Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Kesseboy »

Hvem er det som har truet Hayes med juling? Er det Markus Jensen? Preben Hunstad?

:lol:

Ikke at trusler om juling er noe man skal le av, men ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by liverglimt »

I nord er alt lov, mulig noen sa: "æ ska fan mæ slå dæ me ei gårrhysa om du lura oss".

Det er jo for koseprat å regne i området.
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Glimt1916 »

Det viser seg sjokkerende nok at den godeste Hayes, til tross for at han er en god kristen, har løyet om hvor han har jobbet :tenk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Gvandreassen »

Oioi! Kilder? Var vel alltid for godt til å være sant, humbug. Men hva får han utav alt dette?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Garrincha »

Jeg må innrømme at hele denne saken er noe av det rareste jeg har hørt om. Jeg skjønner ikke motivet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Glimt1916 »

Gvandreassen wrote: Mon Aug 27, 2018 3:14 pm Oioi! Kilder? Var vel alltid for godt til å være sant, humbug. Men hva får han utav alt dette?
Begge Bodø-avisene skriver om det. Tipper de vil kjøpe seg goodwill, og fremstå som en stor aktør ovenfor potensielle samarbeidspartnere/kunder/whatever i byen.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Loffen »

Hvor er Voskoboinikov?!
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Novi »

Rakner i trådene nå. Syns det var svært merkelig og naivt av Glimt å gå ut med slike summer. Ble man starstruck av en amerikaner som har det i kjeften og prater store summer? Om dette går riktig skeis, syns jeg Glimt bør være ærlige på det i etterkant.
Una mas cerveza.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by OTH »

For meg ser ikke dette ut som noe gull egg, men har de ikke en signert kontrakt med summer på?
Da er nå den gjeldene og de må betale det de har forpliktet seg til eller? Kan ikke så mye jus, men regner med noen her har mer kunnskaper enn meg
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Sniken »

Må betale? Alt tyder vel på at det ikke finnes fem flate øre til å betale noe som helst. Glem denne avtalen og gå videre. Glimt i ferd med å dumme seg loddrett ut her.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by gavharr »

Dumme seg ut gjør man vel ikke før man har betalt penger man aldri får tilbake. Her avslører man jo bare en sjarlatan for hva han er. Heldigvis...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Knuta »

Vel personlig har jeg ligget lavt når det gjelder denne saken. Det burde kanskje spesielt Bodonu ha gjort. Her har man lagt opp til en konfrontasjonslinje mot eventuelle aktører som har mange gode visjoner og ideer som 'kan' også bli en verdi for Bodø/Glimt. Jeg sier kan fordi en del er uklart. Jeg har også erfaring fra en sponsor som gjerne ville inn i en klubb i Obos-ligaen for noen år siden, men vedkommende trakk p.g.a av skittkasting og mistenkeliggjøring fra alle slags aktører. Jeg vet også at i det tilfelle var det en seriøs aktør. Det er er vel ikke det Bodø/Glimt er plaget med at det er for mange sponsorer som vil inn i klubben?.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Kesseboy »

Hvis investorene trekker seg ut av byutvikling i Bodø fordi avisene graver litt i bakgrunnen deres ... da er jeg godt fornøyd, sånn i sum.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Janco »

Det er vel en viss forskjell på å grave litt i bakgrunnen deres, til hvordan Bodø Nu har opptrådt i denne saken.... Her er det jo tydelig at Bodø Nu skal stikke kjepper i hjulene for noen.....
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Sniken »

Rystende å se hvor servile enkelte her er overfor dette opplegget.
"Vel", sies det. Etter at AN har fått en e-post fra noen ingen vet hvem er.

Skjønner godt at tv-programmer som Luksusfellen ikke har problemer med å fylle sendetiden sin.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Glimt1916 »

Bodø Nu er den eneste avisen som har levert noe journalistisk interessant om denne saken, men nå begynner endelig AN å følge opp.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Glimt1916 »

Ojoj, kommer selveste sjefen? La oss ta et kjapt søk på Google for å se på hans tidligere meritter:
In a filing with the Securities and Exchange Commission on Tuesday, Ferro said he terminated the purchase agreement because of a “breach of its obligations” by the buyer, McCormick Media.

A source familiar with the proposed transaction said Tuesday that McCormick Media was unable to fully finance the transaction.

McCormick Media is headed by Sargent McCormick, a distant relative of the family that built the Tribune media empire nearly a century ago. Last month, McCormick legally changed his last name from Collier.
Last edited by Glimt1916 on Tue Aug 28, 2018 3:00 pm, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Knuta »

Er ikke saken ganske enkel. La Bodø by og Glimt og eventuelle aktører jobbe i fred og ro. Enten blir det en avtale eller så blir det ingen avtale. Glimt taper ikke en krone på det som er i gang. Jeg sier jeg vet ikke, men her er det tydeligvis mange som tror de vet mye og har den hele og fulle sannhet. Så har du Bodonu (Bodøs svar på SeogHør) som stort sett er opptatt av sensasjonstoff.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Glimt1916 »

Det kalles journalistikk. Noen ganger er det ubehagelig. Å sammenligne det med Se og hør er bare dumt og usaklig.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Sniken »

Å sammenlikne Bodø NUs journalistikk i denne saken med Se og Hør er beint ut det reneste tøv. Og dersom noen av dere virkelig tror at Glimt ikke vil tape noe på å gjøre avtaler med denne nigeriabrevgjengen, så kommer nok realiteten for en dag nokså fort.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Wendigo »

Jeg skjønner ikke at man ikke ser at dette er tull. Aktørene selv har sagt at pengene ikke finnes. Det spiller pokker ta meg ingen rolle om man har "planer om å hente inn private equity kapital"; man skriver da ikke under en forpliktende kontrakt, når man ikke har pengene.

Det finnes ingen i hele verden som kan garantere at andre parter er villige til å finansiere prosjektet deres. Og fremtreden til nå tilsier vel at profesjonelle aktører holder seg langt unna. Det betyr at om det kommer inn noen penger så er det småinvestorer og de lettlurte som setter inn pengene. Og når alt går over styr og Glimt har lånt navnet sitt til prosjektet (og kanskje til og med fått penger), da kan dere komme og fortelle oss andre at Glimt ikke har noe å tape.

Ethvert prosjekt som ikke tåler kritiske spørsmål fra journalister kan dere bare snu ryggen til.

Jeg kan ikke si 100% sikkert at ikke dette går bra, men jeg kan kjenne igjen skyhøy risiko og useriøse aktører. Dette stinker.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by mortsto »

Det virker for meg som om BodøNu har gjort svært godt arbeid etter at avtalen ble signert. Her er forresten en kommentar fra Børre Arntzen om den økonomiske situasjonen i Glimt:

https://bodonu.no/na-blir-det-gul-sone- ... 8.08-10:51
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Sniken »

Nokså greit dokumentert i Bodø Nu så langt:

- Hayes hevder det er signert en avtale mellom Nord universitet og Massachusetts Institute of Technology – samt UCLA – University of California. - Det er ikke sant, sier rektor ved Nord universitet.

- Hayes sier han har jobbet sju år i det Zürich-baserte firmaet Derivative Partners AG. – Jeg kan kategorisk avkrefte at en Danny Hayes har jobbet her, sier sjefen der.

- Danny Hayes oppgir First House som sin talsmann i Norge. - First House eller jeg har ingen oppdrag for Danny Hayes eller hans selskaper, sier sjefen der.

Så - kom gjerne med gode argumenter for hvorfor vi skal tro at denne mannen skal strø penger over Bodø/Glimt og resten av byen vår.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt inngår historiens største enkeltavtale

Post by Glimt1916 »

Si ikke det. Jeg registrerer at selskapet som ikke eier så mye som en kontorstol allerede er verdt 10 milliarder. Disse milliardene skal de blant annet investere i tog som går i 600 km/t mellom Fauske og andre byer. Så her er det bare å investere sparepengene folkens.
Post Reply