Spillertråd: Kristian Fardal Opseth (Nr.22) (2017-2018)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15753
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1074 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by Kesseboy »

Synes sammenlikninga med Sakariassen er litt urettferdig. Opseth er nok ikke hurtig nok eller eksplosiv nok til å imponere med dét i ES, men han har vist avslutterferdigheter som er spesielt gode. Han er nok stort sett avhengig av et fungerende lag rundt seg for å levere, men jeg er mer positiv enn ecke og Knuta.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2820
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 430 times
Been thanked: 147 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by Gvandreassen »

Synes forøvrig Opseth er en mer komplett spiller enn Sakk var i sin tid. Mulig hukommelsen spiller meg et puss her. Ellers er jeg sikker på at Opseth blir en hit også i Tippeligaen. Vi har vært god på å hente spisser de siste årene.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ingen87
Posts: 7035
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by ingen87 »

Sakariassen trengte i sin tid ti 100% sjanser per scoring. At han scoret mange mål var fordi han ble servert latterlig mange sjanser i sin første sesong i Adeccoligaen. Det fikk han ikke i Tippeligaen.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by Trapattoni »

Akkurat dét er neppe unikt for Sakk. Det vil nok også vår venn Fardal Opseth merke. Forhåpentligvis allerede neste sesong :-)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by gavharr »

Opseth har en ekstremferdighet i skuddfoten sin. Sakk hadde ingen spesielle ferdigheter, man ver en helt ålreit all-rounder. Tror Opseth kan slå til også i ES.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10027
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by Knuta »

Ja det er vel det som er en supporters dilemma, tro og håp. Dessverre er det vanskelig å spå spesielt om framtiden. :-)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by gavharr »

Derfor jeg skriver tror... Mitt subjektive synspunkt ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by gavharr »

500 000 riksdaler.
Rykker vi opp, så har man vel dekket den kostnaden allerede :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7035
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by ingen87 »

Trapattoni wrote: Tue Jun 20, 2017 12:18 pm Akkurat dét er neppe unikt for Sakk. Det vil nok også vår venn Fardal Opseth merke. Forhåpentligvis allerede neste sesong :-)
Ingen spisser bør bruke så mange sjanser før målene sitter. Var vel ikke uten grunn at han var bedre egnet som midtstopper :p
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by Garrincha »

Jeg har tenkt i mitt stille sinn etter mange av målene til Opseth i år: - Signer den mannen!

500000 er en meget god pris og klausulen er helt fair. Ingen av oss kan vite om Opseth kommer til å bli en hit for oss i Eliteserien, men at vi signerer han når han ligger på et scoringsnitt på 0,77 etter halv sesong i Obos-ligaen, er for meg en no-brainer.

Han er en naturlig avslutter, det er hans fremste spisskompetanse. Vi trenger ikke å gå lenger tilbake enn forrige kamp - avslutningen der er utrolig bra gjort. Klinisk. Og han har hatt flere slike i år.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by gavharr »

Han scorer på ting som ikke "skal" scores på, og det er uvurdelig...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
AnthonyGregory
Posts: 205
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by AnthonyGregory »

Bra signering.

Har trua på han. Som andre nevner her, en naturlig målscorer. Sammenligningen med Sakariassen er latterlig. Sakariassen var tidvis bra i OBOS/Adecco, men han fikk ekstreme mengder sjanser og scoret en hel del av målene sine på straffespark, om jeg ikke husker feil. I eliteserien søkte han helst så langt vekk fra sekstenmeteren som mulig, der han mest mulig uforstyrret kunne ta sin variant av cruyff-vendingen.

Opseth har killerinstinkt, og går rett på mål. Jeg tror Opseth blir en habil tippeligaspiss om han fortsetter å tørre. De øvrige delene av spillet hans kommer nok etterhvert (holde på ballen etc.).
Om Eirik Bakke har trua på Opseth er til dels irrelevant. Jeg har for eksempel svært store problemer med å se genialiteten i å hente Bendik Bye, for så å leie ut Fardal Opseth. Men for all del, jeg har tatt feil før.
ecke
Posts: 2624
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by ecke »

Sakariassen "ikke naturlig målscorer" eller "sammenligningen er latterlig"? Sakariassen var en av toppscorerne i Adecco/OBOS i 2004 med 15 mål i Moss og med 18 mål i B/G/Bryne i 2006. 28 år i 2004. Sakariassen var nettopp en naturlig målscorer! Sakariassen ble solgt fra B/G til Bryne i 2006 på mellom 2-3 mill, og selvsagt fordi han var målscorer. Trolig det beste salget B/G noensinne har gjort. Da Odd fikk Sakariassen som delvis bytte mot Sæternes (+ en stor pengesum) i 1998, og etter vintersesongen i 1998, var de mer enn fornøyd. De opplevde at Sakariassen var mer naturlig målscorer enn Sæternes.
Knuta
Posts: 10027
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by Knuta »

Siste innlegget mitt før jeg avslutter her. Sammenligning Sakk mot Opseth synes jeg er veldig riktig. Begge 2 litt treige, begge 2 kan ofte avslutte uventet og score fine mål. Begge 2 like høye men ikke noen topp hodespillere. Begge 2 toppscorere i Obos/Adecco men flopp i eliteserien. Sakk i Adecco 2004/2006, Opseth lykke i Obos i 2015 og kan bli det i 2017. Begge 2 mislyktes i eliteserien(Opseth i 2016). Ville bare kommentere dette. Men som sagt jeg håper at Opseth blir en glimrende spiller også i eliteserien dersom vi skulle rykke opp. Det er et inderlig ønske.
ingen87
Posts: 7035
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by ingen87 »

ecke wrote: Wed Jun 21, 2017 8:15 am De opplevde at Sakariassen var mer naturlig målscorer enn Sæternes.
Ja han scoret jo to mål på 14 kamper for Odd, i 1. divisjon...

Ifølge den offisielle statistikken til fotball.no (https://www.fotball.no/fotballdata/pers ... Id=1970173) så scoret Sakariassen 14 mål for Moss hvor to av målene var i cupen.

I 2006 scoret han riktignok 18 mål for Glimt og Bryne. Helt enig i at det var et glimrende salg for Glimt, men det var et rævva kjøp for Bryne. Ihvertfall hvis prislappen var mellom 2-3 mill!

Med en annen spiss i 2006 hadde vi rykka rett opp igjen :) Brenes, som ikke var en typisk Glimt-spiss, scoret flere mål på siste halvdel av sesongen enn det Sakariassen gjorde i første halvdel, samt andre halvdel.

I 2006 scoret den svake Glimt-spissen Brenes hvert 115 min, goalgetteren Sakariassen scoret hvert 125 min. Tar man med perioden i Bryne scoret han hvert 135 min. Brenes ble i mine øyne aldri anerkjent som spiss i Glimt. Opseth ligger foreløpig på hvert 103 min. Altså oftere enn både goalgetteren Sakariassen og spissfloppen Brenes. DETTE til TROSS for at Glimt sjeldent har spilt så destruktiv og lite sjanseskapende fotball som denne sesongen. Skulle vært MEGET interessant å sett på antall sjanser per mål ;)
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7035
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by ingen87 »

Vi kan også hive Vegard Braaten inn i sammenlikninga. Han er også i den kategorien spiss som har levert jevnt bra i 1. div, men som ikke har slått til i øverste divisjon. Han har levert dobbelt så mange scoringer i sin seniorkarriere enn Håvard Sakariassen.
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by J I P »

Eurosports fotballekspert Roger Risholt kårer sommerens ti beste spillere i OBOS-ligaen.

8. Kristian Fardal Opseth, Bodø/Glimt: Han gjør mål jevnt og trutt. Nå står han med fem scoringer på de siste syv kampene. Er god i oppspillsfasen, og er en sentral mann for Glimt. Har også egenskapen at han kan gjøre ting på egen hånd.
http://www.eurosport.no/fotball/obos-li ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by J I P »

Opseth pustar både klubbrekord (Ivar Morten Normark 27 mål i 1990 på nivå 3) og Nannskog (27 mål i 1. divisjon i 2005 ) i nakken – vert rosa opp i skyene av trenaren.

Han har 23 mål før de fire siste kampene.

https://www.porten.no/artiklar/pustar-b ... ren/408670
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by gavharr »

Er jo ikke kjempetøffe matcher vi har igjen heller, så det er nok fullt mulig både å tangere, og slå rekorder for Opseth :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by J I P »

Fardal Opseth sammen med José Angel Jurado nevnes helt på topp i rangeringer av årets kjøp i OBOS-ligaen
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by gavharr »

Vel fortjent! Og Sandberg og Taddese burde være på shortlisten til Glimt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by J I P »

Opseth med sine 25 mål ligger bare 2 mål bak Daniel Nannskog sin scoringsrekord i 1. divisjon fra 1997.
Han ligger også kun 2 mål bak Ivar Morten Normark sin "Glimtrekord" fra 1990 i antall mål i en sesong.
Putter han ett mål til, da tangerer han Pontus Engblom sine 26 mål i 1.divisjon fra ifjor.
https://www.porten.no/artiklar/no-er-ha ... den/410548

Hvor mange mål ender Fardal Opseth på i år?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10027
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Fardal Opseth

Post by Knuta »

Nå møter jo Glimt to lag som har ingen ting å spille for på samme måte som Glimt. Her er det bare å kjøre på og bøtte inn mål.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10713
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2215 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Kristian Fardal Opseth

Post by liverglimt »

Håper han holder motivasjonen oppe. :)
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Kristian Fardal Opseth

Post by gavharr »

Tror nok han er veldig motivert selv. Håper bare resten av laget vil "hjelpe" ham å ta rekorden.
Kan fort finne på å score hat-trick i en av de matchene om Glimt er påskrudde.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply