Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Trapattoni »

Enig her - vi skal ikke legge oss ned i penalet selv om det ender med nedrykk på søndag. Ille ja. Men det gir også andre muligheter.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by liverglimt »

Jeg mener vi kan spille kampen først så får vi ta konsekvensene i etterkant.

Noen som har vært på trening denne uka??
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Trapattoni »

"Noen som har vært på trening denne uka??"

Kunne vært et spørsmål fra styreleder til hovedtrener.....
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Novi »

:-D

Enig med liverglimt, har plenty med tid til å tenke både negativt og positivt om neste år etter kampen på søndag, enten det er i Obos eller TL.

Fotballteknisk tror jeg ikke det er noe man kan endre på denne treningsuken, men sikkert noe som kan gjøres for å bygge opp en stemning som gjør at det faktisk "går en kuk i alle", som Olsen sier. Noen som vet om man her drar inn mer erfarne folk som Berg-brødrene? Hva gjøres rent konkret i den mentale forberedelsen?
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by ecke »

"Alle" (Ørjan Berg, Runar Berg, Jan Erik Bjerk, Håvard Sakariassen, Cato Hansen, Stig Johansen) er på kontoret/Aspmyra, og i og rundt Bjørkan. Er det en styrke eller et problem?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Knuta »

Mye kaffe, vafler og koseprat og har ingen betydning prestasjonsmessig. Det er vel ikke de som kan bidra mentalt men profesjonelle folk. Men det er for seint spør du meg. De skulle vært på banen før 100 års jubileumskampen da nedturen startet. Jeg høres sikker jævlig negativ ut men akkurat føler jeg et sinne fordi det vi opplever nå er helt unødvendig og kunne vært unngått med riktige virkemidler.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by liverglimt »

Ecke, jeg tror det er ett problem. For mange kokker skaper mye søl.

Sånn sett utenfra, så er kanskje Bjørkan den med minst pondus av de nevnte. Håper jeg tar feil! :shock:
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by G-s-enz »

ecke wrote:"Alle" (Ørjan Berg, Runar Berg, Jan Erik Bjerk, Håvard Sakariassen, Cato Hansen, Stig Johansen) er på kontoret/Aspmyra, og i og rundt Bjørkan. Er det en styrke eller et problem?
Ikke spesielt utviklende å ha så mange fra akkurat samme kultur og tankesett hvertfall.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Gvandreassen »

Støtter siste delen der, Knuta (EDIT: innlegget på forrige side). Vi MÅ vise kuk og pung mot RBK. Vi har ingenting å tape på å gi max innsats.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Novi »

I etterpåklokskapens navn må man selvsagt være enig med Knuta, men det er noe med å se fremover og jobbe med det man kan endre. Det finnes en tid for å se tilbake, og det er tiden etter søndag og frem mot jul.

Per nå er jeg mer spent på hva Glimt gjør for å mobilisere spillergruppa frem mot denne kampen. Ikke tid for ekstern hjelp, så derfor jeg lurer på hvordan folk involveres. Vet at de er der - er jo jobben deres. Men hva gjøres annerledes før denne kampen, kontra resten av sesongen?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Knuta »

Enig Novi, men det jeg skriver er ikke bare etterpåklokskap. Jeg var en av mange som før jubileumskampen stilte spørsmål om hva Glimt gjorde mentalt med laget og spillerne for å 'skjerme' gruppen fra alt oppstyret i dagen før kampen som egentlig varte langt etter kampstart. Husker at AN hele kampdagen kun var opptatt av Sushi verdensrekord og som forøvrig også var hovedinnslag etter kampen. Laget fikk en knekk etter dette fordi det var lagets tredje mageplask hjemme for fulle tribuner. Når også TV2 var inne på samme tankebane føler jeg at bekymringene var reelle og ikke bare oppspinn. Siden har vi klart en god seier mot Sarpsborg og en heldig seier hjemme mot Godset. Resten har vært direkte sørgelig.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Gvandreassen »

" "går en kuk i alle", som Olsen sier. "

"Ørjan Berg, Runar Berg, Jan Erik Bjerk, Håvard Sakariassen, Cato Hansen, Stig Johansen) er på kontoret/Aspmyra, og I og rundt Bjørkan."

"For mange kokker skaper mye søl."

Hva er det som skjer på Myra om dagen? Ikke rart gutta er distraherte.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by gavharr »

Sikkert lite, eller ingenting. Og nå mener jeg det ikke er så mye man kan gjøre lenger. Grepene måtte man ha tatt på et mye tidligere tidspunkt. Støtter også Knuta på det.
Men det er ingenting som stopper laget fra å gi alt på søndag, og det håper jeg de gjør. Det er ikke umulig å slå et RBK på sparebluss. Og det er ingen garanti for at Stabæk slår Start. Faktisk synes jeg helt ærlig at TIL er et bedre lag enn Stabæk, og Haugesund er jo beviselig bedre men begge de lagene tapte for Start.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Novi »

Knuta wrote:Enig Novi, men det jeg skriver er ikke bare etterpåklokskap. Jeg var en av mange som før jubileumskampen stilte spørsmål om hva Glimt gjorde mentalt med laget og spillerne for å 'skjerme' gruppen fra alt oppstyret i dagen før kampen som egentlig varte langt etter kampstart. Husker at AN hele kampdagen kun var opptatt av Sushi verdensrekord og som forøvrig også var hovedinnslag etter kampen. Laget fikk en knekk etter dette fordi det var lagets tredje mageplask hjemme for fulle tribuner. Når også TV2 var inne på samme tankebane føler jeg at bekymringene var reelle og ikke bare oppspinn. Siden har vi klart en god seier mot Sarpsborg og en heldig seier hjemme mot Godset. Resten har vært direkte sørgelig.
Helt enig der. Uavhengig av søndagens kamp er det gjort mye i høst som Glimt må lære av. Og AN må ta en runde og se på selv, og avgjøre om de skal være en avis for Glimt, eller for leserne.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Kesseboy »

Mye Selnæs-prat her nå ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by mortsto »

Knuta wrote:Enig Novi, men det jeg skriver er ikke bare etterpåklokskap. Jeg var en av mange som før jubileumskampen stilte spørsmål om hva Glimt gjorde mentalt med laget og spillerne for å 'skjerme' gruppen fra alt oppstyret i dagen før kampen som egentlig varte langt etter kampstart. Husker at AN hele kampdagen kun var opptatt av Sushi verdensrekord og som forøvrig også var hovedinnslag etter kampen. Laget fikk en knekk etter dette fordi det var lagets tredje mageplask hjemme for fulle tribuner. Når også TV2 var inne på samme tankebane føler jeg at bekymringene var reelle og ikke bare oppspinn. Siden har vi klart en god seier mot Sarpsborg og en heldig seier hjemme mot Godset. Resten har vært direkte sørgelig.
Påpeker igjen din selektive hukommelse og fantasifulle analyser ang alt dette utenomsportslige oppstyret om sushi og publikumsrekorder. Hadde det vært fulle tribuner mot Viking hadde du og dine garantert brukt dette som forklaring. Faktum er at Glimt har vist seg fra sin dårligste sider i flere kamper uavhengig av rammene rundt og antallet på tribunene. Det er en ting som er dummere enn å skylde på dommere og usportslige borte-keepere og det er å skylde på folk som prøver å få til gode rammer og interesse rundt arrangementene. Hvilke spillere på Glimt, som spiller for adskillig fler på bortebane, mener du er så mentalt veike at de ikke tåler å spille for 7000 mennesker og en sushimosaikk? Trond Olsen? Kollapsen mot TIL skjedde for drøyt 4000 publikummere. Ikke akkurat fulle tribuner spør du meg.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Knuta »

Selvfølgelig har du mye rett Mortsmo. Jeg henviser også bare til TV2 som sa at det virket som ikke Glimt klarte å takle kamper hvor det var mye ståhei rundt. I år var det tre kamper med mer publikum enn vanlig å noe som var helt naturlig. 200 års jubileumskampen mot AAFK og selvfølgelig slaget om Nord-Norge og 100 års jubileumskampen. Den siste var den viktigste da man endelig hadde klart ¨få inn 7500 tilskuere og 4000 av dem kommer kanskje ikke tilbake på lang tid. Jeg så at laget i de kampene hadde vanvittig høye skuldre og jeg stiller bare spørsmål rundt dette og hvilken mental hjelp/støtte laget har i forkant av slike oppgjør. Så jo at spillerne var vanvittig lei seg etter de kampene. Jeg har ikke noen klare svar på problemet men stiller bare noen spørsmål. I siste kamp mot Viking så det rett og slett ut som spillerne ikke forstod at dette var kampen om å overleve eller ikke. Det stiller jeg også spørsmål rundt. Jeg håper bare at Glimt har ekspertise som er i stand til å finne ut av dette, hvis ikke så må de skaffe den ekspertisen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Playmaker »

G-s-enz wrote:
ecke wrote:"Alle" (Ørjan Berg, Runar Berg, Jan Erik Bjerk, Håvard Sakariassen, Cato Hansen, Stig Johansen) er på kontoret/Aspmyra, og i og rundt Bjørkan. Er det en styrke eller et problem?
Ikke spesielt utviklende å ha så mange fra akkurat samme kultur og tankesett hvertfall.



Word. Jeg ser helt klart på dette som et problem. I tillegg lever jo myten om at har du toppspillererfaring, så kan du faget fotball. Det er selvfølgelig bare tull. Det finnes langt mer kompetente folk med større fotballforståelse i sofakroken eller tribunen, enn mange av de tidligere spillerne som jobber rundt omkring i klubber.

Ellers har jeg et par kjenninger med yrke innen fotball som jevnlig hevder at Glimt styres av en kameratgjeng... Dette er visstnok vident kjent i fotballmiljøet.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Larsson »

Ikke meningen å få noen i gang (jeg selv infant meg med OBOS mandag morgen), men det er liksom noe sentralt med Glimts identitet at de kan krige til seg en 2-1-seier på søndag. Eller vinne 3-0. Men de kan liksågreit også tape 5-0. Dette sa jeg til meg selv da jeg sto i gangen 28. juni i fjor klar for å dra på Vålerenga-kampen som skulle snu hele sesongen. Det er faktisk ikke helt over. Vi ligger i kisten og man har sånn smått begynt å kaste jord på den. Men det er ikke for seint. Det er faktisk ikke helt over. Glimt taper når de skal vinne og vinner når de skal tape. Det er en av grunnene til at det er så fryktelig gøy å følge FK Bodø/Glimt.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by J I P »

Tenk hvis vi mot slutten har følgende situasjon
Uavgjort 0-0 mellom RBK og Glimt - Glimt på 31- poeng
Stabæk leder 3-1 over Start og har også 31 poeng og lik målforskjell med Glimt.
Lillestrøm ligger under 2-0 for Molde og har også lik målforskjell.
Og Tromsø ligger under for Odd.

Da vil det bare være å krysse fingrene for at det holder helt inn.

Tror jeg må overtale familien til å kjøre tidlig fra hytta på Søndag for det vil ikke være sunt å kjøre bil og følge sluttspurten på radio hvis et slikt scenario inntreffer.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Knuta »

Hvis LSK ligger under 2-0 har de desidert mest antall scoret mål og må tape med 3-0 for at Glimt og Stabæk skal være foran. Dersom TIL taper og Stabæk vinner og LSK og GLIMT ikke taper rykker TIL rett ned.
Realsitisk er nok at Glimt og LSK taper. TIL spiller uavgjort og Stabæk vinner. Da er det avgjort. Glimt rykker ned og LSK spiller kvalifisering. Måtte alle krefter gjøre at mine antakelser ikke slår til.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Sven-Rune »

Det er ingen ting som er realistisk i fotball! I så fall hadde jeg( og flere til) vært millionærer på bekostning av norsk tipping :lol:
Og nå har jo vi så mange tap at vi nærmer oss en seier! :wink: -og måtte den bare komme på søndag! Tvi tvi folkens :glimt :glimt :glimt
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Buster »

Er det noen som skal på kampen - dere vet - støtte laget i tykt og tynt. Ikke bare gulpe opp surmuling og være negativ. Kanskje møtes på forhånd...
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by ecke »

Hvordan stoppe RBK? Jeg får tro at Bjørkan spiller med "seniorlaget" denne gangen, ikke slik det altfor ofte har vært gjennom høsten. Også denne kampen, vinnes ved å vinne dueller. Blir det Jacobsen eller Jonassen på back, og blir det vanlig Olsen-Azemi-Halvorsen, eller Manzon som joker. Eget spill eller hindre RBK å spille?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Gvandreassen »

http://www.vg.no/sport/tippeligaen/naa- ... /23836069/

Anders legger lite imellom, men håper Start slår Stabæk.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply