Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

gavharr wrote: Hvem påtar seg ansvaret med å lage/finne frem Kjetil Knutsens trenertråd? :D
Done
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by dagobert »

Tror mye av årets suksess skyldes denne karen. Glimt starta sesongen med like elendig spill som de avslutta med i 2016, og om jeg har forstått det rett så er det Knutsen som har jobba mest på treningsfeltet?

Gleder meg til sesongstart :glimt
Glimt selvfølgelig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Har troen på Knutsen. Og så er det jo greit at vi får en "sportssjef". Mange som har etterlyst det.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Fikk et positivt inntrykk av Kjetil når jeg pratet med han på Champs under møtet mellom GLIS og laget.

Han var for eksempel ikke videre begeistret for Manson og var smått sjokkert over at Åsane signerte han.
Så noe peiling må han ha.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by ecke »

Det er åpenbart at Knutsen tenker annerledes om 4-3-3 og møtende spiss, når Endre Kupen, 172 høy, skal være aktuell som spisserstatter for Opseth, eller er det partneren på topp i 3-5-2? Kantspillet med Patrick Berg som høyre kant, og Bjørkan på høyre, er eksempler på at Knutsen er på en annen stasjon enn det B/G tradisjonelt har vært. Dersom Kupen blir rekrutteringsprofilen denne vinteren, da blir man ikke lenge i Eliteserien.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Neko »

Er det ikke Bjørkan som har hovedansvaret for spillerlogistikken framover? Da er vel han også tungt involvert i å finne en backup for Opseth?
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

ecke wrote: Thu Nov 23, 2017 3:25 pm Det er åpenbart at Knutsen tenker annerledes om 4-3-3 og møtende spiss, når Endre Kupen, 172 høy, skal være aktuell som spisserstatter for Opseth, eller er det partneren på topp i 3-5-2? Kantspillet med Patrick Berg som høyre kant, og Bjørkan på høyre, er eksempler på at Knutsen er på en annen stasjon enn det B/G tradisjonelt har vært. Dersom Kupen blir rekrutteringsprofilen denne vinteren, da blir man ikke lenge i Eliteserien.
Kupen blir kant i Glimt,evt spiss i 3-5-2 når de trenger en plan-B.

Klager du når Suarez spiller spiss i 4-3-3? Er alle i Glimt like konservative vil Glimt aldri utvikle seg som lag.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Buster »

Ok vi gir oss, kan vi få Suarez da?
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Haha så den komme ;) men poenget var,man kan fint spille 4-3-3 med ulike spillertyper. Man må bare endre måten man angriper på. F.eks trekket med å spille C.Berg som ving i 2003 funket bra.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Christian "Støttepasning" Berg?

Det ble sikkert noen fine 45gradere når han kom til dødlinja 😉
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Det har du ironisk nok helt rett i ;)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Et intervju med Kjetil finner du her blir endelig hovedtrener

Han er hjemme i Bergen noen dager hver 6-7 uke og har naturlig nok dårlig samvittighet ovenfor familien for det.
– Det er godt å få være litt hjemme med den nærmeste familien. Å gjøre hverdagslige aktiviteter med datteren min på åtte år gir energi. Jeg må også prioritere å besøke min mor som har Alzheimer, og få være sammen med henne den siste tiden hun har. Det har jeg litt dårlig samvittighet for når jeg er vekke – at det er minimalt jeg får besøkt henne, sier Knutsen.
Han er 100% fokusert på Glimt når han er i Bodø og det han skal måles på denne sesongen er:
Nå er han mer enn klar for det ekstra presset det er å være eliteserietrener medfører.

– Du har nødt å ha tro på deg selv, og det har jeg. Så vet jeg veldig godt at det handler om å få resultater. Det er helt fair. Du kan komme med hundre forklaringer og unnskyldninger, men resultatene er fakta. Det er faktisk det gøyeste med denne jobben. Kanskje er det den siden ved jobben som trigger meg aller mest.
For Bodø/Glimt er det helt avgjørende at de også i 2019 spiller i eliteserien. Hvis ikke, har ikke jeg gjort jobben godt nok. Så enkelt er det.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Dedikert mann! Har stor tro på at Knutsen kan klare å sikre eliteserieplass også i 2019, kanskje til og med oppnå en god plassering.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Boombadila »

Likte Knutsen sine uttalelser i dag om treningsperioden fremover;

Kort fortalt; 10 ukers sesongoppkjøring, hvor de 6 første skal være grunntreninger hvor man skal legge klart det fysiske grunnlaget.
Målet er å få samlet en frisk gruppe med konkurranse om plassene til treningsleiren, og påfølgende inn mot serien.

Målet er selvfølgelig å vinne alle treninger, og alle treningskamper, men vi teller ikke poeng der. Vi skal derimot kjempe om poeng fra første seriekamp av i årets eliteserie.

Jeg tolker det offensivt, at vi har trua på å få til noe. Så får vi jo håpe det slår til :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Mr Bean »

Står bak betalingsmuren at KK mangler lisens ? :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Ja, bare A-lisens. Gikk fort i svingene for Glimt, og NFF har tidligere ikke vært så strenge med slikt. Fått kjeft fra UEFA, og er nå strengere. Må antakelig bare meldes på første mulige kurs.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Går nok i orden, om ikke så blir det vel en liten rotasjon i trenerteamet, sånn på papiret :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
geir
Posts: 5
Joined: Fri Apr 07, 2017 9:36 am

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by geir »

Har sett de fleste av Åsane sine hjemmekamper de siste 10 årene i alle fall, så er litt morsomt å følge Glimt nå.
Håper det går greit for dere at en som ikke er dedikert Glimt-supporter bidrar med litt av mine inntrykk når det kommer til tidligere Åsane-spillere som nå er i Glimt.

Når det gjelder Kjetil Knudsen så var det uforståelig for dem fleste andre enn de i klubb-styret at man ikke fornyet kontrakten hans. Personlig synes jeg han fikk utrolig mye ut av laget i Obos, men ikke minst det laget som rykket opp til Obos virket veldig harmonisk med godt spill og samhold. Han har vel aldri lagt skjul på at han har ambisjoner som trener, og dersom Glimt får det trått i comebacket i Toppserien vil jeg allerede nå nærmest garantere at det ikke vil være trenerens skyld. Blir spennende å se hvor stor grad Glimt kommer til å fortsette med 4-3-3, tipper det kan bli en del 4-4-2 og 3-5-2 (gjerne forskjellige varianter av disse).

Det er nok ikke akkurat tilfeldig at han har hentet de tidligere Åsane-spillerene han har gjort, begge forøvrig lagkapteiner da de forlot Åsane.
Spesielt Vegard Leikvoll Moberg er en klassespiller, det har dere sikkert allerede lagt merke til. Åsane gikk litt i oppløsning da han forsvant til Sogndal, og savnet var merkbart hele fjoråret. Klassespiller som løper og kjemper hele tiden - ingen kan kritisere han for mangel på innsats. Etter min mening en proff-kandidat bare han får litt mer tid i Toppserien, evt. tror jeg RBK kommer til å hente han.

Eirik Wollen Steen var vel Åsanes beste spiller sist sesong. Har aldri sett han spille en dårlig kamp den tiden han var i Åsane, men presterer jevnt over godt hele tiden. Posisjonerer seg godt, og tar ikke unødige kort. Blir morsomt å se hva han får til et hakk opp. Må nok jobbe hardt og kjempe seg inn på laget, og tenker at han med fordel kunne få litt bedre fart (men han er langt fra treg). Er fremdeles for ung å regne og etter det jeg hører en meget ambisiøs kar. Fortjener absolutt å prøve seg et nivå opp etter det han har vist i Åsane-drakta.

Lykke til med sesongen
Last edited by geir on Tue Jan 23, 2018 8:39 am, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by ingen87 »

Ser idag at Glimt tordnet over denne nyhetssaken. Da de mener at klubben kom skeivt ut. De beroliger oss supportere om at de har full kontroll på dette og at dette visste de om da de gjorde rotasjonene i trenerteamet.
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Da velger jeg å tro dem på det. Er jo ikke som om vi er den første klubben som spiller med disp. i trenerteamet. Ordner seg :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Velkommen til Forumet vårt, Geir. Og takk for et fint innspill.
Det er helt ok at andre enn ihuga Glimtsupportere kommer til ordet hos oss :-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Hyggelig med innspill utenfra, Geir!

Ikke sikkert Kjetil er den man skal henge ut først om ting skjærer seg, men trenerteamet og det samarbeidet det legges opp til er det all grunn til å følge ekstra godt med på. For meg likner det veldig på hva vi forsøkte med Cato Hansen og Tom Kåre Staurvik i sin tid. Prove me wrong, Åssa/Knutsen.

Moberg har innsatsen i behold ja, og jeg er spent på om han tar nivået i eliteserien. Ikke veldig kreativ med ball, og virker også ganske stresset. Litt som at han er best når ballen går fort fremover, og fart og styrke er det som trengs. I roligere og mer presset spill er han ikke den som kjæler med kula, holder roen og slår lissepasninger. Men vi har jo andre spillere som skal kunne gjøre det, så slik sett kan det bli en fin dynamikk.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Moberg er et arbeidsjern og de fleste klubber trenger en grovarbeider av hans type. Og han kommer seg til avslutninger og scorer mål. I likhet med mange av de andre spillerne skal det bli interessant å se hvordan han tar nivået i Eliteserien med Glimt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Synes faktisk Moberg tross sin fysiske størrelse er ganske galant til tider. Har scort et par skikkelig feinschmecker-mål. Bl.a. en hvor han mottar ballen og vender 189 grader før han smeller ballen i vinkelen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Joda, jeg synes faktisk han ligner litt på Morten Thorsby i spillestil. Han ser kanskje ikke ut som en ballettdanser hele tiden, men han får ofte jobben gjort.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply