Spillertråd: Amor Layouni

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Knuta »

Opsjon liker jeg ikke. Jeg tror han vil bli en stor suksess neste år i Eliteserien. Så vil nok lag som VIF, Molde, Brann osv ha tak i fyren, så da betyr opsjonen null og niks og han går gratis, fordi Glimt ikke klarer å matche disse klubbene på lønn. Kanskje Glimt bør begynne å lære av Sarpsborg når det gjelder kontrakter og lengde, en klubb med samme budsjett og lønnskostnader som Glimt.
Last edited by Knuta on Wed Oct 04, 2017 2:27 pm, edited 1 time in total.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by J I P »

Bra!

Men jeg håper at vi får se mye mer av det som omtales av Aasmund som ekstrem fart og teknikk.
Håper å se at han bruker vinteren til å bygge opp selvtilliten slik at han rent faktisk kan få utnyttet både farten og teknikken.
På et lag som Glimt med gode medspillere så ligger grunnlaget til rette for akkurat det.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by MhepA »

Er fornøyd med signeringen, men kunne gjerne tenkt meg at Glimt ikke setter seg i en kjip situasjon med opsjon som til syvende og sist ikke spiller en rolle om en klubbe skulle tilby bedre kontrakt.

Ser forsåvidt for meg en forlenging til sommeren om alt skulle klaffe.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by gavharr »

Supert at han er med i TL. Han kommer til å gjøre det bra :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Knuta »

Enig med deg Gavharr at han kommer til å gjøre det veldig bra. Antakelig så bra at han forsvinner etter neste sesong fordi Glimt her merkelig nok kun har tegnet et års kontrakt. Litt rart det når vi vet hvor mange tvilsomme 3-års kontrakter Glimt har signert de siste årene. Signaler jeg har er at flere klubber følger Layouni. En opsjon er ikke juridisk bindende for noen parter.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Larsson »

Det kan godt være. Men fordelen Glimt har er at de skal se han gjennom hele vinteren på trening, i treningskamper og de første seriekampene. Allerede da kan man se hvilken vei det går og være lynrask på avtrekkeren.

Men jeg er jo enig. Det vil sannsynligvis dessuten være billigere å signere han nå på en treårskontrakt, enn å måtte forlenge denne i løpet av 2018 når beilerne står utenfor døra.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by G-s-enz »

Jeg forventer at Glimt dundrer inn den opsjonen om de ser allerede i oppkjøringen at Amor tar steg. Råmateriale er over TL-nivå,tenk å ha Amor og Hauge i form på hver sin kant,lykke til å stoppe det.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by ingen87 »

Larsson wrote: Thu Oct 05, 2017 9:00 am Men jeg er jo enig. Det vil sannsynligvis dessuten være billigere å signere han nå på en treårskontrakt, enn å måtte forlenge denne i løpet av 2018 når beilerne står utenfor døra.
Var vel slik Thiago Martins ble en av tidenes dyreste Glimt-spillere?
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by MhepA »

Jeg føler dette var et godt stykke arbeid av TIL-ledelsen. Thiago Martins var åpen for å signere for TIL. Tromsø tilbydde en god lønning som var grei for deres del men for mye for Glimt på den tiden. Allikevel visste de at ledelsen i Bodø var presset til å forlenge da tilhengerne ikke ville akseptert en overgang til rivalen.

Usikre avtaler er ikke bra i lengden. Vi sparer på det av og til ettersom vi ikke trenger å gi mye mer lønn det året og om det blir en fiasko, så trenger vi ikke forlenge. Samtidig så går vi glipp av mange gode spillere som forsvinner fordi de ikke er bundet til klubben, penger tapt. Mathias Normann tjente vi godt på nettopp fordi vi hadde en god avtale med han, og vi hadde ståltro på han. En toårskontrakt med Layouni hadde ikke vært gambling i mine øyne.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Knuta »

Vet at LSK har han i kikkerten, Men de vil vel se at han får forventet utvikling en sesong i Eliteserien før de plukker han opp gratis.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by liverglimt »

LSK vs Glimt. Jada det frister sikkert noen. Men tipper han ser hvilken roteklubb LSK er.
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by G-s-enz »

Om vi rykker ned går han nok gratis dit med glede.

MHEPA er inne på noe essensielt når han nevner Normann,nemlig at vi hadde ståtro på han. De burde jo vite hvor Amor står etter å ha hatt han her mange måneder. Så da er det 1. Amor vil ha ett år pluss opsjon. Eller 2. At klubben ikke er helt sikker på at han vil være en god TLspiller.

Er det alternativ 2 er det håpløst,er det nr 1 er det forståelig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Knuta »

Enig at LSK ikke er min favoritt klubb. Jeg liker dem ikke, men vinner de cupen blir det Europa neste år ogdet kan vel friste litt. Men det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt at 1 års kontrakter gis til spillere som er på slutten av karrieren og hvor det usikkert hvor lenge de holder nivået. Unge, lovende spillere bør sikres med lange kontrakter, som Normann. JPH osv. Det er det som er mitt hovedpoeng. Opsjon er ikke bindende og egentlig bare tull. Jeg håper at Layouni blir en suksess og blir lenge i Glimt. Jeg tror han blir en suksess men tviler på hvor lenge han blir. Som sagt lær av Sarpsborg når det gjelder unge spillere og kontraktslengde.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Kesseboy »

Hva er en opsjon i denne sammenhengen da?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by MhepA »

Er vel at Glimt kan forlenge avtalen om de vil. Men kommer det andre på banen så er et budkrig. Har jeg skjønt det riktig?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Kesseboy »

Hvis det ikke er noe bindende ved en opsjon, så er det jo helt overflødig å omtale den, da er det jo bare en vanlig ettårskontrakt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by gavharr »

Opsjon er vel i mange henseender = Førsterett!?
Som Kesse allerede har påpekt. Er ingen opsjon, om man ikke har et fortrinn i forhold til andre klubber.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by tomath »

Poenget med en opsjon må jo være at den ene parten (helst Glimt) har en rett til ensidig å forlenge kontrakten, ellers blir det jo som nevnt ovenfor bare enn ettårskontrakt. Muligens med en slags gentlemen's agreement om å forlenge.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by ingen87 »

Det kan jo være at det kommer en annen klubb inn å byr han kontrakt. Da går Layouni til Glimt og sier: Hør no hær! Rosenborg tilbyr mæ 700 000,- i uka! Kan dåkk mætch dette? (han har selvfølgelig begynt å prate kav Bodø-væring etter 1,5 år!).

Da kan Glimt velge å tilby det samme, og da må Layouni velge Glimt pga opsjonen?
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Knuta »

Kort oppsummert med opsjon. Opsjon gir en rett men ikke plikt for begge parter til å forlenge avtalen. Derfor er opsjon en veldig diffus greie og så vidt jeg vet var det tilfellet med Brede Moe men der var begge parter enige om å bruke opsjonen. Dersom f.eks Layouni ikke ønsker å forlenge med Glimt har ikke Glimt noen juridisk hjemmel for å hindre at han forsvinner etter et år. Men mulig at Ingen87 sin fortolkning er rett, men min oppfatning er at opsjon ikke er en kontrakt og derfor egentlig bare vås.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by eidurgud »

For de som ønsker å lese hele pressemeldigen/artikkelen så finner man den her:

http://www.glimt.no/nyheter/layouni-blir-med-opp
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Wendigo »

Rydde litt:

En opsjon er bindende for begge parter.

En rett til å forhandle igjen er teknisk sett ikke en opsjon. Mye av forvirringen her baserer seg på feil bruk av ordet.

Hvis man har en reell opsjon som Glimt kan velge å utløse, vil det være en bra løsning. Hvis f.eks. Knutas beskrivelse av realitetene i kontrakten er riktig eksisterer det ikke en opsjon i kontraktsmessig forstand.

Wendigo
Senior Contract Manager
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by liverglimt »

Takk Wendigo!
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Garrincha »

Hørte intervju med Amor på podcasten Glimtmagasinet. Interessant type som virker veldig reflektert.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Knuta »

Veldig bra. Ut 2020. En spiller jeg har stor tro på kommer til å bli en suksess i Glimt.
https://bodonu.no/amor-layouni-forlenge ... 3.05-02:24
Post Reply