Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by J I P »

NSA tar alltid et påslag på billettene sine i forhold til prisen de betaler for billettene hos NFF - som er med på å finansiere det årlige supporterseminaret hvor - ihvertfall GLIS - tidligere har vært en regelmessig deltaker.
I tillegg leier NSA inn egne vakter til feltet.

Når NFF her tar samme pris av NSA som til OBOS sine 300.000 medlemmer så er muligheten til NSA til å ta en merpris begrenset - og et sannsynlig underskuddsforetakende - da interessen nok ikke er den aller største hos NSA sine medlemmer for å dra på denne kampen, så det passer nok NSA bra å ta prisdiskusjonen nå.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by poteten »

Det er helt ufattelig at vi ikke evner å spille bedre. Jeg mener at vi har spillertyper og kvaliteter som skulle slått Estland 5-0 og minst være store favoritter mot Finland. Ja, vi bør sågar være en jevngod utfordrer til topp to med spillerstammen vi har.

Jarstein er blitt en moden og voksen keeper. Formsterk.
I bakhånd har vi altså Nyland (reaksjonssterk) og Andre Hanssen (stabil) som utfordrer og aspirerer til nummer to-plassen.
VG-lupen: Terningkast 4

Omar Belledali er en av de flotteste backtypene på lenge og i bakhånd har vi en offensiv kar i Martin Linnes.
Håvard Nordtveit, Vegard Forren og Even Hovland. Det lukter ikke gull, men Hovland og Forren har spisskompetanse, mens Nordtveit har rutinen. At Nordtveit ikke er stopper på landslaget er en så katastrofal avgjørelse at bare det burde vært nok til å bli sparket.
Venstresiden vår lider nok litt mer, men jeg mener faktisk helt seriøst at Emil Jonassen med sin offensive innstilling fort kunne blitt spilt god i den rollen. Han er rask nok (mener jeg å huske) til å kunne utfordre mer etablerte spillere som er motstandere.

For å følge VG-lupen: Terningkast 3 på forsvaret.

Midtbanen florerer av sjeldent kvalitetsfulle nordmenn. Tettey som ryddegutt, Skjelbreid som ballvinner, Johansen som boksåpner, Ødegaard som innbyttersjel, Selnæs som strikkmotor, Konradsen burde også vært innom her som en som hever kvaliteten på landslagstreningene. Jeg mener personlig at vi har en midtbane som i kvalitet er på nivå og til tider overgår, 90-tallets store midtbane. Her burde det være rom tre spillere der Tettey rydder, Skjelbreid vinner og Johansen/Selnæs/Konradsen løper. Ødegaard er fortsatt bare 17 men ville vært en helt unik og verdifull innbytter som kan gå inn i en offensiv rolle der vi trenger mer pondus og risiko fremover. Hans defensive fibre er omtrent som internettilgangen på Nordpolen. Glem ikke Markus Henriksen som også bør aspirere til en rolle i denne midtbanen. Og han ville nok vært best i Johansen-rollen, så primært er det vel der han hører hjemme.

VG-lupen: Terningkast 4

Angrep:
Jeg velger å skvise vekk Jo Inge Berget som antaglig hadde sin topp som fotballspiller med to mål. Utover det, verken før eller etter, har han vist noe som tilsier at han burde være fast på et norsk landslag, nær sagt ikke et finsk et engang. Men vi har mye bra på gang her også. Søderlund burde være selvskreven som sentral spiss og oppspillspunkt. Han scorer ikke mye mål, men han er en arbeidshest og vinner førsteballer bedre enn de andre vi har. På vingene ville det nok vært smart å plassere Pål Andre Helland (om han ikke skader seg når han går av bussen) og King burde være på den andre siden. King er eksplosiv og rask og ser ut til å trives bedre med å hive ballen inn FORAN mål enn I mål.

Terningkast: 3

Ressurser: Terningkast 6 skal vi tro Høgmo. Her er det ingenting som minner om bakgårdsfotball når landslaget samles på "Valen". Millionene sprøytes inn og ressursene er med andre ord godt ivaretatt.

Jeg mener vi stiller en bra stamme, med andre ord og den burde vært utnyttet mye bedre enn den blir.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by poteten »

Jeg var visst ikke så apatisk likevel.
Kritisk
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Interessant med han høyrebacken du nevner :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by poteten »

Var der feil side? Må innrømme at jeg alltid blander venstre- og høyresiden.

Dog heldigvis ikke i politikken.
Kritisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Jeg syntes fremdeles ikke det er ille å betale 150 kroner for å se landslaget på Ullevaall, men ellers er jeg enig i alt dere andre sier. Høgmo virker å tro han har en intelligens ingen andre fotballtrenere kan måle seg i mot. Nordtveit spiller fast som stopper i bundesliga, men Høgmo vil heller ha en som spiller i Molde på stopperplass, og mener Nordtveit er bedre i en annen posisjon. Skjelbred spiller sentralt på midten i bundesliga, men fotballgeniet Høgmo vil ha han mest på høyre kant. Men værst av alt er jo Høgmo etter dårlige kamper, han sitter der som komiske Ali og påstår både det ene og det andre.

Men NFF er vel på kollisjonskurs med omtrent alt som kan krype og gå i fotballnorge. Koteng tar et knallbra oppgjør med pampene. Og stemningen blandt supporterne er definitivt ikke bra. Det syke er jo at de nekter å ta i mot kritikk, og bare durer på videre.

Skal se kampen i kveld, men det er fordi jeg ligger syk på sofaen åkke som.
Kristatistisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by poteten »

Det er jo folk som betaler 149 kroner for en sandwich på flyplassen også, så det er neppe sså dyrt som alliansen skal ha det til.
Kritisk
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Men er ikke litt av poenget hva alliansen gir tilbake til landslaget og NFF, og hvor mye/lite det verdsettes? Spesielt når en ser an interessen for landslagsfotball i befolkningen generelt for tida?

(Enig i at vi er på et sidespor her, går det an å masse-flytte poster til en annen tråd? Håper det. :oops: )
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Playmaker »

Interessante og kloke tanker der poteten.

Selv har jeg forestilt meg Norge i en 3-4-1-2 formasjon en stund(til og med før Hareide dro til Danmark).

Jarstein er vår beste keeper. Der er det ingen tvil i skrivende øyeblikk.

Så vil jeg se Nordtveit - Hovland - Forren som de bakerste tre. Nordtveit og Forren er gode igangsettere og ballsikre typer. Hovland har mye fart og fysikk.

Går vi et ledd fremover vil jeg se Omar helt til høyre. Lynrask, teknisk, og blitt god begge veier. Presis høyrefot. Tettey og Skjelbred sentralt. Venstresiden er vanskelig. Aleesami, Linnes og Hedenstad er de første som popper opp i mitt hode. Jeg heller mot Linnes. Passer perfekt, men skulle gjerne hatt venstrefoten som sitt foretrukne ben. Jeg liker fart på kantene.

I den offensive midtbanerollen står det i mitt hode mellom to. Markus Henriksen og Martin Ødegaard. Jeg tror førstnevnte også kan bekle en av to spissplasser. Likevel, velg en av disse ut i fra kampbildet. Mot mye bedre motstand ser jeg gjerne Henriksen, men mot like gode eller dårligere vil jeg pdd se Ødegaard.

King er selvskreven i mitt hode på topp. Alternativer på topp er Dio, Søderlund, Gulbrandsen, Berisha, Sørloth og Henriksen.

Mitt lag blir altså:

Rune Jarstein

Håvard Nordtveit - Even Hovland - Vegard Forren

Omar Elabdellaoui - Per Ciljan Skjelbred - Alexander Tettey - Martin Linnes

Martin Ødegaard

Adama Diomande - Joshua King

Vårt beste lag i mine øyne. Vi har spisser som er bevegelige, hurtige og duellsterke. Gi Ødegaard bevegelse, så trer han deg igjennom. Vi har en midtbane som kan vinne ball, men også distribuere. Omar og Linnes er gjennombruddshissige og kan gå forbi en mann 1v1. Begge slår gode innlegg. I forsvar kan jeg ikke si annet enn at det ser bra ut. Nordtveit vår beste. Jarstein er god.

Som sagt, mot mye bedre motstand. Bytt ut eksempelvis Ødegaard, Diomande og Linnes. Inn med Henriksen, Søderlund og Aleesami.
Last edited by Playmaker on Tue Mar 29, 2016 1:32 pm, edited 1 time in total.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Ja det ble en avsporing dette, men la meg forsøke å hente det litt inn igjen. Vanskelig å si at landslagsfotballen ikke er relativt tett knyttet opp mot tippeligaen som produkt, selv om nå brorparten av spillerne holder til i utenlandske ligaer. Uansett skal jo landslaget være kremen av kremen, og da er det merkelig at det blir oppstyr over billettpriser som er billigere enn hva det er på samtlige tippeligaarenaer i Norge.

Tilskuertallene i tippeligaen har dalt hvert år siden 2007, fra et snitt på 10 521 til i 2014 med et snitt på 6961. Man må tilbake til 2003 for å finne et dårligere snitt. Er vel ikke så rart at da landslaget har samme problemene, selv om det svinger mye mer der i forhold til prestasjonene.

Denne evalueringen det lederlandske selskapet gjorde av tippeligaen blir (som Høgmo, NFF, Siem og Semb) for fjern, for distansert og for grandios for grasrotlandet Norge. Det blir så uvirkelig når dem sitter å klør seg i hodet på hvorfor tilskuerne svikter og interessen minsker når på den ene siden Alfheim innbyr mer til hockey enn fotball, og stadion ser ut som en potetåker, og på den andre siden så blir TV tilbudene skrudd sammen på en sånn måte at dem mister absolutt alle som syntes fotball er OK underholdning, men ikke er fanatiske. Også den manglende evnen til å tenke to tanker samtidig, dem ønsker å snu sesongen for å være konkurransedyktig internasjonalt, men klarer ikke å skjønne at kvaliteten på hele ligaen går til hundene med slike baneforhold.

Skal tippeligaen være tilpasset tilskuerene eller skal tippeligaen være tilpasset Høgmo og hans sponsorer? Begynn serien litt ut i april, kjør et hardere kampprogram frem til slutten av oktober! Også må dem heller få på plass en vinterserie i tillegg, det er jo noe selv bedriftslagene klarer å arrangere.
Kristatistisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by poteten »

Hva er nå egentlig galt med en potetåker?


;)
Kritisk
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Tilskuerantallet på landskamper har holdt seg forbausende høyt til tross for dårlige resultater. Verre er det med tippeligaen. Min kjepphest her er at Tv-avtalene har ødelagt tippeligaen som produkt. Når det kun spilles 3 kamper av 8 på det som var den hellige tiden kl.18 på søndag så forsvant mye av spenningen knyttet til pling for scoringer på alle de andre arenaene. Nå spilles det kamper i hytt og pine. kl. 18 på fredag. 15.30 på lørdag, 19.00 på lørdag, 15.30 på søndag og kl.20 på søndag. Jeg sier bare huff og huff. Heldigvis så har supporterklubbene tatt dette opp med NFF, men så lenge pengene styrer taler man for døve ører og interessen synker og synker. Men jeg får si med adresse til NFF: 'Tilgi dem ikke for de viste hva de gjorde'.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by poteten »

TV-kampene har selvsagt ødelagt for tilskuerrekorder i Norge. Det er det ingen tvil om.

Det er heller ingen tvil om at det er lovlig teit å legge terminlisten til før påskeferien og etter langrennssesongens start. Det er ikke lovlig teit. Det er ULTRATEIT.

Start opp alltid første helga i april. Alltid. Spill siste fotballkamp i Tippeligaen i siste helg i oktober. Alltid. Ha deretter cupfinale første helg i november. Alltid.

La deretter Vinterserien i Norge handle om en Europaplass. Vinterserien spilles i innendørshaller med f.eks. 16 grupper à 4 lag. (64 best plasserte lag ligamessig).
La gruppene ha egne helger der alle 6 kampene spilles i løpet av fredag-lørdag og søndag. Det er iallefall minst 6 byer med stor nok innendørshall til dette. I løpet av fire helger er alle gruppene ferdige. Enkel serie, med andre ord.

Vinner av hver pulje og nummer to i hver pulje møtes etter julestria til nytt seriespill over tre matcher og tre helger. 8 grupper a 4 lag.

Vinnerne av hver pulje til kvartfinale over to kamper. Semifinale over to kamper. Finale. Vinneren får 1000000 av Høgmos grunnlønn og en europacupplass.

Det betyr jo at vi da bare har tre europacupplasser å spille om i vanlig serie, men det er det som må til.

