Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by ingen87 »

Synes Layouni var bedre enn Olsen.. Hauge og Olsen var ca jevne. Mens Opseth spilte ikke fotball igår. Han var så preget av valgkampen at han bruke all tid på å diskutere med dommeren.

Så himla mange ganger Olsen mista ballen/slo feilpasning som førte til brudd imot er det vanskelig å se på han som en god defensiv ressurs.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Boombadila »

En tanke som forresten slo meg nå var spørsmålet om vi kanskje stilte med feil lag til å begynne med. Burde kanskje Hauge ha startet på benken, og kommet inn på slutten?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Knuta »

Vi har slitt voldsomt mot topplagene og KIL(hurtig og teknisk lag) i år. Det skyldes ikke midtukekamper, men skyldes rett og slett at Glimt ikke er bedre. Vi har vært gode mot bunnlagene fra 7 plass til 16 plass og det er årsaken til at vi leder serien så mye. Takk og pris for det. Mot Start en veldig heldig seier hjemme. Mot Sandnes Ulf en uavgjort ett tap. Mot Ranheim det samme. Skulle vi tape mot Start betyr det at vi har tatt 5 poeng av 18 mulige mot de som kjemper om direkte opprykk. Det er dette Glimt ledelsen må se på ikke at vi slår lag med store sifre som er på vei ned til 2.div(selv om vi tapte cupkampen mot Elverum). Før var Glimt kjent for sitt hurtige spill på hele banen, det ser vi dessverre ikke mer. Trond blir tregere og tregere år for år, Opseth og Movoll mangler tempo, det samme med Saltnes og Angel. Hauge og Layouni er de som jeg har mest tro på.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by ingen87 »

Hvis vi har samme poengsnitt i Eliteserien neste år, som vi har hatt mot de tre nest beste lagene i Obos, ender vi med stusselige 25 poeng. Helt enig med Knuta! Vi må ikke se oss blind på gode resultater mot de desidert dårligste i Obos. Vi har en stor jobb foran oss i vinter, og tempo er absolutt en nøkkelfaktor som må løses før Eliteserien 2018 sparkes igang.
Førr Evig!
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by perg1 »

Var vel mange som var under pari i denne kampen.
Det undrer meg at TO flere ganger stopper opp når han får en kontringsmulighet, det er jo bare å sette fart og kjøre på som han gjorde før, selv om han ikkje har samme farta han hadde før.
Skjønner heller ikkje at man ikkje hadde flere bytter og fikk inn noen friske bein fra 70 minutter og ut.
Kanskje Patrick Berg på midtbanen evt Thomas Drage istedetfor TO....mulig Bjørkan &Co ville safe inn ett poeng, men det kunne fort ha straffet seg og mot Start holder det ihvertfall ikkje.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by Garrincha »

Det er jævlig irriterende når TO ofte mister ballen når han prøver å drible, noe han ikke kan. Men han er god på det han er god på, og han har sterk vinnervilje. De gode lagene et bedre til å nekte rom til vingene, og derfor blir det mindre sluttprodukt på både TO og Hauge. Layouni har ikke imponert meg til nå, men det e lett å se at han har et godt og raskt steg. Han har absolutt potensial.

Men han danker ikke ut kaptein Olsen på nåværende tidspunkt hvis jeg skulle tatt ut laget.

Jeg synes forøvrig at Saltnes var en av de minst dårlige i går. Avslutningen hans i første omgang i en meget presset situasjon var bra, selv om ballen gikk utenfor. Har også inntrykk at han slår lite feilpasninger.

Angel har vært dårligere de siste to kampene, og vi kan ikke avskrive at Knuta har rett i at han er bedre mot de dårlige lagene. Men jeg vil ikke konkludere med det. På samme måte som vi ikke kan konkludere med at Patrick er supergod bare fordi han hadde èn bra kamp når José var i karantene. Hva med Oliver? Har de kjøpt han for å varme benken?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandnes Ulf 6. september 2017 - kl. 19:00

Post by gavharr »

Vil se mer av Oliver. Virker litt "kvikkere" enn Angel, og litt mer robust enn Berg, men man må jo se mer enn 5 minutter her og der. Han er kanskje ikke helt klar fysisk ennå?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply