Rosenborg-Glimt 28mars kl 15.30 kamptråd

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
tj
Posts: 35
Joined: Sun Feb 29, 2004 7:02 pm
Location: skedsmokorset
Contact:

Rosenborg-Glimt 28mars kl 15.30 kamptråd

Post by tj »

leste på rbk sine hjemmesider at kampen ikke skal gå i Abrahallen,men på lerkendal.det er pga bra vær.kampen begynner 15.30

hva tror dere om kampen?.
jeg får håpe at glimt gjøre det bedre en det de har gjort i det siste.
ola haldorsen skylder på de har mye trening i beina,og at når glimt spillerne fikk 3 dager fri i påsken skulle de bli mere opplagt.

glimt har altids hatt problem med rosenborg,så det vi får håpe det går bedre i dag.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kampen går på lerkendal treningsfelt ja.

Rosenborg mangler Espen Johnsen, Christer Basma, Vidar Riseth, Ståle Stensaas, Jan Gunnar Solli og Daniel Braaten men stiller ifølge ryktene likevel med følgende lag:

Ivar Rønningen

Miika Koppinen - Bjørn Tore Kvarme - Erik Hoftun - Mikael Dorsin

Roar Strand - Ørjan Berg - Fredrik Winsnes

Alexander Ødegaard - Frode Johnsen - Øyvind Storflor

Hvor mange andre lag kan gjøre noe lignende :shock:

Ikke godt å si nå i disse påsketider hvilket lag Glimt kommer til å stille med, det som er klart er at Høgli ikke er med som følge av U21 spill.

Jeg tror nok dette blir nok et tap desverreGlit vinner jo aldri mot RBK og skal først seieren komme så ser jeg helst at den kommer når det teller :wink:

Hadde ikke gjort noe om vi hadde fått i pose og sekk, seier idag og seier i andre serierunde men det er vel mye å håpe på.

Vi burde i alle fall forvente å se et Glimtlag som får til mer en det de greide mot Lyn, nå har Ola gitt de litt fri og forhåpentligvis har de opparbeidet seg litt overskudd som de får ut mot RBK idag.
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Post by Paradigma »

Kom meg aldri på kampen..bilen er kaputt og det viste seg å være umulig å skaffe ny del midt i påsken..f***!!!
:guns NISSAN

Noen som vet om kampen går på RadioAdressa eller noe slikt? Som streamer på nett?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Kampen oppdateres her i allefall:
http://fotball.bt.no/live/#
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Post by Paradigma »

Jepp, er likedann på adressavisen: http://fotball.adressa.no/live/#
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Da er lagoppstillingen til Glimt klar:

odø/Glimt starter med dette laget:
Keeper:
Tor-Egil Moxnes Horn
Forsvar:
Kristoffer Paulsen, Cato Hansen, Fredrik Kjøner og Håvard Halvorsen.
Midtbane:
Runar Berg, Olav Råstad og Christian Berg.
Angrep:
Trond Fredrik Ludvigsen, Stog Johansen og Håvard Sakariassen.

Glimt.no følger kampen.

link:
http://www.glimt.no/index.php?ID=1&lang ... 81c8c0dcd9
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Sakk har ført Glimt opp i en 1-0 ledelse!
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Heisan. noen som vet om det er en radio kanal som kommenterer kampen?
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Prøvde å lete litt rundt på nett, men så dårlig ut. Er jo bare en treningskamp...

Radio3 sender God ettermiddag. Ikke noe kamp, kanskje de har oppdateringer. Vet ikke helt jeg.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Full kollaps. Tre baklengs på ti minutter!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

:shock: Uff da!!!

Så klarte vi ikke slå RBK denne gang heller. Sto at Rosenborg vant fortjent.
Je je...

Noen som var der?
Hva gjorde R.Berg for å fortjene sitt gule kort?
Hvem spilte bra, hvem var dårlige?
Last edited by Fra Oslo on Mon Mar 28, 2005 4:37 pm, edited 1 time in total.
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Fra ledelse 1-0 i første omgang til tap 3-1. Det var nesten likt Lyn-kampen, og det ser ikke ut til at det mye er forandret fra tidligere.

Tap og gule kort til Runar Berg.
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Rosenborg - Bodø/Glimt - 3 - 1

Mål: Sakariassen 0-1 (22'), Johnsen 1-1 (62'), Winsnes 2-1 (67'), Strand 3-1 (73'),

Gule kort: Kvarme (Rosenborg), Berg (Bodø/Glimt), Råstad (Bodø/Glimt),

The goals:

:ball 0-1 Håvard Sakariassen! Etter at Rosenborg har hatt god kontroll i innledningen, tar Glimt ledelsen på sin første sjanse.

:ball 1-1 Frode Johnsen! Winsnes slår en corner fra venstre. Johnsen rager høyest og header inn 1-1.

:ball 2-1 Fredrik Winsnes! Frode Johnsen rives ned innenfor Glkimts 16-meter og RBK får straffespark. Fredrik Winsnes scorer sikkert fra krittmerket.

:ball 3-1 Roar Strand! Dorsin spiller fri Strand som fra 16 meter skyter sikkert i mål. God prestasjon av Strand.

90. Kampen er slutt. Rosenborg vinner fortjent 3-1.

Selv om det er Rosenborg vi spiller mot her virker ikke ting veldig lovende foran seriestart. Vi mangler fortsatt den gode følelsen som vi kan bygge videre på frem mot Viking-kampen..
Last edited by Gule Ørn on Mon Mar 28, 2005 4:47 pm, edited 1 time in total.
Ball?
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Jepp..... da va æ kommet mæ telbake fra kamp. Litt blanda følelsa av det som skjedde. Glimt hadde et par muligheta de burde satt. på 3-1 var Ludde aleina med keeper men satt den rett i fanget. Sakariasen hadde en grei mulighet tidlig i 2. omgang. Marginene manglet. Litt kjipt at Glimt snakka på sæ to gule kort, det må de slutt me.
For å ikke glemme at RBK blei snytt førr et mål.... Æ stod rett ve linja og så ballen langt over. Men takka linjedommern for ikke vær heilt på nett :)
Mariasha
Posts: 2714
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Hmm, er det bare noe jeg innbiller meg eller har Glimt en stygg uvane med å score første målet mot RBK, for så å bli slått med 2-3 mål? Kommer på en drøss med kamper der akkurat det har skjedd her jeg sitter :?
User avatar
dr.mojo
Posts: 281
Joined: Mon Mar 28, 2005 7:25 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by dr.mojo »

Syns ikke det va så jævli galt dette. Positivt overraska over zack. Syns Olav va god i perioda,og horn va stødig. Aldri sett horn så offensiv før.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Post by GaleMathias »

synes glimt var gode i 1.omgangen... sakk var ivrig... men de ble jo faen så lat og giddalause etter målet til rbk... mulig de har mye trening i kroppen... de ble iallefall tunge...
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Ingen stor kamp av noen lag egentlig. Dårlig bane har nok skylda for mye av dette. Glimt starta best, og tok fortjent ledelsen 1-0, ved Sakariassen. Etterhvert kom RBK mer inn i kampen, og fikk en del farlige muligheter på slutten av omgangen, men Glimt gikk til pause med en fortjent 1-0-ledelse. I andre omgang starta RBK med høyt press, men Glimt forsvarte seg godt, og var slett ikke ufarlige på kontringer. Men så plutselig kommer de katastrofale 20 minuttene, hvor RBK får 3 mål på rappen, og kampen blir avgjort. Mye tull i forsvaret i innledningen til og under disse 20 minuttene og en tvilsom straffesituasjon får ta skylden for dette. Etter hvert daua kampen av, begge lagene tok det rolig, og Glimt tok litt over igjen på slutten, og var svært nære en redusering ved Ludvigsen.

Det positive:
Spillere: Sakariassen; Viser målteft, luftstyrke og fine nedtak. Et perfekt oppspillspunkt. Hvorfor sette han på kanten???
Lagmessig: Førte kampen store deler av første omgang. Bra kamp av midtbanen.

Det negative:
Spillere: Må trekke frem noen navn her. Backene imponerte slett ikke. Ludde fikk ikke til noen ting på høyrekanten, men tok seg litt opp da han slapp til på venstrekanten. Råket fikk ikke vist noe frem i sitt innhopp.
Lagmessig: Fortsetter der det slapp i fjor. Spiller seg frem til motstanderens 16-meter, for så å stoppe helt opp, og klarer ikke å utrette noe fornuftig eller farlig forran motstanderens mål. Dette bekymrer meg mtp. kommende sesong.
Holdte bare èn omgang i denne kampen, kolaps i andreomgangen.

Men som sagt, det var et par lyspunkter i denne kampen tross 3-1-tap, og jobber man videre med disse, og bygger videre på den gode førsteomgangen de viste i dag, så tror jeg Viking skal få en tøff seriestart på hjemmebane 10. april.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Teve
Posts: 19
Joined: Mon Aug 16, 2004 10:12 am
Location: Trondheim

Post by Teve »

Jeg var også tilstede på kampen på Lerkendal Treningsfelt i går. Synes ikke Glimt har noe å skjemmes over etter denne kampen. Fighterviljen var bra den og det ser ut som om Glimt-spillerne er bedre fysisk rustet enn i fjor.
Sakka kan bli en "hit" i tippeligaen i år, sterk som en okse og god på hodet. Han vinner mange dueller mot sterke RBK-stoppere, det lover bra!
Når han i tillegg ser ut som en god avslutter, er jeg optimist.

Olav og Runar sto også frem i går med tidvis glitrende spill (siste halvdel av 1.omg.)
Ellers var vel de fleste på det jevne, men jeg vil også trekke frem Kjølner som positiv, en skikkelig "bauta" i forsvaret.................
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Ikke så overraskende at Glimt tapte denne kampen, men liker ikke at man tilsynelatende ikke holder to omganger, mye trening i kroppen eller ei.

Nå er det å håpe at Glimt banker Molde før seriestarten slik at de kan stille med litt selvtillit før alvoret begynner.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Larsen wrote:Ikke så overraskende at Glimt tapte denne kampen, men liker ikke at man tilsynelatende ikke holder to omganger, mye trening i kroppen eller ei.

Tap i treningskamper er jo ingen katastrofe, men jeg bekymrer meg litt over at spillere/trenere tilsynelatende er veldig tilfredse med det som presteres. Jeg hadde forventet meg langt mer selvkritikk etter den mildt sagt elendige 2. omgangen mot Lyn, men neida, det var visstnok som det skal være. Har jo ikke sett kampen mot RBK, men alle synes liksom å være fornøyd også etter det tapet. Liker ikke hederlige tap, selv ikke i treningskamper.

Enten har Ola Haldorsen steinkontroll på situasjonen, eller så er det noe som er alvorlig galt.....
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Trapattoni wrote: Tap i treningskamper er jo ingen katastrofe, men jeg bekymrer meg litt over at spillere/trenere tilsynelatende er veldig tilfredse med det som presteres. Jeg hadde forventet meg langt mer selvkritikk etter den mildt sagt elendige 2. omgangen mot Lyn, men neida, det var visstnok som det skal være. Har jo ikke sett kampen mot RBK, men alle synes liksom å være fornøyd også etter det tapet. Liker ikke hederlige tap, selv ikke i treningskamper.

Enten har Ola Haldorsen steinkontroll på situasjonen, eller så er det noe som er alvorlig galt.....
Helt enig, synes det er merkelig at alle er så fornøyde med situasjonen, ei heller AN har uttrykt uro over tapene i det siste.
Når det er nest siste treningsskamp før sesongstart så burde spillerene klare å prestere i to omganger.
Blir merkelig å skylle på store treningssdoser så tett opp til seriestart, er det mulig at Ola faktisk kjører spillerene for hardt??

Jeg må innrømme at jeg er bekymret for hvordan sesongen kommer til å arte seg for Glimt, ikke den helt enkle starten med henhold til motstand heller iår.
Blir vanskelig om Glimt pådrar seg f.eks to strake tap mot Viking og RBK, så skal de i en bortekamp mot Odd.....
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Basert på tilbakemeldingene man kan læse fra andre enn de som er Glimt-interne, så er jeg faktisk blitt litt beroliget etter RBK-kampen.

Det er aldri noen ulempe å score mål. Ifjor scoret vi ikke før i 3 serierunde mot Sogndal, i år må vi gjøre det tidligere. Men det nytter ikke å få mål, hvis vi slipper inn flere. Som Cato har poengtert, så er det ikke spesielt lurt å la Frode Johnsen stå alene på en dødball, selv om han flakser rundt som ei kråke for å rive seg løs.

Men, hvis tilbakemeldingene fra tilskuerne bare hadde vært negative, så hadde jeg vært mer bekymret. Slik jeg læser kommentarene, så er de rett og slett ikke så negative.

RBK har en bred stall og Lyn tror jeg kommerr høyere opp på tabellen enn de fleste ønsker og tror.

La serien starte, i en eliteserie som blir så jevn at ingenting avgjøres før i siste serierunde.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Mariasha wrote:Hmm, er det bare noe jeg innbiller meg eller har Glimt en stygg uvane med å score første målet mot RBK, for så å bli slått med 2-3 mål? Kommer på en drøss med kamper der akkurat det har skjedd her jeg sitter :?
Jeg tenkte på det samme jeg.

Typisk Glimt dette mot RBK. Virker som de får panikk når de leder og kolapser fullstendig.

Samme skjedde vel i treningskampen før forrige sesong, mener Glimt tok ledelsen og slapp inn 4 mål på 10-12 minutter.

Korriger meg om jeg tar feil!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Vi kan ikke slå under en stol at RBK fakytisk ER en million ganger bedre enn oss. Skal Glimt noe sinne slå bartegutta, må vio ha Dagen og rbk må slite med en infuensaepedemi eller noe sånt.

Og sånn som jeg forstår det satte rbk inn et ekstra gir i 2.omgang og da blir de fleste motstanderne baktunge. Så har Glimt-spillerne en psykisk sperre mot rbk...

Men jeg er og bekymret for seriestarten, Viking borte, Rbk hjemme og Odd borte. Odd skal vi nok klare å få poeng mot, men jeg ser mørkt på de to første kampene, hvis ikke Hodgson har bæsja på leggen i Stavanger, da.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply