Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Helt enig. Moberg og Moe våre svake punkter fordi teknikken er håpløs og man vet aldri hva som skjer mår de er innblandet. Og så må Glimt slutte med å prøve å forsere med farlige driblinger som skapte farlige overganger.
NB: nå ser jeg ikke på Glimtstudio. Orker ikke det da de holder et veldig lavt fotballfaglig nivå. Mest tull og tøys. Mye humør men lite humor.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Vegard »

Taktisk triumf. Spesielt det høye presset mot slutten av kampen var strålende. Fikk hjertet i halsen da Moberg lagde frispark på omtrent samme sted som mot Odd. Denne gangen gikk det bra, men dette må bort og det vet han jo selv. Har ikke sett så mye av Zinkernagel og Isidoro før og ble positivt overrasket.

Krampen til Isidoro i egen 16-meter 4 min på overtid - var den et lite stikk til Tromsøs oppførsel 16. mai? Velger å tro det!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Takk for at du oppreist og stødig og ikke falt ned på samme lave nivå som en del andre aktører når det blåste som verst for noen uker siden. Du gjorde det eneste riktige og nå er det ro og harmoni i gruppa og det vises også med spilleglede og innsats. Det er ikke lett å komme inn i et Glimt miljø og slåss mot gammelt kameraderi.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Mr Bean »

Rett skal være rett: Jeg kritiserte KK når det gikk dårlig og vi tapte kamper, men nå skal du få ros fra meg for at du har begynt så smått og få laget på rett kjøl igjen .. :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Jepp, såpass store må man være! Vi skal fortsatt prestere og ikke havne på svært lavt bunn-nivå de resterende kampene, men det ser ut som at man har snudd noe oppe i hodet på spillerne. Så har man sikkert lært noe av at det ble så dårlig stemning som det ble før man klarte snu det. Og det er jo teit å sparke noen rett etter at de faktisk har fått verdifull erfaring :-)

Kjetil dro fram det at vi har løftet bunn-nivået i intervju etter forrige kamp, og det tror jeg er viktig. Var ille mot Godset, men utover det har vi vært stabilt på et høyere nivå enn vi ofte har sett før.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Synes vi har sett mye bra de siste kampene. Det er positivt. Men; jeg er ikke villig til å "friskmelde" Knutsen helt ennå på det grunnlaget isolert. Det er en egen glimttradisjon å være ekstremt variable i løpet av en sesong. Knutsen må bevise at han klarer å være "bedre enn markedet" over tid.

Jeg er imidlertid fornøyd med at det ikke ble noen trenersparking, selv om jeg synes kontraktsforlengelsene kom unødvendig tidlig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Loffen »

Henger meg på Kesseboy. Jeg har fulgt Glimt for lenge til å basere all tillitt på en liten, men allikevel (det skal han/de ha) stabilt god periode.
Det skal sies at han håndterte den kelaen for ei stund sia på en god måte. Faktisk litt overraska, gitt noen uttalelser han kom med i våres.

Venter til sesongslutt med å gi sluttkarakter, men foreløpig ser det bra ut.
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Har trua på Knutsen. Synes totalt sett han har gjort det bra. Og det virker som spillerne har trua på han også.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Boombadila »

Opplegget er vel at KK skal være hovedtrener alene til neste år. Det kan jo på mange måter bli spennende, også med tanke på spillerlogistikken i vinter, men og hvordan han løser den rollen han da skal ha. I hvert fall på papiret. Og får han kanskje en assistent?

Ellers liker jeg det han prøver på med høyt press. Vi så det mot Tromsø, godt høyt press gjorde at de brukte flere minutter på å spille seg ut, kontra der man kunne komme seg fram og få legg i boksen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kjetil Knutsen er tatt ut til UEFA PRO - som skal foregå fra 2018-2020. UEFA Pro lisens er Europas høyeste offisielle trenerutdanning
https://www.fotball.no/trener/2018/utta ... ro-lisens/

Utdanningsavgiften er på 125.000 kroner
https://www.fotball.no/trener/uefa-pro- ... ro-lisens/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Boombadila wrote: Wed Sep 05, 2018 3:55 pm Opplegget er vel at KK skal være hovedtrener alene til neste år. Det kan jo på mange måter bli spennende, også med tanke på spillerlogistikken i vinter, men og hvordan han løser den rollen han da skal ha. I hvert fall på papiret. Og får han kanskje en assistent?

Ellers liker jeg det han prøver på med høyt press. Vi så det mot Tromsø, godt høyt press gjorde at de brukte flere minutter på å spille seg ut, kontra der man kunne komme seg fram og få legg i boksen.
Skal Aasmund slutte eller gå inn i ny stilling? Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Boombadila »

Aasmund skal vel være sporsdirektør, mens KK skal være hovedtrener. I år står begge som hovedtrener på papiret, siden KK mangler Uefa pro-lisensen.

I teorien skaper da dette et rom for en ass.trener til KK.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Med er ikke sportsdirektør også den som har hovedansvar for spillerlogistikken, selv om man samarbeider med hovedtrener om det? Hva ellers gjør en sportsdirektør? Jostein Flo i Godset har vel i allefall ansvaret i den klubben på spilletlogistikk mener jeg å ha lest.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Ja Aasmund skal ha ansvaret for spillerlogistikken. Som i år mao,bare at han har tid til det.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Tid får han ikke før en assistent kommer inn. Sier seg selv det.

Og - er han den som bør ha akkurat det ansvaret? Tør ledelsen/styret ta den diskusjonen?
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by ecke »

Tittelen til Aasmund Bjørkan blir "sportslig leder" fra 2019 (Frode Thomassen er daglig leder), og Bjørkan beskrev arbeidsdelingen foran 2018 i AN, og som nå er skutt ut til 2019, pga Knutsens lisensmangel. https://www.an.no/glimt/fotball/elitese ... 5-4-637525
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Jeg er veldig fan av Knutsen, og har vært det siden første gang han åpnet kjeften etter kamp. Han ser de samme kampene som meg. Akkurat det gjør det lettere å tro på ham i andre uttalelser. Nå håper jeg bare at ikke Amor er altfor sinna på ham. Vi trenger begge to i toppslag.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Vi har sett mindre eksperimenter i de siste kampene enn før oppvaskmøtet. At det måtte ett møte til for å finne formen er så glimtsk at å friskmelde laget fordi at de har vunnet noen kamper. Kom an folkens, stikk fingeren i jorda og finn virkeligheten, det er rått og kaldt.

Gledelig at det vinnes kamper og at vi sannsynligvis får se toppfotball til neste år på Aspmyra. Så håper jeg at det blir med ett trenergjeng som slutter å finne hjulet opp på nytt. Bruk mannskapet slik de er best og få full fart på dem. Så blir det gode resultater neste år.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

liverglimt wrote: Thu Sep 06, 2018 1:36 am Vi har sett mindre eksperimenter i de siste kampene enn før oppvaskmøtet. At det måtte ett møte til for å finne formen er så glimtsk at å friskmelde laget fordi at de har vunnet noen kamper. Kom an folkens, stikk fingeren i jorda og finn virkeligheten, det er rått og kaldt.
This. Er lei av at man ser det går ræv over lengre tid, og man bare venter på at en eller annen event skal få "det store møtet" til å skje, slik at man spiller 4-3-3 igjen. Noen ganger er det vanvittige braktap som skal til, mens denne ganger var det nok Olsen-saken.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Helt siden Gåres tid har Glimt i sine beste sesonger hatt et solid forsvar og raske overganger.
I år har vi ikke alltid vært like fornøyd med overgangsspillet til Glimt.

Likevel - hvis vi sammenligner Glimt sin form med våre konkurrenter så har utviklingen i år vært stigende - også i kampene før tapet mot Godset og Olsen farewell.
Jeg har laget denne lille oversikten (basert på NIFS over hvordan Glimt sin form har vært siden seriestart - sammenlignet med våre motstandere

Formtabellen Glimt sine plasseringer

Siste kamp 2. plass Seier - Sarpsborg hjemme - Resultat 3-1 :glimt
2 siste kamper 1. plass - Seier - Tromsø borte - Resultat 1-2 :glimt
3 siste kamper 3. plass - Uavgjort - Odd Hjemme - Resultat 1-1 :LFC
4 siste kamper 1. plass - Seier - Kristiansund hjemme - resultat 3-0 :glimt
5 siste kamper 4. plass - TAP - Strømsgodset borte - resultat 4-0 :guns
-- --- ---
6 siste kamper 3. plass Uavgjort - Brann hjemme - resultat 2-2 :LFC
7 siste kamper 3. plass Uavgjort - Vålerenga borte - resultat 2-2 :LFC
8 siste kamper 4. plass Uavgjort - Sandefjord hjemme - resultat 1-1 :?
9 siste kamper 4. plass Uavgjort - Stabæk borte - resultat 0-0 :LFC
10 siste kamper 4. plass Seier - Ranheim hjemme - resultat 4-0 :glimt
-- ---
11 siste kamper 6. plass Tap - Start borte - resultat 1-0 :guns
12 siste kamper 9. plass Tap - Tromsø hjemme - resultat 0-1 :guns
-- --- ---
13 siste kamper 7. plass Seier - Molde borte - resultat 1-2 :glimt
14 siste kamper 7. plass Uavgjort- Strømsgodset hjemme - resultat 2-2 :LFC
15 siste kamper 6. plass Uavgjort - Sarpsborg borte - resultat 1-1 :LFC
16 siste kamper 7. plass Uavgjort- Kristiansund borte - resultat 1-1 :LFC
-- ----- ---
17 siste kamper 10. plass Tap - Rosenborg hjemme - resultat 0-1 :guns
18 siste kamper 11. plass Tap - Odd borte - resultat 1-0 :guns
19 siste kamper 11. plass Tap - Haugesund hjemme - resultat 0-3 :guns
20 siste kamper 11. plass Tap - Brann borte - resultat 2-0 :guns
21 siste kamper 11. plass Seier - Lillestrøm hjemme - resultat 3-1 :glimt

Etter at vi snudde tapsrekken mot Kristiansund med uavgjort så har det ikke vært så ille resultatmessig - bortsett fra de to tapene mot Tromsø og Start i Mai.
Og nå som Glimt ligner seg selv igjen så har også 3-poengerne begynt å komme.
Last edited by J I P on Fri Sep 07, 2018 9:51 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Boombadila »

Dette er jo kanskje mat for en annen tråd, men om vi ser på tabellen og sammenligner med f.eks Tromsø(som jo har blitt hyllet i riksmedia), så står de altså med 9 seire, 2 U og 10 tap. Sammenlign det med våre 6 Seire, 8 U, og 7 tap.

Vi har med andre ord spilt veldig mange jevne kamper i år. Vi slipper bare inn 2 mål det siste kvarteret, men vi slipper inn flest mål fra 31-45min.

I tillegg er jo sjansestatistikken etter 15 runder(den siste jeg fant) interessant lesning, men og en fortsettelse fra fjoråret:
14. Bodø/Glimt: 21,74 % (69 målsjanser, 15 mål).
'
Så moralen er vel at spillerne har vært typisk glimtsk, mens treneren kanskje er den som ikke har vært det. Neste år blir vel på mange måter lakmustesten for det.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Nå begynner til og med jeg og miste troa litt. Ikke fordi jeg ikke mener Knutsen er en god trener, men det virker som om spillergruppa trenger nye impulser. Vi trenger kanskje en litt mer myndig og autoritær type. Hei Tom Nordlie!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimt1916 »

Fuck Tom Nordlie
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Gvandreassen »

Skal vi virkelig begynne der igjen? Jeg håper jeg slipper å se Tom Nordlie på sidelinjen for Glimt. Virkelig.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Samme det, bare vi får inn en kar som kan bruke "hårføneren" en gang i ny og ne.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply