Eliteserien 2018

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Novi »

Åh, jeg tenkte også overganger som i spillere :) Begge deler er vel like feil per d.d. Er vel også nærmere å være god på spilleroverganger enn overgangsspill.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

AN kjører opp en livesending i forbindelse med en gave til frivillighetsarbeidet i Glimt pålydende en mill. Vel og flott det, men det er kun en SNN-representant og Ramsvik med mikrofonene. Ingen AN-journalist i nærheten. Her kan ikke AN kalles å være et mikrofonstativ engang. Presseetisk betenkelig.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2018

Post by gavharr »

Trodde jeg så Stian Høgland der. Blir nok gjort noen intervjuer nå.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Wendigo »

Fullstendig ukjent juvel, funnet under en busk 50 meter fra myra.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Så... Mesterfinalen avlyses pågrunn av dårlig vær, men Lillestrøm-Rosenborg skal likevel spilles inne i LSK-hallen på akkurat samme tid bare innendørs i en OK hall noen hundre meter bortenfor. Norsk fotball får de lederne de fortjener, I guess, men det er jo helt kokko.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Novi »

En kamp det antakelig er svært lite interesse for uansett kunne gjerne bare blitt flyttet til den hallen. Så hadde man spilt den en plass som hadde passet generell publikumsinteresse. Folk er klare for tellende kamper - dette er jo uansett bare en glorifisert treningskamp.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Helt enig. Og når de UANSETT skal spille og billetter var bestilt blir det bare kål.

En annen ting: Pressetreff som sådan har nok utspilt sin rolle, men i dag har det altså vært Avspark 2018 - et forholdsvis svært arrangement med alle klubber tilstede. Men sendingen finnes INGEN steder på internett? Jeg trodde Aalbu skulle ta fotballen tilbake til folket, men den gang ei.

Får vi en seriepremiere med én kamp mer enn fem tusen på tribunen (S08-RBK)? What a joke.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Novi »

Er noe med det å skape engasjement rundt fotball når man får -10 grader og loads med snø når man åpner døra om morgenen. Nærmere julestemning enn fotballstemning.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2018

Post by mortsto »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/m6rjj ... tt-lag-her
VG la ut oversikt over sesongkort for en uke siden. Blir nok fort utdaterte tall nå inn mot seriestart, men ting tyder åpenbart på at noen jobber veldig godt med dette. Glimt hadde pr 28.02 solgt rundt 1000 kort, og har faktisk aldri solgt mer. Det tyder vel bare på at den innsatsen som er gjort tidligere har vært helt elendig. Kristiansund har solgt 3700 og har sagt stopp for i det hele tatt å kunne selge enkeltbilletter.
Håper gode treningskamper, og spes generalprøven fører til en liten boost i salget.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Tar man fire poeng før pausen håper jeg klubben kjenner sin besøkelsestid og fortsetter å selge rabatterte sesongkort. Da er det bare spilt én hjemmekamp og folk kan ane at det er ting på gang. OG: Det er varmere i været.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Jeg fant forøvrig Avspark 2018-sendingen på Eurosport Player. Det var drita kjedelig sammenlignet fra de forrige sesongene (og det sier jo egentlig alt) og midt i sendingen begynte de å sende et hopprenn fra OL, så det var ikke noe intervju med Glimt-kaptein (?!) Ulrik Saltnes.

Jeg var i utgangspunktet positiv til ny rettighetshaver, men mer lunken nå. Ja, det betyr mer penger til Glimt og de andre klubbene, men oppmerksomheten er jo null. At det kommer et par uker etter OL har nok litt å si både for Discovery og oss publikummere, men at det skulle være SÅ svakt er jeg likevel overrasket over.
Og det Fotballkveld-programmet de kjører på søndagskveldene er skuffende tannløst og kjedelig.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Garrincha »

Hvis prisen fortsatt er 99,-pr mnd for å se kamper i eurosport player er jeg fornøyd. Siste halvåret med TV2 var det svindyrt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Prisen å betale for 1500 stykker på Aspmyra er en annen side av det budsjettet...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Knuta »

Nå begynner NFF og flytte kamper i runde 2 som skal spilles på naturgress, Sandefjord og Stabæk hjemme. Hvorfor kan man ikke spille alle kampene på kunstgress de 2 første omgangene før påske?, når man vet at naturgressbanene ikke er klare i mars.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by ingen87 »

Ser poenget, men ut fra Glimts sitt ståsted er det lite gunstig å få to hjemmekamper i den fasen av sesongen hvor færrest tilskuere finner veien til stadion. På en annen side kan det jo gi en liten kick-start på sesongen. Ikke for det, da vi rykka ned sist leda vi serien til påske ^^,
Last edited by Sulliken on Sat Mar 10, 2018 8:29 am, edited 2 times in total.
Reason: Grammatikkfacisten rettet Når/da feil.....(sorry)
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by J I P »

Her er 9 mediers tips for eliteserien
https://www.vg.no/sport/fotball/i/1kXGA ... liteserien
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Eliteserien 2018

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Jeg blir så lei av dette maset om at seriestarten starter for tidlig. Det er altfor flyktig argumentasjon. Det er akkurat de samme folkene som mener dette i disse dager som kommer til å argumentere mot seriekamper når folk enten er på bamseklubber på Lanzarota eller spiller svensktoppar for fulle mugger i ei campingvogn i Piteå Havsbad. De er i alle fall ikke i nærheten av noen norske tribuner eller TV-skjermer for den del. Man må enten mene det ene eller det andre. Som oftest mener folk begge deler og det synes jeg er problematisk.

Ja, jeg skjønner at NFF er et lett mål og at de i veldig mange tilfeller gjør seg selv til ei skyteskive. Men i dette tilfelle er det klubbene, både som selvstendige aktører, men kanskje mest gjennom interesseorganisasjonen Norsk Toppfotball som bestemmer når serien skal starte. NFF er kanskje de aktørene som bryr seg minst om når seriekamper spilles; de får jo pengene sine likevel. Og det er jo dette som er poenget. Pengene rår og det er det som er hele grunnlaget til norsk fotball. Og det er disse som sørger for at fotballklubben din kan hente en spiss til noen millioner eller en serbisk keeper som går rett inn på laget. Alternativet er enda tommere tribuner, enda tommere sofaer og klubben din må til takke med å hente spillere fra 2. divisjon. Alt var ikke bedre før.

Jeg er en stor supporter av norsk fotball. Men denne supporterkampen mot mandagskamper, NFF og TV-selskaper mener jeg virkelig starter i feil ende. Det er ikke disse faktorene som utgjør problemet til norsk ball.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Knuta »

Jeg mener at serien bør starte rundt 1.april og maximum 2 ukers sommerpause. Det er jo meningsløst at fotballen tar 4 ukers ferie når banene er på sitt beste og det er godt og varmt for publikum. Det med tidlig start er det først og fremst RBK, Molde og VIF som vil ha. Nå klager jo RBK på banen i Sarpsborg så teori og praksis går mange ganger ikke i hop.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Garrincha »

Været har jo vært spesielt i år så derfor blir det mye fokus på snø. Jeg er enig i at med Larsson at det er kanskje litt vel mye syting rundt omkring om akkurat dette med seriestarten. Vi er da tross alt nordmenn og vi bør takle litt sne, også når det gjelder fotball. Det syns det er litt sjarm med det hele - kampen i går med måkingen og den turbotraktoren som plutselig kom inn som en superhelt i tv-bildet og 40 minutters ekstra pause - jeg kommer ikke til å glemme denne kampen så fort.

På den andre siden er det selvsagt mer publikumsvennlig med en senere seriestart og flere kamper på sommeren.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Crazy horse »

Kr.sund-VIF. To lag som vi absolutt skal kunne konkurrere godt mot. Nivåforskjellen mellom tippeligaen og toppen av Obos er ikke stor, om det er noen i hele tatt.
Fotball er nesten alltid morsomt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Garrincha wrote: Mon Mar 12, 2018 5:14 pmPå den andre siden er det selvsagt mer publikumsvennlig med en senere seriestart og flere kamper på sommeren.
Man skulle jo gjerne tro det, men det er jo ikke slik i det hele tatt. Hele Norge er på ferie i juli. Se på tilskuertallene i juli (mot vanlige motstandere, jeg husker også at det var ganske fullt mot RBK tidlig i juli i 2015). Vil tro at potensialet for å få folk på kamp i midten av mars, hvis det klaffer med været, er større enn å få folk til å droppe hytta, charterferie eller Soløyvannet når været er som best i juli.

"Spill fotball når banene er som best!"
1. Hele Europa har spillefri når banene er som best
2. Hele Norge er bortreist når banene er som best
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien 2018

Post by Trapattoni »

Det var flere tilskuere(solgte billetter) mot Lillestrøm nå på søndag enn det var mot Rosenborg 2. juli 2016.
I 2015 var det flere mot Rosenborg 5. juli. Men kun marginalt, 3960.
Last edited by Trapattoni on Tue Mar 13, 2018 10:20 am, edited 1 time in total.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Novi »

Æsj, fakta altså.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Knuta »

VIF har som vanlig flaks. KBK misser straffen da spilleren sklir og ballen toucher begge beina. Selv om den går i mål annulerer dommeren. Et årvåkent blikk fra dommeren der, selv om de fleste trodde det var mål. KBK hadde fortjent seieren etter spill og sjanser.
Post Reply