Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Boombadila »

Og action.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Boombadila »

Uavgjort. Fornøyd eller?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by OTH »

Denne burde ha gitt 3 poeng, tempoet må opp da sliter motstanderen. Olsen bør starte på benk neste kamp
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Zann »

Veldig artig kamp med høy temperatur. Brukbar prestasjon av Glimt synes jeg. De hadde fortjent å vinne denne, men Start er effektive og scorer på de to eneste sjansene de har.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Garrincha »

Sykt frispark av Bjørnbak, og Opseth viser atter en gang for en goalgetter han er. Nære på det ble seier i dag, men fornøyd med ett poeng borte mot Start.
Morsom kamp.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ingen87 »

Ett poeng til oss og ett poeng til Start. Status Quo i toppen. Vi rykker fra Sandnes Ulf og Ranheim, og har nå 12 poeng ned til kvalikplass med 7 kamper igjen å spille.

Det bekymrer meg likevel at vi er såpass dårlige mot de beste lagene i Obos-ligaen. Kan bli et tøft møte med Eliteserien.

Hvor ble det av han islendningen som ble henta som erstatter for Normann? Har nesten ikke spilt, til tross for at midtbanen har slitt voldsomt de siste kampene.

Jeg skjønner meg heller lite på Bjørkan når han setter sin egen sønn som høyre kant. Jeg hadde kanskje sett for meg at han fikk en kamp eller to på venstreback når opprykket er sikra, men ikke dette. Hvorfor skrote Hauge? Hvorfor ikke bruke Layouni? Hvis Bjørkan på død og liv skulle få spilletid kunne han heller blitt benytta på venstre kant? Tåpelig.

Olsen.. Vet ikke hvor jeg skal begynne, men å la han få en kamp på benken fra start tror jeg han har godt av for å få tilbake fandenivoldskheten. Nå er han ingenting. Mest bare trist å se på. Vi har alternativer som er like gode eller bedre for øyeblikket, så lenge Olsen er sååå langt fra toppnivået sitt. Drage bidrar mer på 15 min enn det Olsen gjør i resten av kampen.
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Garrincha »

Det kom som lyn fra klar himmel at Bjørkan startet på høyre ving, men han klarte seg egentlig helt fint. Når det gjelder Trond Olsen så er jeg helt enig i at han burde starte neste kamp på benken. Før om årene har han ofte vært bedre på høsten, men i år har han vært veldig ujevn.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ecke »

Irriterende å slippe inn 2 mål. Jeg ser at AN mener at Bjørnbak skulle vært opp i Skålevik på første baklengs. For meg ser du ut til at det er Lode som kunne gått i press og hindret skuddmuligheten. På andremålet er ikke Lode inne i duellen før det er for sent.
Last edited by ecke on Tue Sep 12, 2017 10:15 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Masinga »

Godkjent med uavgjort i en slik kamp. Men førsteomgangen var under pari. Hadde en uggen følelse da Saltnes skulle ta straffen. Da han brant den tenkte jeg at dette skulle bli en slik kveld.

Desto bedre i 2. omgang. Sterkt å snu til 2-1. Føler likevel Glimt kjører på energisparing. Vet ikke hvorfor. Er det noen grunn til det?

Helt greit om Start blir toer i OBOS. Hater tanken på Ranheim i eliteserien!
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Knuta »

Bra andre omgang av Glimt. Flott å se noen kjappe overganger endelig. Start var ikke noe stort lag. Synes Sandnes Ulf har mer punch. Ser at Sandnes har et greit program igjen. Skulle jeg tippe er det de som følger Glimt opp.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Kesseboy »

Jeg tok heldigvis feil om smadring. Sterkt å komme tilbake. En del småfikst, og defensivt er kontrollen ganske okei. Men midtbana vår er tynnslitt innimellom.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ecke »

Et greit resultat, men jeg henger meg likevel opp i det som andre har påpekt, 6 av 18 poeng mot Ranheim, Sandnes-Ulf og Start. B/G scoret 9 mål og slapp inn 12 i de samme kampene, dvs 2 mål i snitt bakover. Det er ingen stor prestasjon.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by J I P »

Vi taper aldri :-)

De andre OBOS-lagene sliter voldsomt med å slå Glimt. Hvem skal klare det når selv ikke Sandnes Ulf og Start klarte det?
Glimt blir sin egen største fiende i de siste kampene - eksperimenter i forskjellige posisjoner kan påvirke kampene.

Av en eller annen grunn ble det til tider forfærdelig trangt på høyresiden til Glimt på høyde med midtbanen i dag. Og jeg vet ikke om jeg var helt komfortabel med Bjørkan på høyresiden i dag.

Produceren virket til tider som om han sov i timen. Kameraet hang av og til lenge igjen på spillere som ikke var med i spillet. Repriser kom når kameratet heller burde følge spillet. Ikke 100% dette.

http://www.eurosport.no/fotball/obos-li ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by perg1 »

Syns det er godkjent, mange tøffe dueller og irriterende at man ikke greier å demme opp for de to målene imot. Start hadde vel egentlig bare to målsjanser som resulterte i to gode mål fordi de fikk lov av Glimt til å sette de i kassa. Litt mer press her så hadde vi unngått det.
Start var heldig som fikk et poeng her.
TO fortsetter med å skuffe meg, ofte går Jonassen på løp mens TO prøver å slå pasning.....virker litt bakvendt på meg. Skjønner fortsatt ikke hvorfor ikke TO setter fart og utfordrer når han får overgangsmuligheter slik han gjorde før.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by stormp »

Ville det vært helt feil å gi Lowe rødt kort på straffesituasjonen? Stort klarere målsjanse enn alene med keeper og skuddfoten klar får man jo ikke...
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Knuta »

Neste kamp tro meg eller ei så har NFF/Eurosport satt opp en tirsdagskamp igjen mot TUIL hjemme. Regner med at Bodø folk står i kø til den kampen. Mye av gleden med søndagskamper er å følge Glimt, følge resultatene til de andre kampene, se tabellen som endrer seg, tippekupong, odds osv. Jeg føler meg både trist og lei at det når går uke etter uke hvor denne gleden er helt borte. Som toppen av isfjellet så blir kampen om 14 dager også på en tirsdag borte mot Ull/Kisa. Det var trist å se oppmøte på Sør Arena i går. En kamp i konkurranse med CL med Barcelona f.eks. Dette var liksom toppkampen i Obos-ligaen.
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by perg1 »

stormp wrote: Wed Sep 13, 2017 8:58 am Ville det vært helt feil å gi Lowe rødt kort på straffesituasjonen? Stort klarere målsjanse enn alene med keeper og skuddfoten klar får man jo ikke...
Vi diskuterte det også vi som satt og så kampen på Eurosport at man kanskje burde gitt rødt kort, men det er vel ofte slik at man ikke gir begge deler, altså både straffe og rødt kort.
Hadde han felt han utenfor 16 meteren så tror jeg han hadde fått rødt.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ingen87 »

Før var det slik at motstanderen ofte fikk rødt kort i slike situasjoner, men regelverket ble endret på i forkant av fjorårets EM.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 22297.html
En spiller kan ikke lenger straffes med rødt kort, straffe og karantene dersom man gjør et «ærlig forsøk» på å få tak i ballen i 16-meteren. Regelendringen sier at det nå kun kan bli gult kort dersom spilleren går etter ballen og gjør et ærlig forsøk på å få tak i den. Men: Hands (antar det menes viljehands), holding og voldelig oppførsel gir fortsatt rødt kort, straffe og karantene.
I dette tilfellet ble det ingen straff siden Glimt bomma på straffa og spilleren bare fikk gult. Kanskje hadde det vært mest rettferdig å vente til etter straffesparket før dommeren deler ut kort? Rødt hvis bom, gult hvis scoring? Kan jo også diskuteres hvor vidt Lowe prøver å nå ballen..
Førr Evig!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by tomath »

Nja, synes regelen er fornuftig slik den er nå. Straffe skal være mål, og Saltnes kunne jo ha bommet på sjansen også.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ingen87 »

Joda det er sant det..
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Kesseboy »

Jeg lurer mer på om dommeren virkelig har lov til å la spillet gå før det røde kortet. Man kan ikke dømme fordel hvis man skal gi et direkte rødt kort, men jeg trodde ikke man kunne gi fordel ved det andre gule heller. Glad for at han gjorde det, det føles riktig, men jeg er usikker på om det var regel-korrekt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by liverglimt »

Kesseboy, har du en regel å referere til på det at dommer må stoppe spillet? Høres utrolig ut, fordi to gule gir rødt og da skal en dommer ha alle data i hodet og tenke og effektuere...
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Kesseboy »

Advantage should not be applied in situations involving serious foul play, violent conduct or a second cautionable offence unless there is a clear opportunity to score a goal.
Ser at jeg tok feil, det er åpning for det -- hvis det er en åpenbar målsjanse. Godt å se det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Garrincha »

Han skulle aldri tatt straffen selv. Den som blir felt skal ikke ta straffen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Boombadila »

Ja, spør du meg burde Opseth tatt straffa.

For øvrig kunne det jo fort blitt kort til Lode. Men jeg synes dømminga til tider var litt inkonsekvent.

Den midtbanen vår blir jeg ikke helt klok på. I en periode virket det som om Angel var den eneste der utpå der med innsats og vilje til å gjøre noe.

Og kantene ble jeg heller ikke kloke på.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply