Kamptråd: Bodø/Glimt - Brann

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kingkong
Posts: 428
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:31 pm
Location: Bodø

Post by Kingkong »

K1M wrote:
Kingkong wrote: Theting mangler tempo i kroppen, han er treg i bevegelsene. Han har lite fart i spurtene. Sett flere ganger at dette har forårsaket farlige overganger imot p.g.a. at Theting har mistet ballen. Dette kan nok skyldes at han ble kastet rett inn etter skade, men mener å ha sett tendenser i fjor også. Vil fortsatt ha Råstad inn på laget!!!!
Du kan da ikke påstå at Råstad er noe raskere? Råstad er jo betegnelsen på treg!
Jo syns faktisk det. Etter idag å ha sett dem hver sin omgang sentralt synes jeg Råstad kom best fra det. Han har langt bedre offensive pasningsvalg.
Loves glimt and pretty girls
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Kanskje det... men han er da fortsatt treg..?
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Janco skrev;
Hmm, mener bestemt at Ville spiller for Alliannssi!!??
Stemmer det, de har en spiller som heter Ville Lehtinen i lagoppstillingen.
Kilde: http://www.acallianssi.com/

AC Alliansi er visstnok en ganske ny klubb i Finland. Klubben er allerede i trøbbel for to ting:
1. Mulig kampfiksing. Klubben tapte 0-8 akkurat da en masse folk i øst-Europa hadde tippet dette resultatet (ala Comet-saken fra norsk hockey)
2. Klubben ble kjøpt opp av en kineser midt i sesongen. Noe som ikke er lov i Finland, å bli kjøpt opp i sesongen altså.

Håper uansett finnene sliter ut Brann i morgen!

:wink:
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Da kan du lese Bjørn Petters fyldige forhåndsartikkel her:
http://www.glimt.no/index.php?ID=1&lang ... odule=news

Mvh BørreA :)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Knall artikkel som vanligt fra den karen =)
Reise oppover på lørdagen. Har med mg nå folk som absolutt skal ha med seg noe som heter Premiere League eller noe sånt.. Masjetter United heite vist fav laget.. Noen tips om en pub som viser dette ?

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/uefa ... 435585.ece <-- Kampen til brann blir ikke avlyst..
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Taskeladdn wrote: Reise oppover på lørdagen. Har med mg nå folk som absolutt skal ha med seg noe som heter Premiere League eller noe sånt.. Masjetter United heite vist fav laget.. Noen tips om en pub som viser dette ?
Godt å se at de har peiling på fotball :)

Kampen starter 13.45 og med tanke på at den sendes på Canal+ tror jeg nok det er svært sannsynlig at noen utesteder viser den. Kan tenke meg at Rock eller Barbeint skal vise den.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Go knall =) Rock er vel der det alltid har vært.. Barbeint har e ikke hørt om =) hehe =) E nån år siden e bodd i Bodø da =)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Oppvarmingen tar vi selvfølgelig på Rock:

http://glimtforum.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2509

Dette gjelder også Taskeladdn
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Taskeladdn wrote:Go knall =) Rock er vel der det alltid har vært.. Barbeint har e ikke hørt om =) hehe =) E nån år siden e bodd i Bodø da =)
Barbeint er gamle Peacock (rett over sas)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Maren
Posts: 56
Joined: Thu Jul 21, 2005 10:14 pm
Location: Boooodø

Post by Maren »

Bare med tanke på laget på søndag, håper jeg at DISSE skal få løpe ut på brann stadion:


------------Horn----------
Paulsen Kjølner Hoftun Miller
Berg Råstad CB
Olsen Johansen Brattbakk

Vi skal SLÅ BRANN PÅ SØNDAG!!!! ^^
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Maren wrote:Bare med tanke på laget på søndag, håper jeg at DISSE skal få løpe ut på brann stadion:


------------Horn----------
Paulsen Kjølner Hoftun Miller
Berg Råstad CB
Olsen Johansen Brattbakk

Vi skal SLÅ BRANN PÅ SØNDAG!!!! ^^
Håper ikke de kommer til å løpe rundt på Brann stadion på søndag. For da har vi nemlig hjemmekamp på Aspmyra, og da trenger vi de sårt der! :wink:
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Maren
Posts: 56
Joined: Thu Jul 21, 2005 10:14 pm
Location: Boooodø

Post by Maren »

oioioi...en veeeldig idiotisk skrivefeil av meg....BEKLAGER!!!!! *FLAU* :oops: :wink:
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Maren wrote:oioioi...en veeeldig idiotisk skrivefeil av meg....BEKLAGER!!!!! *FLAU* :oops: :wink:
Ingenting å beklage eller bli flau for. Bare morsomt :D

Med tanke på laget du presenterer. Med Sæternes og Winthers på topp for Brann, er jeg litt redd Hoftun og Kjølner må kjøre litt ekstra sprinttrening et par dager nå....
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Hehe..Brann har brent 2 straffer (!) ikveld..er det mulig.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Maren
Posts: 56
Joined: Thu Jul 21, 2005 10:14 pm
Location: Boooodø

Post by Maren »

yellow skrev:
Med tanke på laget du presenterer. Med Sæternes og Winthers på topp for Brann, er jeg litt redd Hoftun og Kjølner må kjøre litt ekstra sprinttrening et par dager nå....

_____________________________________________________________


Tjaa...men har du noen bedre forslag til stoppere?? :wink:
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Jeg synes det er litt rart at alle lagoppstillinger som presenteres her kommer med Hoftun og Kjølner som midtstoppere...

Er det bare jeg som reagerer på at Kjølner har vært litt sløv i presset i flere kamper på rad nå. Og i de situasjonene har det blitt mål... Senest nå mot Ham-Kam hvor Ringberg har 1-2 meter fritt rom og får snudd seg og skutt. Hadde Ringberg hatt Kjølner som ryggsekk der hadde han ikke fått skutt i det hele tatt. Dette er som sagt bare ett eksempel...

I tillegg er jeg enige med dem som har vært kritiske til CB. Synes det er litt trist å innrømme det, men han har ikke hatt den utviklingen jeg hadde håpet på før sesongen.

Ser også at mangejubler over seg av begeistring for at Miller glitret i B-kampen og dermed vil ha han rett inn på førstelaget. Det mener jeg vil være litt av et sjansespill siden han ikke er inne i Glimts spillestil enda.
Selvfølgelig er det bra at han ser ut til å være en god fotballspiller, men gi han enda litt tid, så blir han bare enda bedre...

Mitt forslag til lagoppstilling blir derfor:

Horn
Paulsen - Hoftun - Theting - Halvorsen
R.Berg - Råstad - Johansen
Rennes - Sakka - Brattbakk
Maren
Posts: 56
Joined: Thu Jul 21, 2005 10:14 pm
Location: Boooodø

Post by Maren »

er theting skadefri nå da???
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Brann

Post by yellow »

yellow wrote:
Forslag til lag mot Brann;

*********Horn**********

Paulsen-Halvorsen-Hoftun-Miller

Runar - CB - Theting

Brattbakk-Stig-Brenes/Olsen
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

HE HE

Post by booegutt »

Ja er mange lagoppstillinger her her er min egen:

Horn

Miller-Hoftun-Kjølner-Paulsen
Runar-Stig-Råstad/theting
Brenes-sakka-brattbakk
Full peising
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Ser på Brann-forumet at kveldens kamp mot Allannssi er den dårligste kampen Brann har gjort i år. Brann-supporterne er fly forbanna.

Her, ett av innleggene;
Dette er strengt tatt det verste jeg har sett fra ett Brannlag noensinne. Joda, det ble sjanser, men hva hjelper sjanser når viljen til å vinne er så totalt fraværende? Det blir jo skutt bedre i damefotball for pokker. Null vilje til å vinne ball. Ikke en spiller gav en milimeter mer krefter enn nødvendig. Enhver dødball tok evigheter å få i gang. Det er noe galt når Opdal er den eneste som gidder å springe for å hente ball. De andre ruslet jo etter alt av baller.

Det er direkte flaut. For Alliansi var utrolig svake. Selv ikke da Brann på slutten bestemmer seg for å gi bort ballen i forsvar opptil flere ganger klarer de noe som helst.

Dette har ikke noe med uflaks å gjøre. Det har lite med udyktighet å gjøre. Det har alt med manglende yrkesstolthet og fraværende innsats å gjøre.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Glimtsupporter wrote:
Ser også at mangejubler over seg av begeistring for at Miller glitret i B-kampen og dermed vil ha han rett inn på førstelaget. Det mener jeg vil være litt av et sjansespill siden han ikke er inne i Glimts spillestil enda.
Selvfølgelig er det bra at han ser ut til å være en god fotballspiller, men gi han enda litt tid, så blir han bare enda bedre...

Mitt forslag til lagoppstilling blir derfor:
Enig med det, det er litt tidlig og dessuten farlig å rotere unødvendig mye i forsvaret, spesielt i den situasjonen Glimt er i nå.
Nettopp derfor ser jeg helst at Kjølner fortatt er i laget og håper heller at han hever nivået sitt fremover.

Dessuten har vel ikke Brann noen kantspillere klare i øyeblikket som er noe spesielt å frykte.
TFL er ute med skade, Vaagan Moen er spiller enn så lenge for Hamkam og Kvisvik har som kjent tatt turen til Fredrikstad.

I angrepet har Ola selv uttalt at det ikke er så farlig om man ikke er helt kjent med spillerstilen, jeg håper Brenes starter til fordel for Olsen.
Dermed får man Brattbak på venstresiden.

Akkurat når Brann tror de har hentet den personen som vanligvis gir dem mest trøbbel og backene puster lettet ut, har Glimt hentet en ny ung høyreving med teknikk og fart.
Jeg håper han får sjangsen og ikke minst fortsetter den gode trenden høyrevingene våre har mot Brann :wink:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

K1M wrote:
Kingkong wrote: Theting mangler tempo i kroppen, han er treg i bevegelsene. Han har lite fart i spurtene. Sett flere ganger at dette har forårsaket farlige overganger imot p.g.a. at Theting har mistet ballen. Dette kan nok skyldes at han ble kastet rett inn etter skade, men mener å ha sett tendenser i fjor også. Vil fortsatt ha Råstad inn på laget!!!!
Du kan da ikke påstå at Råstad er noe raskere? Råstad er jo betegnelsen på treg!
Det var nettopp det som var mitt poeng også, Råstad er definitivt ikke raskere en Theting på noen måte, jeg synes faktisk dette er en av de største svakhetene til Råstad.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Taskeladdn wrote:Knall artikkel som vanligt fra den karen =)
Jepp, kommer masse artig info i disse artiklene akkurat som han også gjør innimellom på forumet :wink:

Meget bra jobb :klapp
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Post by Crazy horse »

Først til dagens Brannkamp......de sliter, de sliter, de sliter :D Jeg tror ikke de klarer å finne ut av det til søndag. Den dårlige stimen vil bare fortsette der nede. Hysj!!! Jeg kan høre helt hit at det koker i Bergen......


Så til en helt annen sak. Kikket i eliteguiden i VG (fint for statistikken iallfall). Så på sjanser for og sjanser mot, og fant noe litt pussig. B/G har til nå hatt 4,8 sjanser mot per kamp, og 4,8 sjanser for. De har som kjent målforskjellen 19-28 (Disse tallene burde selvsagt vært snudd). VIF har også 4,8 målsjaner mot, men bare 17 innsluppne.
Bergenserne fryktet tett forsvar og giftige kontringer, det tror jeg de bør få oppfylt. Ultrakynisk fra nå av. La gladfotballen være for en stund, de store tårene kommer først ved et nedrykk. :twisted:
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Larsen wrote: Jepp, kommer masse artig info i disse artiklene akkurat som han også gjør innimellom på forumet
Mye bra i den artikkelen, ja! En del av de kampene vekker spesielle minner. Jeg var selv til stede på Aspmyra i 1978 da Glimt nedsablet Brann 8-1 i snøværet. Brann kom til Bodø uten langermede trøyer. Alle på Glimt spilte med stilongs og hansker, til og med luer. Jeg husker at Branns gode venstreback Helge Karlsen frøys så voldsomt at Arne Hansen lånte ham hanskene. God sportsånd, Arne!

Jeg var også på Åråsen og så den forsmedelige kampen mot Lillestrøm (5-3). Målmons var helt ustoppelig i lufta. I hvert fall tre av de fire scoringene hans kom på headinger.

Til søndag er det Brann. Selv om Glimt tradisjonelt har et godt tak på Brann og Brann nå er inne i en blindgate, er det ingen grunn til å slappe av for Glimt. Her må det være full peising i samtlige 90 minutter! Vi har sett nok ganger i år at Glimt har feilet i slike kamper.
Masinga
Post Reply