Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Knuta »

Enig Sulliken. Vi spiller mot en div kollega som har vært veldig god i det siste. Stusset også over start elleveren. Like useriøs laguttak som mot TUIL i 2015 hvor vi trodde vi skulle spasere oss til seier. Men virker at i år er det kun serien som prioriteres.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Crazy horse »

HAr vært på kamp med minstglunten i dag, og bare fått med meg litt. Lettet da Osvold scoret, sikker på seier da Saltnes scoret, og utrolig skuffet da Glimt hadde tapt.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Mr Bean »

Er ikke sint,bare veldig,veldig skuffet :roll:
Møkkalag :evil:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by ingen87 »

Sulliken wrote: Wed May 31, 2017 8:48 pm Jeg er bra sikker på at Glimt hadde gått videre med Ricardo i mål, Opsert og Saltnes fra start.

Laguttaket syns jeg vitner om å ikke ta motstander seriøst. Vi spilte faktisk mot en divisjonskollega.
Jeg synes ikke dette laguttaket er noe værre enn mange andre laguttak denne sesongen. Faktisk er dette ganske likt det laget som slo Elverum 5-0 tidligere i vår.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Novi »

Knuta wrote: Wed May 31, 2017 9:00 pm Enig Sulliken. Vi spiller mot en div kollega som har vært veldig god i det siste. Stusset også over start elleveren. Like useriøs laguttak som mot TUIL i 2015 hvor vi trodde vi skulle spasere oss til seier. Men virker at i år er det kun serien som prioriteres.
Det er en fin tanke om det man stiller med et lag som faktisk slår fra seg i neste kamp. Det vi ser i år og i fjor er en Bjørkan som er ekstremt opptatt av at spillere ikke sliter seg ut og har det begrunnelse for en hodeløs rullering av spillere. Resultatet sier seg selv - et allerede dårlig samspilt lag vet ikke hvordan de skal spille ball med hverandre. Da spiller det liten rolle om man er sliten eller ikke - og man blir hvertfall sliten av å løpe etter ball og ikke få til noe.

Forøvrig ikke sett cup-kampen, men alle seriekampene i år har jo vist akkurat samme trend som i fjor. Vi har bare så ufattelig rævva motstand til tider.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by J I P »

Surt tap. Irriterende at overføringen var litt forsinket sammenlignet med liveoppdateringer. Ungene sa plutselig at nu sto det 0-1 til Elverum - og det før innkastet var tatt. Protestene mine ebbet fort ut da.

Vi skapte utrolig lite etter at Elverum scorte sitt første og hadde som de fleste innstilt meg på et tap etter ordinær tid.
Så kom målet som ga oss ekstraomganger.
Og Elverum viser effektivitet. Ble nesten Panikk panikk for Glimt i sluttminuttene hvor Elverum fikk 4 hjørnespark på rappen.

Straffene: Keeperen til Elverum gikk oftest til høyre - virker som den var godsiden.
Likevel ombestemmer Jacobsen seg i tilløpet
Det var en elendig straffe, ja. Jeg hadde tenkt å skyte i det andre hjørnet, men ombestemte meg i tilløpet. Da gikk den rett på keeperen, forklarte 33-åringen.
Han får lære av Saltnes som vel tidligere har fått et råd om å bestemme seg tidlig fra sine vestlandsvenner.

Bodø Nu børsen
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by mortsto »

Gidder ikke dvele for lenge ved dette. Enkelte dager lugger det ekstra og det meste går stang ut. Vi har stort sett hatt medgang og tatt fler poeng enn spillet skulle tilsi. Bedre å få en på trynet i cupen enn å rote vekk tre poeng i serien. Satser på at gutta stiller skjerpa mot Ranheim. Elverum trakk forresten VIF borte. Hadde nok blitt bom stopp der for Glimt uansett.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Gvandreassen »

Vi røk vel ut fordi vi ikke var gode nok i 120 minutter - vi Glimtsupportere har en lei tendens til å måtte ha en syndebukk blant spillerne hver gang laget taper.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Knuta »

Enig Gvandreassen. Hadde vi scoret på straffe nr 7 hadde vi kanskje bommet på nr 8. Straffe er lotteri, men akkurat der ønsket jeg meg Hannes i mål. Hannes hadde vel en redningsprosent på nesten 60%, både på landslaget og Glimt. Jeg er stadig forundret over at keepere går så tidlig på straffe, som Londak gjorde og også Thomas. Ricardo vet jeg ikke. Husket Bjarte Flem i TIL i sin tid. Han stod helt rolig og gjorde skytterne forfjamset. Han er den i seriespill som har reddet flest straffer. Det samme med Hannes, nesten umulig å lese for skytterne hvilken side han gikk til. I går gikk begge keeperne veldig tidlig og lett å lese og straffen til TJ var elendig noe han beklager.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by liverglimt »

Det vil alltid være syndebukker. Ikke bare med straffen, men deres inkompetanse i pasningsvalg, taklinger osv.
TJ sinker angrepsspillet. At han blir valgt på midten er en gåte for meg. Vi har da andre spillere som kan brukes der. Han er alt for treg, ubesluttsom og velger ofte alt for trygge alternativer.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Kesseboy »

Dessuten spiller TJ nesten uten unntak langt bedre som back enn på midten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by liverglimt »

Enig Kesseboy, bra at du minnet meg på det.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by gavharr »

Synes ærlig talt ikke han er god nok på noen av plassene. Han spiller vel kun på mangel av alternativer. Noe det virker som om Trond Olsen også har gjort i mange kamper. Godt mulig det er spillere som pr dags dato er hakket bedre enn de unge alternativene, men man utvikles sakte ved å sitte på benk mens man ser Olsen dempe ball som en murstein.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by liverglimt »

Daniel la ikke inn noen god søknad til backplassen i går. Hvem andre har vi der??
@liverglimt
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Sven-Rune »

Thomas er pr. i dag bestemann på høyrebacken.
Når det gjelder å sinke spillet syns jeg også den oppskrytte midtbanespiller Normann sinker spillet noe voldsomt! For det første ser det ut til at det er gjort styrevedak på at ALLE baller skal innom Normann. Det har medført pasninger bakover (han ligger ofte lavt), pasninger på 1 meter for å fore ham med baller (helt unødvendig med så korte pasninger spør du meg), og han har også svært ofte støttepasninger han også! Regner med at mange er uenig med meg, men bare følg med i neste kamp! Jeg ser selvsagt at gutten har kvaliteter, elsker det når han vender bort to spiller på en 5-øring, når han sender en krempasning fremover på banen etc.
Jeg så i 1.omgang mot Ull/Kisa at vi ikke presset ballfører. (og ikke bare i den kampen) I 2. omgang presset vi ballfører, vant baller og ble mye farligere. Håper vi kan klare det i kampene som kommer!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Knuta »

Har merket det tidligere. Du har god fotballforståelse Sven-Rune. Ellers så imponerte Mjøndalen i dag. Så kampen via NRK Buskerud. Har slått ut Godset i cupen. Så det var et godt lag Glimt slo i helgen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by liverglimt »

Nå spilte ikke Normann denne omtalte kampen, så vanskelig at han skal sinke spillet mer enn Jacobsen som spilte.
@liverglimt
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by Sven-Rune »

Mener du at jeg skriver i feil tråd liverglimt :-)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by liverglimt »

Jeg skjønte ikke hvorfor det kom her i en kamp han ikke har spilt. Norman må jo nesten få lov til å spille før han skal bli vurdert.

Mange spillere som forsinker spillet, så ikke akkurat ukjent, men det bør vel kanskje åpnes en egen tråd hvor vi skal diskutere sneglene i laget? :)
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Cuptråd: Bodø/Glimt - Elverum 31. mai kl 1800

Post by G-s-enz »

Problemet er ikke nødvendigvis en spesifikk spiller. Rytmen i angrepene er dårlig,ingen samtidige bevegelser og det levner ballfører få alternativ.

Værste jeg ser er at vi på død å liv skal slå i lengderetning når det ikke er gode spillpunkter fremfor oss. Det ender bare langt i bakrom til keeper eller til kast.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply