Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimt1916 »

Det er ikke det samme hvem man henter inn. Nordlie er selvfølgelig kvalifisert fotballfaglig, men når man oppfører seg som dette er man ikke kvalifisert på andre områder; https://www.nrk.no/rogaland/fotballspil ... 1.13862314
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Kan vi ikke bare hente en eller anna serbisk krigsforbryter som har sona ferdig, da? Rimelig god på hårføner tipper jeg, og alle fortjener jo en ny sjanse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Trenger ikke overdrive da, er ganske sikker på at du skjønte hva jeg mente. Trenger ikke være usaklig.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Jeg er litt mer seriøs enn jeg er villig til å innrømme.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Tror heller vi skal se litt på spillemateriellet Glimt har. Ingen skal si meg at Moberg, Saltnes, PB, Lode, Moe, Drage, MK, Angel, Ricardo osv osv er spillere som klubber står i kø for å hente. I tillegg har JPH og flere unggutter stagnert. Sånn sett har vi fått ganske mye ut av gråstein. Men å bytte 2 spillere i det 91 og 93 minutt er menigsløst. Dette gjøres dersom man leder og skal hindre rytmen i angripende lag. Her må noen fortelle KK at dette er bare vås.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Loffen »

Jeg for min del ga opp Knutsen for flere måneder sida. Hvorfor? Ja han er ikke god nok.

Kampledelsen i dag. Fettsjit.
At spillergruppa ikke er god nok er jo en direkte konsekvens av at han og Bjørkan styrer. Tom Nordlie. Nei.

Spillergruppa er kanskje ikke bra nok, men jeg trur f#+n ikke Knutsen hadde funnet sand i Sahara uansett.
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Loffen wrote: Wed Sep 26, 2018 11:48 pm Jeg for min del ga opp Knutsen for flere måneder sida. Hvorfor? Ja han er ikke god nok.
Samme her. Det er ikke det samme som å si at man trenger trenerskifte for å berge seg i år - men det hadde vært svæææært fordelaktig for Glimt om de ikke fornyet med trenerene i vår. Akkurat den tabben er nesten på Badou-nivå, og her har man ikke blitt lurt av tyrkere heller.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kjetil sa før sesongen at han hadde mislykkes i stillingen sin hvis Glimt rykker ned.

Det regner jeg med at han tar konsekvensen av hvis nedrykk blir et faktum og at han da ber om å bli løst fra kontrakten sin.

Jeg tviler sterkt på at Glimtstyret vil sparke han før et eventuelt nedrykk er et faktum - hvis vi da ikke mot formodning ligger på nedryksplass for eksempel 3-4 kamper før slutt, da vil de nødvendigvis bli tvunget til å gjøre noe.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

En ukultur jeg er, og har vært en stund, møkklei av er den kannibalismen som foregår i og rundt Glimt.

Tord Kolstad jobber gratis i mange år, bruker egne penger på klubben og så fort det var et reelt alternativ... Neeeext
Benn Eidissen jobber gratis i mange år, bruker egne penger på klubben og så fort det var et reelt alternativ... Neeeext
Øystein Gåre jobber dag og natt for Glimt og så fort det var et reelt alternativ... Neeeext
Bjørn Tore Hansen jobber dag og natt for å berge Glimts eksistens og så fort han hadde gjort det... Next
The list goes on.

Glimt-kulturen spiser opp folk og det skal så forbanna lite til før de som ansettes eller blir valgt erklæres udugelige. Jeg har hatt, og har, en kritisk tilnærming til Kjetil Knutsen. Men jeg har tro på at så lenge man får jobbe over tid vil man kunne få resultater.

Slutt med kannibalismen. Slutt å spis opp folk. Det er ikke sunt og det er en av grunnene til at Glimt ikke har større fotfeste i byen enn 1100 tilskuere i en livsviktig bunnkamp i slutten av september.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Det gjelder vel på alle plan også spillere som er i stallen. Slutt med mobbing. Jeg tror KK er en god trener men sliter fortsatt med 'gamle spøkelser' i Glimt systemet. Men han må få beskjed om å bytte inn spillere på overtid når vi ligger under er bare tull og vås. Men det har han sikkert forstått nå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Der satte du ord på noe, Larsson.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Absolutt også spillerne. Det er for mye "what have you done for me lately"-greie blant Glimt-supporterne. Hukommelsen går to uker bakover - på godt og vondt. Og jeg er så pisslei tendensiøse supportere. Enten så har du troen på noe eller så har du ikke det.

At mye av det som florerer her er mobbing går jeg derimot ikke med på. Kritikken går for det meste på hva de leverer på banen. Og der stopper det som regel, hvertfall her inne. Og kritikk er bra. Det driver debatten videre. Men kritikk er noe helt annet enn at man vil ha dem på hodet og vekk ut av byen. Som det er mye av i sosiale medier om dagen. 67 stykker har på Glimtforum'et på Facebook stemt for at de har mistet troen på Knutsen. Mange av disse er sikkert veltenkte og reflekterte, men det er ikke alle. Og kannibalismen som har preget klubben og byen de siste 30 årene bidrar. Glimt-supportere tror alltid at alternativet på den andre siden av gjerdet er mye bedre. Guess what? Det er ikke det. Og hvertfall ikke i slutten av september.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Nåh, du har ikke figurert mye på andre lags forum om du trekker frem dette som et hvor de fleste er ureflekterte og historieløse. Diskusjonene holdes overraskende saklige her, mtp at det er Glimt man snakker om. facebook er det værre på.

Og Knutsen har da vitterlig hatt nok tid som hovedtrener til at vi skal kunne dømme hans prestasjoner med laget. Likeså Bjørkan med sin spillerlogistikk. Det er ikke umulig at de begge utvikler seg positivt over tid, men deres prestasjoner og kompetanse per NUH er ikke forenlig med at Glimt ønsker bli norges beste på spillerutvikling, og være stabil på top 10 i eliteserien.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Jeg har for min del mista trua på prosjekt Bjørkan/Knutsen, men det betyr faktisk ikke at jeg vil ha dem sparka (langt mindre rulla i tjære og fjær). Jeg vil (som jeg ville med Ingebrigtsen, blant anna) at klubben benytter anledninga til å tvinge seg sjøl til å endre på hvordan klubben jobber med sport. Det betyr at det ikke kan være trenergeniet som kommer inn og har både ansvar og ære for resultater, men at treneren er leder for et sportslig apparat som også bidrar og har medansvar og får credit for det som går bra.

Jeg vil at klubben skal være i stand til å evaluere trenerne på en sånn måte at de kan utvikle seg i riktig retning; at trenerne ikke er ferdig vare når de kommer, og brent opp når de drar.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

+1 der Kesse.

Uansett en molboeravgjørelse å sparke trenerene nå. Ikke tror jeg det skjer heller 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Loffen »

Jeg mener Knutsen pr. dags dato ikke holder nivået.

Når det er sagt så håper jeg at Glimt freder han ut sesongen (det gjør de nok mest sannsynlig. Når det svinger så mye som det har gjort denne sesongen så er det et tegn på flere ting, men én ting er at Knutsen tidvis gjør noe rett.

Derfor vil jeg se om han klarer å fullføre det han holder på med, sjøl om at jeg ikke har trua. Skulle vi rykke ned er det en følge vi må ta.

Sjøl om at jeg svartmaler Knutsen, slik jeg gjorde i går kveld :skål , så mener jeg at supporterne fortsatt må støtte. Denne gryta med dritt som FB-varianten har satt på kok hjelper ingen.
Dessuten er det ikke noe nytt at VELDIG mange bodøværinger har ei sinnsykt arrogant holdning til byens fotballag nr. 1...
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Jeg har trua på kontinentet. For å si det sånn, alle ledere gjør feil, å være leder er en kontinuerlig prosess der man høster erfaringer og blir bedre. Knutsen har gjort rette ting og han har gjort feile ting. Kvartfinale i cupen er faktisk ganske ok relativt sett. Pr dags dato er det fem prosent sjanse for å rykke ned. Det er som "forventet pluss" av en nyopprykka klubb. Glimt er en liten klubb med begrensede ressurser. Så på overgangsmarkedet er det ikke bare å hente den og den. For en klubb som Glimt tror jeg mye av spillerlogistikken beror på tilfeldigheter og flaks. Med det mener jeg at man "kommer over" en spiller man har råd til å hente. Det går også på at man har spillere på kontrakt som må vekk når nye skal inn. Jeg tror ikke det er en enkel jobb å drive med spillerlogistikk i Glimt.

Jeg har et veldig positivt inntrykk av KK og tror han kan utvikle laget videre. Ikke glem at Alex Ferguson trengte mange sesonger i MU før det ble skikkelig sving på sakene.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Sett i ettertid, Trond Olsens nedadgående kurve ser ut til å vedvare da han er reserve i Sogndal, og uansett om det var smertefullt, så kan man si at det var korrekt å ta oppgjøret med Olsen. Hvem måtte ta den drittjobben? Jo det var Kjetil Knutsen. Rett etterpå gikk laget inn i en meget god periode. Det blir veldig fort glemt.

Vi har hatt to knepne tap nå mot Start. Det er faktisk sånt som skjer i fotball. Fotball er jævlig mye mer tilfeldigheter enn vi erkjenner. Vi burde vunnet i går, men marginene gikk ikke vår vei.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by dagobert »

Hadde vært morsomt å vite om det å ligge lavt i 2omgang var taktikken eller om de blei spilt lave.
Resultatet ble ihvertfall at Glimt lot Start ta over kampen.
Om det ikke var planen burde trenerne ta grep og prøve å få forandret kampforløpet. Og om det var planen så var det en taktisk bommert av trenerne.
Synes uansett de burde tatt grep tidligere i kampen, å bytte langt inn i overtiden er noe man gjør når man leder og vil stykke opp spillet :?
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Garrincha wrote: Thu Sep 27, 2018 4:01 pm .... Rett etterpå gikk laget inn i en meget god periode. Det blir veldig fort glemt.
Like fort som man glemmer at Glimt regelmessig trenger slik oppvask internt, fordi man kjører seg selv helt fast? Det er mer interessant, enn at man klarte noen uavgjort og 2 seire på rad etter en halv sesong med ræv.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Hei, Kjetil! Du kan gjerne se litt på denne: https://video.eurosport.no/fotball/anal ... ideo.shtml

Ikke fordi Christian Gauseth er noe slags fotballtaktisk geni, eller fordi at å utfordre Hovland/Reginiussen på fart er en ny type krutt eller noe, men fordi det er en del fine eksempler på hva du kan gjøre når indreløperne dine ikke stiller seg på 16-meter-streken mens stopperne triller ball.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Lite KK kam gjøre når Opseth bommer på tre hundre prosent sjanser. Hadde bare 2 Av dem gått inn ville vi vunnet kampen og stor jubel på forumet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Ofte man kunne vunnet kamper om man hadde skåra på to tredeler av sjansene sine.

Men jeg prøver å peke på et gjennomgående problem med Glimts spill, et problem som har vedvart i hele Bjørkans regime.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Knuta wrote: Tue Oct 02, 2018 11:35 am Lite KK kam gjøre når Opseth bommer på tre hundre prosent sjanser. Hadde bare 2 Av dem gått inn ville vi vunnet kampen og stor jubel på forumet.
Utfordrer deg til å vise til de 3 100%-sjansene. Tror vi har svært forskjellig klassifisering av scoringssannsynglighet på sjansene om de 3 i første-omgang var 100%-sjanser.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Opseth har åpent mål på en retur, setter ballen over kassa. Opseth header utenfor fra 1 meter. Vet ikke hva den tredje er, men de 2 burde vært mål på.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply