Råstad ønsker seg bort

Moderators: Sulliken, Larsen

Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Råstad ønsker seg bort

Post by Hågen »

I dagens AN-papirutgave står det en liten notis om at Olav Råstad vil bort. Han var ikke funnet god nok til troppen mot Brann, og sier følgende til Avisa Nordland:
Ting snur fort i fotball, men akkurat nå ser det vannskelig ut for meg. Verken jeg eller klubben er tjent med at jeg er her nå.
Kan ikke si jeg er overrasket, snarere oppgitt over Råstad's manglende evne til å ta imot selvkritikk og hans manglende evne til å glede seg med lagkameratene sine. Jeg mener dette er helt feil innstilling når Glimt sliter som de gjør nå, og fokus burde ligge på helt andre ting. Skuffenede av Råstad.
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Æ har hatt nr 8 på ryggen i et par år nu... må si d ikke blir ny nr 8 drakt til neste år. e så skuffa over hannes manglanes evne til å ønsk å spæll sæ inn på laget igjen etter å ha blitt satt ut av laget. Bør ikke d å bli satt ut av laget vær en ekstra motivasjon for å jobb enda hardere for å kom tilbake igjen? D virka ikke som den holdninga gjeld førr han Olav... e veldi skuffa over han.. :roll: :cry:
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Ja, dette var skuffende.

Til og med Trond Olsen forsto at han måtte gi jernet for å spille seg inn på laget igjen, noe han faktisk har klart.

Om Råstad går så sur at han ikke vil være her lenger, så for all del slipp han løs. Innstrandens tar vel gjerne imot ham....
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Ikke bra

Post by booegutt »

Han gir vell heller uttrykk for at han er skuffet over benke tilværelsen, for min del hadde jeg foretrukket Råstad fremfor CB. CB har vell heller ikke signert ny kontrakt?

Å gi Råstad føyken for at han er missfornøyd med benkesliting er jo absurd, det burde avhenge av innsatsen hans på Glimt ikke i avisen:)

Med lagets kansje eneste reelle skuddfot med trøkk i er Råstad en jeg ville beholdt og gitt mere tillit ikke mindre.
Full peising
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

milla wrote:Æ har hatt nr 8 på ryggen i et par år nu... må si d ikke blir ny nr 8 drakt til neste år. e så skuffa over hannes manglanes evne til å ønsk å spæll sæ inn på laget igjen etter å ha blitt satt ut av laget. Bør ikke d å bli satt ut av laget vær en ekstra motivasjon for å jobb enda hardere for å kom tilbake igjen? D virka ikke som den holdninga gjeld førr han Olav... e veldi skuffa over han.. :roll: :cry:
Nettopp! Det er nå det bør gå en liten faen i han. At han SKAL spille seg inn på laget igjen, slik som Trond Olsen har bestemt seg for. Trond har fått mye kritikk, men en ting skal han ha, han kjemper i hvertfall for plassen sin!

Trist at en såpass god spiller som Råstad ikke skjønner dette. For i form er Råstad mer enn god nok for dette Glimtlaget. Slik han framstår nå, er han så og si ubrukelig...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Det handler om holdninger, det handler om guts, det handler om psyke og det handler om å takle motgang...

HVIS Råstad har uttalt dette, så har han skutt seg sjøl i foten.

Råstad er meget langt unna å få starte framover. Og nå er jeg mer enn sikker på at det blir Råket mot VIF. Han har tross alt en fighter-spirit som trengs om vi skal kjempe oss oppover tabellen.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kingkong
Posts: 428
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:31 pm
Location: Bodø

Post by Kingkong »

Huff!!

Synes det er særdeles synd for både Glimt og Råstad hvis det er slik at han ønsker seg bort. Men kan forstå han på en måte. Min mening er at han har blitt vraket urettferdig flere ganger. Har sagt det får og mener det fortsatt at det virker som Råstad og Ola ikke er helt på talefot. Årsaken til dette kan være mange, men kan jo ha noe med holdningene til Råstad. Har jo versert diverse rykter om holdningene hans.

Forrige onsdag så jeg 2.lagskampen til glimt, der Råstad spilte sentralt 1.omg og Theting 2.omg. Jeg synes Råstad leverte varene langt bedre enn Theting. Og når han likevel blir utelatt fra troppen på søndagen etter må det jo ligge andre ting enn sporslig vurdering bak. Det er nå iallefall min mening
Loves glimt and pretty girls
Marlene
Posts: 90
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:31 pm
Location: Bodø

Post by Marlene »

Ka som skjer?
Han har sikkert bare mista motivasjonen helt! Han kan vær jævlig god om han bare vil! Men for min del så vikra det som han bare blir latere og latere...
Last edited by Marlene on Tue Aug 16, 2005 12:52 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Desverre så er jeg redd for at dette har med mer en bare det sportslige.

Han har fått relativt mange advarsler tidligere, både i TIL og i Glimt. Håper selvsagt at dette ikke er tilfelle, men frykter det.

Pokker og, her må æ slite med han C.B på midten og så svikter Olav?

Og Råket skal iallefall ikke inn. !"!

Da setter vi heller inn Brenes og flytter Stig ned på Midten, forøvrig en plass han takler helt utmerket!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Kingkong wrote:Min mening er at han har blitt vraket urettferdig flere ganger.
Lagidrett er ganske spesielt, både som yrke og øvelse. Det som jeg mener å se, er at det ikke finnes noe sånt som en "urettferdig" vraking. Å vrake Råstad på et gitt tidspunkt kan ha vært galt, sett fra de fleste andres ståsted; altså en faglig-sportslig feilvurdering av trenerteamet, men dersom trenerteamet hadde en tanke bak det, så vil neppe ordet urettferdig være passende.

Jeg kan godt forstå at Råstad vil være frustrert over å (tilsynelatende) ikke være aktuell for laget, men synes at han bør ta inn over seg at han kun er ett individ i ei stor gruppe av andre spillere. Dersom han ikke velges, så er det et signal på den ene eller den andre måten. Sett at Råstad er uønsket i klubben - dette blir i verste tilfelle, selvfølgelig - så er det uprofesjonelt av klubben å eventuelt forsøke å skvise ham ut gjennom å sette ham ut av laget. Jeg håper og tror at Glimt har lært av personalbehandlingsfeil i fortida, og at vrakingen av Råstad således er lettere begrunna.

Det Råstad da etter mitt syn må gjøre er å finne ut hva han vil. Vil han vekk må han si fra til klubben, som da sikkert er behjelpelige til å løse saken på en eller annen måte. Men det jeg helst ser at han gjør, er å gi jernet på hver eneste trening, og virkelig vise gjennom innsats og holdning både på og utenfor banen at han virkelig ønsker å spille på førstelaget.

PS: Vi vet vel alle hvordan journalister til tider behandler sitater...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Merkelig nok så mener iallefall jeg at han har levert på de siste treningene!!

Fine mål og solid innsats
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Viktig å beholde Råstad, men også viktig at han løfter seg til det nivået han har i seg. Var jo fantastisk i 2003 og må kjempe med seg selv for å komme tilbake dit. Jeg har trua på han, men det må gå en liten faen i han, det er ikke noe som kommer av seg selv!!!
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
espinho
Posts: 458
Joined: Tue May 31, 2005 7:19 pm
Location: Trondheim

Post by espinho »

Slik Christian Berg spilte mot Brann er nok Råstad ett godt stykke unna førsteelleveren. C.Berg ble belønnet med banens beste og rundens lag i vg. Fullt fortjent etter min mening. I tillegg bidro som vanlig Runar bra og Høgli imponerte med stor kampvilje og glød.

I fotball skal vel ingen være fornøyde med å sitte på benken kamp etter kamp, men det er unødvendig å offentligjøre det i avisa. Enig i at Råstad har skutt seg litt i foten her.
Offisiell talentspeider for "glimt i midten inndoor team".
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Gjør meg ingenting at Råstad kanskje forsvinner. Han har ikke imponert meg etter 2003 sesongen. Han har ikke gjort no godt inntrykk på meg i år, verken på trening eller i kamp. Kun ute på byen, da han virker som en trivelig fyr.

Hvis han vil dra så får han dra, ingen er tjent med å ha en nekter i troppen. Vi får hvertfall takke han for kanonene i 2003 sesongen! Det sikles enda ute på Nyholmen...

Holdningsproblemer? Tror nok det kan være formsvikt og en god porsjon utenomsportslige ting som gjør at Ola ikke bruker han.
Marlene
Posts: 90
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:31 pm
Location: Bodø

Post by Marlene »

ka e alt det her preike om holdningsproblema og utenomsposrtslige ting?
e det mulig?? faen æ e irritert nu! dokker sku bare vissta ka som va sannheta her! Sitt å antar og konkluder....

Noen her sitt jo å skriv at det ikke gjør noe om råstad drar! ka mein dokker med det? ka dokker trur han tenk når han læs det?
Han må jo føl at han ikke har støtte av supporteran og at han liksågodt bare ska skift klubb! Vi må jo gi alle en sjangse, gi dæm tid til å bygge sæ opp, alle har sine dårlige perioda...Vi vet at Råstad kan vær god!
Skjerp dokker!!
User avatar
Kingkong
Posts: 428
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:31 pm
Location: Bodø

Post by Kingkong »

Marlene wrote:ka e alt det her preike om holdningsproblema og utenomsposrtslige ting?
e det mulig?? faen æ e irritert nu! dokker sku bare vissta ka som va sannheta her! Sitt å antar og konkluder....


Vi antar ikke, vi vet at Råstad tidligere har hatt problem med holdningene både i Tromsø og i Glimt. Gåre gav han kniven på strupen etter en meget svak 2002 sesong og vi så alle hva resultatet ble i 2003!!
På grunn av dette er det enkelt å spekulere i at det igjen kan være problemer med holdningene hans som gjør at han ikke engang er å finne i troppen mot Brann!!

Men selvfølgelig dette blir bare spekulasjoner men jeg synes det er veldig synd hvis Råstad forlater Glimt. Mener fortsatt Råstad kan bidra veldig for Glimt. På sitt beste er Råstad en av eliteseriens beste ballvinnere og ballfordeler. Håper virkelig han bretter opp ermene og gir jernet og kommer seg tilbake på laget.

Utfra det jeg har sett av treninger så kan jeg ikke forstå at det er det sporslige årsaker til at han ikke er verdig en plass i troppen!! Syns Råstad har vært frisk på treningene i det siste.
Last edited by Kingkong on Tue Aug 16, 2005 1:40 pm, edited 1 time in total.
Loves glimt and pretty girls
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Enig med du, Marlene! Selv om Råstad pr øyeblikk ikke er inne i førsteellvern, så er han soleklart den midtbanespilleren i stallen (forutenom Kong Runar selvsagt) som har vist det største potensialet. Ingen andre har vært i nærheten av det han presterte i 2003, og vi må tilbake til Tom Kåres glansdager for å finne en like god midtbanespiller (selv om sammenlikningen er urettferdig, de to er vidt forskjellige typer).

Så vi vet han har det i seg, vi må bare håpe at det kan melkes fram igjen. Men kanskje har han rett i at han trenger et miljøskifte for å utvikle seg videre? Han kunne iallfall trengt en del kamptrening. Noen som vet om han får spille på B-laget noe særlig?

Los-Loco har talt!
Marlene
Posts: 90
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:31 pm
Location: Bodø

Post by Marlene »

Ja, det e som han sir sjøl, at det kan vær bra for han å skift beite...
Så lenge han ikke får spell noe så bør han vurder å skift...E ikke helt sikker på om han får spill noen b-lags kampa, men det bør hvertfall glimt ordne sånn at han ikke mista kamptreninga helt...
Men lura på kordan tillit han får fra glimt..?
User avatar
Kingkong
Posts: 428
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:31 pm
Location: Bodø

Post by Kingkong »

Marlene wrote:Ja, det e som han sir sjøl, at det kan vær bra for han å skift beite...
Så lenge han ikke får spell noe så bør han vurder å skift...E ikke helt sikker på om han får spill noen b-lags kampa, men det bør hvertfall glimt ordne sånn at han ikke mista kamptreninga helt...
Men lura på kordan tillit han får fra glimt..?
Spilte førsteomgangen i siste B-lagskamp. Gjorde sakene sine bra.
Loves glimt and pretty girls
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Hvorfor sitte og spekulere i hvilke holdninger Olav Råstad har?
Olav har, i likhet med 99,9% av samtlige spillere i Tippeligaen, en profisjonell holdning til toppfotball!
Det er kort og godt å spille på A-laget! Å sitte på benken størstedelen av karrieren er lite motiverende og utviklende for videre karriere.
Olav har tatt konsekvensen av at han ikke er prioritert i Glimts A-stall, og vurderer å skifte beite hvor han kan utvikle seg mer som spiller.
Hvis han selv innser at muligheten for fast plass på A-laget er små i overskuelig fremtid, så gjør han det eneste rette etter min mening. Nemlig å finne en klubb som trenger hans kompetanse.
Ikke misforstå. Jeg ønsker Olav fortsatt i Glimt, og at han skal finne tilbake til gamle takter. Ingen tvil om at gutten har potensiale.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Mon May 02, 2022 8:13 am, edited 1 time in total.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Los-Loco wrote:Enig med du, Marlene! Selv om Råstad pr øyeblikk ikke er inne i førsteellvern, så er han soleklart den midtbanespilleren i stallen (forutenom Kong Runar selvsagt) som har vist det største potensialet. Ingen andre har vært i nærheten av det han presterte i 2003, og vi må tilbake til Tom Kåres glansdager for å finne en like god midtbanespiller (selv om sammenlikningen er urettferdig, de to er vidt forskjellige typer).

Så vi vet han har det i seg, vi må bare håpe at det kan melkes fram igjen. Men kanskje har han rett i at han trenger et miljøskifte for å utvikle seg videre? Han kunne iallfall trengt en del kamptrening. Noen som vet om han får spille på B-laget noe særlig?

Los-Loco har talt!
Han spiller på b-laget de kampene jeg har sett


Pokker , Råstad!! Nå er det bare å bite tennene sammen og kjempe, vi ønsker deg med videre på dette spennende laget :twisted:
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Hvis ikke Råstad er mann nok å bite tennene og kjempe på for en plass på laget uten forventer han skal få den gratis så mista jeg all respekt for den gutten her og nå...

Men indikasjonene er vel desverre riktige..tragisk.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Los-Loco wrote:Men kanskje har han rett i at han trenger et miljøskifte for å utvikle seg videre? Han kunne iallfall trengt en del kamptrening.
Kan det vi når ser sammenliknes med det som skjedde i Tromsø? Råstad var god i starten der, men ble blekere etterhvert, og var veldig langt unna plass på laget der da han kom hit. Nå slet jo Råstad endel i starten her, og han fikk vel kniven på strupen av Gåre etter den svake 2002-sesongen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Jeg fatter ikke helt hva Glimt mener med å få til en løsning. Råstad har to og et halvt år igjen av kontrakten, og det er lenge i dagens fotballnorge, og så er de villig til å finne en løsning!!!?? Det betyr vel at de nesten er villig til å gi ham bort. Alle har sett for et potensiale han har, da er det kanskje dumt å sende et signal til Råstad at det er greit at han vil dra. Skal han komme tilbake i slag, hadde det nok vært bedre å få høre at han er sterkt ønsket i klubben. Har en følelse at det er ting i denne saken vi ikke har hørt om enda.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply