Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by liverglimt »

Dagens lag:
Glimt XI: Ricardo Friedrich - Thomas Jacobsen, Martin Bjørnbak, Marius Lode, Emil Jonassen - Vegard Leikvoll Moberg, Jose Angel, Ulrik Saltnes - Patrick Berg, Kristian Fardal Opseth, Thomas Drage

Benken: Simon Thomas, Daniel Edvardsen, Trond Olsen, Jens Petter Hauge, Kachi og Nemanja Mladenovic.
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by liverglimt »

Vi kjører actiontråd.
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by liverglimt »

Vi kjører diskusjon etter kamp her.

Hva nå?
@liverglimt
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Knuta »

Vel hva skjedde med vår spanske venn rett før 3-0 målet. Så ut som han ga opp. Vi spiller i år for første gang et 4-3-3 system uten fart på vingene og forsåvidt også en treig spiss. Det går rett og slett ikke. Nå har Bjørkan prøvd jeg vet ikke hvor mange forskjellige spillere og har fortsatt ikke peiling på hvem han skal velge. Nå er det på tide å bestemme seg. På meg virker trenerne å være helt i villrede.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Veni »

Er veldig lenge siden jeg har sett et så tamt angrepsspill
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Novi »

Var slik forrige sesong også, og sa unnskyldte man seg, som nå, med at det spilles mange kamper på få dager. Taktikken er således å være like tafatte alle kamper?

Vi er et veldig tydelig Obos-lag for tiden. Typer som Jacobsen klarer aldri dempe ballen, og sjeldent klarer vi selv enkle gjennomspill som å spille vegg med hverandre. Svært lav kvalitet på det glimt gjør, og man vet jo at flere av spillerne er bedre. Så hva gjør trener/klubben for å dra folk ned på bunnivå, uten progresjon til det bedre?
Una mas cerveza.
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by oj »

Jeg kan ikke si det ofte nok, dette har vi sett i alle kampene til nå, og i hele fjor. Kurven går nedover og nedover. Bjørkan HAR fått tid. Mange trenere som er lysten på et steg opp, se på Lars Arne Nilsens utvikling i Brann. Nå bør vi være på utkikk etter motiverte trenere som kan å sette et defensivt spill, ellers etablerer vi oss i Obos de neste 5 årene.
Glimt e lage
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by gavharr »

Vi trenger et trenerteam med en plan, og pondus nok til å få den gjennomført. Det virker ikke som spillerne vet hva de skal gjøre. Hver gang vi skårer så virker det som en tilfeldighet, og ikke som noe som er trent på.. Men mtp. hvilken klubb Glimt er, så sitter nok Bjørkan trygt frem til det ikke er en teoretisk mulighet for opprykk lengre.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Kesseboy »

Lettjente penger, dette.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Sulliken »

Føkka med målforskjellen gjorde det og..

Edit. Autocorrect. Grr.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by helsvhe »

Patrick Berg til an:
Kantrollen er fortsatt uvant. Det er indreløper eller sentral jeg helst spiller, men jeg gjør uansett bare en så god jobb som mulig der treneren setter meg, forklarer unggutten.
Så Berg er tydeligvis ikke helt glad for å være ving.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Knuta »

Vi kan ikke ødelegge Patrick med å plassere han på ving . Normann/Patrick bør spille sammen på midtbanen. Ferdig snakka. Så er det den tredje midtbanespilleren jeg er usikker på. Der har vi 4-5 aktuelle som er like dårlige. Er faktisk litt overrasket over Bjørkan vurderingsevne i denne kampen. Katchi er jo en typisk kontringsspillet og er håpløst mot etablert forsvar som var det han møtte da han kom inn. Det samme med Trond mens JPH er en utfordringsspiller og hvis han var noenlunde frisk burde han spilt hele andre omgang.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Shredd »

Dette var tafatte greier. Er mest sjokkert over hvor dårlig touch spillerne hadde. Så å si alle angrep blir ødelagt av dårlige berøringer eller upresise pasninger. Knapt en andreball blir vunnet på midten, faktisk er det sjeldent at midtbanen er i nærheten av en andreball etter duell.
Ulf var ikke noe godt lag, men de fikk det veldig enkelt med å forsvare seg mot Glimt. De skaper veldig lite framover selv også. I dag var Glimt så rævva at de hadde tapt for absolutt hvem som helst i det norske seriesystemet.
Uttak, kampplan, disponeringer underveis. ALT var strykkarakter. Ganske stille på stadion så man hører godt spillerne prate utpå der. Det man hørte fra Glimt var for det meste kjefting på hverandre. Fra benken var det stille...
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Mr Bean »

Der sprakk ballongen gitt :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by G-s-enz »

Tja 3-5-2 funka høvelig greit frem til 2-0,som var uflaks. Jose Angel var bra i første,en av få som ikke hadde mursteinstouch. Jonassen passet bra som vingback. Eneste positive jeg har å si.

Til det negative. Ser ikke ut som vi har ett offensivt spillemønster(det har vi aldri hatt under Bjørkan). Vi ser ikke ut som vi er klar til kamp.(standard under Bjørkan). Hva gjør P.Berg på vingen nok en gang? I utgangspunktet var laguttaket helt greit bortsett fra vingen.

Det er lite progresjon nå,det er skremmende!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by MhepA »

Denne kampen skal jeg glemme så fort som mulig. Effektivt Sandnes, men herlighet så lett de får det. Det er liksom så OBOS-preget kamp at man får fnatt av å se på. Glimt viste sine svakheter nok en gang, og nå får vi virkelig vist at vi overhodet ikke er noen opprykksfavoritt.

Vi møtte et bedre lag i dag. Det gjorde vi mot Start også. Mange hakk opp. Vi har til gode å spille en virkelig god kamp i år. Og med kamp mener jeg 90 minutter med fotball.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by liverglimt »

Vi tapte fortjent.

Javel, men hva så?
@liverglimt
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Knuta »

Nå har vel Bjørkan surret nok for i år får vi håpe. Normann/Berg bør spille sentralt dersom begge er skadefrie og ikke har karantene. Tredjemann på midten vet jeg ikke men satser på Saltnes. Ellers så har vi en 4-5 spillere som er like dårlige og som jeg ikke vet hvorfor er i klubben. Mladenovic, Angel, Drage, Osvold for å nevne noen. Jeg får også håpe at vrakingen av Trond får opp tenningsnivået hos gutten som har vært på et lavmål i år. Så da blir det JPH, Opseth og Trond i front. Og de bør få anledning til å spille seg inn og få til samhandling over noen kamper.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Garrincha »

Fikk ikke sett denne kampen og skjønner at det egentlig er like greit. Sørgelige greier.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Boombadila »

Jeg er en stor tilhenger av KISS-prinsippet, Keep It Simple, Stupid. Det virker ikke som om mestrer selv det...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by Sulliken »

Men nå har nå Glimt en forferdelig Statistikk i Rogaland. Vi har alltid slitt mot Viking, vi har slitt mot Ulf, vi har slitt mot Bryne, og den ene gangen vi møtte Randaberg ble det jo tap der og.

Glimt liker seg ikke i Rogaland.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: S.Ulf-Bodø/Glimt 13. mai 1800

Post by J I P »

Et såpass klart tap er forhåpentligvis det man trengte for å våkne opp og innse at 1.divisjon er ikke en walk in the park.
Vi får se i morgen hvordan dette ender.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply