. Attpåtil lot dem Sørloth gå som var det eneste reelle alternativet til å fullverdig kunne erstatte Søderlund. Grytkjær skal jo i teorien kunne levere 15 mål for RBK, men det er jo det når dem bytter klubb - man vet aldri hvordan ting blir i nye omgivelser.
Kristatistisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Crazy horse »

Jeg kjenner at jeg driter litt i RBK, og håper de ikke klarer seg så godt. :lol:
Irriterer meg at de snuser opp talenter i nord. Det er et usympatisk trekk at de skal inn i området til to eliteserierivaler og rekruttere talenter. Til og med helt oppi Harstad er de. Hva byr de meg? I mot.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Håper for RBKs del at det er Bjørnebye og ikke Ingebrigtsen som skal finne erstatteren. Thomas Rønning er nok interessert i et nytt Tippeliga-eventyr, så Kåre har nok sine forslag på bordet allerede.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Det som er med Kåre; veldig flink i medgang, rævva i motgang. Vi så det alle på Aspmyra, maken til tafatt og handlingslammet fyr når det begynte å butte i mot, så ikke ut som han eide evnen til å tenke plan B. Så spent på hva som skjer om erstatterne ikke slår til.
Kristatistisk
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Tippeligaen 2016

Post by Rodriques2 »

Syns vi bør være litt forsiktige med å generalisere Kåre som trener basert på tiden hans på Aspmyra. For det første er det lenge siden, han var ung, og han har gjort andre ting siden. For det andre er det vel litt i overkant å generalisere basert på noe slikt i utgangspunktet.
Last edited by Kesseboy on Fri Jan 29, 2016 9:05 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av foregående innlegg.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Tror ikke hans opptreden i Glimt var et resultat av kunnskapene, men av personligheten. Fyren er jovial og flyter veldig på det, i motgang er ikke jovialt det som fungerer. Trønderne håper han blir den neste Eggen, jeg spår han er sparket fra RBK ila 2 år :wink:
Kristatistisk
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Shredd »

Tror Kåre har kommet ganske mye lengre enn når han var Glimt-trener. Men det er ingen tvil om at det er det joviale og det motiverende han er best på, ikke det taktiske og fotballtekniske. I Glimt fikk han trøbbel når han måtte ta seg av begge, var det ikke Cato som var assistenten hans, og som da også var fersk på det nivået. Men så har du motpolen, Tom Nordlie, som går for å være den desidert beste i landet på 4-3-3 taktisk og teknisk. Som er beinhard på treningsmetoder og metodikk, men som på personlighet sliter ut alt og alle rundt seg. Fungerer ikke spesielt bra det heller.

Jeg tror Kåre har et fornuftig team rundt seg nå, at Hoftun fyller han ut ganske bra på treningsfeltet. Utfordringen kan vel fort være alle andre sterke personligheter og meninger på Brakka, ikke ulikt slik det kan være på Aspmyra. Tror også han har vokst mye av samarbeidet med Jonevret.
Og av samme grunn er jeg ganske optimistisk på Glimts vegne. Liker komboen Bjørkan, Mangersnes. Bjørkan er flink med folk, pedagogisk og virker også være en god motivator. Mangersnes er analytikeren, taktikeren.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Stjerno var assistent fra 2008 til 2011.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Det er nok en fordel for Kåre at han har et team rundt seg, og at han på den måten har flere å støtte seg til mtp spillerkjøp og lignende. Så RBK-fansen slipper nok å se Oduro og Vikestad på Lerkendal. Men da det butta i mot, synes jeg egentlig Kåre viste mangel på det meste som trener. Når så vi for eksempel at han gjorde bytter eller taktiske endringer som snudde kamper hvor vi kom dårlig ut? Husker i farta ingen. Så var det også mange merkelige analyser i ettertid. Der Reka ville sagt klart ifra om at laget presterte for dårlig, snakket Kåre gjerne om marginer, uflaks og jevne kamper, selv i oppgjør hvor Glimt ble totalt utspilt. Det er to ting som jeg tror at Kåre ikke vil bli en langvarig suksess i RBK. Og så var det den surmulinga når ting blei vanskelig.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Spillere som Oduro var mer et resultat av situasjonen klubben var i fremfor Kåre. Hvor mye innflytelse hadde han egentlig på spillerrekruttering? Har vondt for å tro at det å hente tilbake Trond Fredrik Ludvigsen var noe som han brant for, f.eks.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

I mitt hode er det vel slik at treneren i Glimt henter spillere han tror vil passe inn, innenfor gitte (økonomiske) rammer? Det tror jeg er tilfelle med Bjørkan, og tidligere JHH og Kåre. Jeg vil tro Kåre har mindre "makt" mtp spillerlogistikk i RBK enn han hadde i Glimt.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Shredd »

Nekter å tro at det var Kåre som ville ha hjem Sakk og vi vet jo at han ikke ville ha inn igjen Stig Johansen, som førte til at han trakk seg. Så jeg tviler sterkt på at han hadde veldig mye å si på slutten i hvert fall. Men det kan jo ha kommet som et resultat av f.eks Vikstad fadesen og lignende overganger.
Nå drev vel cowboyvirksomheten til Ernst Pedersen det slik at det knapt var noe igjen å hente spillere for etter 08 sesongen. Ikke enkelt for en uerfaren trener å hente inn spillere til en klart svekket klubb og leve opp til forventningene etter 08 sesongen. Tror mange mer etablerte trenere skulle ha slitt med akkurat det.
Tror både Kåre og Glimt lærte mye av perioden 09-11.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

mortsto wrote:I mitt hode er det vel slik at treneren i Glimt henter spillere han tror vil passe inn, innenfor gitte (økonomiske) rammer? Det tror jeg er tilfelle med Bjørkan, og tidligere JHH og Kåre. Jeg vil tro Kåre har mindre "makt" mtp spillerlogistikk i RBK enn han hadde i Glimt.
Det er nok relativt korrekt. Desverre. Det er skummelt å gi treneren for mye makt ved overganger
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Oduro, Vikestad.. er noen navn som blir trukket frem her som jeg merker jeg hadde fortrengt. Syntes Glimt har hatt så mange bomsigneringer de siste 10 årene at jeg blir svett. Men det er kanskje bare fordi jeg legger merke til dem som Glimtsupporter, mens tilsvarende i andre klubber går hus forbi.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Vær glad du ikke er Enga- eller Brannsupporter. Tenk så mange bomkjøp, og ikke minst hvor mye penger de har brukt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Vi er nok ikke alene på bomkjøp, tror ikke engang vi er verst i klassen. Men det kan bli bedre, mye bedre.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Shredd »

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 86320.html

BP Ingebretsen virker som en fornuftig type, aktiv på Godsetunionens forum er han også.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Shredd »

TIL satser hardt. Gått til anskaffelse av en tunisisk spiss på 27 år, med hele 10 mål på samvittigheten i hele sin profesjonelle karriere.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Etter å ha blitt kjent med han gjennom en video på La Manga i 2004. :shock:

Han har dessuten over dobbelt så mange gule kort som mål i karrieren sin. Regner (ikke) med at TIL sitter på konfidensiell informasjon om hans talent som ingen andre vet.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Shredd wrote:TIL satser hardt. Gått til anskaffelse av en tunisisk spiss på 27 år, med hele 10 mål på samvittigheten i hele sin profesjonelle karriere.
Etter anbefaling fra hans gode venn Karim Essediri som spilte mange år i TIL. Men dette er virkelig et bomkjøp på linje med Martin Wiik i Glimt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Wiig kan ihvertfall bidra med forholdsvis mye erfaring fra Tippeligaen (til og med cupfinale) for de yngre spillerne, og har scoret jevnt og trutt i mange år. Wiigs største ankepunkt er skadeproblemene. TILs tunisiske spiss har en heller tvilsom erfaring fra rumensk liga uten å kunne vise til noen spesielle ferdigheter annet enn å være stygg i dueller. Det er umulig å si hvordan denne karen vil gjøre det i Tippeligaen, men i utgangspunktet er Wiig en bedre signering enn dette.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply