Tror Glimt på Nissen?

Moderators: Sulliken, Larsen

SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Tenkte faktisk på det når jeg observerte han på Spenst Aspmyra igår kveld. Han gjorde øvelser og ting og tang jeg ikke visste om var mulig å gjennomføre. Han kunne jo vært ansvarlig for den fysiske tilstanden til spillerne? Jeg stiller meg positiv til det ! Turnere har jo god greie på forskjellig trening og er vel ferdigutdannet som lege (eller noe slikt)?
Spark fysioterapeutene og ansett Nissen !
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Er ikke det mulig å være spillende fysioterapaut? Når man kan være spillende trener er vel det mulig. Da opptar han vel ikke like stor lønn?
Tippeligaen 2008.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Nokia wrote:Tja, kanskje man skulle ansette han som noe annet enn spiller??

Han opptar ko spiller lønn !!

Håper jeg tar feil, men er usikker på om han i skrivende stund og situasjon er rette spilleren!
No satse e på at Glimt e en såppas liten klubb.. At di ikke har forskjellige lønns budsjett...

Hadde vært litt dumt da.. Nei nå har vi brukt opp budsjettet på spiller lønningene.. Vi må selge to spillere.. Men heldigvis gikk vi 2 mill i overskudd på administrasjons lønningene da =) Der kan vi jo ansette flere..

Når han tydligvis imponerer på treningene.. Så må man jo ha han som stallfyll og... Trur han har vanvittigt mye å tilføre laget..
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Tarin wrote:Er ikke det mulig å være spillende fysioterapaut? Når man kan være spillende trener er vel det mulig. Da opptar han vel ikke like stor lønn?
Er redd det er ganske store forskjeller på kvalifikasjonene til en lege og en fysioterapeut. To forskjellige yrker, faktisk.
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Joda, såklart, men noe i samme duren? Savvy?
Tippeligaen 2008.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Bare for å ha det sagt, jeg håper av hele mitt Hjerte at han blir Dødsgod og tilfører Glimt en Masse!!

Men har mine tvil
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Perra ut, Nissen inn.

Høres da helt greit ut det. Velger å tro at Nissen kan tilføre oss noe. Håper hvertfall det.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Tja, personlig Digga æ Perra som spiller
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Nissen virker ihvertfall som en spiller som gir alt og jobber og prøver til dommeren blåser av, den innstillinga var det ihvertfall masse av under internkampen tidligere i "sommer". Sånne spillere som kanskje ikke helt har evnen men innstillinga trenger en sløv tropp, men får håpe at Glimt gir han lønn etter evne og da..for noen mann for fremtiden er det ikke snakk om, resten av denne sesongen og neste bør være nok å skrive kontrakt for.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

mester wrote:Nissen virker ihvertfall som en spiller som gir alt og jobber og prøver til dommeren blåser av, den innstillinga var det ihvertfall masse av under internkampen tidligere i "sommer". Sånne spillere som kanskje ikke helt har evnen men innstillinga trenger en sløv tropp, men får håpe at Glimt gir han lønn etter evne og da..for noen mann for fremtiden er det ikke snakk om, resten av denne sesongen og neste bør være nok å skrive kontrakt for.
Du skal ikke si at Nissen ikke er en mann for fremtia, greit nok at han er veldig nært 30...men som turner og med det treningsgrunnlaget som de har så tror jeg nok at han vil kunne holde på lenge. Trur han vil utvikle seg positivt i 3-5 år fremover hvis han får muligheten til det. Om han noen gang blir bra nok for Tippeligaen, ja se det er en annen sak...
Tippeliga 2015
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hågen wrote:Perra ut, Nissen inn.

Høres da helt greit ut det. Velger å tro at Nissen kan tilføre oss noe. Håper hvertfall det.

Om man vurderer Nissen som erstatter for Perra så kan jeg vanskelig se at Glimt skulle være svekket på noe vis, Nissen er da også et par år yngre...
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Der e æ enig, kanskje han bi å utmerk sæ på fotballbana uten å vær fotballspeller... D e jo lov å håp...
ARGH!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

FSHelgeland wrote:
mester wrote:Nissen virker ihvertfall som en spiller som gir alt og jobber og prøver til dommeren blåser av, den innstillinga var det ihvertfall masse av under internkampen tidligere i "sommer". Sånne spillere som kanskje ikke helt har evnen men innstillinga trenger en sløv tropp, men får håpe at Glimt gir han lønn etter evne og da..for noen mann for fremtiden er det ikke snakk om, resten av denne sesongen og neste bør være nok å skrive kontrakt for.
Du skal ikke si at Nissen ikke er en mann for fremtia, greit nok at han er veldig nært 30...men som turner og med det treningsgrunnlaget som de har så tror jeg nok at han vil kunne holde på lenge. Trur han vil utvikle seg positivt i 3-5 år fremover hvis han får muligheten til det. Om han noen gang blir bra nok for Tippeligaen, ja se det er en annen sak...
Nissen er 29 år, og uansett om han er turner eller trent 39 ganger i uka siste 10 årene så er kroppen på retur. En spiller for fremtiden, er noen som du vet holder i minst 5 år, spillere i 30 årene faller av og 10-20% klarer å holde formen etter 32 år. Se bare på en mann som Bjørkan, 32 år gammel og klarer såvidt å løpe sammenlignet med 5 år siden.
Nissen mangler flere av basiskunskapene en spiller på hans alder med erfaring av 1.div, Tippeligaspill vil inneha, disse kunskaper lærer du deg ikke på et par treningsøkter for å si det sånn. Jeg har sett Nissen og det han kan tilføre er entuisiasme på lik linje med Trond Olsen, han jobber knallhardt og vil og vil..men det mangler litt på touch og kvaliteter til å gjennomføre det han ønsker, er galskap å tro han tilfører så mye annet.

Med de manglende fotballkunskapene og de kunskaper han besitter idag og med den erfaring mann har med spillere i den alderen så er det å skyte seg selv i foten å kalle det enn spiller for fremtiden, for Nissen holder IKKE tippeliganivå, men han kan gjøre en jobb som innbytter denne sesongen og ev. neste, noe anna er å tro på NISSEN! Det er ikke en spiller av Ørjan Berg's klasse vi snakker om...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Hvis ikke også Nissen nå har fått kalde føtter, så kan vi gratulere han med kontrakt med Glimt. Klok av skade, så må underskriften på plass først.
Én av dem blir Alexander Nissen, som langt fra viste seg positivt fram i går. Bodøgutten får kontrakt ut sesongen
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Helt OK at Nissen får kontrakt.

Noen som vet om han har en beskytter forresten?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Hågen wrote:Helt OK at Nissen får kontrakt.

Noen som vet om han har en beskytter forresten?
Jeg vil tro at alle barna er fornøyd med at Nissen bare spiller fotball til i starten av November. Da bør han få tid nok til å gjøre ferdig julegavene etter sesongslutt.

Barna hadde nok ikke blitt fornøyd hvis Glimt hadde fått RL-plass og dette hadde forsinket julegaveproduksjonen. Da tror jeg at de hadde beordret han vekk fra Glimt for å sikre at julegavene blir ferdige i tide til Jul.

Mitt julegaveønske til Nissen: Fortsatt Eliteseriespill for Glimt også i 2006-sesongen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Vi kan dra denne vitsen ganske langt ut. :lol:

Selv ønsker jeg meg storspill på midtbanen, og gjerne endel assister. Og jeg har vært snill i år.

Som en liten digresjon; tenk hvor moro det hadde vært å se Nissen feire en scoring på Aspmyra. Skulle ikke mangle på finurlige triks, vil jeg tro.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Gårdagens prestasjon viste vel ganske mye desverre :!:
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Ja, den gjorde vel det, Nokia. Så lenge det er Perra han skal erstatte så kan vi faktisk si at vi har fått en forsterkning. Men en forsterkning av 11ern er det ikke.
I medgang og motgang
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

...som en klok mann tidligere nevnte.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

I følge papirutgaven til AN idag går Nissen på utlån til Innstranda for å hjelpe dem med å berge plassen.

Vet ikke hvor lenge denne låneperioden er tiltenkt, men han fikk da bare kontrakt ut sesongen med Glimt? Litt merkelig i såfall...
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Ifølge avisen sto det relativt klart å tydelig at han IKKE var der for å være reddningsmann, snarere få prøvd seg på et høyere nivå enn 3.div.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

mester wrote:Ifølge avisen sto det relativt klart å tydelig at han IKKE var der for å være reddningsmann, snarere få prøvd seg på et høyere nivå enn 3.div.
Såklart, men det er jo ikke til å komme utenom at de MÅ klare seg, og dermed er Nissen en av dem som skal hjelpe...

Uansett, jeg finner det litt merkelig at han får kontrakt ut sesongen med Glimt, for så å bli lånt ut resten av den tiden. Hva var poenget med å hente han da..?
Andreassen
Posts: 67
Joined: Wed Jul 27, 2005 12:14 pm

Post by Andreassen »

Hva i all verden var poenget med å hente Nissen til Glimt egentlig?

Er dette Glimt sin måte å si at han ikke er god nok for klubben?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Andreassen wrote:Hva i all verden var poenget med å hente Nissen til Glimt egentlig?
Poenget med å gi han kontrakt ut sesongen var vel å se om han er god nok. Ingen trodde vel at han skulle rett inn på laget i Tippeligaen allerede nå? Nissen skal fortsatt trene med Glimt ut sesongen, men få matchtrening i 2. divisjon. En ok løsning, synes jeg. Så får alle parter gjøre opp status når siste kamp er spilt i oktober/november.
Post Reply