Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Moderators: Sulliken, Larsen

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by MhepA »

http://tigerberget.no/forum/showthread. ... %C3%A5d%29

Starts supportere er bitter etter det de mener er en bra gjennomført kamp. Da kan jeg trekke ned skuldrene litt. Glad for at et elendig Glimt-lag fortsatt kan slå det gode Start-laget.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Kesseboy »

Blir ikke klok på Bjørkan og hans valg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by ingen87 »

Nå møter vi riktignok et bedre lag enn i de foregående kampene, men dette er den svakeste kampen til nå i sesongen. Vi kan ikke stole på at enkeltspillere fikser biffen resten av sesongen. Synes laget som helhet viser veldig liten fremgang, heller status quo. Hadde håpa på at FFK kampen skulle gi litt boost inn mot denne toppkampen.

Idag tok det lang tid før vi i hele tatt var over midtbana, og enda lengre tid før vi hadde en avslutning på mål. På det tidspunktet hadde Start rulla opp angrep etter angrep, uten at de klarte å omsette sjansene til mål. Vi scorer på vår andre og tredje avslutning, en slik effektivitet kan vi heller ikke stole på i det lange løp.

Jeg hadde/har enda et håp om at vi skulle blir bedre og bedre utover sesongen, men foreløpig så er det 0-1 mot FFK og 20 min mot Elverum som er den store beholdninga. Kollektivet må snart begynne å bli bedre, men det er vanskelig å bygge et sterkt kollektiv når det gjøres så mange endringer fra kamp til kamp.

Vi gjorde det vanskelig for oss i vinter, når våre svakeste posisjoner (back) ikke blir styrket, men derimot bruker ressursene på de posisjonene vi faktisk har ganske brukbare spillere og bredde (når folk er skadefri).
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by gavharr »

Bjørkan må bestemme seg. Det skapes ingen relasjoner, og man ser ikke noe tydelig mønster i spillet. Neste gang er det vi som taper, mot Florø f.eks. Vi har bare utrolig "gullhår" i denne kampen. Start kunne fint ha vunnet, uten at noen kunne si noe på det.
Glad for poengene, men en helt utrolig dårlig kamp....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Masinga »

Blir ikke helt klok på dette Glimtlaget. Glimt leder OBOS- ligaen uten å være i nærheten av å imponere. De første 25 minuttene lå Glimt av en eller annen grunn lavt. Det var vanskelig å se annet enn gråstein. Er det ingen som vil vise seg fram? Jo, sannelig! Plutselig er Leikvoll Moberg der og skaller inn 1-0. Trond Olsen fant også ut at han ville markere seg litt. Nå ruler Moberg i angrepet! Skudd i stanga og ny scoring med hodet ++.

Ellers lite å se av teknisk briljans. Veldig mye for en trener å ta fatt i. Backene er nærmest fraværende. Aller verst er Jose Angel på midten. Ikke lett å se hva han skal bidra med i Glimt. Helt riktig å bytte han ut.

I 2. omgang er det litt mer fasong de første 10 minuttene, før man igjen overlater ballen til Start og lar dem raide på kantene, uten press. Naiv form for fotball, spør du meg. Start får pøse inn baller og så er det 2-2.

Jeg har et inntrykk av at flere spillere er ukomfortable med rollene sine. I hvert fall Patrick Berg.

Sterkt av Glimt og sterkt av Bjørnbak å komme tilbake! Et deilig frispark!

Når er Brede Moe klar igjen? Og hvorfor blir ikke han serberen brukt?
Masinga
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Wendigo »

Det er langt fra overbevisende, men svakest i sesongen er det ikke (Åsane). Igjen har vi bra resultat på dårlig dag, men det kan ikke fortsette slik. For meg ser det ut som om vi tror vi allerede har vunnet og hele andre omgang er kollektiv defensiv svikt. Vi lunter tilbake og ser på at Start springer imellom, vi får Start til å se gode ut, og det er bare vår egen feil. Spill samme kampen om igjen 10 ganger og vi taper 7 av dem.

Noen positive tegn, men nå må vi sette laget og komme igang, ellers holder ikke dette til direkte opprykk.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by J I P »

Fikk kun med meg sluttminuttene av kampen og kan ikke annet enn å smile av det.
Det er fantastisk at vi nå igjen har avsluttere på frispark som faktisk kan score mål.

Heldigvis holdt vi tett de siste minuttene.

Etter å ha sett sammendraget så viser det seg at vi fremdeles har en del ting å jobbe med.

Nå er det TUIL neste, et lag vi ikke alltid har håndtert like bra.
Det blir spennende. Ser for meget oppgjør hvor Glimt fokuserer på å holde tett bak og så får vi se om vi får flyttet laget fort nok fremover på mulighetene som vil åpne seg til at vi også kan avgjøre den kampen i vår favør.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Knuta »

Normann var også helt anonym i går. Patrick har noe på gang men fikk en håpløs posisjon i første omgang. Jonassen er på vei dit han var i fjor, klarer ikke å hindre innlegg. Forstår rett og slett ikke at han alltid ligger 5 meter fra vingspillerne og prøver kun halvhjertet å takle. Bjørnbak som vanlig lagets beste spiller sammen med Ricardo. JPH kom inn som et frisk pust og utfordret hele tiden noe som endte med frispark i 89 min. Så har vi fått 2 spillere vi bare må leie ut eller kvitte oss med, det er Osvold og Jurado. Så kan man spørre seg hvem anbefalte disse til Glimt?. Bjørkan er i villrede og vet rett og slett ikke hvilket lag han skal stille med. Årsaken er tror jeg at det er for mange halvgode spillere og ingen som utmerker seg.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by mortsto »

Synes ikke det er så rart at Start-supporterne ser lyspunkter etter kampen i går. Vi var griseheldige som gikk til pause med 2-0 helt mot spillets gang. Og etter brukbar start på 2.omgang, så høvlet jo start over oss igjen og igjen. Tipper Start slår følge med oss opp. Virker som vi spilte uten backer i går. Både Thomas J, Daniel E og Emil J viser at de ikke er gode nok.

Er ellers enig med de som stiller spørsmål med Bjørkan. Det er vanskelig å ta ham når vi ligger der vi ligger, men det virker som spillere byttes nokså tilfeldig fra kamp til kamp, og Patrick Berg på høyre ving? Wtf? Benk Jurado, Berg som indreløper, og la Hauge og Mladenovic krige om høyre ving. Kan det være så vanskelig? Jurado virker veldig dårlig og har fått nok sjanser. Jeg tenker han forsvinner til sommeren sammen med Osvold. Fordelen er jo at vi har mange andre midtbanespillere som heller bør satses på.

Greit med bred stall når Bjørnbak allerede må stå over, og Normann er ett kort unna karantene. Saltnes ned på stopperplass neste kamp?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by gavharr »

Saltnes er IKKE stopper. Vil heller ha Moberg som stopper. Skal Saltnes brukes, så bør det være istedenfor for Berg, som indreløper. Det tror jeg er god knall.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by ingen87 »

J I P wrote: Wed May 03, 2017 7:09 am

Etter å ha sett sammendraget så viser det seg at vi fremdeles har en del ting å jobbe med.
Hvor så du dette? :)
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Boombadila »

Eurosport.no tenker jeg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by J I P »

Sammendraget så jeg i denne artikkelen her:
https://www.an.no/glimt/dette-bor-egent ... 5-4-512349

Ellers som Bombis skriver:
http://video.eurosport.no/fotball/obos- ... 1491374677

På jobben er jeg bakom en brannmur og får ikke sett hva som er skjult i denne:
http://video.eurosport.no/fotball/obos- ... ideo.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by perg1 »

Litt merkelig at man må gå på IKStart sin hjemmeside for å se sammendrag av kampen.....
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Knuta »

Jeg tror vi skal mange år tilbake for å finne dårligere Glimt-lag spillemessig i serieåpning. Så sitter vi altså med 13 av 15 mulige poeng. Gullhår i år?, eller vil flaksen snu. Jeg synes Mjøndalen ligger langt foran både Glimt og Start spillemessig og formasjonsmessig. Er sjeleglad for at Glimt ikke har møtt Mjøndalen i de første kampene. Forhåpentligvis vil laget sette seg. Neste kamp blir det Lode-Moberg som midtstoppere og det bør gå greit.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by mortsto »

gavharr wrote: Wed May 03, 2017 8:29 am Saltnes er IKKE stopper. Vil heller ha Moberg som stopper. Skal Saltnes brukes, så bør det være istedenfor for Berg, som indreløper. Det tror jeg er god knall.
Saltnes har spilt stopper ved flere anledninger, selv om han ikke har overbevist. Har Moberg gjort det?
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Knuta »

Moberg:
Jeg trodde at det var midtstopper han skulle bli også her, og som jeg mener er hans beste plass, men:
"- Sogndal ville etter hvert dyrke meg som midtstopper. Der får jeg ikke brukt alle mine beste sider som spiller. Forrige onsdag var jeg på besøk i Bodø og fikk høre mer om hvordan Glimt ønsket å bruke meg. Deres planer passer meg bedre som spillertype, og da vokste lysten til å signere for denne klubben, smiler han." (AN d.d.)
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by G-s-enz »

Vi blir overkjørt på kantene i denne kampen også,selvsagt får Jonassen skylda,begynner nesten å synes synd på han.

Vingen går mot han,backen kommer opp på hans side,det samme gjør den ene sentrale midtbanespilleren og Daniel Aase. Han,Trond,Jose/Moberg blir i undertall da Normann ikke tar ut Aase. Klart lagene ser vi har problemer på sidene,svært effektivt å stable spillere der,men å skylde på en spiller,neeeeeeeeh
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by gavharr »

Enig, blir rart å skylde på Jonassen for elendigheten. Selv ikke Bergdølmo i sine glansdager hadde klart å gjøre noe med det forsvaret på egen hånd.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by gavharr »

mortsto wrote: Wed May 03, 2017 8:55 am
gavharr wrote: Wed May 03, 2017 8:29 am Saltnes er IKKE stopper. Vil heller ha Moberg som stopper. Skal Saltnes brukes, så bør det være istedenfor for Berg, som indreløper. Det tror jeg er god knall.
Saltnes har spilt stopper ved flere anledninger, selv om han ikke har overbevist. Har Moberg gjort det?
Håvard Sakariassen spilte også stopper flere ganger... :skål
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Kesseboy »

Hadde vært kjekt om noen som har tid til å gjøre sånt, ville se over kampen i går på nytt igjen (hvis det ligger opptak på Eurosport?). Det jeg ser etter er forskjellen i hvordan forsvaret oppfører seg med Jacobsen på høyre back og Angel som venstre indreløper, vs. med Edvardsen på høyre back og Moberg som venstre indreløper.

Har en teori om at Jacobsens plassering gjør midtstopperne mer sjølsikre i sin plassering, og at Jonassen dermed får bedre arbeidsvilkår. Det, sammenlikna med at Moberg og Angel gjør jobben defensivt i første omgang, gjør at selv om Start får en del tilbud, så er det ikke total overkjørsel. Når Bjørkan så roterer på laget, så forsvinner det av strukturen som fungerte, og vi står igjen med et meh av et forsvar. Men foreløpig er det kun en teori fra meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Masinga »

Jose Angel Jurado var direkte svak den tiden han spilte, noe som gjorde jobben til Jonassen vanskeligere enn den burde være. Jonassen strevde fælt, trakk ofte innover og hadde noen stygge tversoverpasninger. Synes Jakobsen også ble overløpt til tider, muligens grunnet manglende støtte fra midtbanen.
Masinga
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by ingen87 »

Image

Et typisk bilde på vårt forsvarsspill. Patrick Berg blir med sin back bakover. Da er det ufarlig for backen å delta i hele angrepet.
Returløpet fra Patrick Berg er ikke helhjerta nok, og Edvardsen havner i en to mot en situasjon. Backen til Start blir til slutt tredd igjennom, en spiller som egentlig Patrick Berg følger helt til han plutselig ikke følger han lengre. Da er Edvardsen allerede dratt opp i sin mann som han har markert hele tiden.

Dette var et eksempel fra høyresiden. Dette skjer gang på gang på gang på venstresiden. Her fra 2-2 scoringen til Start. Trond Olsen blir med et stykke, men ikke hele veien. Jonassen får to mann og i denne situasjonen blir han het og blir rundlura av Starts back. Høyrebacken til Start ble genierklært i hele går, men det skyldes at han hele tida får rommet på høyresiden til å slå inn.
Image

Jeg sa under kampen igår: Det e bedre at Trond står igjen oppe enn å jobb så jævli halvveis bakover.. Står me hoftefeste og overlat to spællera t Jonassen.

Hvis han står igjen på midtstreken tror jeg deres høyreback ville vært mer forsiktig med å storme i angrep. Det gir Jonassen bedre arbeidsforhold. I tillegg så har indreløper mulighet til å hjelp Jonassen dersom Olsen blir igjen.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by Knuta »

Det var vel derfor Bjørkan til slutt tok ut TO. Det ble bedre da.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 2. mai kl 1900.

Post by gavharr »

Som Olsen tilsynelatende ikke forsto noe av. Var vel en grunn til at Gåre mente Trond hadde kondisjon som en spurv.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply