Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Sulliken »

Kr 500 på Ulf er satt!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Sven-Rune »

Er du da pessimist eller optimist Sulliken?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Sulliken »

Jeg vet ikke.

Men jeg har nok sikret uavgjort
:lol:

Men jeg mener at 5 i odds for borteseier er helt bak mål. Burde vært 2,5 eller noe. Med tanke på borteformen til Ulf, og hvor mye trøbbel vi har hatt med dem.

Så 5 er verdt en gamble. Så taper vi, får jeg en fin trøstepremie.

Men som sagt, jeg har nok sørget for U.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Garrincha »

Fikk til 5,75. Helt hinsides odds. Men som Sulliken skriver, det blir vel U. :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Sulliken »

Sulliken wrote: Wed Sep 06, 2017 5:36 pm Jeg vet ikke.

Men jeg har nok sikret uavgjort
:lol:

Men jeg mener at 5 i odds for borteseier er helt bak mål. Burde vært 2,5 eller noe. Med tanke på borteformen til Ulf, og hvor mye trøbbel vi har hatt med dem.

Så 5 er verdt en gamble. Så taper vi, får jeg en fin trøstepremie.

Men som sagt, jeg har nok sørget for U.
vi tapte i allefall ikke
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by gavharr »

På tide å starte med Hauge - Layouni?




JA!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by OTH »

Det positive fra denne kampen er at vi holder nullen igjen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Knuta »

Synes dette minner meg litt om da nedturen startet i fjor. Det var liksom ikke noe storlag vi møtte. Layouni bør være klart førstevalg. Så vil jeg ha inn Patrick. Jurado er god mot dårlige lag men faller helt gjennom når vi møter lag med litt tempo.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Zann »

Femte kampen på rad uten baklengs, faktisk! Sånt rykker man opp med. Resten av dagens kamp tror jeg vi bare glemmer.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by tjongs »

I forhold til opprykk er det jo greit med ett poeng i dag, og aller mest at S/U ikke fikk tre. Vi holder fortsatt stø kurs mot opprykk.
Men hvis man forutsetter at dette holder inn til ES neste år er det bekymringsverdig at vi gjør det så svakt mot de motstanderne som er nærmest å holde ES-nivå.
5 av 15 mulige poeng er fasiten så langt, og i neste runde venter den vanskeligste kampen.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by jendoriluka »

Bare sett oppsummeringen på AN.no. Likevel: Jeg er bekymret for Lodes duellstyrke. Når han møter store spillere taper han ofte duellene. Ikke så god timing. Lode er altså god på mye, men kanskje ikke god nok på de "klassiske" midtstopperferdighetene?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Novi »

Var det mange tilskuere i går? Ble det suksess med "laksekampen"?
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by ingen87 »

Tett under 2900.. 28xx husker ikke de to siste.

Selvfølgelig ble det ikke suksess med laks. Og den der blodharrye luftlaksen ved siden av Sparebanken-tribuna er noe av det verste jeg har sett på Aspmyra.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by ingen87 »

gavharr wrote: Wed Sep 06, 2017 7:53 pm På tide å starte med Hauge - Layouni?

JA!
Det var skremmende å se Trond Olsen igår. Han traff ikke med ei eneste pasning. Han kom seg aldri forbi backen sin. Han klarte ikke å sette ballen i åpent mål på bakerste. Bekmørkt. Hvorfor han får spille samtlige 90 minutter igår er for meg en gåte? Det er et hån mot spillerne på benken.

Generelt veldig rart at vi kun gjør ett bytte når det virker som om hele laget har gått tomt for energi tidlig i 2. omgang. Skulle gjerne sett både Drage og Islendingen innpå mot slutten igår.

Skuffende greier. Og det der kjørte jeg fire timer for å se.. Rart man ser kamper hjemme på tven..?
Førr Evig!
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by helsvhe »

Jeg synes heller ikke Hauge var spesielt god i går og så var ULF flink til å passe på Opseth. Det kan virke som ULF hadde funnet ut hvordan stoppe angrepet og midtbanen til Glimt. Når Layouni kom inn ble det mer fart og det så ut til å ikke passe ULF så godt, men Layouni burde ha kommet inn tidligere eller vært med fra starten.
Håper de kan finne ut hva som ble feil til kampen mot Start.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by J I P »

Tabellen: Det positive er at vi ikke kan bli dårligere enn nummer 9 i serien i år.
Med 8 kamper igjen så kan ikke lenger Tromsdalen ta oss igjen. Vi er definitivt best i nord i Obos...
Og det ligger 5 lag på 30-32 poeng som bare venter på å bli distansert.

Det er faktisk ikke helt urealistisk at vi kan sikre opprykket med seier over Ullensaker/Kisa på Jessheim Tirsdag 26. September. Men det betinger at både Ranheim og Sandnes Ulf avgir poeng fremover.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by ingen87 »

Og så vil jeg trekke frem dommeren. Fant denne kommentaren fra Knuta i actiontråden:
Synes heller vi skal fokusere på det elendige spillet til Glimt enn et feildømt frispark eller to. Dette er skremmende takter fra Glimt. Med dette spillet blir det slakt i eliteserien. Ikke tempo i angrep og ikke tempo i midtbaneleddet.
Er igrunn helt enig, men slik kampen ble igår så tror jeg dommeren var en av faktorene til Glimts dårlige spill.
- Sandnes Ulf fikk sparke ned Glimt-spillere med etterslengere hele 1 omg. De tre første og styggeste lar dommeren gå med frispark og tilsnakk, deretter slår han ned på to stygge etterslengere til, før han lar Sandnes Ulf intensivere etterslengene sine på slutten av omgangen. De skulle hatt minst 5 gule kort ene og alene pga stygge etterslengere!
- Opseth fikk nesten ikke gå i en eneste duell uten at det ble frispark, men når han ble dytta i ryggen ble det ingenting. Opseth var en skygge av seg selv igår, han var sur som ei potte.
- Tempoet i kampen. Herregud så mye smått dilldall som ble blåst på, selv om lagene hadde gode fordeler. Det fantes ikke tempo, kampen ble blåst ihjel. AKKURAT det Sandnes Ulf prøver på.

Sandnes Ulf spiller fysisk aggresiv fotball, derfor sliter Glimt mot dem for tredje gang denne sesongen. De får kampen akkurat der de vil med å få bryte opp spillet med frispark gang på gang på gang, og tempoet i kampen blir helt borte.

JA Glimt spiller en dårlig kamp og det er dette som er viktig at spillerne fokusere på, men jeg som tilskuer kan ikke annet enn rive meg i håret av slik dømming. Jeg mener dommeren var en veldig viktig brikke til at Glimt sleit med å få i gang spillet.
Førr Evig!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by ecke »

Hvorfor holde på Trond Olsen? TO er den i angrepet som gjør den beste defensive jobben. Til tross for at TO ikke lyktes med veldig mye, er det flere situasjoner der han kunne/burde fått assist (Angel og Opseth). I ønsket om bytte av TO, hvilke angrepsspillere i går var bedre? TO fikk sjelden gode baller å jobbe med, men måtte ta ballen bakover og innover. I tidligere kamper har Saltnes vært garantist for å bruke TO riktig, men i denne kampen gikk Saltnes tidlig for høyt, eller gjemte seg, og alt for sjelden spillbar for Jonassen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Knuta »

Saltnes og Angel har vært gode i kamper mot dårlige lag som FFK, Elverum, Arendal osv. Begge to faller gjennom mot gode lag spesielt på tempo og raske forflytninger. Det er helt greit for Saltnes og gi gode baller til TO når Saltnes har god tid og han ikke er presset. Selv om mange her er fornøyd med at vi klarte et poeng mot Sandnes(totalt 1 av 6 poeng) så er jeg redd for at manglende tempo i det midtbaneleddet vi har i dag ikke holde eliteserienivå. Det sier jeg ikke fordi jeg ønsker å være negativ, men er kun basert på mine observasjoner som i går og mot KIL osv.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by gavharr »

ecke wrote: Thu Sep 07, 2017 9:07 am Hvorfor holde på Trond Olsen? TO er den i angrepet som gjør den beste defensive jobben. Til tross for at TO ikke lyktes med veldig mye, er det flere situasjoner der han kunne/burde fått assist (Angel og Opseth). I ønsket om bytte av TO, hvilke angrepsspillere i går var bedre? TO fikk sjelden gode baller å jobbe med, men måtte ta ballen bakover og innover. I tidligere kamper har Saltnes vært garantist for å bruke TO riktig, men i denne kampen gikk Saltnes tidlig for høyt, eller gjemte seg, og alt for sjelden spillbar for Jonassen.
Men hans elendige basisferdigheter nuller ofte ut det positive med spillet hans. I går hadde han blant annet en situasjon hvor han på utmerket vis tar med seg ballen forbi forsvarer, for så å ødelegge alt med ett elendig touch. Det skjer dessverre OFTE. Og det blir helt håpløst å skylde på Saltnes for at TO er udugelig. En god angrepsspiller har ikke bare ÉN måte å spille på. Det har dessverre Trond. Og når da tempoet ikke er det det engang var, så sitter man ikke igjen med fryktelig mye. TO er veldig bra når han er på, men det er han sjeldnere og sjeldnere.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by MhepA »

Jeg ergrer meg fortsatt over spillet jeg har sett mot KIL og ULF. Utrolig sløvt og tamt. Kan midtukekamp være en årsak? Føler de aldri er helt skrudd på til disse kampene.

Forøvrig forbanner jeg NFF mer og mer. Nå er det til og med usikkert om jeg får tid på tirsdag til å dra og se Glimt i min egen by.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by ingen87 »

ecke wrote: Thu Sep 07, 2017 9:07 am I ønsket om bytte av TO, hvilke angrepsspillere i går var bedre?
Thomas Drage...
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Boombadila »

Ut fra det jeg så i gårdagens kampbilde, så stusser jeg over at Bjørkan ikke valgte å bruke flere bytter. Eller er de på benken for lik de som spilte på banen?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Wendigo »

MhepA wrote: Thu Sep 07, 2017 12:28 pm Jeg ergrer meg fortsatt over spillet jeg har sett mot KIL og ULF. Utrolig sløvt og tamt. Kan midtukekamp være en årsak? Føler de aldri er helt skrudd på til disse kampene.

Forøvrig forbanner jeg NFF mer og mer. Nå er det til og med usikkert om jeg får tid på tirsdag til å dra og se Glimt i min egen by.
Jeg tviler på at prestasjonene er relatert til midtuke, siden vi har prestert bra i noen av disse. Da tenker jeg mer på klassikerne landslagspause og jippomarkeringer som begge to bruker å føre til dårlig spill...

Utover det forbanner jeg også både nøff og midtukekamper
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by ecke »

Jeg kan ikke se at verken Layouni, Hauge eller Opseth var noe bedre enn TO offensivt. Defensivt gjør TO en god jobb, og det er mer enn man kan si om flere av de andre i angrepet i går. Jeg har selvsagt ønsket TO betydelig bedre, også i går, og hans svakheter, kjenner vi alle til. Drage hadde jeg ønsket på midten i går mot slutten av kampen for å skape fart og bevegelse framover.
Post Reply