Skremmende!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Skremmende!

Post by Nokia »

Ola Haldorsen Føler ikke press ?? Hallo, har han sovna eller??


Alle topptrenere sier at det alltid er et press. Uten akkurat det presset så ville ikke verken de eller laget prestert noe som helst.

Hva er dette slags utgangspunkt rett før seriestart?

Jeg satte iallefall kaffen i ranghalsen :evil:
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

nja, jeg tror Ola har et par ess i ermet :)
han vet hva som bor i laget, og han vet grunnen til at det har gått tregt i det siste. hele laget er obs på hva som ble gjort feil, og heller ikke Kjølner er i tvil om at når seriestarten kommer er laget i rute.
jeg stoler på dem, jeg, og håper på et godt glimtår :D
-- btk
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Ola er en grepa kar, med oversikt over det meste og is i magen.
Jeg har tiltro.

Men det skal være sagt at jeg er nervøs... :?
Tippeligaen 2008.
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

En dobbelpost, hurra!
Tippeligaen 2008.
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Ola Haldorsen er overraskende rolig. Kan bety to ting, enten vet han hva holder på med ellers så vet han det ikke!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Panikk hjelper lite når laget ikke har noe å komme med i utgangspunktet :)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Kesseboy wrote:Panikk hjelper lite når laget ikke har noe å komme med i utgangspunktet :)
Panikk er et begrep som jeg ikke har brukt, men et visst press skal alle ledere kjenne for å kunne yte max. Det nytter ikke å sitte i etterpåklokskapens hylle i etterkant, det har vi gjort alt for mange ganger i Bodø!
Espen_
Posts: 52
Joined: Fri Mar 12, 2004 7:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen_ »

Jeg er også nervøs...skulle helst hatt Gåre fortsatt.ola's unnskyldninger for tap er irriterende å lese om :?..men heller en motivert Haldorsen enn en umotivert Gåre... :wink:
medlem nr 320 i Den Gule Horde
2007
JohnSheridan
Posts: 12
Joined: Sun May 16, 2004 12:07 pm

Panikk

Post by JohnSheridan »

Hvis alle rundt deg har panikk, og du fortsatt er rolig er det kanskje et tegn på at du ikke helt har oppfattet situasjonen.

Lurer på om Ola virkelig har oppfattet alvoret i situasjonen ????
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Haldorsen er ikke faktoren som bekymrer meg mest. Han bekymrer meg faktisk ganske lite.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

litt moro å lese innleggene som kommer her, om panikk og fare for alt. Glimt's statistikk er vel 5-3-5 totalt sett i vinter, mener jeg å huske fra dagens avisa nordland. den er ikke akkurat så veldig skremmende sett fra noen sider, Glimt har spilt noen gode kamper, og et par flere dårlige.
og hvis vi ser på det objektivt (eller så godt som), så bør Glimt være et av lagene, sett i forhold til ressurser, som kjemper om å beholde plassen i eliteserien. og når det gjelder antydninger om at haldorsen ikke kan jobben sin \ ikke har oppfattet situasjonen, tror jeg at du kan ta det helt med ro. hvis det er noen som kan få noe ut av årets glimtlag, så tror jeg ola haldorsen er den rette mannen. han er flink til å gi positive tilbakemeldinger samt konstruktiv kritikk.
og som jeg sa tidligere vet han, og er fullt klar over, hvorfor de siste kampene har gått dårlig, ting som dårlig defensiv organisering på dødballer, tunge bein (som faktisk kommer av at glimt har hatt den tyngste sesongoppkjøringen på mange år), overgang gress \ kunstgress, samt det faktum at han er ny og prøver å få evaluert alle spillerne (veldig mange bytter, ulike startellevere). dessuten skal det nevnes at han faktisk har omtrent hele stallen skadefri. dette har ikke vært tilfelle på mange år, det kommer av riktig og allsidig trening, og er slettes ingen tilfeldighet.
med stig \ olsen \ bjørkan (snart i gammelt slag, hvertfall ser det slik ut på treningene) \ ludde \ sakariassen \ råket \ brekke framme, theting \ berg \ berg \ råstad \ og eventuelt Høgli på midtbanen, samt Paulsen \ Sannes \ Halvorsen \ Kjølner \ Hansen \ Imingen (som allerede opptrer rutinert på treningene), har Haldorsen konkurranse i alle lagdelene, noe som er udelt positivt. og til slutt kommer vi til den sterkeste lagdelen, antageligvis Norges beste keepertrio, med Horn \ Langnes \ Kolstad, hvor det ser ut som om Horn kommer til å kapre førstekeeperplassen, med Kolstad på benken og Langnes i backup.

Dette blir et bra år, og jeg tror som Ola Haldorsen på Royal League-plass. :) ( http://www.glimt.no/index.php?ID=1&lang ... ed65b5582b )
-- btk
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Post by G-s-enz »

svært så positiv da btk...

Vi veit ikke før sesongen starte kordan det hær kan arte seg,i år kanskje ikke før etter 6 kampa,sida to,tre av de første er hard.....
Da kan vi se om nå er gjort feil....
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Vel e det egentlig posetivt eller e det negativt at han Haldorsen ikkje føler press i det hele tatt.??
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Fraser, fraser og fraser. Man får jo selvtillit av å vinne kamper. Men når laget taper må selvtilliten bygges opp på annen måte. Treneren sier jo i avisen at han mener han og laget har gjort en solid treningsinnsats, og når det så er en uke igjen til alvoret begynner, kan han vel ikke svare AN at han er redd og bekymret. Hvilke signaler ville det gi? I tillegg til at spillerne antagelig fikk enda dårligere selvtillit, ville i tillegg forventningene til laget ville bli enda lavere. Laget ville bli mindre interessant for publikum, og færre kommer på kamp.

Jeg mener Ola Haldorsen hittil har taklet media på en offensiv og fornuftig måte. Han framstår som rolig og kontrollert med tro på det han gjør. I utgangspunktet vinneregenskaper. Det som blir spennende nå er hvordan han takler kamp og kamputfall i forhold til media. Men de fleste trenerne kommer jo med de samme frasene: "Vi må bare jobbe knallhardt fram mot..."
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Haldorsen må være optimistisk og positiv. Det er jobben hans. Han har de spillerne han har og må prestere med disse. Laget og prestasjonene blir likevel ikke bedre av den grunn.

Bodø/Glimt har spilt mot Tromsø, Lyn og Rosenborg i rask rekkefølge og tapt. Disse lagene har også tunge ben, vandrer mellom kunstgress og naturgress, prøver ut spillere og alt som alle lagene gjør i sesongforberedelsene og det er sikkert ikke noen av disse som trener mindre enn Bodø/Glimt. Det er bare Bodø/Glimt som ikke vinner.

Bodø/Glimt har spilt med "førstelaget" i alle disse kampene.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Post by Elling »

han vet nok hva han driver med og det gjør resten av laget å! og han har ambisjoner om blandt de4 første og føler ikke press.... syns det lyder lovende... eller ikke så mye etter tapet mot molde men det skal nok gå bra!
Ellingsen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Tror nok at Ola gjerne vil unngå å senke forventningene så veldig. Det kan ha en tendens til å senke prestasjonsnivået også, noe av det jeg tror skjedde etterhvert som fjorårssesongen begynte å gå galt. Spillerne må oppmuntres, fristes eller provoseres til å prestere, og det at Ola ikke er bekymra akkurat nå må vel mest av alt betegnes som et forsøk på oppmuntring. Eller?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply