Ny type drakter?

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

2002 og 2003 sesongen va æ mye på kamp i Bodø kor d va varmt. D va jo de knallsommeran... Ska still i bikini dersom det blir en del kolleksjonen... :D

Æ e ueni me dæ El Cid når du sir at du syns årets drakt va finere enn på lenge. Syns d svarte på fjorårets drakt va skikkeli fint. Likte den mye bedre enn årets. Æ stem for trangere drakta!
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Bateman26 wrote:
brawno wrote: Eivind Eriksen som skyter istykker stadionuret. Men tettsittende Glimt-drakt blir jeg IKKE å kjøpe meg...
Finnes det bilde av det? Har ikke fått med meg den kampen
Det var en del av pauseunderholdninga i kampen mellom Glimt og Molde sommern 2001. Eivind sto og skøyt baller over Rimi'en, og ingen skjønte hvorfor. Plutselig traff han klokkereint (bokstavelig) og ballen suste rett i urverket, slik at hele Aspmyra skvatt. Da var han tydeligvis fornøyd, og jogga tilbake på benken for å sette seg.
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Hvorfor Adidas?

Post by Thomahawk »

Noen spesiell grunn (bortsett en avtala mht Adidas-tribunen) at Glimt skal ha ADIDAS?Har alltid håpa på at Glimt skulle skifte merke til Kappa, de som Italia, Roma osv bruker, eller kanskje Nike. Adidas har liksom ikke utviklet seg de siste årene på sportsfronten iallefall.

Men vi ser jo Missy Elliot i sine utsvevende ADIDAS-outfit hele tia! De må da kunne lage noe kult til Glimt også! :)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Fra Oslo wrote:Oj, Illupis er en jente! He he, det trodde jeg ikke. Tror liksom at alle her inne (uten om Mariasha, Gull-haar, milla og meg) er hutter jeg :lol:

Men absolutt, kremt, om strammedrakter er med på å hindre dragning i drakter og slike unødvendige saker er det veldig bra.

Dessuten, blir sikkert morsommere for jentene om spillerne får fiiine drakter i de allerede nyyydelige kroppene :D

Gull-haar jente?

Mentenk på at guttene ute på matta er klar over at det ikke er bare jenter som vil sikle på dem :glis (litt useriøst, ja)

Men ideen med tettsittende drakter er veldig bra, synes jeg. Jeg blir like sint hver gang jeg ser en spiller som ikke har på seg en trøye men et seil pga holding. Jeg trur at tettsittende drakter tvinger dommernetil å reagere på sånt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Mariasha
Posts: 2714
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Vet ikke heeelt hvor populært Glimtbikini på kamp ville blitt :p Er selv jente, men ville ikke gått i bikini på kamp.. Da vil jeg heller ha en slags Glimtskjorte med litt annen passform på.

For et par måneder siden fant jeg en skjorte på H&M i fargene oransje og mørk blått. Kostet bare 20kr, så kjøpte den, og når jeg kom hjem innså jeg at det så ut som noe supporterutstyr for AaFK, bare at den funker fint å bruke til vanlig. Det må jo være mulig å få noe supporterutstyr som man kan bruke ellers også? De gule genserne er ikke akkurat vakre, og de er riimlig store.. Finnes jo ørten muligheter, og man trenger jo ikke gjøre det så ensformig som det er nå, med ensfarget gul genser/skjorte med en Glimtlogo på brystet.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Mariasha wrote:Vet ikke heeelt hvor populært Glimtbikini på kamp ville blitt :p Er selv jente, men ville ikke gått i bikini på kamp.. Da vil jeg heller ha en slags Glimtskjorte med litt annen passform på.

For et par måneder siden fant jeg en skjorte på H&M i fargene oransje og mørk blått. Kostet bare 20kr, så kjøpte den, og når jeg kom hjem innså jeg at det så ut som noe supporterutstyr for AaFK, bare at den funker fint å bruke til vanlig. Det må jo være mulig å få noe supporterutstyr som man kan bruke ellers også? De gule genserne er ikke akkurat vakre, og de er riimlig store.. Finnes jo ørten muligheter, og man trenger jo ikke gjøre det så ensformig som det er nå, med ensfarget gul genser/skjorte med en Glimtlogo på brystet.

Jeg snakket faktisk med mannen som bruker å selge Glimteffekter forut for glimt kampene(i den lille vogna ved inngangen til adidas) om akkurat dette med klær.

Jeg nevnte det at det hadde blitt uttrykt interesse for Glimtklær som var litt mer "moteriktig" og med kanskje ikke riktig så stor Glimtlogo på.

Svaret var at det omsettes veldig lite klær og man var skeptisk til å ta inn slikt.
Dessuten var Gul en veldig vanskelig farge å få tak i, i alle fall den rette Glimt gul fargen.
Cupfinale genseren fra i fjor nevnte han som eksempel på at fargen ikke ble slik det var ønskelig. Den var jo som vi husker ganske rødlig i farge.

Det man kunne gjort var f.eks at man ble enige om en genser eller lignende som flere ønsker å bestille og så gå til JB reklame med denne bestillingen.
Er man mange nok så er det intet problem for JB reklame etter det jeg forstår.

Problemet er vel at mange nok klarer å bli enige om et plagg, smaken er som kjent delt :wink:
Mariasha
Posts: 2714
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Larsen wrote: Svaret var at det omsettes veldig lite klær og man var skeptisk til å ta inn slikt.
Det er jo naturlig at de ikke ønsker å bruke penger på noe de ikke er sikre på at de får solgt, men det kaan jo hende det ikke omsettes så mye klær rett og slett fordi folk ikke liker de som er til salgs :wink:

Men i utgangspunktet burde kanskje heller de pengene som faktisk finnes, brukes på noe annet? F.eks. TIFO..
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Post by Paradigma »

TIFO....I like! :)

Hvis man ønsker moteriktige gensere (med en liten logo) så er JB Reklame løsningen, men man må være mange.
Det koster lite å sette på en logo, men hvert oppdrag har en ganske høy engangsum, så det blir ganske billig hvis man er mange.

edit: http://www.serigrafi.com/0102.html
Fruit of the Loom er jo billig og bra...
Last edited by Paradigma on Tue Dec 07, 2004 9:23 pm, edited 1 time in total.
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Sjekk ut denne linken:
http://www.cafepress.com/cp/customize/?id=5

Synd at det ikke finnes noen fine produkter i gult, men det går jo an å lage en fin logo eller tekst på det meste der da :D

Hvis noen får til noe brukbart så kan sikkert flere bestille samtidig.....
TheClansman
User avatar
Ilupis
Posts: 1074
Joined: Mon Sep 27, 2004 12:33 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Ilupis »

Non som vel ka som skjer på denne fronten?
Vi (SuppSør) ska kanskje vær me på CC-cup i vinter/vår, og så har vi sååå lyst på nye drakta til den tid. Har som sagt veldi lite lyst å skittn til den vakre signerte Olav-drakta mi. :wink:
Member of: T*I*L, Musketøsene
http://www.glimtsupporter.com
Pusu førr d!
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

På tide å få litt liv i denne tråden igjen.. Skal vi få nye drakter til sesongen eller skal vi bare bruke den samme drakta i år og? Dessuten ble jeg litt curious over det som sto på glimt.no:

http://www.glimt.no/index.php?ID=15&lan ... m&lang=nor

Mulig det bare en liten rakkerunge som sier det han håper på og ikke det han tror på, men hvem vet :wink: hadde vært kult med tettsittende drakter...
Ball?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Jørgen er jo bruker på glimtforum.net også, så han kan kanskje fortelle selv hvor han har dette fra!

Tror dessverre ikke det er noe mer i dette enn løse rykter og håp!

Nå har jeg mast etter tettsittende drakter i mer enn tre år, og jeg fatter fortsatt ikke hvorfor ingen tar hintet!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Jeg håper for all del at Glimt IKKE får tettsittende drakter. Tettsittende drakter er for italienske kjerringer, ikke for ekte menn. Sånn er det bare.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

Som en liten sidekommentar kan jeg nevne at de meget så stilige skjortene vi i GIM mekker sammen, er ganske så tettsittende :) Hvertfall hvis man velger en størrelse mindre enn man burde :p

:hedre GLIMT :skål
Una mas cerveza.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Husk at det er fotballsupportere som skal bruke de trøyene da, og ikke topptrente idrettsutdøvere! :)
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Nå er det vel litt urealistisk å håpe på tettsittende drakter, i og med at vi er sponset av adidas. Men jeg synes ihvertfall at vi kunne tatt bort all den stygge reklamen som er på drakten, slik at vi sitter igjen med NB, adidas-logoen og Glimt-logoen.. Jeg tror ikke det går utover inntektene at vi velger denne løsningen. Kan et fjerde divisjonslag i England så kan vel vi og? :?
Ball?
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Gule Ørn wrote:Nå er det vel litt urealistisk å håpe på tettsittende drakter, i og med at vi er sponset av adidas. Men jeg synes ihvertfall at vi kunne tatt bort all den stygge reklamen som er på drakten, slik at vi sitter igjen med NB, adidas-logoen og Glimt-logoen.. Jeg tror ikke det går utover inntektene at vi velger denne løsningen. Kan et fjerde divisjonslag i England så kan vel vi og? :?
Glimt drar vel 3,5 mill i året på draktsponsinga, så... Tippe lotto istedet kanskje? :?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Syntes Glimt-bikini var en shtili idé jeg! :roll:
Men hva med oss gutta da? Bokser med bilde av Kjølner på? Image

Liker for øvrig idéen med tettsittende drakter! Image

Og for å nevne det så syntes jeg draktene var tøffere når de hadde mere svart på seg!
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

K1M wrote: Og for å nevne det så syntes jeg draktene var tøffere når de hadde mere svart på seg!
Det blir for likt Lillestrøm og Start.. Nei... mest mulig gult!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Som sagt tidligere e ae tilhenger av baade tettsittanese drakta OG spesielt glimtbikinia. Vi e non jenta i Supp soer som hold paa aa lag oss korte gule foldeskjoert til seriestart i stavanger :D
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Nye drakter?

Post by Thomahawk »

Ny draktsponsor på gang? Jeg ønsker dem hjertelig velkommen:

http://www.an.no/sport/article2329452.ece
Ralph: "Daddy, I'm scared. Too scared to even wet my pants."
Chief Wiggum: "Just relax and it'll come, son."
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Det er bare så fantastisk bra.
Fra artikklen i AN.no:
Det skrives og sies mye om Glimt, og vi er veldig takknemlig om de velger oss.
Vi legges merke til :D det er min påstand at vårt engasement for Glimt har verdt en viktig brikke i denne saken og i lån saken.
Fra lånartikklen i AN.No:
– Vi har tidligere sagt at vi ikke kan berge klubben helt alene. Men vi er blitt imponert over det engasjementet som har vist seg rundt Glimt i denne saken.
I medgang og motgang
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Håpa virkelig at det bli bytte av utstyrsleverandør. Da kan vi kanskje endelig få litt ordentlig supporterutstyr.
Diadora er også inne i Lillestrøm og Hønefoss, samt Fauske/Sprint som Diadoras sjef i Norge skryter uhemmet av.

Førstnevnte skal ha tjent nærmere én million kroner bare gjennom salg av supportereffekter.

– Vi har fått til et veldig flott opplegg der, og vi ønsker å bidra med noe spennende og annerledes. Vi ønsker å bidra til ei positiv holdning i lokalbefolkningen, sier Torleif Wold til Avisa Nordland.
Litt av utsyret LSK selg : http://www.lskshopen.no/
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg synes det virker meget lovende at Diadora er såpass interessert i å inngå avtale med Glimt, som tidligere nevnt har jeg også veldig sansen for didadora draktene til LSK og det ville ikke gjøre meg noenting om Glimt spillte i noe lignende.
Glimt_e_favoritt!
Posts: 92
Joined: Sun Aug 06, 2006 7:50 pm
Location: Opprinnelig lofoten,nu bodø!

Post by Glimt_e_favoritt! »

Det e jo en go ide å skift t trangere drakta,men utseendemessig syns eg glimt-drakta e veldig fin som den e :wink:
Jaaa vi ælska Bodø/Glimt <3

VI E TEBAKE I TIPPELIGAEN!!!! !!

Eg e Bodø/Glimt tell eg dør!!
Post Reply