Tore Reginiussen trener med Glimt?

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Ok Los-Loco, dette får bli mitt siste innlegg her om dette teamet, må bare svare 8)

Det kan godt hende at NB har en slik klausul, men igjen, SNN må jo ta konsekvensene av deres samarbeid med TIL, selv om jeg ikke har så mye imot det, siden det da er et profesjonelt forhold. Slik er det over alt.. En plass vi ser dette meget godt er i WRC. Her spiller det stor rolle hvor førerne kommer fra, med tanke på hvor stort bilmarkedet i hjemlandet er. Så det blir en oppveiing mellom ferdigheter og nasjonalitet.
Det med forumet er at det skaper et bilde av hvor pengene fra SNN går til. Hadde dere hatt en bedre holdning mot Glimt, er det ikke sikkert at jeg hadde reagert slik jeg gjør. Noen innlegg på isberget er jo helt sinnsyke, og du finner ikke mange av den typen her inne...
Viser det seg at SNN gir disse pengene til TIL, er det da en gavepakke, som ikke har noe med sponsing å gjøre..Og jeg akter ikke å gi penger til en klubb som har supportere som hater klubben i mitt hjerte. Brawo tror jeg ikke har forstått det jeg mener. Så lenge det er snakk om et profesjonelt forhold, er det helt greit. Samtidig som de klubbene som du skrev om ikke har supportere som har en slik holdning til Glimt som TIL har.
Samtidig er det jo helt opp til hver enkelt hvor mye de vil engasjere seg for klubben, og det er jo helt greit. Selv har jeg abonnement hos Chess, men viser det seg at det kommer en annen operatør som går sterkt inn i Glimt, skal du ikke se bort fra at jeg går over til dem, det er jo derfor de sponser klubben...
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Jaja...Det var han borte :? Var vi ikke raske nok eller bude vi ikke nok penger?Synes det var dumt :(
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Han kom ikke til Glimt fordi han ikke ville.. han ville heller til TIL
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Finnmark Dagblad wrote:Prisen en klubb betaler er med på å sette forventninger til hvordan gutten skal prestere. Og jeg mener denne prisen er vel høy for en 18-åring. Men spørsmålet er også om prisen denne avisen spekulerer i er reell, nærmest spør Markussen.
For noe tull!
Idet en klubb melder sin interesse for å kjøpe en spiller vet klubben hva denne spilleren er god for. Overgangssummen forhandles klubbene imellom. Forventningene skrus da ikke opp med prisen. I dette eksemplet var Odd villig til å gå opp mye for å sikre seg Steffen Hagen. Dette betyr jo ikke at Odd Grenland plutselig har vurdert spilleren som mye bedre enn da det første budet ble gitt. Er helt sikker på at TIL forventer like mye av Tore Reginiussen om de "slipper unna" med en kvart million, enn om de er nødt til å punge ut 2 mill..
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Alta-supporteren
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 7:57 pm
Location: Alta

Post by Alta-supporteren »

Det er arrogant av TIL å komme med et så latterlig lavt bud på Reginiussen. Dessverre består Alta IFs sportslige utvalg av personer som jobber dugnad for klubben, altså ikke ansatte i klubben. Manglende erfaring i forhandlingsituasjoner kommer til å bli kynisk utnyttet av TIL og Alta kommer til å selge Tore for knapper og glansbilder. :(
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Nåja, kreves vel ikke særlig mer enn fotballinteresse for å ha et visst begrep om hva Reginiussen omtrent er verdt i dagens spillermarked. I og med at Glimt og sikkert også andre klubber nok står klar til å hoppe inn om forhandlingene skulle gå i stå så vil jeg tro at Alta stiller ganske sterkt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Alta-supporteren wrote:Det er arrogant av TIL å komme med et så latterlig lavt bud på Reginiussen. Dessverre består Alta IFs sportslige utvalg av personer som jobber dugnad for klubben, altså ikke ansatte i klubben. Manglende erfaring i forhandlingsituasjoner kommer til å bli kynisk utnyttet av TIL og Alta kommer til å selge Tore for knapper og glansbilder. :(
Å komme med et bud under utdanningskompensasjonen må vel nesten kvalifisere til medlemsskap i Kongelig Norsk Dusteforbund?

http://www.altaposten.no/sport/article30729.ece
http://www.altaposten.no/sport/article30730.ece
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Hallooooo!!! Finnes det noen kjempesnille onkler her?
Fotball er nesten alltid morsomt
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Trapattoni wrote:Å komme med et bud under utdanningskompensasjonen må vel nesten kvalifisere til medlemsskap i Kongelig Norsk Dusteforbund?

http://www.altaposten.no/sport/article30729.ece
http://www.altaposten.no/sport/article30730.ece
Fantastisk av TIL, virkelig imponerende! Blir nesten oppgitt, men så tenker jeg at det er lite nytt under solen. Ingen tvil om at TIL gjør sitt beste for å gi Alta det de fortjener....
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Det er jo klart, Alta er under TILs berømte "nedslagsfelt" 8)
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Heia TIL! :guns
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Mangler de noen deler i hodet?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Hentet fra Alltid fotball.no :
Norske klubber krever skyhøye overgangssummer for sine spillere. Taperen er norsk fotball.

(Alltidfotball.no): Det meste går den rette veien for norsk fotball. Publikum strømmer til arenaene, og eliteserien er jevnere enn på flere år. Landslaget kom ikke til VM, men flere klubblag gjør oppsiktsvekkende prestasjoner ute i Europa. Og de arenaene som publikum som nevnt strømmer til, de er flottere enn noengang. Det er bare et tidsspørsmål før nær sagt alle Tippeligaklubber har moderne stadion med kun sitteplasser. Denne syklusen fører til en ting: Penger. Klubbene har penger, og er ikke redde for å bruke de.

Men hva brukes pengene på? Jo, en stor del går til spillerforsterkninger. Og dette er et sentralt punkt. I sommer og ut sesongen kom det for eksempel 38 nye spillere til tippeligaen. 17, altså under 50 prosent av disse, var norske. Og det er neppe fordi disse utlendingene er så mye bedre enn de norske spillere. Å påstå det vil være ren løgn, ihvertfall når en ser hvor mye spilletid spillere som Mihaly Toth (Fredrikstad), Sebastian Eguren (Rosenborg) og Eamonn Zayed (Ålesund) fikk i høst. Bare for å nevne noen.

For dyre
Grunnen er enkelt og greit det som klubbledere har sagt i mange år nå: Norske spillere er for dyre. Særlig gjelder dette norske talenter. Reglen om utdanningskompensasjon til moderklubben når unge spillere hentes betyr i praksis at ingen norsk unggutt slipper unna klubben sin før en kjøper har betalt minimum 300 000 kroner. Allerede i 2003 gikk daværende Bryne-formann Kjell Madland ut og klaget på denne regelendringen:

- Spillere mellom 16 og 23 år er sjanseløse hos Bryne Fotballklubb. Vi har ikke råd til å hente de, uttalte han den gangen.

Nå er saken aktuell igjen. Odd signerte nettopp G19-landslagets stopper Steffen Hagen fra Mandalskameratene. Fin forsterkning selvsagt, og bra at en klubb satser på en ung norsk spiller. Men overgangssummen ble høy: 1 500 000 kroner. Og trener Svein Hansen i MK mener at det er slik det skal være:

- Da vi solgte Steffen Hagen gjorde vi det klart at vi skulle ha skikkelig betalt. Tippeligaklubbene bør sette pris på utviklingsjobben klubber i lavere divisjoner gjør.

Odd Grenland begynner å bli vant til å betalte dyrt for midtstoppere. I fjor kom svenske Per Nilsson fra AIK for 3 millioner kroner. Mye penger det også, absolutt. Men da fikk de tross alt en spiller som var aktuell for det svenske landslaget og som hadde levert solid spill gjennom flere sesonger i Allsvenskan.

Tromsø IL er en annen klubb som kan få svi på pungen skikkelig denne vinteren. De er enige med Steffen Hagens midtstoppermakker på G19-landslaget, Tore Reginiussen, om en overgang. Men det blir ikke billig. Nevnte Svein Hansen i Mandalskameratene oppfordret Alta til å legge seg på samme nivå prismessig som det de gjorde. Han benyttet også anledningen til å fortelle at Tromsøs første bud på Reginiussen (275 000 kroner) var på grensen til å være respektløst.

Tore Rismo i Trosmø IL advarer mot denne utviklingen:

- Selvsagt må toppklubber honorere klubber nedover i systemet, men prisen må ikke bli for høy. Vi ønsker å gi lokale talenter sjansen til å spille tippeligafotball. Men blir summene for høye blir sjansespillet for stort, særlig når vi kan hente en A-landslagsspiller fra Canada mye billigere, uttalte han til Altaposten nylig.

Og med det oppsumerer nok Rismo holdningen til de fleste norske klubbledere. Selvsagt vil en hente talenter fra nærområdet som publikum kan identifisere seg med. Selvsagt vil en gi de sjansen til å spille tippeliga. Men det viktigeste er det sportslige og økonomien, og da kan en ikke ta hensyn til geografi. Kroneksemplet på dette er avtroppende Viking-trener Roy Hogdson som har hentet utlendinger i hele år, mens klubbens lokale talenter har vært lånt ut eller bortgjemt på b-laget i 2.divisjon.

Vanskelig dilemma
Det er et vanskelig spørsmål, for jeg skjønner begge sider. Men en kommer ikke utenom at norske klubber kanskje har lagt seg på et kunstig høyt prisnivå for sine spillere. Norske spillere er ikke lengre like attraktive for utenlandske klubber, og det skyldes i stor grad prisen som klubbene setter på spillerne. Og klubbene henter utlendinger først og fremst fordi de norske spillerne er for dyre. Noe er galt hvis en 2. divisjonsspiller fra Norge skal være like dyr som en etablert toppseriespiller fra et annet land. Og det fører igjen til mindre spilletid for norske spillere, og særlig unge talenter som mangler rutine. En rutine de forøvrig ikke får uten å spille kamper på høyt nivå.

Heldigvis kommer noen igjennom nåløyet, og en får håpe at Steffen Hagen og Tore Reginiussen utvikler seg til gode tippeligaspillere. Hvis ikke har det vært en dyr og bortkastet investering for henholdsvis Odd og Tromsø.

PS: Tore Rismo er sikker på at Alta og Tromsø blir enige om en overgangssum neste uke. Skal vi tippe at den runder millionen?
Alta-supporteren
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 7:57 pm
Location: Alta

Post by Alta-supporteren »

For det første Frodo; regelen om utdanningskompensasjon er regulert av uefa og påvirker alle klubber i Europa. Hvorfor skulle norske toppklubber slippe unna dette? Pengene flommer hos tippeligaklubbene som aldri før og det skulle bare mangle at ikke mindre klubber får betalt for sine spillere.

Når man mener at Alta er grisk når de forlanger mer penger lurer jeg på om man er klar over hvor lite penger 2-300 000 er for en klubb? I dagens fotball er dette små summer om man spiller i 2.divisjon og i hvert fall om man spiller i tippeligaen. Om TIL heller vil hente en billigere spiller i afrika eller canada får de gjøre det, men om summene blir så mye mindre tviler jeg på. Lønnsutgifter, flytteutgifter og reiseutgifter for en utenlandsk spiller og hans familie overgår fort utgiftene TIL må ut med for Tore.

I andre land tror jeg du får se helt andre summer i en overgang for en landslagspiller på u-19. Der må de store klubbene betale det spillerne er verd. For eksempel er en 19-årig keeper aktuell for en premier league-klubb i England, og de må ut med £8mill. Slike summer får vi selvsagt ikke se i Norge, men det er slutt på den tiden da unge talenter ble solgt for vekslepenger til tippeligaklubber.

Når det er mer penger i sirkulasjon hos topplagene skal selvsagt de klubbene som produserer spillere for toppklubbene belønnes.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Har ikke sagt et kløya ord hverken for eller imot jeg, det eneste jeg har gjort er å sitere en artikkel.

Og uten å si et ord om Tore R. , Alta eller TIL, så kan jeg ta fram et eksempel på at det er en utvikling som går på at norske talenter blir priset ut av markedet og at klubbene istedenfor hentet spillere fra utlandet:
Jan Kjell Larsen, eminent og lobvende keeper fra Haugesund, var aktuell for LSK i fjor, men Haugesund krevde en høy pris for han, og Lillestrøm hentet først 1 så enda 1 tysk keeper som spilte bra, og i år registrerer jeg at ingen Tippeliga klubber er ute etter Jan Kjell Larsen fra Haugesund, og til neste år så er det vel kanskje 30% norske keepere i Tippeligaen.
Alta-supporteren
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 7:57 pm
Location: Alta

Post by Alta-supporteren »

Når det gjelder Tore må jeg si at om Alta priser han ut av markedet når de sier nei til 275 000,-, så er det ikke Alta som viser uvilje.
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

Synes det er helt perfekt, jeg :D
Bare bra at tromsø ikke gidder betale noe, så kanskje han kommer hit i stedet, hvor han blir satt ordentlig pris på :)
-- btk
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Så var Alta og TIL enige om Tore.

http://www.altaposten.no/sport/article31254.ece
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Alta-supporteren
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 7:57 pm
Location: Alta

Post by Alta-supporteren »

Synd, men ønsker Tore lykke til.
User avatar
gutanrule
Posts: 164
Joined: Fri Mar 26, 2004 9:52 pm
Location: Felt D - Alfheim

Post by gutanrule »

Alta-supporteren wrote:Synd, men ønsker Tore lykke til.
For hvem ? Alte, Tore eller TIL ?
Som ei rosa i fra is - Nordens Paris
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Overgangssummen ble 400.000 kontant og mer etter debut i Tippeligaen og x antall spilte kamper. Mer om overgangen her: http://www.nordlys.no/sporten/til-magas ... 860725.ece

Christian Steen er også nær kontrakt med TIL: http://fotball.bladet-tromso.no/nyhetsa ... leID=90729
DIXI
Alta-supporteren
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 7:57 pm
Location: Alta

Post by Alta-supporteren »

gutanrule wrote:
Alta-supporteren wrote:Synd, men ønsker Tore lykke til.
For hvem ? Alte, Tore eller TIL ?

For Glimt. Dessuten vil jeg helst se tidligere Altaspillere i Glimtdrakt istedetfor i TIL-drakt. Så dermed synes jeg det er synd at han havnet i TIL. Er det bra nok spesifisert? :lol:
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Alta-supporteren wrote:
gutanrule wrote: For hvem ? Alte, Tore eller TIL ?

For Glimt. Dessuten vil jeg helst se tidligere Altaspillere i Glimtdrakt istedetfor i TIL-drakt. Så dermed synes jeg det er synd at han havnet i TIL. Er det bra nok spesifisert? :lol:
:klapp :klapp
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Alta-supporteren wrote:
gutanrule wrote: For hvem ? Alte, Tore eller TIL ?

For Glimt. Dessuten vil jeg helst se tidligere Altaspillere i Glimtdrakt istedetfor i TIL-drakt. Så dermed synes jeg det er synd at han havnet i TIL. Er det bra nok spesifisert? :lol:
Han havner nok her til slutt. Neste sesong spiller han TITO-fotball. Året etter spiller han 1. divisjon for Alta, på utlån. Deretter kanselleres kontrakten, og han kommer til Bodø/Glinmt for å spille Champions League i 2008.
Locked