Nedrykk !!??!!

Moderators: Sulliken, Larsen

- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Nedrykk !!??!!

Post by - COYS - »

Tenker det er på sin plass å diskutere litt om situasjoene Glimt er i nå.

Statistikken tilsier at det laget som har 0 poeng etter 3 runder rykker ned ifølge dem på NRK.

Glimt og Molde er i den situasjonen og det var og de lagene som de fleste hadde tippet på nedrykk.

Jeg er desverre litt pessimist og tenker vel mer på nedrykk i år enn at Glimt skal berge seg. Det nytter jo ikke at man er bedre enn RBK spillemessig når man likavel taper kampen.. som alltid.

Når Glimt ikke tar bedre vare på de muligheter de får så er det ikke rart man blir pessimister.

Jeg tror om det ikke skjer noe svært radikalt noen at Glimt kommer til å slite noe sinnsykt i år og er redd de blir å se i 1 div neste år.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Det er nok reelt å tro at vi må kjempe mot nedrykk i år også, ja.
Men det betyr nødvendigvis ikke at vi skal være pessimistiske.
Jeg ser heller at vi slår hardt nedenfra, enn at vi må middels hardt i begge retninger, slik som det er nå.
Tippeligaen 2008.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Aldri om dette laget rykker ned! En dårlig start javel, men vi var bedre enn Viking (med 11 Glimt-spillere) og bedre enn RBK i 90 minutter. Vi står med 0 poeng etter tre kamper, men dette snur!
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Vegard wrote:(...)Viking (med 11 Glimt-spillere)
Du mener vel 10 spillere? ;)
Tippeligaen 2008.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Konklusjon; optimisme er nøkkelordet!! :lol:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Tarin wrote:
Vegard wrote:(...)Viking (med 11 Glimt-spillere)
Du mener vel 10 spillere? ;)
Nei, han mener vel at Glimt var bedre så lenge de hadde alle 11 på banen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Nei, vettu hva! Glimt kan rett og slett ikke rykke ned! Å spille i 1.div er tusen ganger mer kjedelig. Motstanderne er fra småsteder, og alt er jo så stusselig... Og, så må jeg sette meg inn i mange fler lag sin situasjon. Rykker Glimt ned kommer jeg til å miste litt av interessen! Vil jo ikke at det skal skje!!! Så, Glimt får ta noen drastiske grep på trening, få ræva i gir og score mål! Dette er tross alt jobben deres, trener de ikke hver bidige dag? Da, får de se å trene på avslutninger og. Gjerne to økter i uken med kun skudd i forskjellige situasjoner. Dette holder ikke!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Fra Oslo wrote:Motstanderne er fra småsteder, og alt er jo så stusselig...
Høres jo ut som noe Kjetil Siem kunne sagt. Skjerpings!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Hei Tarin! Nei jeg mente vi var bedre enn Viking så lenge vi hadde 11 spillere på banen. Med kun 10 glimtspillere på banen tok dessverre Viking over...

:!:
Tili
Posts: 224
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:48 pm
Location: Oslo

Post by Tili »

La oss si at Glimt rykker ned (noe jeg håper ved alle guder som måtte finnes på denne kloden at ikke skjer). Hva kommer til å skje da? Jeg tror dessverre at Glimt da kommer til å forbli i 1. divisjon. Hvorfor?

Jo, fordi Glimt ikke har økonomi til å styrke stallen og kjempe seg tilbake. Se på de lagene som har rykket opp i eliteserien igjen etter å ha rykket ned de siste fem årene. Det er Vålerenga, Start, Tromsø og Aalesund. Hva har alle disse til felles? Jo, en solid og trofast støtte i byen med det dobbelte av Glimts tilskuertall + økonomi for å tåle en "krisesesong" hvor man brenner opp 10-15 millioner med den målsetning å rykke rett opp igjen. Det har ikke Glimt - i øyeblikket sliter vi vel med å gå rundt, og med en halvering av tilskuertallet (som er sannsynlig i 1. divisjon - tror ikke Glimt får mer enn 1500 mot Follo, Mandalskam eller Alta...), blir det enda verre. I dette kan vi sammenlignes med Moss, Bryne og Strømsgodset, som heller ikke har noen fanbase å bygge på.

Men, det finnes positive ting også...

Glimt har aldri rykket ned med en Berg på laget
Det er 23 seriekamper igjen - og laget viste mot Rosenborg at de kan spille ut gode lag
Og jeg vedder en tier på at Glimt ender foran Molde på tabellen etter 26 kamper - Molde har et elendig lag for tida, og Røkke og Gjelsten er opptatt med MK Dons (måtte de brenne i det aller nederste helvete).
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Vegard wrote:Hei Tarin! Nei jeg mente vi var bedre enn Viking så lenge vi hadde 11 spillere på banen. Med kun 10 glimtspillere på banen tok dessverre Viking over...

:!:
Aha. My bad. :)
Tippeligaen 2008.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Tili wrote: Glimt har aldri rykket ned med en Berg på laget
Joda. Det er jo en stund siden forrige nedrykk. Tror det var i 1989. (Nedrykk fra nivå 2 til nivå 3). Runar var med på den!
Tili
Posts: 224
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:48 pm
Location: Oslo

Post by Tili »

Merete wrote:
Tili wrote: Glimt har aldri rykket ned med en Berg på laget
Joda. Det er jo en stund siden forrige nedrykk. Tror det var i 1989. (Nedrykk fra nivå 2 til nivå 3). Runar var med på den!
Fra øverste nivå, mente jeg.

89 var imidlertid før min tid (da var jeg to), håper jeg er unnskyldt :wink:
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Jeg mener bestemt at vi MÅ handle inn en ny spiss. Sakka er desverre ikke god nok. Nå har han hatt en vinter og 3 kamper på å overbevise, resultat: Alt for dårlig.

Husker dere at jeg advarte før serie start om at Stig ikke holder sånn helsemessig, hva skjer, jo han er ute etter noen få kamper. Dette holder ikke desverre,,,,Løp og kjøp ,

kostnadan ved å kjøpe en klassespiss blir høy, men et nedrykk blir dyrere.
Det sa jeg ifjor rundt Mai mnd og alle vet jo hva som nesten skjedde.

Vi har 3 gode keepere

Vi har et Godt forsvar

En midtbane som mange kan misunne

Og et angrep som ligner på et finskt fjernsynsteater til tider.
Sjansene får vi ,men den satans ballen klarer de ikke å putte!!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Vegard wrote:Aldri om dette laget rykker ned! En dårlig start javel, men vi var bedre enn Viking (med 11 Glimt-spillere) og bedre enn RBK i 90 minutter. Vi står med 0 poeng etter tre kamper, men dette snur!
Men når vi ikke klarte å ta poeng mot et Odd under middels på Falkum i kveld, når skal vi ta poeng da? Dette er veldig bekymringsmessig.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Post by silje »

Fra Oslo wrote:Rykker Glimt ned kommer jeg til å miste litt av interessen!!


I medgang å motgang!!!!!
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Yepp!
User avatar
SirKellen
Posts: 65
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:15 pm
Location: Ålesund,men fra Fræna downtown Elnesvågen.

Post by SirKellen »

Holder med Glimt i all slags vær.. Heia Glimt.. Man skal støtte laget sitt ekstra mye i motgang,er ikke da man skal stikke av med halen mellom beina.. Bodø Glimt før evig heter det.
:) Heia Glimt :) GOOO SPURS :)
Member of: Glimt i Midten og TottenhamsVenner
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

silje wrote:
Fra Oslo wrote:Rykker Glimt ned kommer jeg til å miste litt av interessen!!


I medgang å motgang!!!!!
Naturligvis, jeg klarer jo aldri å slutte å holde med Glimt, umulig!

Det jeg sier er at jeg kommer ikke til å være like spent og glede meg like mye til kamp om det er Alta og Mandalskameratene vi skal møte. Og, beklageligvis Kesseboy, men sånn er det (for meg). Det er stas å kunne spille mot fotballagene fra Norges største byer, det er på mange måter snakk om byens ære og litt av dens varemerke. Jeg er og litt engstelig for at om vi rykker ned, kommer vi ikke opp igjen på lange tider. Ikke bra.

Det ordner seg sikkert, men som Brawno nevnte er jeg veldig bekymret over at vi ikke klarer å slå Odd i dag, for når skal vi da kunne ta de poengene vi så sårt trenger?
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Post by silje »

I motgang man ser de ordentlige supporteran :D
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Det har du 100 % rett i. Jeg for min del har ikke missa en eneste kamp på Myra de 10 siste årene. ( Vært heldig med ferier og greier,) :skål
User avatar
SirKellen
Posts: 65
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:15 pm
Location: Ålesund,men fra Fræna downtown Elnesvågen.

Post by SirKellen »

Helt riktig Silje.. I motgang ser vi hvem som har glimt i hjertet :) Skulle ønske jeg bodde slik at jeg kune se flere kamper,bor utenfor Molde så det blir få kamper på meg i året,heldigvis går det på tv og web-tv. Men de på banen får jo ikke høre støtten derifra :(
:) Heia Glimt :) GOOO SPURS :)
Member of: Glimt i Midten og TottenhamsVenner
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Nokia wrote:Jeg mener bestemt at vi MÅ handle inn en ny spiss. Sakka er desverre ikke god nok. Nå har han hatt en vinter og 3 kamper på å overbevise, resultat: Alt for dårlig.
Problemet er hvordan man skal hente en veletablert spiss til Bodø. Selv om økonomien kanskje for en gang strekker til, er vel det største problemet å få han til å nedprioritere tilbud fra andre tippeligaklubber fra mer sentrale områder av landet. Jeg hører til stadig ting som "nå skulle vi hatt en Sæternes" og lignende. Glimt må lete etter en "ny Sæternes" eller andre klassespillere blant spillere som ikke har samme status som veletablerte spillere. De er nødt til å hente spillere som Råket og Sakariassen. Det er slike spillere Glimt kan hente. Da Sæternes ble henta til Bodø sist var han en førstedivisjonsspiller fra Sørlandet, og ikke en av landets beste angrepsspillere.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Odd har en glitrende spiss, Olivier Occean, og det var Bodø/Glimt som var først til mølla på La Manga foran fjoråretse sesong. Glimtledelsen mente at han ikke var god nok!!!!! Han kostet noen skarve hundretusen.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Jeg har sagt det før: Dersom vi vil ha en ny ung toppspiss i Glimt, for vi har hatt mange opp gjennom årene, så må vi lage han selv. Vi må ta noen sjanser, og signere 2-3 unge lovende spillere med potensiale. De må få sjansen i Tippeligaen, og plutselig kan vi ha en ny Stig, Bent Inge, Ludde.....

Kampen mot Odd var ikke bra, og Håvard hadde ikke noen bra dag på topp. Likevel syns jeg ikke vi skal miste troen så fort. Han har målteft, og plutselig kommer målene tett som hagl. Både mot Viking og RBK hadde han mange målsjanser, og når han får satt et par av de kommer tryggheten. Inntil da syns jeg vi skal ta det litt med ro. Det er på ingen måte bare spissene som har sviktet så langt.

Det er helt på sin plass å diskutere nedrykk, men å male fanden på veggen er det ingen grunn til. Vi har spilt tre vanskelige kamper:

- Borte mot Viking, en kamp som vi nesten aldri tar poeng i, og ofte taper med mange mål

- Hjemme mot RBK, som er en forbannelse den godeste Harry Potter ville ha hatt store problemer med.

- Borte mot Odd som har tapt flere år på rad, og var veldig ute etter revansje mot nettopp Glimt. Odd er et sterkt hjemmelag, og de vant 3-0 mot RBK der så sent som i fjor.

0 poeng etter tre kamper kan ikke bortforklares, men dette er ikke de beste sjansene vi har i løpet av året. Likevel har Glimt gjort det bra i førsteomgang mot Viking, hele kampen mot RBK og andre omgang mot Odd. Vi har fått dårlig uttelling og marginene mot oss. Det er kanskje det som bekymrer meg mest!

Vi rykker aldri ned!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply