Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Enig med Liverglimt og Kesse. Han har tidligere sagt ting etter kamp som står i stil med hva vi har sett, men de siste par kamper er Kjetil på sykletur med de kommentarene der. Stadig vekk hører vi "det er vanskelig når vi havner under 1-0" (det har Ranheim gjort 5 ganger, og snudd det, i år), og de siste to kampene har han sagt at spillerne må ha mer energi og være påskrudd.

Er jo et problem her at kun Åssa har lisens, så å gi Kjetil mer ansvar er ikke mulig. Og så vet vi at Åssa er rimelig fraværende trener på treningsfeltet, og tydeligvis ikke noen innpisker han heller. Likevel har vi forlenget kontraktene med dem, så noen billig treneravgang er det ikke.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Kan du gi en break-down av hva som sies? Kan tippe at det ikke gis gode skussmål til Kjetil?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Nå skal vel en trener ikke bedømmes ut fra om han uttaler seg litt klønete til en mikrofon stukket opp i ansiktet 2 min etter kampslutt. Men kanskje han burde si som f.eks mot Start 'at dessverre så tok jeg ut feil lag denne gang' . Enkelt og greit. Har fortsatt tro på Knutsen men han sloss nok fortsatt mot 'lik i skapet' i Glimt systemet.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Er vel ikke noe nytt i saken annet enn at sønn Bruun-Hanssen er fornøyd med at han har vist han er god nok for Åsane. Kjetil sier han står 100% for den forklaringen han ga da han ikke fikk forlengelse.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Trener Knutsen blir vel målt på det samme som Benitez i Real Madrid når Ødegaard kom dit: på RESULTATER

Det er jo også en kjent sak at trenere gjerne bruker spillere de henter selv - kanskje overser de da noen egne spillere - ref. gå over bekken etter vann.

Overser trenerne nå de spillerne som har hatt proffkontrakt i noen år nå? Burde de få flere sjanser? Eller er resultatene viktigere enn bruken av unge spillere?

Eller tror vi at hvis vi henter inn en ny trener samt i tillegg får forsterket stallen (noe vi forøvrig vi ikke har penger til) så vil det både gi bedre resultater og gi unge spillere mer spilletid?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Syns kritikken er rett når den vises til de som har ansatt trenerene. De har skapt en rotete situasjon med 2 trenere, og laget en konflikt mellom deres egen oppfattelse av 4-3-3, og det man har forsøkt seg på på banen. Det har vært mye rot, rett og slett, og ikke vært optimale forhold for unge spillere for å spille seg inn på laget. Og man har hentet stallfyll som man sikkert tenkte var gode nok, men som ikke er det (Knudsen har bare ikke erfaring fra høyere nivå, hvordan skal han vite hva som trengs?).

Men nå er vi der vi er, og trenerene blir ikke å forsvinne ila sesongen. Så man må se fremover, og kanskje kan det hentes inn en driftig assistent-trener, så Bjørkan kan trekke seg bort fra treningsfeltet?
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Jeg vil gjerne si ja til det. En som kan oversette Knutsensk til noe spillerne forstår, for eksempel.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Også Bodø Nu freder Knutsen - men kommenterer også at han ikke burde ha blitt fredet på et så tidlig tidspunkt - med ny kontrakt
https://bodonu.no/burde-kjetil-knutsen- ... 5.07-01:01
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Vix »

Hvem er "vi"? Jeg er ikke lei Kjetil Knutsen. Jeg er litt skuffet over resultatene, litt overrasket over noen vurderinger (som alltid) og selvfølgelig enig i at tidspunktet for kontraktsforlengelse var merkelig. Og så kunne han sikkert gjort lurt i å ikke nevne ordet "negativitet" i det intervjuet, om så bare i en bisetning, for da ser det i avisoverskrifta ut som han har stått der og ropt "NÅ ER JEG LEI AV NEGATIVITETEN TIL SUPPORTERNE, ALTSÅ, SKJERP DERE!". Han gjorde jo ikke det. Han vet sikkert også at resultater og oppslutning hører nøye sammen. Blir det seier i dag så ser det slett ikke så ille ut. Heia Glimt!
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Loffen »

Som man reder ligger man.

Knutsen har seg sjøl å takke. Håndteringa av Olsen og ikke minst hans intervjuer har nok gjort sitt for å havne på feil fot med mange supportere. Det skinner veldig godt gjennom at han er lei av kritiske supportere. Synd, for det er dessverre en del av jobben.

Knutsen gjør selvfølgelig det han mener er best, men veien til Obos er som kjent brolagt med gode intensjoner. Resultatmessig ser det enda ikke helt forferdelig ut, men det er ikke nok til å redde inntrykket når «ekte» Glimtgutter kritiserer han åpenlyst i media.
Her i huse et vi torsketunge!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Er stort sett enig med Knutsen. Men nå ser vi framover. Vi starter i dag og slår ODD.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

"Håndteringa av Olsen" er vel kjent for folk flest gjennom en forsmådd spillers utbrudd på TV og vage antakelser fra supportere.

At Jacob Klette roper fra 70-tallet synes jeg ikke Knutsen skal være nevneverdig bekymra for. Men resultatene hans er ikke gode nok, og det er nok av ting å være kritisk for.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Ja jeg synes vi skal alltid være opptatt av disponeringer av spillere. Det er derfor vi er her på forumet. Og jeg har vært faglig kritisk til trenerne i en del lagutak og det er heller ikke det Knutsen påpeker. Enig med Kesserboy forresten.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Knudsen hadde samme oppgavene i fjor minus laguttaket. Synes det har lugga for mye offensivt,bakover har det vært mer enn akseptabelt.

Knudsen har egentlig tatt all dritten som ett helt trenerteam virker å ha stått bak. Nemlig å endelig kvitte seg med Trond som har hatt 8 gode kamper på 3 år. Dessuten har vi bare hørt en sutrete versjon fra Trond som ikke setter Glimt som klubb sjakkmatt og svar skyldig. Men nok om den.

Jeg er mer bekymra over at vi ikke fikk inn en spiller i vinduet som hever laget. På en annen side så har vi fått bort forsurende elementer så kan hende vi går i pluss 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Forsurende elementer? Før forrige kamp ble det av flere spillere poengtert at man hadde hatt en "utlufting" i garderoben, og det var nok ingen "tømme seg for hva man mener om Olsen"-sesjon. (Om det var det du mente?)

Om vi fortsetter bra på banen denne kampen og mot TIL, så kan nok akkurat det være mye av svaret på at det har snudd. Selvsagt bra det - men trenere og ledelse er jo grunnen til at det har blitt slik til å begynne med. Vi har hatt et sub-bar sportslig nivå halve sesongen, så om høsten er gul håper jeg det rettes fokus på hva man kan gjøre annerledes før neste sesong.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Hvis Knutsen skal stå igjen som en Glimt-bauta for framtida, må han være den som en gang for alle tar livet av den gule høsten. For det første er ikke høsten gul, det er vel tilbakevist gang på gang, men at alle går og daffer rundt på våren og venter på at høsten skal komme (og være gul) er blodtrykkshevende forbi det usunne for meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Stort sett enig med Knutsen jeg også. Ikke lett å være den som må ta ansvar for at "tidligere-stjernespiller-med-for-høyt-selvbilde" og "den neste Berg" må finne seg noe annet å gjøre, og det er ikke hans feil at Olsen valgte verdens dårligste løsning på Tv2-sporten, eller at onkel Arild klager i media. Holder vi oss i eliteserien er prestasjonen helt ok. Stiller allikevel spørsmål med en del av de spillerne som hentes inn. Flere har ferdigheter som nok ikke holder til mer enn Obos.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Altså, uavhengig av det utenomsportslige, så er jo prestasjonene langt dårligere enn hvertfall jeg forventer. Og etter fjorårets sesong valgte man å være ikke se bak poengene, og mange av dem kom etter dårlige prestasjoner.

I tillegg har Knudsen blitt mindre og mindre likanes. Legg i det hva en vil, men tror flere føler det slik. Og det vises nok på tribunen.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Jeg digger Knutsen. Han ser stort de samme kampene som meg, og det har ikke skjedd siden Øystein Gåres dager. Olsen er ikke eliteseriemateriale lengre, og det hadde han ikke vært uansett hvem som hadde vært trener. Med unntak av et par kompiser av ham her på forumet.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tord »

Må også si jeg støtter Knutsen intil videre. Å bestemme seg for å satse på yngre spillere enn Olsen var riktig etter min mening. Å fortelle Olsen at dette valget var tatt var også riktig. At ting så ble som de ble tror jeg personlig har mest med Olsen å gjøre, men her kan jeg også ta feil. Synes likevel at det står respekt av at Knutsen våget å kvitte seg med Olsen. Det var til det beste for klubben, men har kostet mye for Knutsens popularitet. Han virker som en type med mye integritet. Han har også våget å legge om spillestilen, med ikke altfor mye hell. Vel vitende om at dersom det ikke fungerer får han hele skylden for det. Personlig liker jeg den nye stilen når den til tider har fungert. Synes spesielt at Zinckernagel og Layouni er morsomme spillere å se på. Om Glimt faktisk får dette til å fungere skikkelig har jeg veldig tro på at det fort kan bli et morsomt lag å følge. Foreløpig skal jeg si meg enig i at det har hanglet, og i enkeltkamper vært helt elendig. Til sist er det viktig å huske på at det også er økonomi inne i bildet her. Hvor får man tak i en like god trener som Knutsen til samme pris? Hvor ofte kan en klubb som Glimt bytte trener uten å knekke økonomien? Jeg har tro på at det beste for Glimt er å satse langsiktig og være tålmodig når det går trått. Klubben må satse på å bygge på den kompetansen man har. Som nyopprykket klubb burde målet først og fremst være å overleve. Så langt ligger Glimt fremdeles ann til å greie det.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Vix wrote: Mon Aug 20, 2018 8:33 am Hvem er "vi"? Jeg er ikke lei Kjetil Knutsen.
Mulig du ikke er den som har kommet med noen kommentarer. Men her var det mange med teflonhukommelse. Etter stort sett hver kamp hvor vi har spilt uavgjort eller tapt har KK stått og messet om situasjoner som er uinteressant. Han har flere ganger ikke sett samme kamp som resten.

Snakk ikke om TO nå, det er bare en liten del. Trenerapparatet skulle vært tatt bort før sesongen og ikke fått forlenget kontrakter. De er ikke gode nok. Skaper null entusiasme og folk kommer ikke på kamp.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Helt uenig, men skal ikke påberope meg å snakke for allmuen.
Hvis noen mener det er Knutsen sin feil at Glimt ikke vinner i dag, så er dem idioter...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Da er i hvert fall jeg delvis idiot. Sånn som kampen utvikler seg, synes jeg det er tullete å stå med Moberg og Saltnes så lenge, og når byttene kommer er det Berg og Herrem som kommer inn mens Evjen og Konradsen (med forbehold om formen hans) blir sittende. Evjen kunne vært den boksåpneren som trengtes.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply