Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

gavharr wrote: Mon Aug 20, 2018 8:02 pm Hvis noen mener det er Knutsen sin feil at Glimt ikke vinner i dag, så er dem idioter...
Jeg er en idiot. Jeg mener at denne kampen skulle vært vunnet. Disposisjoner og forberedelser er KKs ansvar. Her har han åpenbart feilet siden det bare blir uavgjort.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Det er vel ikke alltid så svart-hvitt, leverfugl? Men denne gangen er jeg langt på veg enig.

Forberedelser? Tjoo. Kampplanen ganske grei, annullerer Odd, som neppe ville sett mål hvis ikke for Mobergs klumsing. Disposisjoner? Etter mitt syn er KK for sjelden i stand til å gjøre noe som endrer kampbildet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Men her burde jo Glimt ha scoret opptil flere ganger. Og det er jo spillerne som har skuddvegring, ikke Knutsen. Vi er bedre enn Odd i dag, og er bare et lykketreff på frispark fra å ta 3 poeng, selv med alle forspilte sjanser.

Blir bra med en sikker seier på lørdag da.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Gary Neville nevnte litt av dette på MNF i dag. Spillet i dag er så annerledes enn tidligere at det å ha en kampplan og holde seg til den er det viktigste. Det er ikke lenger noen plan B, det er justeringer i den eksisterende som må gjøres. Her feiler KK gang på gang. Når endret han kampbildet med ett bra bytte?
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Men nå var jo kampbildet slik at vi presset på for et mål. Byttet også inn Herrem.
Selv skulle jeg gjerne sett Evjen få noen minutter, men jeg tviler sterkt på at det hadde forandret kampen i stor grad. Og vi ville vel ikke forandre kampbildet heller, bare ha ballen i mål.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Det er en ganske så essensiell ting å klare å endre ting så man scorer.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Poenget er at treneren ikke kan gå ut på banen å score måla sjøl.
Her gjorde jo faktisk Knutsen 3 bytter, selv om ett av dem var en bursdagspresang til Berg sr.
Er heller ikke Knutsen sin skyld at Bjørkan ikke triller ballen nede i venstrehjørnet på sin mulighet, i stedet for at han fyrer den rett i magen på Ruud.

Uansett synes jeg Knutsen gjør en god jobb med det mannskapet han har tilgjengelig, og det bør være gode muligheter for seier på Alfheim. TIL gjorde ingen stor match mot VIF, og var langt dårligere i den kampen enn hva vi var i dag.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Veni »

Jo, men igjen er jo det evinnelige svaret etter kamp at vi må øve mer. Øve mer på hva da? Vi spiller inn der det er trangt
og jævlig hver eneste gang, gjennom halve sesongen. Bare å fortsette å jobbe hardt på trening så kommer resultatene.......
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Vi skal øve på det samme som forrige uke.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Ja hva skal man svare, at vi ikke skal øve mer?. Det han sa at i det siste har man jobbet mye med innleggskvalitet og det er jo sant. Layouni hadde vel 8-10 meget gode innlegg. Men bevegelsene foran er fortsatt for dårlig. Det var vel det KK sa man må trene mer på. Men vil dette forumet at han ikke skal uttale seg?. Nå synes jeg det er mye surmuling her. Det er vel en haug med kamper både i eliteserien og ellers i verden at et lag presser og presser og ikke får ballen i mål uten at man kan skylde på treneren. Det hele blir for dumt. Nå har heller ikke KK noen super kaniner i hatten som han kan plukke ut og sette inn som innbyttere. For min del er jeg mer fornøyd med at vi egentlig delvis overkjører ODD, men selvsagt ønsker jeg også at vi hadde fått inn det avgjørende målet.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by eidurgud »

Hadde Knutsen hatt ansvaret alene er jeg rimelig sikker på at ting hadde sett annerledes ut. Hvor mange langskudd har vi scoret på siden 2013? Hvem kom inn i trenerteamet da?
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Du mener at Bjørkan aktivt har bedt spillerne om ikke å skyte når de er i gode posisjoner fra 20 meter og utover?

God kveld.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by eidurgud »

Det er ikke noe jeg mener.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Vel Glimt har vel scoret på langskudd og frispark utenfor 16 meteren omtrent det som er gjennomsnittlig i eliteserien. i Obos mer enn det som er gjennomsnittlig. I forrige kamp var det en del skudd som ble blokkert av en parkert buss fra ODD. Årsaken til manglende mål i siste kamp er at innleggende spesielt fra Layouni ikke blir tatt godt nok vare på. Dette på grunn av for dårlig bevegelse spesielt mot første stolpe.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Hva er det du mener da, eidurgud?

Jeg kommer på flere mål utenfor 16-meteren. Og som underbygges av det Knuta sier. Ikke ser jeg noen tall du viser fram for å støtte hva enn du mener.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Completely off-topic: Hvorfor driver noen av dere og skriver ODD i stedet for Odd?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by eidurgud »

Larsson wrote: Wed Aug 22, 2018 12:40 pm Hva er det du mener da, eidurgud?

Jeg kommer på flere mål utenfor 16-meteren. Og som underbygges av det Knuta sier. Ikke ser jeg noen tall du viser fram for å støtte hva enn du mener.

Jeg mener eller synser ingenting, har bare hørt hva tidligere spillere har sagt. Frisparkmål kan man ikke telle med, forresten.



Kesseboy wrote: Wed Aug 22, 2018 12:42 pm Completely off-topic: Hvorfor driver noen av dere og skriver ODD i stedet for Odd?

Merkelig er det uansett skrivemåte, klubben heter jo Odds Ballklubb.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Jada på en kjedelig dag for mange er det mye rart å henge seg oppi.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by ingen87 »

Har egentlig aldri registrert at "Grenland" har blitt borte som et del av navnet ..og det var i 2013 at de skifta fra Odd Grenland til Odds ballklubb..

Kanskje vi kan gå tilbake til bare "Glimt"? :D
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Ja, da slipper vi kanskje Bodø....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Æres den som æres bør: I dag virka det som om forarbeidet før kamp var godt utført. Laget framstod kompakt og disiplinert, med drible-Zinkernagel som unntak.

Jeg synes ikke Moberg har ferdighetene eller tempoet som trengs på nivået, men jeg ser ikke at noen av de øvrige spillerne i stallen kan gjøre samme jobben så lenge Zinkernagel spiller kant (andre spillere har bedre ferdigheter, men også andre sammensetninger av ferdigheter). Ut over det ville jeg sjøl ha foretrukket Lode foran Moe, men ser ingen grunn til å klage på det i dag.

Byttene virka det å være en klar plan bak, og måten laget pressa høyt også mot slutten av kampen synes jeg var en god taktisk prestasjon.

Dersom laget ikke hadde klart å redusere kjapt kunne fortellinga vært annerledes, men da formoder jeg at kampledelsen ville utløst endringer. Herrem inn i det 87. og sånn. Ut fra når målene kom synes jeg det aller meste fra benken ble løst godt i dag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Oh yes! KK for president!!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Yes Kessie enig.

I går stengte de mellomrommet hver gang når TIL fikk etablert spill. Samtidig åpnet vi litt opp på sidene noe som var smart mtp at spissene til TIL var 1.30 høy. Når backene våre var såpass bra som i går så kom det jo strengt tatt ikke mange innlegg heller.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Da jeg så oppstillinga før kamp ble jeg redd for at spesielt Moe enkelt skulle bli lurt ut av posisjon gang etter gang, men som du skriver, det rommet stengte vi effektivt. Og da Espejord og Bakenga kom inn virka det som vi justerte effektivt, det skjedde jo ingenting av det trekket.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by ecke »

Jeg er jo egentlig veldig fornøyd med det som skjedde i går, men på målet i mot, når "Studio Glimt" mente at det var greit å snu rompa til og at Freddy/AN hadde gitt 7 på børsen til Brede Moe, da er man ikke veldig kravstor. Brede Moe er også den som taper duellen, eller tar ikke duellen, da Opseth må redde Wangbergs heading på streken. Det er også irriterende at Moberg for andre kamp på rad lager unødvendig frispark like utenfor 16-meteren, fordi det går for sakte. Sist ble det ett mål mot, men heldig at det var Berntsen som tok frisparket.
Post Reply