Spillertråd: José Angel (Nr. 10) (2017-2018)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by gavharr »

Ville sa: "Jose Angel kommer til å bli en typisk spiller med et enormt potensiale men som aldri klarer å bli komfortabel med hverken norsk fotball eller Glimts spillestil"

Det tror jeg ikke, men at han må noen kamper på å få relasjonene til å sitte, det tror jeg. Han var jo bra i en av treningskampene, og KIL er et av de mer ballsikre lagene vi kommer til å møte. Men ingen tvil om at Mathias er kvikkere i beina.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Parelius »

Han slår meg ikke som det rivjernet glimt trenger sentralt i banen i jevne kamper. I går var ikke Glimt så overlegne at vi kunne benytte oss av en type "Sælnes" sentralt. Tror José vil fungere bedre i en typisk indreløperrolle, han virket sikrere og ble mer inkludert i spillet mot slutten av første omgang etter han og Normann byttet plass.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Garrincha »

Vi må nå gi vår spanske venn littegrann tid før vi konkluderer. I går funket det dårlig og det var totalt sett lurt å bytte han ut. Ankerrollen i Glimt er krevende, og man trenger tid på rollen. Mathias er helt naturlig i den rollen, så jeg tror Jose kanskje må sikte seg inn på en indreløper for å få spille. Kanskje vi heller bør spille 4-2-1-3 med to anker...
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Vassvik »

Noen her inne som så fulle 90 min mot Sprint, og kan fortelle meg om José gjorde en bra figur eller ikke? Har hatt enorme forventninger til denne spilleren, men er ganske forfjamset over å ikke ha sett mer av han..
Andres meninger støter meg.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by kimbo »

Syns han leverte greit, flere brukbare passninger, ikke det at Glimt ble satt under noe særlig press, hadde også i allefall et brukbart soloraid opp mot sprints 16 meter i 2. Omgang
Positivitetsmafian
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by eidurgud »

Angel var solid, men det skulle jammen bare mangle. Sprint hadde ikke mye å by på, på fotballbana. Umulig å få et meningsfyllt inntrykk basert på kampen i går. Gjorde få/ingen feil, og solid i pasninger, gjennvinning og plassering. Slo pasninger like lett med utsiden som med innsiden.
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Vassvik »

Enda godt å høre. Klarte bare ikke helt forstå hvorfor spilleren med mest hype rundt seg før seriestart bare plutselig ble benkesliter. Tenkte kanskje vi hadde gjort enda et Badou-scoop med Jurado.

Håper han innfrir forventningene når han blir mer varm i trøya.
Andres meninger støter meg.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by J I P »

Søndag så han rødt – starter mot Sortland i kveld

- Hvor viktig tror du det er mentalt for Jose Angel at han får spille såpass raskt etter nedturen mot Florø?

- Det tror jeg er veldig viktig for ham. Jose er en viktig spiller for oss. Det var stor nedtur for ham å pådra seg rødt kort på det tidspunktet han gjorde. Nå får han muligheten til å bidra og det er bra. Målet er selvsagt å vinne denne kampen, og da får han spille ny cupkamp også neste onsdag, påpeker Bjørkan.

https://www.an.no/sortland/berg/bodo/so ... 5-4-522742
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Larsson »

Jeg håper Bjørkan & co. gjør en alvorlig jobb med Angel underveis i ukene. Viser han video, tegner og forteller hvordan han skal spille fotball i tillegg til å avbryte treningsøkter med type samme beskjeder.
Det kan ikke være noe som helst tvil om at José Angel er en tre ganger så god fotballspiller som majoriteten av Glimt-spillerne - både i hodet og med beina. Da er det opp til klubben å få det ut. Dessverre har Glimt aldri pleid å være god på slikt.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by G-s-enz »

Helt enig,som jeg sa på den Facebooksida,han løser opp spillet som ingen på laget kan i enkelte situasjoner. Plutselig ser han heeeeelt lost ut i neste situasjon,jeg håper og tror det er fordi han ikke skjønner systemet.

Synes han ser best ut som indreløper forøvrig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Garrincha »

I går synes jeg José var meget god. Ingen tvil om at han er best som anker. Pasningen til Drage var klasse, og når hele laget fungerer så godt som i går er det en god indikasjon på at ankeret har spilt godt. Satser på at det fortsetter.

Bjørkan får en tøff avgjørelse å ta når Normann blir frisk, men når det er sagt så kommer vi til å trenge begge to når det drøyer på utpå høsten selv om bare én av dem av gangen kan starte kampene som anker.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by gavharr »

Meget positiv i går, og Bjørkan får fort et luksusproblem når Normann er frisk igjen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by J I P »

Disse har imponert mest i OBOS-ligaen: –

Eurosports fotballekspert Roger Risholt kårer sommerens ti beste spillere i OBOS-ligaen.

4. José Ángel Jurado, Bodø/Glimt: Han har hatt en tøff åpning hvor han slet med å finne seg til rette, men nå har han endelig funnet sin posisjon i laget. Han har et herlig overblikk og et pasningsrepertoar som er på et helt annet nivå enn OBOS-ligaen. Han har vært solid i sin dype posisjon for et meget godt Bodø/Glimt-lag.
http://www.eurosport.no/fotball/obos-li ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Kesseboy »

Hvis det økonomisk sett går an å signere ham, mener jeg det vil være en tabbe å ikke forlenge. Med god margin det beste anker-alternativet vårt, selv om vi kunne ønske oss noen flere defensive fibre. Dersom vi ikke signerer ham må man på jakt etter nytt anker igjen, mer utskiftninger og ny innkjøringsperiode.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by J I P »

Vi har vel allerede hentet Oliver Sigurjónsson til denne posisjonen på banen?

Det er/blir uansett spennende å se om Angel blir lenger enn ut sesongen. Vil han og vil klubben og kommer det evt. andre beilere på døren?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by ecke »

Angel er ikke hurtig nok til duellspillet i eliteserien. Signering vil være en åpenbar feiltakelse.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Novi »

Interessane motpoler i Kesseboy's og Ecke's innlegg :-D

Som JIP sier har vi handlet inn Oliver allerede. En spiller som omtales som fysisk sterk, og som leder på og utenfor banen. Angel's direkte motpol, altså. Veldig fint å ha to så forskjellige spillere i "leke" seg med som trener, men DM er liksom ikke den posisjonen man rokkerer mest på ila sesongen. Og Angel ønsker nok spille, ikke sitte som nr 2 på nedre halvdel av TL.

Vi har ikke sett Oliver ennå, så skal ikke si hvem som er bedre. Kan godt være et feilskjær å ikke signere Angel, men ser ikke slik ut per d.d. Med mindre han kan gjøre seg bedre som indreløper?
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Kesseboy »

Jeg glemte faktisk Oliver i forbifarten. Da skal jeg moderere meg. Jeg er i og for seg enig med ecke, det går for ofte for tregt med Angel, så midt forslag baserte seg mest av alt på nødvendighet. Vi trenger noen slags langsiktighet her nå. Angel vil etter mitt syn kunne være god nok, om enn ikke ideel. Oliver blir interessant å se.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Wendigo »

Jeg er forbauset over hvor lite Angel har måttet få vist frem før han gikk fra katastrofe til vidunder. Han må vise mer, og over lengre tid før jeg synes han blir en bra signering.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Knuta »

Helt enig med Ecke. Angel har ikke nok tempo og er dårlig på raske forflytninger. Tror ikke Glimt forlenger og det er jeg enig i.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by gavharr »

Håper bare Oliver ikke blir en sånn regelmessig skadet type.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Garrincha »

Jeg skal innrømme at jeg ikke er veldig god å se defensive svakheter i ankerrollen vår, hvis ikke det er helt åpenbart da. Ecke og andre her inne har bedre peiling, så jeg har ingen problemer med å respektere deres analyse angående mangler med Angels defensive jobb.

Jeg har sterkere meninger om offensivt spill, og det jeg liker med Angel er at han er god til å få pasningen fremover. Den egenskapen hadde også f.eks Staurvik.

Etter min mening hadde både f.eks CB og Chatto litt for mye støttepasninger og sideveispasninger etter min smak. Jeg både liker og mener det er mer effektivt å få ballen kjappere fremover i banen. Går det for sakte fremover får motstanderne et hav av tid på seg til å få organisert seg. Men selvsagt må man jo unngå baklengs.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Garrincha »

Vi bør tøye den økonomiske strikken hvis det er mulig å signere Angel videre. Ecke skriver at han ikke flytter føttene raskt nok defensivt, men ok, da får vi løse det problemet. Pasningsspillet han bedriver er som hånd i hanske for Glimts måte å spille på, og det er ikke tilfeldig at indreløperne våre scorer og scorer.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Vix »

Det er vel neppe snakk om bare det økonomiske. Som det ble nevnt i en annen tråd, har han sannsynligvis mest lyst å dra hjem til Spania. Og så spørs det også om Glimt føler for å satse på ham - uansett hvor god han er - når de nå en gang har anskaffet Sigurjonsson, og også har bodøværingen Berg, som kanskje begynner å bli klar for oppgaven.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by MhepA »

Hadde vært interessant å få hørt eller lest et intervju med Angel for en gangs skyld. Om mulighetene og viljen til å fortsette i Glimt dersom de skulle rykke opp🙂
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply