Kamptråd: Vålerenga - Glimt Søndag 28/8 kl.20.05

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

Jo, jo.. Det er mulig... han var jo sterk i duellspillet på Briskeby... men hvis Råket spiller fra start mot VIF, så får vi se... håper egentli han blir byttet ut i pausen eller senere med Råstad, eller Brenes.. kommer ann på hvordan kampbildet utvikler seg...

Vi venter i spenning :lol:
User avatar
Pilly
Posts: 4
Joined: Thu May 05, 2005 5:31 pm
Location: OSLO
Contact:

Bodeglimt/vif

Post by Pilly »

Lenge har jeg gledet meg til denne kampen på ullevåll.., Det eneste som ødeegger alt er at den samme dagen jeg reiser til nabolandet *sukk* Jeg som hadde funnet frem den blå/røde trøya mi og alt!!!

Uansett, ønsker dere lykke til i kampen, men akkurat her må jeg holde på vif=P Det blir en spennende kamp, for bodeglimt er flink, spørsmålet er hvem av lagene som har den store dagen på gressplenen.

Alt kan skje, under en åpnen himmel!



:guns
Har du traktor og ljå - holder du med LSK.
Har du øl og er glad - holder du med Vål`enga.
Andreassen
Posts: 67
Joined: Wed Jul 27, 2005 12:14 pm

Post by Andreassen »

Taxi-laget består av følgende passasjerer uten klippekort;

Horn
Paulsen-Hoftun-Kjølner-Miller
Johansen-CB-Høgli
Brattbakk-Sakk-Olsen

Syntes også at Costa Ricas andre store sønn bør få sjansen.

Har ikke helt trua på hverken Theting eller Råket. Theting kom innpå i går og klarte vel kun å prestere et innkast til Brann. Håper Råket matches på kanten og ikke som indreløper.

CB var vel ikke den store stjerna i går, men dummet seg heller ikke ut. På tide han markerer seg enda sterkere positivt, hvis ikke bør Råstad få sjansen (tross dårlig holdning). Viktig å ha noen på midten som kan lage mål.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Post by Kesseboy »

Andreassen wrote:Taxi-laget består av følgende passasjerer uten klippekort;
Hva med Bjørkan da, han har vel rett på TT-kort? :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Andreassen
Posts: 67
Joined: Wed Jul 27, 2005 12:14 pm

Post by Andreassen »

Eh TT? Men jeg har hørt rykter (på byen selvfølgelig) at Bjørkan sikter seg inn på jobben som syngende karaoke-underholder med en rulleringsordning på byens maxi-taxier. Han har opsjon på jobben fra dag 1 etter Glimt.
User avatar
steinhard i klikken
Posts: 195
Joined: Fri May 13, 2005 5:04 pm

Post by steinhard i klikken »

mester wrote:
Er ikke kampen om 2 uker, da har vel Hovi alle muligheter å bli frisk?
he he, han må opereres for et eller annet, blir ute i 6 uker :twisted:
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

kan jo hende at nån VIF-spillera har pådratt se førr mange gule kort, eller skada i den europacup-kampen de ska spæll like førr Glimt fer nedover! d e jo en fordel førr oss! :mrgreen:
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Post by Crazy horse »

Så at CB havnet, som eneste Glimt-spiller på rundens lag i Dagbladet, og Hoftun ditto i VG. Tror også, som noen nevnte her tidligere, at CB har vært og titta litt på GlimtForum, i hvertfall spiller han bedre og bedre. Synes jeg husker at CB spilte sentralt for noen år siden, kan ha vært fravær for TKS, og at det fungerte kjempegodt (mener det var over mange kamper). Noen av dere som husker så langt tilbake (midten av 90 tallet)?
Fotball er nesten alltid morsomt
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Hm, var vel CB, og ikke Hoftun som kom på rundens lag i VG. Dagbladet har jeg ennå ikke lest, men VG skryter enormt av hans 1.omg og de offensive ballvalgene.

Sånn sett skulle en jo tro han hadde lært :D
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Andreassen wrote:
CB var vel ikke den store stjerna i går, men dummet seg heller ikke ut. På tide han markerer seg enda sterkere positivt, hvis ikke bør Råstad få sjansen (tross dårlig holdning). Viktig å ha noen på midten som kan lage mål.
Det var vel ikke akkurat noe argument for å få Råstad på banen.
Han har spillt 14 kamper i år, 10 fra start.Totalt 963 minutter.
På denne tiden har han ikke scoret et eneste mål, han har dog scoret et selvmål.

Theting har spillt 9 kamper, 5 fra start med en total på 512 minuter.
Han har scoret 2 mål.


Forøvrig har jeg troen på at Råket kan gjøre sine saker bra mot VIf, jeg håper det blir han som starter i Runars fravær :wink:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Post by Los-Loco »

VIF skal altså igjennom både cup-kamp og CL-kvalik før kampen mot Glimt, det burde være en fordel for oss!

Det er vel sjanser både for skader og for dårligere kampform hos VIF, mens Glimt forhåpentligvis utnytter tida til å finpusse formen (og kanskje spille costaricanerne inn på laget?)

Los-Loco har talt!
Andreassen
Posts: 67
Joined: Wed Jul 27, 2005 12:14 pm

Post by Andreassen »

Larsen wrote:Det var vel ikke akkurat noe argument for å få Råstad på banen.
Han har spillt 14 kamper i år, 10 fra start.Totalt 963 minutter.
På denne tiden har han ikke scoret et eneste mål, han har dog scoret et selvmål.

Theting har spillt 9 kamper, 5 fra start med en total på 512 minuter.
Han har scoret 2 mål.
Joda, riktig statistikk. Men er det noen av dem som har potensiale så er det Råstad og ikke Theting. Ser rett og slett ikke for meg Theting som en publikumsfavoritt i denne byen. Måtte jeg ta feil, men jeg lengter tilbake til 03' da vi opplevde langskudd. Hvor flere av de gikk i mål.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Larsen wrote: Han har spillt 14 kamper i år, 10 fra start.Totalt 963 minutter.
På denne tiden har han ikke scoret et eneste mål, han har dog scoret et selvmål.
Skal ikke dra det for langt, men statistikken viser også at Glimt kun har tatt tre poeng på de 10 kampene Råstad har startet. Det er selvsagt ikke Råstads feil alene, men vi må vel kunne si at han ikke har bidratt spesielt mye de gangene han tross alt har spilt fra start. I de fire kampene Råstad ikke har vært med, har vi tatt seks poeng.....

Han spilte også mot Strindheim, og da var det enkelt å se at opptil flere på benken var rimelig forbannet over Råstads voldsomme behov for å berøre sine egne hofter... :)

Finner Råstad tilbake til det han gjorde i 2003, så er han udiskutabelt god nok for Glimt. Skal han gjøre det, så må han kanskje bite tennene sammen og jobbe knallhardt for å klare det. Han har altså ikke sittet på benken hele sesongen, han har spilt relativt mye.
Last edited by Trapattoni on Mon Aug 15, 2005 5:25 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Joda, skulle gjerne sett noen flere langskudd jeg også :wink:

Men nå har jeg fra Råstad`s egen munn at det var en stor dose hell involvert i de scoringene der, han har da heller ikke satt noen flere slike siden og har vel heller ikke vært i nærheten desverre.

Det er flere måter å bli publikummsfavoritt på, man må ikke nødvendigvis score spektakulere mål.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

I kampen mot VIF har vi alt å vinne og intet å tape.

Dokker på Østlandet - kom på Ullevaal og sett ikke hjæmme foran TV-skjermen. Glimt trenger støtten dokkers på stadion og ikke i foran TV-en.

1000 stykker i svingen hadde vært topp.
Og minst 100 stående.

Polkagrisene mønstret hele 349 stykker.
http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/12084
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Mrbond
Posts: 441
Joined: Fri Aug 05, 2005 3:59 pm
Location: @ the Green Ass

Post by Mrbond »

Andreassen wrote:Eh TT? Men jeg har hørt rykter (på byen selvfølgelig) at Bjørkan sikter seg inn på jobben som syngende karaoke-underholder med en rulleringsordning på byens maxi-taxier. Han har opsjon på jobben fra dag 1 etter Glimt.
Syns ikke du ska dra dette for langt. Kan jo hende han faktisk leser dette og søker på jobben :guns

Jeg kjører en sånn en, og vil minst av alt ha Åssa sittende på. Tror nok at jeg heller foretrekker å plukke opp en tilfeldig karaokestjerne fra norlænningen en fuktig søndag til å gjøre denne jobben :mrgreen:
I medgang...OG motgang!
Vi ska vinn Adecco!! Vesst faen skal vi det!!
*MEMBER #47 OF DGH*
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Christian Berg på rundens lag i VG. Erik Hoftun på rundens lag i Dagbladet.

:wink:
User avatar
Kingkong
Posts: 428
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:31 pm
Location: Bodø

Post by Kingkong »

Andreassen wrote:
Larsen wrote:Det var vel ikke akkurat noe argument for å få Råstad på banen.
Han har spillt 14 kamper i år, 10 fra start.Totalt 963 minutter.
På denne tiden har han ikke scoret et eneste mål, han har dog scoret et selvmål.

Theting har spillt 9 kamper, 5 fra start med en total på 512 minuter.
Han har scoret 2 mål.
Joda, riktig statistikk. Men er det noen av dem som har potensiale så er det Råstad og ikke Theting. Ser rett og slett ikke for meg Theting som en publikumsfavoritt i denne byen. Måtte jeg ta feil, men jeg lengter tilbake til 03' da vi opplevde langskudd. Hvor flere av de gikk i mål.
Så utrulig utrulig enig. Thething skal ikke starte mot VIF, heller Råket, men aller helst Råstad!!. Men både Theting og Råstad er primert sentrale midbanespillere. Derfor tror jeg Råket spiller fra start. Skal gi han en sjanse å bevise etter han beviste litt mot kamma!
Loves glimt and pretty girls
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

japp... vi får se.... Råket scora jo en god del for en forrige klubben sin... huska e ikke heilt riv ruskende galt, va d for Moss i 1. Divisjon (mulig e tar feil her). D e jo en bra ting å ta med til Ullevaal?... eller? Riktig nok var d bare i 1. divisjon, men e trur nu at han har litt målteft ennå... :wink:
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Link til VIF-forumet der de diskuterer "Gule Runar";

http://www.klanen.no/forum/index.php?t= ... msg_120885
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Post by Glimt1916 »

Zpiff wrote:japp... vi får se.... Råket scora jo en god del for en forrige klubben sin... huska e ikke heilt riv ruskende galt, va d for Moss i 1. Divisjon (mulig e tar feil her). D e jo en bra ting å ta med til Ullevaal?... eller? Riktig nok var d bare i 1. divisjon, men e trur nu at han har litt målteft ennå... :wink:
Trur nok du tenk på Sakka. Råket kom fra Molde der han knapt spella og vel heller ikke scora så mye
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

yellow wrote:Link til VIF-forumet der de diskuterer "Gule Runar";
Interessant lesning og fint å se at mange i Klanen forsvarer Runar vs. den rigide regelen om karantene for hvert gule kort man får etter den femte.

Ellers er det stor usikkerhet om Gashi spiller (han sitter i fengsel, må vite). Grindheim må sone for 3 gule. Men at Runar mangler er verre. Tar Glimt poeng her, er det ren bonus!
Masinga
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Masinga wrote: Ellers er det stor usikkerhet om Gashi spiller (han sitter i fengsel, må vite). Grindheim må sone for 3 gule. Men at Runar mangler er verre. Tar Glimt poeng her, er det ren bonus!
Mener å ha plukket opp et eller annet sted at Gashi slipper ut akkurat den 28. Jeg tror ikke Rekdal gambler på han fra start, men det er ingen tvil om at enga har mer enn nok gode ersattere for både han og Grindheim.
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

Tror det blir vanskelig å ta poeng mot vif. Men statistikken sier jo poeng deling.

Mitt lag:


Horn

Paulsen Hoftun Kjølner Miller

Theting CB Høgli

Brenes Sakk Brattbakk
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Hvor skal vi se kampen...??
So long, glimtforum.net
Post Reply