Underskriftskampanje

Moderators: Sulliken, Larsen

Burde Runar Berg være på landslaget?

Ja, selvsagt!
31
82%
Nei
7
18%
 
Total votes: 38

nedved
Posts: 60
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:33 am
Location: Målselv

Underskriftskampanje

Post by nedved »

Noen som blir med på en underskriftskampanje for å få Runar Berg tilbake på landslaget? 8)
Personlig mener jeg at Åge Hareide må ha tatt laget ut i sterk pillerus for å klare å unngå å ta med Runar Berg!! :glis
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Hehe, så lenge en spiller er i Glimt, har han ikke sjans til å komme i landslagstroppen. Sæternes fikk vel 12 minutter mot Island mens han spilte for Glimt, men rett etter overgangen til Brugge ble han høyaktuell for Norge.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Fy Hareide! :fy

Runar er mer enn god nok for landslaget!
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 433 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Runar kommer aldri med, uansett kor bra han spella. Har innfunnet mæ med det for mange år sida. Synes jo det e litt interessant at de tar ut en fyr som har gått skada i 2 år, og e langt unna toppformen fordi de har savna en "duell-spiller". Da skjønna man kor langt Runar e fra å bli tatt ut
User avatar
espinho
Posts: 458
Joined: Tue May 31, 2005 7:19 pm
Location: Trondheim

Post by espinho »

Det blir rett og slett håpløst..Runar er klart god nok for landslaget. Bakke er knapt god nok for engelsk 1 divisjon..
Offisiell talentspeider for "glimt i midten inndoor team".
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Syns i grunn det er helt greit at han slipper.

Han får bli igjen i Bodø og trene godt med laget, unngår reisingen, slipper å risikere å pådra seg unødvendige skader etc.

Hele Norge vet at Kong Runar er god nok, hva Hareide ser er sannelig ikke godt å si, men en kjennsgjerning er jo at han spiller for langt Nord...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Hågen wrote:Syns i grunn det er helt greit at han slipper.

Han får bli igjen i Bodø og trene godt med laget, unngår reisingen, slipper å risikere å pådra seg unødvendige skader etc.

Hele Norge vet at Kong Runar er god nok, hva Hareide ser er sannelig ikke godt å si, men en kjennsgjerning er jo at han spiller for langt Nord...
Var akkurat det jeg skulle si og har sagt før
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Tenkte på det her om dagen da jeg så troppen mot Sveits. I 1993 var Glimt et nyopprykket lag med mange unggutter med spisskompetanse, men landslagsuttak gikk det treigt med. Ble noen spede forsøk med Runar, synes jeg husker at også TKS var aktuell. I 2005 er det Start som er i samme situasjon, men her har det gått straks fortere å få gutta på laget, hele tre stykker som er aktuelle. Doffen er vel nærmest på fast plass. Vet jo at landslaget var i en litt annen posisjon i 1993 enn i dag, og at det var en annen trener, men dog. Ofte ble det etterlyst vinger, men aldri fikk Åssa tilbudet.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

brawno wrote:Hehe, så lenge en spiller er i Glimt, har han ikke sjans til å komme i landslagstroppen. Sæternes fikk vel 12 minutter mot Island mens han spilte for Glimt, men rett etter overgangen til Brugge ble han høyaktuell for Norge.
Det samme skjedde med Ludde. Var ikke i nærheten av landslaget før han gikk til Hertha. Dagen etter han var klar for Hertha ble han tatt ut. Horn ble tatt ut, selv om landslagsledelsen visste at han var skadet! "For å sende et signal om at han er aktuell" sa de da.

Rart at Årst kommer seg med gang etter gang...
nedved
Posts: 60
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:33 am
Location: Målselv

Post by nedved »

Vel, etter å ha sett denne begredelige kampen mot Sveits, er jeg mer overbevist enn noensinne at Runar Berg må få spille. Hva er det Åge Hareide tenker på?? Skjønner ikke hva Eirik Bakke gjør på landslaget. Fyren har jo vært skadd siden Berlinmurens fall, og har like god kondis som en 90-åring med pustevansker! Nei, bytt ut Eirik og sett inn Runar!!!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Vel, dere så Årst idag. Han ble skadet og det kunne blitt mye mere alvorligere enn det var. Hadde han vært ute hele sesongen hadde nok Tromsø rykket ned. Nei, Runar, hold deg i byen du!
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

Hva er vitsen med å skrive her på dette emne for å få Runar på landslaget? nytter det? jeg tror ikke Hareide er inne på nett å ser dette, og dermed tar opp Runar på landslaget.... tror nok vi må reise sørover med hver vårt balltre for å få han med...;P

Tror dere forresten at Sakariassen har vurdert å skaffe seg deltidsjobb som brannmann, sia han er så flink å slukke Brann gang på gang?...;P :lol:
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Zpiff wrote:Tror dere forresten at Sakariassen har vurdert å skaffe seg deltidsjobb som brannmann, sia han er så flink å slukke Brann gang på gang?...;P :lol:
Skulle nesten tro du jobba i sportsredaksjonen til VG eller Dagbladet!

Ang. Runar, når de ikke vet bedre enn å ta han med, hvorfor skal vi bry oss? Vi slipper lignende hendelser som Marius Johnsen, Årst og Bakke. Priser meg lykkelig over at Runar kan se kampen foran tv'n i stua, i trygge omgivelser!
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

hahaha... skal jeg ta det som et komplemang?..;P hvorfor tror du d, forresten?

Ja, det har du rett i, men hva hvis Runar får ei blomsterpotte i hue dær han sitter i go-stolen, eller krangler med kona, og kommer på trening med en stor kul i hue, etter å ha blitt banka opp med kjevla?...

sånn sett er det bedre at han spiller på landslaget.

på den annen side, er de punktene ovenfor (forhåpentligvis) meget usannsynlige... :D
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Vel, krangling med kona har Runar Berg gjort seg ferdig med. Runar Berg er skilt, men er etter rapportene bestevenn med sin tidligere kone Linda.
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

sounds good... for Runars del, ihvertfall...:P :mrgreen:
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Zpiff wrote:på den annen side, er de punktene ovenfor (forhåpentligvis) meget usannsynlige... :D
Der skal jeg si meg enig du! :lol:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hågen wrote:Ang. Runar, når de ikke vet bedre enn å ta han med, hvorfor skal vi bry oss? Vi slipper lignende hendelser som Marius Johnsen, Årst og Bakke. Priser meg lykkelig over at Runar kan se kampen foran tv'n i stua, i trygge omgivelser!
Jeg er helt enig, er sjeleglad for at Runar kun har spill for Glimt å konsentrere seg om.

Se bare Nordlie nå, han bekymrer seg for at gullet kan glippe som følge av Marius Johnsens skade i forbilndelse med landslaget.

Ellers er det vel Hareides intensjon å satse på flere ungespillere i landslaget, å bruke Runar ville i så måte ikke være spesielt fremtidsrettet.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Zpiff wrote:eller krangler med kona, og kommer på trening med en stor kul i hue, etter å ha blitt banka opp med kjevla?...

på den annen side, er de punktene ovenfor (forhåpentligvis) meget usannsynlige... :D
Spesielt siden han ble skilt i fjor
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Los-Loco
Posts: 7349
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 468 times
Been thanked: 902 times
Contact:

Post by Los-Loco »

At Runar ikke har spilt mer på landslaget enn han har gjort er kort og godt en skandale, men slik situasjonen er nå så er jeg enig med alle som sier det kun er en fordel for Glimt at han er hjemme!

Faktisk ganske kvalmt, men jeg tror nesten jeg hadde smilt litt for meg selv hvis Iversen eller Wæhler hadde fått en solid smell igår, eller hvis sveitserskoen hadde tatt nesa og ikke panna til Årst.

Hvis Glimt skal ha folk på landsslaget så bør det helst være unge spillere som er salgsobjekter. Landslagsspillere blir jo fort litt dyrere, og er likevel mer lettsolgt enn andre. Paulsen f.eks., hadde vært bra å fått på landslaget (vel og merke etter at han har skrevet kontrakt).

Los-Loco har talt!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Los-Loco wrote: Faktisk ganske kvalmt, men jeg tror nesten jeg hadde smilt litt for meg selv (...) hvis sveitserskoen hadde tatt nesa og ikke panna til Årst.
Los-Loco har talt!
Enig, faktisk ganske kvalmt...
DIXI
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Hågen wrote:Syns i grunn det er helt greit at han slipper.

Han får bli igjen i Bodø og trene godt med laget, unngår reisingen, slipper å risikere å pådra seg unødvendige skader etc.

Hele Norge vet at Kong Runar er god nok, hva Hareide ser er sannelig ikke godt å si, men en kjennsgjerning er jo at han spiller for langt Nord...
for langt nord??? så vidt meg bekjent så ligger Tromsø lengre nord enn Bodø, og de 2 siste årene så har TIL hatt 4 spillere på A-landslaget:
Gamst, Lars Iver Strand, Knut Borch, og Ole Martin Årst.

Grunnen til at Runar ikke blir tatt ut er nok alderen , han er vel ikke akkurat en mann for framtiden.. Han er vel 34-35 år om jeg ikke tar feil, og det skulle vel tilsi at Hareide ikke ser han som en støtttespiller i årene framover.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Lurer på om NFF har en policy om å ta ut TIL-spillere i form, men å ikke ta ut Glimt-spillere..
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

...er veldig lett å bli "blind" når man heier på et lag. Han og han og han og HU burde vært på landslaget, det blir lett sånn, smått opphauset.
Er nok flere Glimtspillere som burde vært testet på landslaget, og av og til er det nok sånn at spillere VI ikke synes er så jævla bra blir vurdert bedre enn feks Runar.

Men så må vi begynne å se litt...landslaget har sjelden spilla 4-3-3, Glimt spiller 4-3-3 og har stort sett skaffet seg spillere som er fortrolige med den spillestilen. Landslagssjefen har ikke mulighet å se ALLE tippeligakamper, og har vel da han sett Glimt ikke blitt overimponert av det han sett. Vi ser alle kampene til Glimt, og ser alle detaljene de gjør, og glemmer fort alle feilene som også blir gjort av hver eneste spiller.

I tillegg når man tar ut et lag med områdets, fylkets eller landets beste lag, så må man se litt lenger enn bare neste kamp, noe Hareide gjør. Skal han ta ut Runar Berg som er 34 år, ja faktisk 35 år om et par måneder som nått sitt potensiale, eller en unggutt på 22 år som Grindheim (Eller Gashi, Fredheim Holm, Braaten, Valencia), som er omtrent like god, og som ikke nått sitt fulle potensiale ennå, jeg synes valget mitt blir slåandes likt Hareide's.

For å si det sånn...det er per dags dato ikke NOEN spiller i tippeligaen som er så OVERBEVISENDE god at han ikke har kommet opp i landslagsdiskusjonen.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 433 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Runar burde fått mange fleire sjangsa FØR han blei så gammel. Dessuten virka det ikke som om RBK's 4-3-3 system har skremt landslagstrenera fra å ta ut spillera derfra før.
Post Reply