Spillertråd: Mathias Normann

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by kimbo »

Fantastisk, for en lojalitet.... langt bedre spillere enn ham har i eldre alder tatt turen ned i 1. Divisjon og kommet tilbake som en mye bedre spiller etterpå.. :fy
Positivitetsmafian
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Virker som at det bare er å løfte røret til Lofotposten så fort Normann føler det har vært stille ei stund. Og over fjorden øyner de jo muligheten til å få et godt forhold til det som kan bli lofothistoriens beste fotballspiller, så de logrer hver gang de har mulighet.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Novi »

Han er tidlig ute med å være så sikker på at OBOS er feil arena, men likevel har jeg ikke noe problem med at han har tro på seg selv. Viktigste for min del er at han er profesjonell og leverer på banen. Om det stemmer at han er veldig bra trent og har topp innstilling mot alle kamper, ja da kan han faktisk forsvinne i sommer også for en pen slump. Uansett ingen krise for ham - Badou klarte helt fint å ikke stagnere etter Obos-spill.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

Hvis det nå skulle begynne å skje noe rundt Normann, hva med følgende løsning: Normann leies ut til den interesserte tippeligaklubben. Hvis Glimt rykker opp, returnerer Normann automatisk, men hvis ikke Glimt rykker opp i år, så selges han for et på forhånd avtalt beløp.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by eidurgud »

Han er sitert på at han har innsett at spill i OBOS ikke vil stagnere utviklingen hans, men er likevel sikker på at det ikke er riktig å spille OBOS med Glimt.


Gir mening.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

mortsto wrote: Tue Feb 14, 2017 8:54 am Hvis det nå skulle begynne å skje noe rundt Normann, hva med følgende løsning: Normann leies ut til den interesserte tippeligaklubben. Hvis Glimt rykker opp, returnerer Normann automatisk, men hvis ikke Glimt rykker opp i år, så selges han for et på forhånd avtalt beløp.
Har lyst å se den tippeligaklubben som driver med seriøs spillerlogistikk gå med på en slik løsning.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Novi »

Njæ, leser det ikke slik. Tidligere har han vel sagt at Obos vil ødelegge utviklinga - nå har han fått litt perspektiv på det, og ser at det ikke vil være ødeleggene. Men TL mer utviklende. Og det gir jo mening.
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by eidurgud »

Klart det gir mer mening å spille i Eliteserien enn i OBOS, men nå har det seg en gang slik at gutten er under kontrakt med Glimt og var med på å spille klubben ned. Hadde han hatt baller ville han bretta opp ermene og spilt klubben opp igjen. Han er ikke for god for OBOS. Han er ikke god i den øverste divisjonen engang! Han hadde en middels sesong i 2016 på et lag som rykka ned. Det er det eneste han har å vise til. Dog, får agenten hans en eller annen klubb til å bla opp 20 millioner for han nå; selg uten å lese kontrakten!

Det er på tide å få hodet i frisk luft og innse realitetene.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Enig. Han fikk vel litt for mye skryt her på forumet og noe av dette gikk nok til hodet hans. Helt OK sesong i fjor etter å ha spilt for Alta året før. På tide at noen i Glimtsystemet og agentene forteller han hvor landet ligger
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

@Trappatoni: De fleste tippeligaklubbene tenker kortsiktig. Spesielt de som ligger på nedre halvdel. Så spørs det naturlig nok om de få klubbene er interesserte og har penger til å kjøpe går med på noe slikt. Et lån uten opsjon til en klubb på nedre halvdel, vil også være en mulighet dersom Normann sutrer mer. Enn så lenge håper og tror jeg han spiller i Glimt både i år og neste år.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Nedre halvdel + midler til å hente Mathias Normann går ikke opp for meg. Jeg ser ikke for meg hvem det skal være, så det er en non-starter.
Jeg tror det finnes to klubber i Norge som har økonomi til å hente Normann (eksterne investorer utelukket). Det er Rosenborg og Molde. RBK har jeg ingen tro på er interessert etter å ha sett hva Ingebrigtsen har uttalt seg + spillerne de har hentet inn.
Normann passer jo profilen til Molde/OGS som ung, norsk, ambisiøs og treningsvillig som hånd i hanske. Men da tror jeg de må by mer enn det de gjorde for Vieux Sane i sin tid...
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by bjornage »

Knuta wrote: Tue Feb 14, 2017 12:34 pm Enig. Han fikk vel litt for mye skryt her på forumet og noe av dette gikk nok til hodet hans. Helt OK sesong i fjor etter å ha spilt for Alta året før. På tide at noen i Glimtsystemet og agentene forteller han hvor landet ligger
Hvorfor skal det ha noen betydning dersom det faktisk er en tippeligaklubb som er interessert i å kjøpe han? Det er jo den interessen som betyr noe, ikke hva vi og andre måtte mene om det.

Det er en del av gamet at spillere vil spille på høyest mulig nivå for best mulig klubb, og det er sånn det skal være. Men kanskje han ikke skulle signert den lange kontrakten i sommer da. Dersom noen vil kjøpe han ut er det helt fair, men frem til det eventuelt skjer har jeg ingen bekymringer for hvordan Normann kommer til å prestere. Vi må ikke selge og jeg tror ikke noen vil betale det vi krever uansett, så da er man like langt.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Der kom det fra Adressa: Rosenborg har fått avslått et bud på Normann
http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 0535b.html

+-sak, men det dukker vel opp noe på AN.no/Bodø Nu etter hvert.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Playmaker »

Se der ja.. ikke overraskende.

Blir vel en overgang da.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Det ryktes at Glimt ønsker seg ti millioner. Jeg tror, og håper, de kan få enda mer. Dette er arvesølvet. Behandle det deretter. Jeg er så pisslei av at klubben logrer så fort noen fra Brakka setter seg på flyet nordover. This gotta stop. Now.

Ser en annen twitterkonto melder om bud fem millioner. Det er jo et opprørende bud hvis det stemmer. En million per gjenværende kontraktsår? Er det mulig? Det er jo et hån!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

Han kan heller spille oss opp, øke sin egen verdi, og så selges for minst 10 mill. Da vil han i tillegg være mye nærmere en plass i RBK's startellever.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by bjornage »

RBK vil kjøpe Normann ja. Om de bare hadde visst at flere på Glimtforum mener at alt dette bare er skryt som har gått til hodet hans.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Novi »

10 mill er det selvsagt ingen som legger på bordet for Normann per d.d. Om han er verdt det etter en knallgod OBOS-sesong? Mulig det, men da må han også kjøpes for 10 mill da, ikke nå.

Er spent på hvordan Glimt stiller seg her - hvilken pris har de satt seg? Sitter hvertfall med kortene i hånda, uansett hva Normann måtte ønske. RBK har jo ekstra penger å rutte med, men det finnes grenser for hvor mye man betaler for potensiale kontra erfaring.
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Playmaker »

Pinlig at ikke AN er på saken enda :P
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Zero »

Det sto i VG og Adressa også, merkelig er alle disse tatt av nettet nå og kan ikke leses :P
Stian Sommerheim
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

Borte fra BodøNu også. Merkelig... :?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

Dette virker skummelt....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

For en signaleffekt dette vil være. Hvor mange tror på opprykk om han stikker til RBK? (I spillergruppa altså).

Hvor mange tror Glimt får hentet noe bedre enn Normann?

Det er ikke bare at han går som er problemet her,det er timing,signaleffekt ut mot supportere,laget,støttespillere og evt signeringer som i utgangspunktet vil være med på opprykkskamp.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by helsvhe »

Deter står i VG nå.
Adresseavisen skrev tidligere i dag at Rosenborg hadde lagt inn et bud på Bodø/Glimts Mathias Normann, men har nå valgt å fjerne saken.

Etter det VG får opplyst stemmer det ikke at Rosenborg har lagt inn bud.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Det virker jo litt merkelig,satser på den siste opplysningen er rett. Kanskje derfor AN ikke skriver dette?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply