All Info Glimt-KIL!-kamptråd!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

All Info Glimt-KIL!-kamptråd!

Post by Larsen »

Samler opp en del av infoen som ligger ute i forkant av kampen i denne tråden.

Alle som bryr seg filla om Glimt vet hva som står på spill så jeg dropper noen innledende peptalk og oppfordringer. Skjønner ikke folk alvoret nå er det en tapt sak likevel.



Bodø/Glimt:


Det store spørsmålet er om Råstad kommer til å gå inn på laget eller ikke som AN skriver idag:

Link:
http://www.an.no/glimt/article1327680.ece

Personlig tror jeg ikke Råstad starter mot KIL, jeg er ganske sikker på at Gåre frykter at Kil skal kjøre raske kontringer og dermed kan det virke lurt å flytte Paulsen inn som stopper mens Cato går i den defensive midtbanerollen.
Samtidig mangler Råstad kamptrening og ankelen er fortsatt "av og på".

Minuset med å kjøre denne løsningen er at det sjelden er bra å endre på forsvarrekken, samt at jeg tror Glimt hadde trengt den ekstra figherviljen Råstad kunne bidratt med.

Dermed er det denne 11 jeg tror Gåre starter med:

Langnes
Sannes
Paulsen
Kjølner
Halvorsen

C.Hansen
R.Berg
A.Hanssen

Bjørkan
Johansen-
Ludvigsen



Personlig håper jeg Gåre velger å ta ut Bjørkan til fordel for Trond Olsen men dette er den 11 jeg tror starter.

Stig johansen virker forvrig til å være i slag, forhåpentligvis blir han mannen som skal åpne ketchup flasken.

Les mer fra Glimt treningene:

http://www.an.no/glimt/article1327683.ece

Det har også blitt bestemt at alle spillere i Glimts u-avdeling kommer gratis inn bare de husker å ha med se medlemsbevis.
Alle studenter ved Høgskolen i Bodø slipper gratis inn på kampen mot Kongsvinger mot at de har på seg gult og medbringer student-ID.

Møteplass for supportere i Bodø er på paviljongen kl 14.00-Bli med å sett farge på byen!

Supporterklubb Sør samles på Tempest 15.30, adresse Fritjof nansens plass 6.

Glimtsupportere som befinner seg i Trondheim tar turen til Kings Cross, vil oppfordre de som har tenkt å ta turen dit om å være tidlig ute.KILfans har nemlig tenkt å turen til samme sted:

Alle KIL-supportere i bartebyen oppfordres til å ta turen til Kings Cross for å se kampen lørdag.
Dette er som kjent byens beste fotballpub og den ligger i kjelleren på Mercursenteret i Nordre for de som ikke visste det. Vi har fått reservert plass i Shakespeare Lounge og der burde det være plass til alle.

Oppmøte på Kings Cross er senest kl. 15.30! Kampen begynner som alle vet kl. 16.30, og frem til da skal vi se Gjemselund Jubler Igjen på storskjerm. Vi håper alle som er i Trondheim lørdag kommer ned i byen for å oppleve denne kampen sammen.


Link:
http://www.kil.no/supporter/vis.php4?id=118

KILsupportere blir det nok av i Bodø, 2 fly har blitt satt opp til Bodø og disse kommer til å samles på Arena:

Alle Kils supportere oppfordres til å besøke Arena Bar før kampstart. Arena Bar setter opp busser fra flyplassen til Arena Bar og busser videre til Aspmyra før kampstart.

Link:
http://www.kil.no/supporter/vis.php4?id=115

I den anledning må jeg bare påpeke...buss fra Arena Bar til Aspmyra? :lol:

Så over til alvorligere saker, Glimtsupporterne som var på Gjemselund sist kamp fikk seg en ubehagelig opplevelse.
Hva det gjelder er omtalt på KIL.NO, her er et lite utdrag:

Reaksjonen fra Glimt supporterne er fullt forståelig. Slik oppførsel er overhodet ikke akseptabelt. Samtidig er det beklagelig at det ikke finnes en kiosk-løsning til bortelagets supportere like ved der de holder til. Men det er uansett ikke en unnskyldning for å slenge dritt til eller kaste ting på motstandernes supportere.

Link:
http://www.kil.no/supporter/vis.php4?id=114

Etter denne kampen er det avgjort hvem som spiller i eliteserien til neste år og følelsene kan lett komme til å ta overhånd.
Det er dermed desto viktigere at man klarer å holde hodet kalt slik at vi slipper uheldige episoder her i Bodø.

JIP har i den forbindelse skrevet en artikkel på DenGuleHorde.com som jeg vil anbefale ALLE å lese nøye:

Link:
http://www.dengulehorde.com/nyhet.php?id=58

Nå slapp jeg litt opp for tid, så det ble lite nytt om Kongsvinger, kanskje besøkende KILfans kan supplere litt fra den fronten?
Hvis ikke skal jeg se hva det blir tid til å finne fram senere.
User avatar
DaRAILL
Posts: 27
Joined: Wed Oct 20, 2004 7:20 pm
Location: Tromsø

Post by DaRAILL »

Til glimtsuppotere i Tromsø så er d en del av oss som skal møtes på Offside å se kampen. Så jeg oppfordrer alle som har mulighet, til å komme.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

En optimistisk Gåre tror på seier mot KIL. Fredag er det treningsfri, det betyr at Øystein Gåre har ledet sin siste Glimttrening for denne gang.

Les mer her:
http://www.glimt.no/index.php?lang=nor& ... odule=news
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Ifølge dagens AN kan det hende at vi får se både Brekke og Olsen fra start.
Det ville være en meget offensiv venstreside.....spennende valg om så skjer.

Link:
http://www.an.no/glimt/article1329528.ece

Nå er det det bare en dag til alt avgjøres, begynner helt klart å få nerver.

Var forresten inne på billettluka.no for å se hvor mange billetter som var solgt.....der står det følgende:

***Billettsalget på denne forestillingen er midlertidig stengt.

:?: :?:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Er det noen som kan si noe om stemningen i Bodø foran morgendagen?

Skal folket på kampen?

Er folket likegyldig, nervøs eller er folket brennsikker på at dette går greitt?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

J I P wrote:Er folket likegyldig, nervøs eller er folket brennsikker på at dette går greitt?
Mitt inntrykk er at alternativ to dominerer. Nervøsitet og usikkerhet.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Jeg er i hvertfall jævla spent. Vet rett og slett ikke om jeg orker å se kampen på TV :oops: Tar den opp i stedet...
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

hvordan er kampens live mediedekning?

Sendes på tv2 vet jeg da, men hvilket klokkeslett?

Sender for eksempel P1 kampen? Radio3 dekker den vel, men for en som sitter i Oslo og burde vært et annet sted under kampen lurer jeg på om jeg kan høre den på radio?!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Fra Oslo wrote:hvordan er kampens live mediedekning?

Sendes på tv2 vet jeg da, men hvilket klokkeslett?

Sender for eksempel P1 kampen? Radio3 dekker den vel, men for en som sitter i Oslo og burde vært et annet sted under kampen lurer jeg på om jeg kan høre den på radio?!
Kampen sendes på Tv2 kl 16.25

Radio3 live:

http://www.radio3.no/live/live.asx

P1 sender desverre ikke kampen, de konsentrerer seg heller om EM-kvalifisering, kvinner: Norge - Island, 2. omgang.
Trapattoni wrote:Mitt inntrykk er at alternativ to dominerer. Nervøsitet og usikkerhet.
Må heller ikke glemme alternativ 3, "..Glimt e rævva, æ gidd ikke å gå å se når de spella sånn, de røkka garantert ned!!..."

Heldigvis er det ikke alle som er sånn.

Jeg eller rettere sagt vi har samlet sammen en gjeng på 13 stk (bank i bordet) som drar ilag til kampen i morgen får å lage liv på Aspmyra.

Her gjelder det å dra med seg så mange man kan!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Dere får lage liv for meg også! Er nok pent nødt til å se kampen på tv hjemme :cry:

Har fått med en stygg streptokokk-infeksjon i halsen og har problemer med bare å tenke på å svelge, så jeg tror sofaen er best da. Håper jeg slipper å rope, for da ---> *smerte* :(


Lykke til Glimt! *krysse det som krysses kan*
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kenneth wrote:Dere får lage liv for meg også! Er nok pent nødt til å se kampen på tv hjemme :cry:

Har fått med en stygg streptokokk-infeksjon i halsen og har problemer med bare å tenke på å svelge, så jeg tror sofaen er best da. Håper jeg slipper å rope, for da ---> *smerte* :(


Lykke til Glimt! *krysse det som krysses kan*
Å fy!

Du får ha god bedring, mulig at du burde droppe å følge kampen på T.V.....kan ikke helt se for meg noen mulighet for at det ikke skulle bli roping på et eller annet i denne kampen.....
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Går ikke an å droppe den :wink:

Men om dere kan, så unngå streptokokk-infeksjoner! Anbefales ikke!!! Streptokokker = *smerte*

Lykke til folkens og LAG HELVETE på kampen!!! Go GLIMT!!! :D
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Fyll opp Aspmyra til randen. Vis deres gule helter hva de betyr for dere. Og hva det betyr å bli i tippeligaen. Vil være katastrofe om dere rykker ned. Det vil være en enorm tragedie. Da er det nesten så jeg ville overtalt Trond (Sollied) til å dra "hjem" i stedet for til oss, dersom han skulle ønske å dra tilbake til Norge. Kan se ut som dere kunne trenge han enda mer enn oss. Vi har tross alt en Eggen der nede i Østfold, som når som helst er velkommen hjem igjen.
Trofast i kvitt og svart
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Post by Sulliken »

arti at en rbk-fan støtter oss..

Prata så vidt med Trond Olsen i dag.. Der var spiriten på topp.. " vi feier over dem lett", var vel det mest beskjedne utsagnet..

Greit han har trua, det er bra, bare ikke laget blir overmodig..

Kongsvinger har fremdeles ingenting å tape..

Han sa at det så ut som at han, brekke og Olav skulle starte.. ikke noe sikkert, men det så sånn ut..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Joakim wrote:Fyll opp Aspmyra til randen. Vis deres gule helter hva de betyr for dere. Og hva det betyr å bli i tippeligaen. Vil være katastrofe om dere rykker ned. Det vil være en enorm tragedie. Da er det nesten så jeg ville overtalt Trond (Sollied) til å dra "hjem" i stedet for til oss, dersom han skulle ønske å dra tilbake til Norge. Kan se ut som dere kunne trenge han enda mer enn oss. Vi har tross alt en Eggen der nede i Østfold, som når som helst er velkommen hjem igjen.
Jeg håper det kommer masse folk...dog jeg har ikke helt troa på at det blir så mange.

Bodø er desverre full av folk som heller sitter hjemme så lenge kampen går på T.V.
Men takker for støtten, vi krysser fingre for at dette går veien! :wink:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Aldri har kampropet

No ser eg atter
Bodø Glimt Bodø Glimt Få Mååål, Få mååål

vært mer aktuelt.

Og fortsettelsen

no ser eg atter
Bodø Glimt Bodø Glimt - flere mål - Flere MÅL.

La kvelden i kveld bli en jubelkveld og ikke gravøl.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Er det noen oppe i Bodø som kan gi oss en værrapport. Akkurat nå er jeg mest redd for tilfeldighetene. Jeg anser sjansen for å overleve i tippeligaen til 1:2. Værforhold, dommeravgjørelser, personlige feil og rene tilfeldigheter kan avgjøre dette. Dette er ikke til å holde ut... :roll:
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

I natt har jeg hatt urolige drømmer. Jeg drømte at Aspmyra var helt nedsnødd og at Glimt og Kongsvinger måtte spille vannpolo i stedet. Kongsvinger vant 3-0 og vi rykket ned. Grunn til bekymring? Neppe!! Men det var ille nok i drømmen. Den er en pussig ting denne hjernen jeg har blitt utstyrt med. :D

Bodø/Glimt e aller bæst hurraaa hurraaa!!!
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Har akkurat vært på Aspmyra. Gikk litt på gresset, og det ser helt fint ut. Det er selvsagt litt bløtt og tungt, men dersom ikke været slår kraftig om i løpet av ettermiddagen, så blir det helt fine forhold. En fin dag for fotball, som Scheie ville sagt... :)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Ser litt på Avisa Nordland sitt web-kamera.
er været i ferd med å slå om der oppe i nord?
http://www.an.no/kamera_bodoe/


Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Denne vinner vi er faktisk helt rolig nå...

3-0 !!!!!
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Noe som kan være til Glimts fordel, er at kampen går i flomlys. Jeg tror Glimt trives i flomlys og KIL har vel liten erfaring med dette?

Jeg innrømmer at jeg har vært gretten i det siste både når vi ser bakover og framover. Men akkurat nå gjelder det å redde kontrakten!
Masinga
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Post by Sulliken »

2-0 til pause

DEILIG!!!!!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Post by Sulliken »

heia, glimt, heia glimt, heia gliiiiIIImt
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Kanonbra 1. omgang av Glimt! Endelig ser vi den intensiteten vi har savnet i hele år.

I 2. omg. skal Glimt spille hjemover i medvinden. Håper Glimt får minst ett mål til. 2-0 ledelse og 5 min. igjen blir litt for nervepirrende.
Masinga
Post Reply