Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by bjornage »

Skandalekamp. Viking er elendige, de klarer knapt å slå to pasninger på rad men vinner likevel fullt fortjent og greit. Vi fører mye av spillet, har noen halvsjanser men er aldri farlig foran kassa. Helt håpløst og bånn i bøtta. Dessverre har dette vært gjennomgangstonen i år, og prestasjonene på hjemmebane har vært helt for jævlige. Nå får vi bare krysse fingrene for at Start slår Stabæk, men jeg har ihvertfall gitt opp alt håp nå. Bare å forberede seg på å måtte starte på nytt i OBOS, med en overgangsvinter preget av spillerflukt og elendighet.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Nei, Manzon inn var helt ubrukelig. Men RBK tapte i dag mot Godset. Så alt er mulig.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Knuta »

Glimt på hjemmebane dreper interessen i Bodø.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

De vinner forresten ikke fortjent i dag Viking. Hadde det vært vi som vant denne kampen og hadde spilt som Viking, så hadde flertallet her inne ment at vi var griseheldige...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Knuta »

Rent objektivt. Straffesituasjonen til Glimt er en 50-50. Nornann løper rett på Viking spilleren. Viking straffen er soleklar. Første målet til Viking er elendig forsvarsspill noe vi har opplevd for mye av. Viking vinner ikke fortjent men har stort sett full kontroll på kampen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Zann »

Ett poeng mot RBK vil sannsynligvis gi helt trygg plass, tror jeg. Jeg leste i Adressa for noen uker siden at RBK skulle bruke høsten på å trene frem mot neste sesong, blant skulle de eksperimentere med å stå høyt og gi motstanderne rom, for å forberede seg til neste års spill i Europa. Jeg håper virkelig de står høyt og gir oss rom neste helg, det gjorde de vel ikke i cupkampen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by bjornage »

gavharr wrote:De vinner forresten ikke fortjent i dag Viking. Hadde det vært vi som vant denne kampen og hadde spilt som Viking, så hadde flertallet her inne ment at vi var griseheldige...
De ligger lavt på bortebane og kontrer inn to mål. Glimt ville blitt hyllet for det samme.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Tull! Det har vi gjort før, og da mener bermen at Glimt er heldige.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Crazy horse »

Kan jo se ut som at RBK har gitt seg for sesongen, og hva har de nå å spille for i serien? De kan ikke klare Moldes poengrekord på 71 poeng. Nå er det en god uke å hvile ut på for glimtspillerne og så er det å gi alt igjen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Etter at sinnet har lagt seg er det nå en skuffelse som hovedsakelig brer seg. Et stort steg mot Obos er tatt. Havner vi i kvalikk, taper vi, det tviler jeg ikke et sekund på. Lag som nettopp har gjennomført en god sesong, midt i steamen, og som kan lukte tippeligaplass, ja de slår oss lett. Normann, Azemi og Mocki forsvinner garantert sammen med Halvorsen. Kan bli grelt det her. I mitt hode har vi nå rykket ned, og det er like greit. Hører dessverre ikke hjemme på toppnivå. Så får jeg gjerne bli positivt overrasket. Faen.

On another note, den kampen her minnet meg meg noe fryktelig om United-Burnley. Bortsett fra at Burnley ikke scora to mål da vel og merke. Begge lagene jeg liker sliter for tiden, og det gjør ikke en ny jobbuke noe enklere.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by bjornage »

Har lenge hatt trua på Bjørkan men det laget har prestert de siste ukene får meg til å lure på hva de driver med. Føler meg flau på hans vegne av kommentarene han lirer av seg for tiden også. På nivå med Ola Haldorsens gode treningsuker.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Klarer ikke å legge skylden på Bjørkan... Laget har sett sånn her ut i viktige kamper under alle trenere vi har hatt siden Øystein Gåre.
Noe er pill råttent i klubben, men jeg tror ikke det er løsningen å bytte trener hver gang det ikke går veien.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Novi »

MhepA wrote:Det er litt ironisk at vi må sette vår lit til klubben som ligger så på bunnen som du får det. Måtte Start ta et poeng på Nadderud. Jeg lover å dra på hver eneste hjemmekamp i Kristiansand om de gjør så, bare for å vise min takknemlighet.
Tenkte det samme. Start skal redde oss?? Må ha poeng på Lerkendal. Klarer ikke holde tett, og det ser ikke ut som vi vet hvordan vi skal score heller.
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Vegard »

gavharr wrote:Synes ikke det er noe sykt med å savne Furebotn...
Nei, det er en slik spiller B/G mangler, mål scorte han også.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by bjornage »

gavharr wrote:Klarer ikke å legge skylden på Bjørkan... Laget har sett sånn her ut i viktige kamper under alle trenere vi har hatt siden Øystein Gåre.
Noe er pill råttent i klubben, men jeg tror ikke det er løsningen å bytte trener hver gang det ikke går veien.
Vil ikke sparke Åssa, sånn forøvrig. Vil gjerne se han lykkes, men den suppa han har servert i år har vært forferdelig tynn. Kan ikke huske å ha sett en sesong der vi har vært dårligere enn dette på hjemmebane.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Crazy horse »

Synes leiesoldatene løftet seg litt i dag, det er det en stund siden de har gjort, bare synd det ikke gir tellende resultater.
Har sett litt på hvilke lagdeler som scorer målene i Glimt:

Forsvaret: 4 mål
Midtbanen: 4 mål (1 av P Berg og 3 av Furebotn - usikker på om alle er for Glimt)
Angrep: 25 mål.

Nå er det vel kanskje naturlig at spissene scorer flest, men at vi har en (nesten) målløs midtbane er ikke vanlig i Glimt. Det betyr at motstanderne kan pakke inn Olsen og Azemi og så skal det mye til for at Glimt scorer. For noen år siden hadde vi for eksempel en Badou som kunne knalle inn en ball, om det ballet seg for spissene, det har vi ikke noe i nærheten av i dag.
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by MhepA »

Kanskje vi burde prøve å få lånt Per Magnus en hel sesong i OBOS?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Zann »

Helt enig, det er et kjempeproblem at Glimt har en midtbane som er så lite målfarlig.
Gelanin
Posts: 29
Joined: Thu Sep 27, 2007 8:44 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Gelanin »

Hvordan er det mulig at Døvle som er VIF fan på sin hals (Tidligere styremedlem i VIF-Klanen) kan dømme en kamp i nedrykkstriden som VIF er involvert i ?

Er en skandale rett og slett!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Trapattoni »

Crazy horse wrote:Nå er det en god uke å hvile ut på for glimtspillerne og så er det å gi alt igjen.
Vi skal hvile oss til poeng på Lerkendal? Det var vel det Bjørkan tenkte da han sendte spillerne på ferie i landslagspausen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Ja, vi får tro det...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Knuta »

Jeg tror Glimts innganger til de siste kampene har vært for dårlige. Men jeg tror ikke Glimt har den fandeninvoldske innstillingen som skal til i eliteserien. Sitter akkurat og snakker med en spiller som mener at alle er så snille og greie i Glimt systemet også inkludert media. I Tromsø har det vært direkte opprør både i klubben og media.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by G-s-enz »

Snakkes mye om at midtbanetreeren er lite målfarlig,men hvor ofte spilles de i situasjoner der de kan score?

Vi har ikke ett bra grunnspill,det er så dårlig offensivt spillemønster at det er skremmende.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Knuta »

4-3-3 er sårbart når vi ikke har vinger som holder mål. Vi må ha vinger som har et minimum av fintegrunnlag slik at de kommer til innlegg. I dag var Halvorsen og TO helt på jordet. helt håpløs for Azemi å ligge der fremme. Ser at han er frustrert. Så har vi litt for mye jåletyper på midtbanen. Egentlig alle. Det er ingen med de riktige kvaliteter når det skal bokstavelig slåss som i viktige kamper. Hvor mange cornere har Glimt men alle er totalt ufarlige.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

P.Berg skal ha for at han klarte å løfte 2 cornere over førsteforsvarer i dag :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply