Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
geir
Posts: 5
Joined: Fri Apr 07, 2017 9:36 am

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by geir »

Moberg spilte mest defensivt på midtbanen i Åsane, og var en utmerket ryddegutt som også bidro fremover på banen. Mener å huske han spilte en del som stopper den første tiden i klubben. Et steg opp nå, men det fikser han!
Har hørt at Eirik Bakke hadde planer om å bruke han som midtstopper i Sogndal, men at Moberg foretrakk å bli satset på som midtbanespiller (men dette er ikke noe jeg har fra sikre kilder).
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Joda, han har vel uttalt det samme selv, etter at han kom til Glimt. Det var visst ogs[ litt av grunne til at det lokket med spill i Glimt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Med fare for at det blir Kjetil vs Åssa, så er det en befrielse å høre hans intervjuer før/etter kamp. Selvsagt kun basert på denne ene serieåpningen som endte med seier, men han prater med en større profesjonalitet og svarer mer konkret.

Liker også at byttene kom såpass bra timet i går. Her ønsket man endre et kampbilde og fikk det til. Godt jobbet så langt!
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Enig Novi, var en befrielse å få noen nye kommentarer fra treneren. Han er ett friskt pust. Håper bare han holder koken! :)
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Boombadila »

Jeg likte intervjuet med han i distrikssendinga til nrk p1: https://radio.nrk.no/serie/distriktspro ... 09-03-2018

For øvrig kan jo folk se "revolverintervjuet" med han når nrk henter han på Aspmyra et kvarter før han skal i studio. Ligger på facebooken til nrk p1 nordland.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Har sansen for han. Han virker som en fin type og han har tydeligvis peiling på det han driver med.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

3 tap på rappen.
Kan Glimt snu dette hjemme mot RBK?
Uten mål, ingen poeng
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Et RBK som ser ut til å ha funnet andregiret, for å si det sånn.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Glimt burde jobbet mye mer intenst siden opprykket i fjor og hentet en rask kvalitetsspiss det har jeg etterlyst siden november i fjor. Vi har ikke noe oppspillspunkt lengre og det bekymrer meg mye.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

I rettferdighetens navn er vel Kupen den signeringen?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Det vil begynne å blåse litt rundt trenerene våre etter at vi går på et tap også mot Rosenborg. Blir interessant å se hvordan det takles - tipper at alle krangler om å ta skylden, slik at man ikke kan "ta" noen av dem.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Bortsett fra laguttaket i forrige kamp, så synes jeg ikke det er så mye å "ta" Knutsen på.
Han ser i alle fall de samme kampene som oss, og det er jo noe som har vært mangelvare tidligere år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

Var i hvert fall godt å høre at han ønsket at laget skulle være modigere med tanke på å spille seg ut i stedet for å slå langt. Det er et område hvor jeg synes Glimt har hatt en feil utvikling de siste kampene, så jeg håper han klarer å finne tilbake til sånn som det var i treningskampene.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Gammelt nytt fra forrige uke, men det hører jo hjemme i en trener tråd:

Kjetil Knutsens forlenges i en hovedtrener-kontrakt ut 2019

http://www.glimt.no/nyheter/trenerne-fo ... kontrakten

Og Kjetil lover at Glimt går videre til neste runde i cupen etter dagens kamp borte mot Mjølner:

Kjetil Knutsen: - Glimt skal ligge i potten når neste runde trekkes
https://www.an.no/fotball/nm/bodo/kjeti ... 5-4-760127
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

På tide å få litt fart på denne trenertråden. Laget er godt trent, men skaper jo nesten ingen sjanser mot utrolig dårlige lag. Trenerne må svare på hvordan Glimt skal score mål i år - ser ut som at det er en after thought.

I intervju etter kamp er Kjetil tydelig oppgitt, og det han trekker frem er at vi havner bakpå tidlig. For meg uproblematisk, om vi bare hadde skapt målsjanser og mål.
Una mas cerveza.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Jeg liker Knutsen som type, og jeg har hørt mange spillere liker han. Spørsmålet er om han passer så godt inn i Glimts 4-3-3? (Huff, for en kjip tvangstrøye den formasjonen er, men det er en annen diskusjon.) Bjørkan mener jeg har fått sin sjanse i Glimt. Elendig på spillerlogistikk og det virker ikke som analysene hans gjør mye nytte. Jeg har inntrykk av at han ikke er like godt likt i spillergruppen, men det er jeg ikke sikker på. Kanskje ikke noe poeng å sparke kun Bjørkan, men han bør i alle fall ikke få sitte i noen sportssjeff-rolle fra neste år.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Jeg er ferdig nå. Har ikke trua på prosjektet. Værsågod å overbevise meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Mr Bean »

Forferdelig det som skjer nå :shock: :( :(
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Vi er altså der nå...
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tjongs »

Vi har jo dessverre gått inn i dette med åpne øyne, forlenget kontrakter og er dermed bastet og bundet på armer og bein. Handlingsrommet i forhold til å gjøre noe med trenersituasjonen er antagelig så lite at det ikke er økonomisk gjennomførbart. Det var temmelig mange alarmklokker som ringte allerede i 2016 (Bjørkan), men det fremsto som en kollektiv oppfatning innad i Glimt at vi rykket ned pga uflaks. Hva skal til for å få klubben ut av denne blindgata?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Begynner å bli rimelig oppgitt sikker på at Bjørkan må ut for å få bukt på en ukultur i Glimt. En slags fornøydhet med middelmådighet, som sikkert er det Bjørnbak henviste til.

Fikk høre mangt og mye om Bjørkan når han var i Ranheim (fraværende på treningsfelt, flåsete i garderoben, lot assistenten gjøre all jobben). Får også nå høre litt av hvert fra noen som står Hege Leirfall nært, hvor det ikke er en analytisk superstrateg det tegnes et bilde av.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Det er hver enkelt sitt forbanna ansvar å være påskrudd. Det er en forpliktelse og at ikke folk kan holde den smerter meg å se, tordnet trener Kjetil Knutsen etter kampslutt.
Sorry Knutsen, men her er vi særdeles uenige. Det BURDE være en forpliktelse, ja, men historia (som Knutsen så klart ikke kjenner) forteller om generasjoner av Glimt-spillere som ikke tar den forpliktelsen på alvor.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Boombadila »

Som diskutert på Champs i dag(og noget forenklet);

Hvis du som kasserer får beskjed av daglig leder om å foreta kasseoppgjør på metode 1, og av skiftleder mener du skal bruke metode 2, så blir det problemer.

Dagens trenerordning minner meg om det vi så da vi hadde TKS og CH som delte hovedtrenere. Det hele koker ut i kålen.

Det er kanskje på tide at en eller begge av trenerene vurderer sin rolle.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Helt ærlig begynner også jeg å bli litt bekymret. Angrepsspillet vårt er bekymringsfullt. Ingen av vingene våre har scoret så mye som et mål etter elleve kamper. Vi scorer nesten ikke mål i det hele tatt. Det skal sies at vi har hatt litt stang ut også, men alle kan se at angrepspillet fullstendig mangler rytme. Det som skapes er tilfeldige enkeltmannsprestasjoner og dødball. Samhandlingen fremover er tilnærmet ikke-eksisterende. Forsvaret har vært ok, det skal de ha, men...

Som de sa det på Studio Glimt, vi spiller med possession ala Barcelona, men problemet er at Opseth er ikke Messi og Trond Olsen er ikke Suarez.

Motstandere får tid til å organisere seg og da er vi fucked, fordi vi har ikke dyktighet nok til å spille ut etablert forsvar.

Når i tillegg Angel får en lekekamerat i Zinckernagel og tildels Hauge til å leke tika-taka, ender det opp med at de leker på seg brudd.

Vi trenger indreløpere som går fremover og truer mellomrom/bakrom, og vinger som truer bakrom, og vi trenger samtidige bevegelser. Angel har en god pasningsfot til å finne disse spillerne, men når bevegelsen og rommene er borte, da blir det håpløst. Da blir det ut på flanken og i bestefall dobling fra back, men hva hjelper det når det bare er to av gangen framfor mål når innleggene kommer?

Dette er et treneransvar å gjøre noe med. Vi bør forvente at dette er noe som blir prioritert i treningsuken som kommer. Zinckernagel må få klar beskjed om at hvis han ønsker å spille indreløper så må han løpe. Han har visst at han kan det i et par kamper, men i dag var det dårlig med fremoverbevegelser. Men det gjelder ikke bare Zinckernagel, vingene må også gjøre det.

Og la nå for alle del vingene få spille på seg litt selvtillit i en fast posisjon. Har aldri vært borti maken til fiksfakserier og rulleringer. Og kutt ut disse keeperbyttene annen hver kamp.

Sist men ikke minst, legg laget litt lavere slik at vi får litt bakrom, dette er det trenerne som må finne ut av. Gjør de ikke det, bør de finne seg noe annet å gjøre.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Knutsen skuffer meg med sin ansvarsfraskrivelse. Går ikke an å skylde på andre enn seg selv når du har ansvaret for prestasjonsgruppen. Jeg kan ikke fatte hvorfor det er skrevet nye kontrakter, det er bare helt utrolig.

Det er Knutsens ansvar å sørge for at spillerne er forberedt og klar til kamp.
@liverglimt
Post Reply