Eliteserien 2018

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Knuta »

Godt poeng Ecke når det gjelder å plukke opp de beste fruktene etter nedrykk. Viking er nede, så tippet jeg før sesongstart Viking og AAFK på de to nederste plassene. Vel jeg tror faktisk at AAFK rykker ned. Kampen søndag borte mot Sandefjord blir ikke lett. Så tror jeg at TIL spiller kval, og møter de f.eks Mjøndalen så rykker de ned.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Garrincha »

Jeg synes i alle fall vi skal forlenge med Ricardo. Når det gjelder Angel så har jeg (i likhet med sikkert mange her på forumet) studert han ekstra nøye i kampene. Og det er ingen tvil om at han har gode evner i pasningsspillet offensivt, men jeg må innrømme at også jeg ser tempoproblematikken. Så jeg er veldig usikker. Jeg tror ikke Berg er klar for å bære Glimts midtbane ennå. Men vi så senest mot Kisa at han har fotball i seg, pasningen frem til Trond var skikkelig lekker. Han må bli mer fandenivoldsk.

Opseth tror jeg innfrir også i Eliteserien, men når det gjelder Trond så tror jeg han må belage seg på mer benk neste år, og så blir det interessant å se om Trond godtar det.

Hauge har jeg veldig stor tro på, men han må fortsette å jobbe hardt. Han kan bli skikkelig supergod hvis han gjør det som kreves. Spørs hvor lenge Glimt får beholde han hvis han slår til i Eliteserien.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Elsker at tankegangen "var banens beste mot Elverum" tyder på at Patrick Berg er mer enn god nok til å bære laget neste sesong. Det bryr de seg sikkert mye om på Lerkendal, Åråsen og Aker Stadion. Guess what? Elverum er det nest dårligste hjemmelaget i våre to øverste divisjoner. De har vunnet to kamper på hjemmebane. To. Det er like mange kamper som Glimt har tapt på bortebane denne sesongen.
"Han viste god fotball mot Kisa" er heller ikke spesielt solid med tanke på hva stillingen var da han kom inn. Jeg tror Truls Svendsen hadde klart seg brukbart den siste halvtimen på Jessheim.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2018

Post by G-s-enz »

ecke wrote: Thu Sep 28, 2017 2:23 pm @Glimtsupporter: Fredrik Carlsen, Aalesund, er en spiller som jeg tror jeg ville likt i B/G. Han er litt for liten til idealmålene, men spillertypen liker jeg, ett rivjern. Han har kontrakt til 2020, men med nedrykk er det mange spillere som må byttes ut. Kanskje er Carlsen en slik.
Håper egentlig ikke vi henter han,mye skadeplaget og nedadgående kurve siste årene. Kunne fått en ny giv dog.

Om Viking og Tromsø rykker ned er det flere interessante spillere på de lagene. Øverst burde Norø Ingebrigsten stå,største talentet i Nord-Norge(utenom Hauge). Vil ikke skrive ny kontrakt pga spilletid og evt nedrykk. TILs toppskårer sålangt. Trur Trond skulle slitt med å holde plassen da.
Gjermund Åsen hadde vært gull som indreløper.
Lasse Nilsen hadde vært bra på venstrebacken,Glimt har prøvd å hente han tidligere.

Viking har Andre Danielsen på høyreback,undervurdert spiller men uvisst om de slipper kapteinen som også er lokal.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by ingen87 »

Det blir brukt som et argument at Patrick Berg ikke spiller i sin beste posisjon og at det er urettferdig å dømme ham før han får den tillitten.

Dette minner meg litt om Stefan Johansen som konsekvent ble brukt på venstre kant. Lite visste vi om at han skulle bli landets beste sentrale midtbanespiller (og spiller for øvrig) få år etterpå.

Spørsmål:
- Er Patrick Berg god nok til å satses på, konsekvent, i sin beste posisjon?
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2018

Post by G-s-enz »

Jeg tror ikke det,enda. At han kan bli det,absolutt. Men jeg stiller spørsmålet,har Glimt råd til å la han spille fast som anker i en sesong vi sannsynligvis kjemper om å unngå nedrykk? Ser heller at han blir lånt ut evt er førstemann inn på laget ved skader/suspensjoner.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Novi »

Akkurat her tror jeg vi kan legge diskusjonen på hylla, vente til han forhåpentligvis får noen kamper å spille seg inn på nå i slutten, og så ta en vurdering etter det. Hell, han er under kontrakt, og det skal ikke settes noe førstelag for sesongen 2018 før man er ferdig med dette året, og hatt 3 mnd med trening. En gutt på 19 år vil jo ha mye utvikling, så det som er interessant er hva han kan gjøre frem til da, og hva man kan se av utvikling mens han er i rollen.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Eliteserien 2018

Post by ecke »

G-s-enz wrote: Thu Sep 28, 2017 5:39 pm Håper egentlig ikke vi henter han,mye skadeplaget og nedadgående kurve siste årene. Kunne fått en ny giv dog.
Fredrik Carlsen har 22 kamper av 23 i årets sesong, start 21. byttet inn 1 og byttet ut 3. Trener Fredriksen uttalte da de resignerte kontrakten tidlig i år (https://www.aftenposten.no/100Sport/fot ... 3650b.html): – Fredrik er en spiller som er svært viktig for oss, både på og utenfor banen. Han er en ledertype som alltid går foran med sin innsats og tæl.

Dette høres verken skadeplaget eller særlig nedadgående :-)
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2018

Post by G-s-enz »

Joda Ecke,han har spilt mer siden 2014 og 2015 sesongen der han spilte 7 kamper til sammen fra start. Synes ikke han har vært spesielt bra etter de to sesongene.Gnistrende bra i 2013 sesongen.

Hva han gjør på trening ifølge Fredriksen er selvsagt ett stort pluss.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2018

Post by gavharr »

Ja, da var vi klare...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien 2018

Post by Trapattoni »

G-s-enz wrote: Thu Sep 28, 2017 5:39 pm Viking har Andre Danielsen på høyreback,undervurdert spiller men uvisst om de slipper kapteinen som også er lokal.
Snart 33 år gammel spiller på kraftig nedadgående kurs? Oh, dear.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2018

Post by G-s-enz »

Vel,vi må ikke undervurdere å ha litt rutine inn i laget. Per nå er det 3 spillere med ett betydelig antall kamper på toppnivå.

Hadde ikke henta Danielsen selv tror jeg,men han er nok det beste alternativet om man skulle hente noen fra Viking. Han var forøvrig meget god i vår,selv om laget var elendig.
Om vi skulle gå for en realistisk høyreback fra TL ville jeg valgt Coly fra Kristiansund,men de rykker ikke ned.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2018

Post by gavharr »

Mener nå Ryerson ville vært det beste valget om man skulle plukke noen fra Viking. Men han spiller nok i en større klubb enn Glimt i 2018.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Knuta »

Ryerson ja, meget god spiller.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2018

Post by G-s-enz »

Jupp,men vi blir nok priset ut der så anså det som usannsynlig :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Nå håper jeg Glimt benytter muligheten oktober/november uten nerver og opprykk-/nedrykksstrid til å øke intensiteten enda mer på trening slik at spillerne står enda bedre stilt neste sesong.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Zann »

Jeg tror det er viktig at Trond Olsen er med videre, men han må akseptere at han ikke har klippekort på laget lenger. Kapteinsbindet bør vel også overtas av Bjørnbak.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Buster »

G-s-enz wrote: Sun Oct 01, 2017 10:31 pm Om vi skulle gå for en realistisk høyreback fra TL ville jeg valgt Coly fra Kristiansund
Interessant valg! Jeg har sett mange kamper med Kbk i år, og syns Coly minner mest om en fribryter. Hvis han spilte på Glimt ville jeg vært konstant redd for at han skulle klarere ballen i eget mål, eller meie ned en motstander i feltet, eller klikke helt. Eller alt samtidig.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2018

Post by G-s-enz »

Du har rett i at han har enorm fysikk som han vet å bruke. Men tror han ville passet Glimts måte å spille på langt bedre enn KBKs måte å spille på. KBKs backer er ikke veeeldig ofte med på overlapp fremover.

Jeg liker KBKs pragmatiske tilnærming men det gjør jo at samtlige ser ut som fribrytere minus spissene,heldigvis har spillerene ferdigheter når de har sloss til seg ballen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by J I P »

Under forutsetning av at VIF berger plassen så skal altså Glimt møte Enga på Intility arena
https://www.vartoslo.no/supportere-krit ... jemmebane/

Dette stadionnavnet er ikke det enkleste navnet å huske men hvis man splitter det opp litt, da kan det hende at det sitter til slutt
Intil i ty arena 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by ingen87 »

Litt morsomt at de mener de "selger sjela" når de selger stadionnavnet på et stadion som er 1 mnd gammelt! :p
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Knuta »

Ville heller kalt det Infertility Arena. Passer vel best for VIF akkurat nå.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Eliteserien 2018

Post by liverglimt »

Det er mange år siden VIF hadde sjel. Så like greit å starte med litt ekstra penger for å selge stadionnavnet.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2018

Post by gavharr »

Aspmyra Stadion klinger ganske bra når jeg tenker meg om...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by Sulliken »

Nå skal det nevnes at Intility er et oslobasert teknologidirma med base i Schweigaardsgate, under 1 km unna Vålerenga busstopp.

Så det ER en lokal forankring for VIF i stadionnavnet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply