Utbygging av Aspmyra.......

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Utbygging av Aspmyra.......

Post by lloydpat »

Nå har fotballgale nordlendinger fått et stk fint anlegg på Aspmyra. Men bare lurte egntlig hva skal skje i klokkesvingen? Burde man kanskje ikke fått ståplasser der. Så hadde man kanskje fått dyttet 100-200 mere folk inn på kampene mot TIL og RBK???
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kommer vel ann på hva en slik utbygging ville kostet kontra hva de vil få inn av ekstra inntekter....

Ellers hadde det jo vært fint om noe hadde blitt gjort på den siden...er jo ikke akkurat vakker å se på den "betongklossen"
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Selvfølgelig kommer alt ann på hva d koster. Men som sagt er den botongklossen ikke så mye å skryte av.....
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Tror ikke det er plass til noe bak målet.. men må bare si det. Lurer enda på når den første ruten skal gå..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Mener å ha hørt noe om at rutene er typ. skuddsikre (for alt annet enn klokkeknuserkanoner fra Eivind Eriksen, såklart). Er igrunn enig i at det kunne vært mulig å klemme inn noen ståplasser bak målet der, men det spørs om det ikke blir litt for lite plass. Synes å huske at man malte publikum på veggen da man bygde ut en engelsk Premier League-arena, uten at jeg husker hvilken. Kunne kanskje gå an å få til noe sånt i Bodø også, og flytte reklamen litt? Flytte reklamen opp, og fylle den nederste biten med Glimt-grafitti, kanskje? 8)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote: men det spørs om det ikke blir litt for lite plass. Synes å huske at man malte publikum på veggen da man bygde ut en engelsk Premier League-arena, uten at jeg husker hvilken.

Jeg spurte Tarjej Eck-Hansen om dette for et par år siden. Kan kunne fortelle at det er plass til en mindre tribune i forbindelse med murveggen. Dette ble det tatt høyde for da anlegget ble bygget.

Det var på Highbury det ble satt opp en trevegg med tegninger av tilskuere da det var ombygging der. Man måtte faktisk male om etter den første kampen den gang, fordi det kom reaksjoner på at det ikke var noen fargede tilskuere på treveggen.
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

aspmyra har tegninger til ståtribune, men så lenge det ikke er behov for ny tribune så blir den nok ikke bygd.
Espen Sedeniussen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

Så de bryr seg katten om estetikk?

mange jeg har pratet med rundt om i landet som ikke liker glimt , begrunner det med at vi har en "stygg" stadion. Alltid er det den kortsiden de refererer til.

Og når jeg ser kamper på tv fra aspmyra (det har hendt :oops: ), så skjemmes jeg litt over betongklossen som står der..

Og hvis de faktisk lagde tribune der, må det være et fint sted for DGH. Lyden vil bære kjempefint derfra...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
bigfish
Posts: 188
Joined: Sat Dec 04, 2004 12:18 pm
Location: Tromsø
Contact:

Post by bigfish »

Eventuelle midler må brukes til å forsterke stallen. tilskuersnittet er desverre altfor lavt til at det er fornuftig å bygge ut.
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

Så de bryr seg katten om estetikk?
estetikk er ikke alt syns jeg, aspmyra må ikke bli for stort heller iforhold til interessen.
Aspmyra er en flott og intim stadion nå, og slik syns jeg det skal være til behovet kommer.
Espen Sedeniussen
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Calle Manøver hadde tidenes forslag til dekor i klokkesvingen her en gang tidligere:

Sånne digre reklameboards som kan skifte utseende mekanisk plasseres bak målet. Når Glimt spiller i den retningen, kommer det opp en diger blink i rødt som står midt bak motstandermålet. Så, i pausen, skifter den utseende, og legger to litt mindre blinker på hver sin side av det som nå er Glimts mål!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Los-Loco wrote:Calle Manøver hadde tidenes forslag til dekor i klokkesvingen her en gang tidligere:

Sånne digre reklameboards som kan skifte utseende mekanisk plasseres bak målet. Når Glimt spiller i den retningen, kommer det opp en diger blink i rødt som står midt bak motstandermålet. Så, i pausen, skifter den utseende, og legger to litt mindre blinker på hver sin side av det som nå er Glimts mål!

Los-Loco har talt!
Hehe, defintivt noe å tenke på :)
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Hadde vore greitt med ein lett stillas ala den som står bak mål på Alfheim. Her kunne ein gi adgang til aktiv fotball-ungdom eller skoleelvar som ville inn gratis eller til sterkt rabatterte prisar. Det kunne dekke leiga av stillas, som forøvrig Bautas eller liknande sikkert kunne ha sponsa, og i tillegg fekk ein folk inn framfor "skammens mur".
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Kunne satt opp en liten stå/sittetribune ved betongklossen slik Brann gjorde med sin ene kortside?
Tror hvertfall det var på Brannstadion de satt opp midlertidig tribune.

Uansett, det jeg egentlig vil er at vi supportere kunne stått på den kortsiden hvis det ble satt opp en eventuell midlertidig tribune.

Alle ser oss da, vi ser alle, lyden bærer godt derfra. OG man ser kampen ganske greit derfra.
Og vi slipper problemet med at "vanlige" folk som sitter bak oss maser pga vi står i veien. (Gjelder jo bare 3-4 kamper i året men uansett)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Sewerbird wrote:Kunne satt opp en liten stå/sittetribune ved betongklossen slik Brann gjorde med sin ene kortside?
Tror hvertfall det var på Brannstadion de satt opp midlertidig tribune.

Uansett, det jeg egentlig vil er at vi supportere kunne stått på den kortsiden hvis det ble satt opp en eventuell midlertidig tribune.

Alle ser oss da, vi ser alle, lyden bærer godt derfra. OG man ser kampen ganske greit derfra.
Og vi slipper problemet med at "vanlige" folk som sitter bak oss maser pga vi står i veien. (Gjelder jo bare 3-4 kamper i året men uansett)
Hvis det først skal bygges en egen tribune for supporterne så mener jeg det bør gjøres foran Nord-Megler, på det feltet det var ståtribune før, rett ved den gamle spillerutgangen. Supporterne sto der før i verden, og det er en glimrende plass. Det er såpass langt under Nord-Megler at det forstyrrer ingen at man står, og ikke minst; det er midt på banen. Har aldri fattet de som synes det er gøy å se laget sitt med kikkert fra kortsiden!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Post by mortsto »

Kan ikke Glimt kun ha en liten prosentandel ståplasser? Sånn at en ståtribune bak målet ikke vil hjelpe noe på kampene hvor resten er utsolgt. Mener jeg hørte noe sånt i forbindelse med Tromsø-kampen, hvor Glimt bare fikk slippe innpå litt over sju tusen, i motsetning til Norge-Island hvor det var åtte. På Glimts websider var det før ei tegning av Nye Aspmyra, der det faktisk kunne se ut som om det skulle være en liten tribune oppå murbygget. Om det ikke bare er jeg som husker veldig feil.
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Los-Loco wrote:
Sewerbird wrote:Kunne satt opp en liten stå/sittetribune ved betongklossen slik Brann gjorde med sin ene kortside?
Tror hvertfall det var på Brannstadion de satt opp midlertidig tribune.

Uansett, det jeg egentlig vil er at vi supportere kunne stått på den kortsiden hvis det ble satt opp en eventuell midlertidig tribune.

Alle ser oss da, vi ser alle, lyden bærer godt derfra. OG man ser kampen ganske greit derfra.
Og vi slipper problemet med at "vanlige" folk som sitter bak oss maser pga vi står i veien. (Gjelder jo bare 3-4 kamper i året men uansett)
Hvis det først skal bygges en egen tribune for supporterne så mener jeg det bør gjøres foran Nord-Megler, på det feltet det var ståtribune før, rett ved den gamle spillerutgangen. Supporterne sto der før i verden, og det er en glimrende plass. Det er såpass langt under Nord-Megler at det forstyrrer ingen at man står, og ikke minst; det er midt på banen. Har aldri fattet de som synes det er gøy å se laget sitt med kikkert fra kortsiden!

Los-Loco har talt!
Men (som jeg stadig gjentar) så må vel Nord-Megler rives og gjenreises innen 2010, så å begynne å flikke på den tribunen nå er vel litt bortkastet. Uansett, Glimt trekker ikke ville mengder med tilskuere, så jeg mener heller at de bør satse på å få opp en ny fin tribune der Nord-Megler er nå, og deretter kanskje slenge opp et tak over Toyota, så ser iallefall den "tribunerte" delen av Aspmyra mer helhetlig ut.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

mortsto wrote:Kan ikke Glimt kun ha en liten prosentandel ståplasser? Sånn at en ståtribune bak målet ikke vil hjelpe noe på kampene hvor resten er utsolgt. Mener jeg hørte noe sånt i forbindelse med Tromsø-kampen, hvor Glimt bare fikk slippe innpå litt over sju tusen, i motsetning til Norge-Island hvor det var åtte. På Glimts websider var det før ei tegning av Nye Aspmyra, der det faktisk kunne se ut som om det skulle være en liten tribune oppå murbygget. Om det ikke bare er jeg som husker veldig feil.
På denne linken ligger en tegning av Nye Aspmyra:

http://euro.nhh.no/stud/s011026/stadion/glimt.shtml

Står også følgende:

Vestre kortside (mot flyplassen) er under utbygging, og skal få en kapasitet på 2.000 overbygde sitteplasser. Østre kortside ble ferdigbygget våren 2001, der kapasiteten er ca. 1.300 sitteplasser. Tribunen er bygget uten tak, men dette skal bli bygget når økonomien er bedret.
De planene er nok foreløpig skrinlagte, hadde vært fint om de hadde lagt tak over toyota...rimelig surt å sitte under åpen himmel med vannrett regn...
Selv kan jeg ikke fordra å sitte på kortsiden.
Del Toro
Posts: 58
Joined: Tue Apr 06, 2004 1:46 am
Location: Kristiansand

Post by Del Toro »

mitt foreslag: lag et svært bilde av Harald Berg, med sine to talentfulle sønner Runar og Arild under seg.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Driver du boikott av Ørjan, Del Toro?
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

De einaste kampan kor Aspmyra e fullsatt e på RBK og TIL kampan, så ka e egentlig vitsen med og utbygg Aspmyra når Aspmyra kunn e fullsatt et par ganga i året?? Vi får håpe at Aspmyrablir fulsatt mykkje fleire ganga i denne sesongen enn sist sesong!!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Nå er ikke jeg den som oftest er på Aspmyra men den grå betong veggen bak det ene målet ser ikke bra ut. Sett fra TV ihvertfall.

Stusset litt over det når jeg så Aspmyra på TV etter at "nystadion" skulle være ferdig.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Det er på høy tid å få bygget den siste tribunen. Aspmyra er ikke komplett før dette har skjedd.


-------------------- ooo-----------------------
Homer: "All right brain, you don't like me, and I don't like you. But let's just get me through this, and I can get back to killing you with beer."
Homer's brain: "It's a deal!"
Post Reply