Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Zann »

Ja, jeg synes også det var rart at det var Saltnes som ble tatt av banen, og ikke Moberg. Saltnes var god i dag.

Det ser egentlig ut som om Normann bare cruiser rundt på 80% der ute, men han er jo uansett fullstendig dominerende. Mulig det bare er spillestilen hans som er sånn. Litt artig når han prøver seg på et skudd mot slutten som ender opp som en lompe med mye mindre kraft enn alle pasningene hans. Hva er det med skuddfoten hans?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Novi »

Rart Drage har tapt seg så. Startet jo rimelig bra.

Ang Angel så er det vel slik at om det er for godt til å være sant, så er det vel en grunn til det.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by gavharr »

Han er jo treigere enn en middels kjapp skilpadde.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Zann »

Drage er for treg til å spille ving, og for lite fysisk dominerende for å spille i midtbanetrioen. Er skeptisk til om han passer inn i Glimts spillestil.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by liverglimt »

Drage får ta seg noen gode treningsuker. Så blir alt så meget bedre. :D
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Kesseboy »

Vi er gode på å gjøre gråstein av gull.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Knuta »

Når ingen andre toppklubber vil ha Drage så er det en grunn til det. Det er ikke fordi trenerne er slemme eller ikke forstår men det betyr at han rett og slett at han ikke er god nok og er blitt betydelig dårligere de siste 3 årene. Var like skepsis til Drage som jeg var til Martin Wiig i sin tid og det med god grunn.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Gvandreassen »

Nja, nå har vel Drage noen år igjen som spiller. Wiig var vel 32 da han kom? Drage kan fort komme seg opp ett nivå eller to med en del matcher i føttene.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by mortsto »

Må være utrolig frustrerende for PB å se Jurado tøve rundt uten å få til noe på indreløperplass, mens han selv blir plassert på vingen. Håper vi kvitter oss med Jurado og Osvold i sommer, og får mer konkurranse i angrepet.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Trapattoni »

José Angel jobber hardt. For å bli en gedigen flopp.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Gvandreassen »

Okok, nu trenger vi ikke blir for syrlige her. Han gjør vel sitt beste, men strekker ikke til. Stikker nok senest etter sesongen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by G-s-enz »

Jonassen bunn 3??!! en av Glimts beste i dag,tror mange lar seg farge av tidligere prestasjoner.

Nå må nok Angel score hat-trick for at folk skal se at han har en bra kamp(tviler dog på at det skjer).

Synes Saltnes,Normann,Jonassen og Olsen viste at de har noe relasjonelt på gang. Synd Olsens innlegg var helt eller halvveis bak mål 80% av gangene :)

Drage må spille indreløper forøvrig,spiller jo som en indreløper når han er ving. Synes Nemamja skal få prøve seg om ikke Hauge holder mange minutter.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by MhepA »

Da, min gode venn, fokuserer du blindt på hans offensive bidrag. Der var det forsåvidt helt greit til tider. Defensivt er venstresiden vår nok en gang heeeeeelt bak mål. Gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang kommer motstanderne utrolig lett til innlegg og gode avslutningsposisjoner. Mot bedre spillere blir de totalt avkledd.
Til sammenligning er Jacobsen god til å bryte foran motspiller og forhindre innlegg. Kun en scoring avgjør at Olsen ikke balanserer sammen med Moberg på den bunnlisten.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by G-s-enz »

Da ser du kun på en spiller og han får aldri hjelp
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Crazy horse »

Virker for meg som om vi har litt for mange som passer godt på midten, og litt for få spisser. Hauge må spile fast på vingen, ikke Drage og iallfall ikke PB. Og for meg, om vi har spillere som stiller nokså likt i kvalitet, så bør alltid den lokale spillern prioriteres. PB og Hauge for 11'ern.
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by MhepA »