Utnytte innendørshallene i Bodø, Trondheim, Alta, Fornebu, LSK-hallen. Tilogmed Fauske.

Kanskje ikke mer enn 1000 tilskuere i snitt per kamp, men nok til å drifte dette.
Kritisk
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Enig i det meste, men litt av problemet er at i sesonger med EM og VM har ikke land som er medlem av FIFA lov til å spille seriekamper når disse turneringene går. Altså i sommer blir det 4 uker pause pluss 1 uke med landskamper rett før EM. Så i 2016 mister man 5 uker i den perioden hvor klimaet og banene er på sitt beste. Men her har man muligheter til f.eks å kjøre med faste onsdagskamper, men det blir også vanskelig når TV har serierunde fra fredag til mandag. Her har man sauset det til.
Last edited by Knuta on Tue Mar 29, 2016 2:25 pm, edited 1 time in total.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Nei ikke gjør det. Ikke lag potetens Royal League. Gjør det som i Sveige. 16 lag. Start seinere. Enkelt opplegg. Se på andre ting som forbedrer resultatene i Europacupene.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

morsto: Tanken om en vinterserie kommer jo fordi serien i Norge blir for kort, og for å holde spillerne i gang i forhold til den europeiske sesongen. Premier League spilles fra 8. August til 15. Mai, altså litt under tre måneder med pause. I Norges spilles den nå fra 13. Mars til 6. November, og selv når man strekker sesongen ut så baneforholdene blir elendige, så er det fremdeles 1,5 mnd mere pause enn hva PL har.

Før eller senere må vi jo innse at Tippeligaen spilles i Norge. Ja til vinterserie. Skjønner overhodet ikke sammenliningen med Royal League. Det produktet interesserte meg midt på ryggen, men hvorfor skulle det egentlig bry meg at Brann spilte mot Malmø i tilsvarende komiske forhold? Det ville jo være noe helt annet om Glimt var en del av satsningen.

Men jeg stemmer for kun lagene i TL. Å se Glimt i gruppe med Tromsdalen og Alta f.eks gir ikke samme oppsluttningen som RBK og Tromsø.
Kristatistisk
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Glimt1916 »

Sammenlignet med innbyggertallet er vel TL fortsatt ganske høyt oppe på listen over de best besøkte ligaene i Europa. Vi kan ikke regne et rekordår som normalen, og så si at alt annet er dårlig. Tilskuertallene vil også variere alt etter vilke klubber som rykker opp og ned. I fjor trakk fks Mjøndalen og Glimt snittet ned i TL, mens Brann trakk 10 000 i Obosligaen.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote:Skjønner overhodet ikke sammenliningen med Royal League. Det produktet interesserte meg midt på ryggen, men hvorfor skulle det egentlig bry meg at Brann spilte mot Malmø i tilsvarende komiske forhold? Det ville jo være noe helt annet om Glimt var en del av satsningen.
Glimt VAR en del av den samme satsningen, men klarte ikke å bli blant de fire beste de få årene dette foregikk. En kan humre over hvor uinteressant det var i ettertid, men det var ganske mye stas og blest rundt den nye nordiske "super-serien" da det ble satt i gang.
Slik det beskrives her vil tre av fire e-cup-plasser erverves slik det gjøres i dag, mens den siste vil deles ut midt på vinteren i et slags cups-spill, som helt klart vil få et b-preg, som neppe vil skape interesse hos publikum, og som jeg vanskelig ser for meg vil prioriteres høyt nok av tippeligalagene.
-Tror vi at vinneren her er betydelig mer skikket til å gjøre suksess i Europa seks måneder seinere, enn de som allerede fikk den høsten før?
-De som fikk e-cup høsten før gjennom solid spill gjennom en sesong. Hvorfor skal de gidde å bry seg om vintercupserien? Hva har de å tjene på å vinne den?
-Hva om feks RBK og Godset kommer til finalen? De har e-cup fra serien året før. Skal en av de som spilte semifinale heller få den?

Det er mulig jeg bare er vrien, men jeg har null tro på dette konseptet. Jeg tror vi tjener på å styrke produktet slik det er nå, og ikke vanne det ut gjennom en vinterserie, som dermed skal konkurrere ytterligere med skisport og Premier League.
Det vi ser nå er at det har dannet seg flere lag som presterer jevnt over flere år. RBK, Molde, Godset og Odd er lag som driver bra, og som ikke er hjelpeløse og gjerne i nedrykkssumpa når de skal spille e-cup "høsten etter" slik VIF og Brann har vært tidligere. Jeg gleder meg jo alltid til serien starter og synes det er lenge å vente på vinteren. Men for mannen i gata er nok 8 mnd i året med norsk fotball nok.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

2000 1 024 722 5 639 39 412
2001 1 013 264 5 567 38 972
2002 1 128 847 6 002 43 417
2003 1 198 798 6 587 46 108
2004 1 450 128 8 012 55 774
2005 1 727 522 9 490 66 443
2006 1 656 307 9 101 63 704
2007 1 914 907 10 521 73 650
2008 1 785 815 9 812 68 685
2009 2 151 825 8 966 71 728
2010 1 947 236 8 113 64 907
2011 1 919 325 7 997 63 978
2012 1 680 822 7 003 56 027
2013 1 639 138 6 829 54 638
2014 1 670 628 6 961 55 688

Det er jo ikke bare tall tatt ut av luften. Ser en jevn stigning opp mot 2007, og en jevn nedgang siden den gang. Kan ikke bare avskrive det med hvilke lag som spiller, det blir for teit. Så systematiske tall forteller vel heller en historie om en satsning mot publikum som fungerte frem til 2007 med den jevne økningen, og en feilslått siden den gang.

Kanskje vi til og med vi har noen Arne Scheie'er her inne som kan si hva som endret seg, men det er sikkert sammensatt, men ikke værre enn at du kan relatere det til det helhetlige produktet. Og Brann var jo i TL i 2014, mens Mjøndalen ikke var det ...
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

morsto: Mulig du er vrien, ja. Ikke vil dette være en produkt som skal være en del av tippeligaen, så det kan ikke vanne ut det konseptet. Og ikke vil dette primært sett være en satsning mot publikum (selv om man naturligvis er avhengig av å trekke en viss mengde igjennom TV satsning og på tribunene for at regnestykket skal gå opp), men en satsning mot klubbene for å få endret på den lange sesongoppkjøringen som er i dag.

Det bør jo presenteres som en norsk versjon av ligacupen som spilles vintertid - kanskje bør også 1. divisjon med i så måte. Dette vil jo erstatte en del av treningskampene, kanskje inkluderes i La Manga etc.

Som jeg ser det har dem alt å vinne og intet å tape på å gjennomføre et slikt prosjekt.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

poteten wrote:Kanskje ikke mer enn 1000 tilskuere i snitt per kamp, men nok til å drifte dette.
Tenker du deg at spillerne skal godta en økning av kamper i aktiv sesong på bortimot 50% uten å så mye som murre om lønnsøkning eller noenting?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Sist jeg sjekket hadde vi fulltidsansatte spillere ..
Kristatistisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by poteten »

Ja, jeg tenker at de skal godta det, siden det er til deres fordel. De holder seg bedre i form og slipper lange treningsperiode der kun trening er trening, samt at de blir mer attraktive utenlands.
Kritisk
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by ingen87 »

mortsto wrote:som neppe vil skape interesse hos publikum,.
I treningskampen mot Tromsø i vinter var det 826 tilskuere. Antakeligvis vil interessen være noe mellom det og 2398 som var mot Sogndal. Dette inklusive sesongkort, sponsorbilletter, etc.
Tror treningskamp-antallet er fysisk fremmøtte? Hvis det ikke gis bort noen sponsorbilletter der og, som blir medregnet?

Jeg tror ikke interessen vil bli MINDRE enn ordinære treningskamper. Jeg likte ideen, jeg ville helt klart dratt på noen vinterkamper. Jeg tror også mange av den harde kjerne (fysisk fremmøte mot Sogndal) ville vært fast gjest i Nordlandshallen under en slik vinterserie.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

De er fulltidsansatte, men du ber jo om en ganske kraftig økning i sluttprodukt, om du kan kalle det for det.

Og, de slipper lange treningsperioder der kun trening er trening, men får langt flere høyintensive prestasjonsøkter som utsetter dem for større slitasje og skaderisiko. Flere reisedøgn, og så videre.

(Jeg er jo ikke dum, jeg skjønner hva dere sier, men har en formening om at ikke alt her i verden er fullt så enkelt).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply