Treningskamper 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
OleMathias
Posts: 25
Joined: Tue Nov 27, 2012 2:16 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by OleMathias »

Det er faktisk direkte selvmord å spille med AK sentralt på midten. Sammenligner han med Lucas i Liverpool. Treg, tversoverpasninger og dekker rett og slett ikke rom. Kan spille en og annen bra kamp hvert 2. år.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Gvandreassen »

Råde virker veldig positiv da! Godt rykk og høy intensitet.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Syns Kim André Råde gjør en del gode ting idag.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Karlsen er krise. As usual. Råde gjør mye bra ja, har et par pasninger igjennom som var nære å lykkes. Litt veik eneste, men det kan gjøres noe med.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

OleMathias wrote:Det er faktisk direkte selvmord å spille med AK sentralt på midten. Sammenligner han med Lucas i Liverpool. Treg, tversoverpasninger og dekker rett og slett ikke rom. Kan spille en og annen bra kamp hvert 2. år.
Lucas er bra og Liverpool vinner flere kamper med han enn uten han. Feil sammenligning imo.

Men ja Karlsen har vært skrekkelig
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Treningskamper 2016

Post by bjornage »

Det er nå man husker hvorfor man ikke gidder se treningskamper. Må vel kunne si at dette ikke har vært noen festforestilling.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Friskt av Arne. Patrik har vist frem pasningsfoten noen ganger nå. Liker virkelig Arne Hanssen, beholder han den mangelen på respekt for motstanderen fremover tror jeg han får en 4-5 mål i årets TL.
Kristatistisk
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Zann »

Svakt av Vinje å la senegaleseren avslutte der.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Crazy horse »

Såpass dårlig at jeg sliter med å grunnlaget for å holde familien borte fra skjermen i stua.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Gvandreassen »

Middels mot middels det her. Vil si at Mjøndalen faktisk var vel så gode.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

Dette var Zzzzzzz. Glad jeg brukte disse to timene på dette :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Ble myyyye rot i andre omgang. Kim Andre Råde positiv, men kan han tilføre noe som de andre ikke har? Karlsen var til tider lite god og i duellen med Babenko så har han ikke mye å stille opp med. Mjøndalen det klart minst dårlige laget.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Syns dagens kamp viser problemet med årets Glimt-stall: det er ingen i laget som man kan regne med tar ansvar og avgjør kamper. Det nærmeste vi har er Trond Olsen, men tror vi kommer til å savne Badou når det begynner å gå trått iløpet av sesongen. Jeg frykter at vi har for mange urutinerte talenter og ingen ringrever som kan beholde fatningen når det koker. Badou ville avgjort denne kampen, jeg ser ikke hvem som skal gjøre det i dagens lag.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Råde var veldig positiv. Og jeg synes unggutta kom seg fint etterhvert som omgangen steg frem. P Berg har en veldig fin fot, Arne Hanssen viser at han har null respekt for motstanderen, Bjørkan kommer på fine innlegg fra sin back og Normann har kreative initiativ. Vi er helt med selv om halve laget i andre er tenåringer.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Sulliken »

Joda. Men på slutten, da unggutra viste seg frem, spilte mif og med galve b-laget
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2016

Post by MhepA »

William Arne Hansen bør faktisk regnes som en del av 11'ern. Min meningen er at laget bør se ut som følger (så langt selvfølgelig)

Thomas
Jacobsen - Moe - Bjørnbak - Jonassen
Furebotn - Babenko - Konradsen
Hansen - Azemi - Olsen

Men henger i en syltynn tråd for flere her føler jeg. Spesielt for Jacobsen og Konradsen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Han heter ikke William Arne Hanssen lengre. Nå heter han bare Arne Hanssen ;)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Treningskamper 2016

Post by ballack1981 »

Enig i mye av det som skrives. MEn jeg mener også at Glimt var skrekkelig dårlige! Som mange sier, så er ikke dette Glimt-laget godt i februar, de trenger mye treninger og mange kamper for å finne formen. I deres dissfavør så må det nevnes at Mjøndalen stilte meget svekket. De ble enda mer svekket da Mads Hansen forlot banen etter drøye 20 miin. Glimt byttet også veldig mye rundt på laget, forståelig nok, men han hadde kanskje trengt å spille inn litt flere spillere ;) Bjørkan mente vel at hovedmålet var ingen skader.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Hensikten nå er å la flest mulig spillere prøve seg. Spillet betyr lite nå. Dette var siste eksperiment kampen for Bjørkan. Nå bestemmer man laget snart. De som har spilt seg ut av laget er Saltnes, Karlsen og Wiik. Resterende har en fair sjanse.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Wiik og Karlsen ja. Saltnes har vel aldri vært en reell mulighet i førsteelveren egentlig. I tillegg tror jeg Jevtovic ville vært ute om Arne Hanssen hadde vært ett år eldre. Patrik hentet seg inn mot slutten av dagens kamp, men han bør se på video av seg selv vs Jacobsen. Jacobsen er som er tiger inn i situasjonene, mens Patrik lunter inn. Og vi ser det på Babenko, du trenger ikke å være stor for å være ekkel å møte i duellene. Noe som for øvrig også en taklingssmart Modric viser hele tiden.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Jeg så mye positivt i går, men det virket som om mange av unguttene på liv og død skulle vise hva de står for og dermed ble det mye egotrip i stedet for lagspill. Naturlig at det skjer på denne tiden av året. Babenko er god, Jevtovic er jeg mer usikker på. Hansen må jeg virkelig si overrasker meg, fysisk sterk og er en terrier og rask. Et stortalent. Patrick kom seg mer og mer og var god i 2.omgang. Det er mye talent i gruppen og kanskje 2016 kommer et år for tidlig for stallen Glimt har i år. Men bærebjelkene blir TJ, Moe, Azemi, Furubotn, Olsen, Bjørnbak, Jonassen og så er det viktig med balanse mellom ungt og rutine. Tror nok Bjørkan har en klar filosofi hvordan han skal sette sammen en god første ellver. Det er mye hurtighet i laget.
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by ingen87 »

Etter å ha sett et par treningskamper i vinter må jeg si at jeg blir mer og mer usikker på Jevtovic. Får litt Oduro-følelse når jeg ser han spille. Ungguttene Normann og Hansen imponerer meg, og jeg er veldig fornøyd med signeringen av Jonassen. Bjørnbak har vært på det jevne. Simon Thomas - tjææ, føler ikke vi har en matchvinner i mål men jeg håper jeg tar feil. Han har en del rufsete igangsettinger. Dette blir nok bedre med kamptrening og relasjonsbygging.

Liker det Knuta oppsummerer med: det er mye hurtighet i laget.

Det viser seg å være enormt viktig i moderne fotball. Ønsker å sammenlikne Liverpool og Leicester. Sistnevnte har et særdeles hurtig lag, løper de fleste lag i senk og er med å kjempe om PL-tittelen (!). Liverpool har også en filosofi om å løpe lag i senk, men med spillere som Lucas, Henderson og Milner på midten går det for trått og vi er relativt enkle å spille ut. Selv lag som West Ham har en hurtigere midtbane og vi har slitt alle kamper denne sesongen mot slike lag. Rett og slett fordi "grunnbjelken" i laget mangler den avgjørende farta til å være hurtig nok oppe i dueller, vinne ballen høyt, være foran forsvarere. Jeg mener at årsaken til at Liverpool har en svak sesong først og fremst skyldes manglende tempo, og visa versa Leicester har en god sesong pga deres enorme hurtighet. Kan vi bli Tippeligaens svar på Leicester i 2016? :D
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Treningskamper 2016

Post by mortsto »

Fikk bare sett deler av kampen, men sier meg enig i at mange av unggutta ser veldig friske ut. Desto mer bekymringsverdig er det at de etablerte spillerne ikke virker helt på. Tre treningskamper igjen og kun 18 dager igjen til seriestart. Håper Bjørkan starter med drilling av førstelag nå.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Treningskamper 2016

Post by Trapattoni »

Glimt fyrer opp under stemning og entusiasme foran treningskampen mot Lillestrøm, som flyttes utendørs: - Vi forventer vel ikke all verdens med publikum, men vi må kjøre denne testen. Vi har heller ingen garanti for at det ikke blir kaldt under serieåpningen. Det er jo tidlig i år, sier Aagnes.

(fra AN)
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Mandag
29.02.2016 kl 13–19 Delvis skyet. 2° 0 mm Laber bris, 6 m/s fra sørLaber bris, 6 m/s fra sør

2 grader og delvis skyet. Ikke så verst.
Post Reply