G-s-enz wrote: Sun May 21, 2017 10:19 pm Da ser du kun på en spiller og han får aldri hjelp
Mener selv at jeg nevner Olsen nok til at det kan anses som om at jeg vurderer flere spillere, jo. Jacobsen får ikke voldsomt med hjelp han heller, men han greier å bryte rommet som skapes og er ikke like fæl på å rygge som Emil Jonassen er. Garantert vårt svakeste ledd i forsvaret.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by ingen87 »

Problemene strekker seg lengre enn den spilleren som spiller. Vi er rart/dårlig organisert. Vi forsvarer oss lavt, med slapt press. Skal man legge seg så lavt må man spille mye mer aggresivt. Vi spiller 4-5-1 ikke 4-3-3. Kantene/vingene blir i alt for stor grad involvert i det defensive arbeidet, mens indreløperne stort sett er i ingenmannsland eller i rommet som uansett dekkes av sentral midtbane.

Jeg så ikke kampen idag, men i flere av kampene kunne vi spilt med hvilken som helst venstreback og venstrekant i verden, og likevel ville det vært enkelt å spille seg til sjanser på vår venstreside.

Jeg har sagt det før. La Olsen stå igjen oppe. Jeg tror ikke det er mange høyrebacker som stormer frem i angrep etter angrep hvis Trond ligger å lurer. Men slik de spiller nå er det helt risikofritt for motstanderen å gå opp med backene. I den formasjonen vi spiller, om det skal være 4-3-3, så vil det ALLTID bli overtall på kantene når backene til motstanderen kommer opp, med mindre indreløperne våre hjelper til. Det gjør de i alt for liten grad.
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Sulliken »

Jonassen greide seg meget bra alene mot Mohammed gang på gang på gang på gang. Så slakten der syns jeg er useriøs.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by MhepA »

Se gjerne på høydepunktene fra kampen på den ene sjansen til Florø. Der kommer innlegget fra deres høyre og så kommer det jaggu en retur i samme rom. Emil virker forvirret og gir mannen nok en sjanse til å legge inn i god posisjon. Og hvis dere mener at straffen er helt uungåelig, så får det stå på deres regning.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by perg1 »

Jeg syns Jonassen gjør en grei kamp, flere ganger i angrep så gjenvinner han ballen aggresivt etter balltap både eget og andres.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Knuta »

Alfa og omega for en back er plasseringsevne og være i forkant og 'lese' overgangene. Der er det stor forskjell på TJ og Jonassen. Mulig det har noe med erfaring å gjøre. Men jeg synes Jonassen er veldig opp og ned men han bør få spille på seg erfaring. Ellers så er jeg enig med Crazy Horse. JPH og PB må fast inn på laget. Så må heller leiesoldatene vike spesielt når de holder så dårlig nivå som vi opplever nå. Jeg vil også se Bjørkan jr. snart. Er han forresten skadet?.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by liverglimt »

Velkommen til forumet perg1. :)
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Novi »

Re: Drage, og forsåvidt alle spillere, så håper jeg vi klarer la spillere spille seg gode i én posisjon. Er tullete at Drage kan få fra venstre indreløper til høyre kant, da ødelegger man jo alt av relasjoner. På tide å ta det litt enkelt, se hvor spillernes begrensninger er, og la de spille på seg selvtillit i en og samme posisjon.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by mortsto »

Enig med Novi. Drages prestasjoner må sees i sammenheng med at han må spille i en posisjon han (meg bekjent) ikke har spilt i tidligere. i TIL var han vel venstre kant/midtbane i 4-4-2.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Florø - Bodø/Glimt 21/5 18:00

Post by Knuta »

Ja og i TIL var han også veldig dårlig selv om han hadde favorittplassen sin. Unnskyld at jeg sier det. Han mangler tempo, svak fysisk, dårlig i nærkamper, men han har en bra pasningsfot. PB ligger flere hakk foran og det mener jeg oppriktig.
Post Reply